Zobacz pełną wersję : Wymiana magistrali olejowej w bravie 1,4 12V
Witam.
Mój problem dotyczy "stuków" w silniku. Moja bravka jak każda z tym silnikiem klekotała więc postanowiłem coś z tym zrobić. W lipcu 2011 wymieniłem wałek i popychacze hydrauliczne. Mechanik mówił, że oleju nie podaje centralnie pod jeden popychacz i dlatego klekocze ale on tego nigdy nie naprawiał więc wymienił tylko to co umiał (wałek, popychacze) i tak jeździłem. Dziwne dźwięki trochę ucichły ale nie do końca i tylko na jakiś czas. Jakiś czas temu dowiedziałem się, że cudeńko odpowiedzialne za podawanie oleju bezpośrednio pod popychacze to magistrala olejowa. Nowa kosztuje 330zł na allegro. Spotkałem gościa, który powiedział, że kupił sobie używkę za 70 zł, wymienił sam i wszytko gra. Podzwoniłem troszkę i po świętach mam mieć taką używaną magistralę za 60zł. Bravką chcę pobujać się jeszcze z rok i mam nadzieję, że ta używana magistrala tyle wytrzyma oraz że wałek i popychacze nie zniszczyły się zbytnio od lipca czyli ostatniej wymiany. Mam pytanko dotyczące wymiany tego wynalazku. Tamten facet powiedział, że wymienił to sobie sam i że nie jest to nic trudnego. Problem w tym, że rozmawiałem z gościem tylko okazjonalnie i nie mam możliwości żeby się z nim skontaktować więc już mi nie powie jak to zrobił;]
Tak więc moje pytanie brzmi:
Jak wymienić samodzielnie magistralę olejową w bravie 1,4 12V?
Z góry dziękuję za pomoc.
Oj. Widzę, że nikt chyba tego sam nie robił;/
Wiecie może czy da się wymienić same te uszczelki od magistrali? Nie mogę znaleźć ich do kupienia na allegro. Mechanik mówił, że gdzieś tam bokiem ten olej idzie. Może wystarczy jeśli przeczyszczę moją magistralę i wymienię te uszczelki o ile się da....
Już temat spadł na drugą stronę. Poważnie nikt nic nie wie o tej magistrali?;/
Temat chyba mało wałkowany, ale z tego co kojarzę i o czym mówisz to mówisz o smarowaniu tam gdzie są wałki rozrządu tak?
O tej magistrali co na zdjęciu widzimy mówisz (chodzi o te rurki).
To one odpowiadają za rozprowadzanie oleju. Możliwe całkiem, że ta magistrala się zapchała - bo w 1.4 to się zdarza.
Zatem jeżeli byś je chciał wymienić, lecz nie powiem Ci jak. Widziałem silniki z zdjętą góra, ale nigdy tego nie robiłem.
Chociaż na pierwszy rzut oka wymiana tych przewodów nie powinna być trudna.
Zdjęcie z jakiejś aukcji
3492
3493
Dziękuję ślicznie za odpowiedź:) Właśnie o to smarowanie mi chodzi.
Z tego co się orientuję to magistralę, tzw pająka czyli te właśnie rureczki zobaczę jak tylko odkręcę pokrywę zaworów. Nie wiem dokładnie jak magistrala jest tam ułożona. Na 100% się zapchała bo ja również już się naczytałem, że to norma u cudownych silników 1,4. Mechanik mówił, że tam bokiem spod uszczelki ten olej ucieka gdzieś. Uważam, że wymienię magistralę i po kłopocie. Wyczyściłbym tę i zmienił uszczelki jeśli to możliwe ale nie mam pewności czy są one wymienialne. Jeżeli chodzi o zmianę na tę sprawną używkę, o której pisałem to ją też przedmuchałbym powietrzem ze sprężarki przed założeniem. Nie mam tylko pojęcia czy jest to naprawdę łatwe (czyt. do zrobienia dla mnie) czy łatwe dla gościa, który mi o tym mówił a ja zepsuję wszystko do reszty. Dodam, że ten kolo to jakiś handlarz autami był, także na silnikach się znał ale z drugiej strony żaden z niego mechanik. On twierdził, że sam dam radę...
PS. Co do tego, że temat mało wałkowany to warto byłoby to zmienić. Skoro ta magistrala tak się zapycha w silnikach 1,4 to dobrze byłoby ją przedmuchać co kilkadziesiąt tys. Lepsze to niż wymieniać wałek, popychacze i całą resztę. Jeżeli wymiana tego nie okaże się zbyt trudna to z przeczyszczeniem poradzi sobie każdy. Zdjąć pokrywę, wyjąć magistralę, przeczyścić ją powietrzem ze sprężary i założyć z powrotem. Koszt takiego zabiegu byłby równy cenie uszczelki pod pokrywę zaworów (bo chyba tak się to fachowo nazywa - ta pokrywa od wałka z napisem 1,4 12V ;p) czyli jakieś 28 zł.
Nie wiem jak w 1.4 i nie umiem Ci doradzić tak, żebyś był w 100% pewien, ale z informacji które sam wiem i widziałem inne motory rozebrane od góry to wymiana tej magistrali nie powinna być trudna i nawet pokuszę się o stwierdzenie, że jak masz trochę smykałki to sam byś to sobie zrobił. Co do przedmuchania to możesz spróbować, tylko dobre duże ciśnienie byś musiał dać. Możesz też jeszcze się cienkim drucikiem spróbować przepchnąć przez te rurki.
Na alledrogo widzę 3 aukcje z tym, od 200zł za używkę, chociaż po szrotach myślę byś dostał taniej.
Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=1.4+magistrala+olejowa)
Za 200 zł to niech się sami z tym bawią;) Jak już pisałem załatwiłem używkę za 60 zł, tzn miała być po świętach ale w ten weekend na wesele idę i nie będzie czasu żeby grzebać przy aucie więc zadzwonię po niedzieli i zobaczę czy już ma magistralę. Kupowałem już kiedyś od tego faceta chłodnicę i 3 lata działa bez zarzutu więc mam nadzieję, że magistrala też będzie cacy. Jeżeli tylko nie zabraknie mi wiary w siebie to biorę tę używkę, jadę po uszczelkę pod pokrywę i wymieniam. Nigdy wcześniej tego nie rozkręcałem ale przeraża mnie wizja kolejnej wymiany wałka i popychaczy więc muszę;] 18-tego mam egzamin więc w drugiej połowie tygodnia będzie trochę czasu na zabawy w mechanika:) Jakby co to będę was tutaj wypytywał co zrobić:)
Spoko ;) Nie powinno być trudno - ale to jest moje zdanie. Trochę rozbierania czeka, a jak masz podstawowy komplet narzędzie to powinieneś dać radę. A jak jeszcze masz chęci to zrób fotorelację. Przyda się potomnym.
Hehe.. Oczywiście, że wszystko uwiecznię i zamieszczę tutaj. Mam tylko nadzieję, że nie z nagłówkiem "Tego ze swoim silnikiem nie róbcie". :D
No i znalazłem na tym forum zdjęcie silnika bez pokrywy zaworów:)
3502
5 śrub mocuje magistralę, więc pójdzie łatwo. Zastanawiam się tylko czy w miejscu gdzie łączy się ona z głowicą za pomocą takiej powiedzmy "rureczki doprowadzającej" ;) nie powinno być jakiejś uszczelki. Na zdjęciach tych magistrali na allegro to jest tam tylko taka zwykła rurka.
3503
A jeżeli okaże się, że ona tam jakoś luźno będzie latać i cały olej zamiast iść przez magistralę poleci bokiem;/ Wie ktoś coś na ten temat?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.