PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy - szarpanie, dławienie się silnika



TurekKSF
01-04-2012, 20:50
Witam.Mam problem ze swoją Sienką 1.6 16V .Auto zachowuje się bardzo dziwnie jak silnik jest zimny lub ciepły "dławi się" "krztusi sie" słychać bulgotanie w układzie wydechowym oraz "strzały" coś ala WRC tylko to nie jest przyjemne :(Podczas jazdy np przy 60km/h i wrzuceniu 4biegu,pedal gazu do podlogi, pojawiają się objawy które opisałem wyżej "szarpanie" "strzelanie" Wymieniłem już FILTR PALIWA,POWIETRZA,CEWKE+PRZEWODY ZAPŁONOWE,ŚWIECE,SONDE.FIAT jeździ na PB,dolewałem dodatki do paliwa do czyszczenia wtrysków i zaworów.Po tej całej wymianie jest lepiej jak było, ale nie do końca. Szarpanie i wybuchy dalej są.POMOCY!!

Poprawiłem temat na bardziej jednoznaczny.

Borkoś
01-04-2012, 21:08
Może EGR do czyszczenia?

TurekKSF
01-04-2012, 23:07
EGR??Zawory??

lukq
01-04-2012, 23:11
egr nie na go w tych silnikach. Sprawdzałeś cały dolot, jak układ wydechowych, katalizator. Czy zauważyłeś jeszcze znaczący spadek mocy

Sent from my GT-I9000

TurekKSF
01-04-2012, 23:49
Katalizator miałem zajechany,teraz mam strumienice.Wcześniej nawet przy kacie te problemy były,przy montowaniu strumienicy sprawdzałem układ i było czysto.Dolot też jest OK.Spadek mocy też towarzyszy.Np przy wyprzedzaniu niekiedy brakuje mocy,też np na skrzyżowaniu jak się chce dynamicznie,wymusić,ruszyć to po prostu nie da rady silnik się dławi Nie zawsze tak jest ale ze 4dni w tygodniu no norma.Resetowałem kompa,zbytnio nie pomogło.Niekiedy po wrzuceniu luzu podczas jazdy obroty spadną do 200 i wskoczą na 800 (prawidłowe obroty) lub też niekiedy na rozgrzanym silniku podczas odpalania wskoczy na 1500 i zgaśnie. To może być krokowiec?? ale co on może mieć wspólnego z jazdą np przy 100km/h?hmm i przyczynach które opisałem na początku tematu

lukq
02-04-2012, 19:00
Krokowca możesz przeczyścić.
Sprawdziłbym jeszcze dolot, szczelność.
Powiedz czy zauważyłeś większe spalanie i falowanie obrotów na rozgrzanym silniku?

miszko
02-04-2012, 19:13
Chmm, a lampka od komputera Ci się nie zapala? Próbowałeś podłączyć pod komputer? Te części jak WN, świece, cewki widzę wymieniłeś, ale może coś nie tak z CPW i wariuje.
A rozrząd sprawdzałeś, a dokładniej czy schodzi się na znakach - tyle, że tutaj ogólnie zawsze by był mułowaty. Tutaj na kolektorze masz parę czujników. Próbowałeś wypiąć ten od badania temperatury powietrza lub ten od temp. płynu w układzie chłodzenia. Zobacz czy będzie jakaś zmiana. Może to coś naprowadzi.

yacub
02-04-2012, 19:19
objawy pasują do rozjechanej mapy wtrysków ;) miałem identycznie u mnie za to jak juz sie rozkulał to powyżej 3,5-4k rpm to szedłjak burza ale do normlanej jazdy wogóle sie nie nadawał - strzelał pierdział - no nie jechał:) a z wydechu okropnie jechał obierami i jajami ;) poprostu przelewało go masakrycznie :) naprawa map i jeździł jak małe ferrari :)

miszko
02-04-2012, 19:28
A jak dokonałeś naprawy? Oddałeś do zakładu?

yacub
03-04-2012, 06:24
kocar tychy wgranie nowego softu czyli zarazem nowych map :)

TurekKSF
03-04-2012, 15:54
Rozrząd był wymieniany w aso jakieś pół roku temu,przed i po wymianie był lekki muł,więc rozrząd odpada.W moim zajechanym mieście nie mają kompa do sieny jak tylko słyszą fiat siena to automatycznie "NIE" do aso mam 90km w jedną strone,plus kasują 120pln za kompa,a zależy mi żeby jakoś ograniczyć wydatki,dojazdy itd.Lampa od silnika się NIE pali.Fakt troche dużo pali.Na rozgrzanym silniku nie falują obroty ale jest tak jak napisałem wcześniej wskoczy na np 1500obr i zgaśnie,na zimnym jak go odpale i sobie pyrka przed może 3 minuty to sam sobie zwiększa obroty na pare sekund i opada i tak ze 2,3 razy. Samochód widmo ;) Map sensor ile to może kosztować (allegro odpada!) Kto ma jakieś pomysły niech napisze,każda diagnoza się przyda.help A co do wymiany MAP da rade zrobić to w garażu czy warsztat??
Krokowiec ma jakiś wpływ na jazde przy większej prędkości??


---------- Post dodany o 14:54 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:49 ----------


Powiedz czy zauważyłeś większe spalanie i falowanie obrotów na rozgrzanym silniku?
Spadek mocy też towarzyszy.Np przy wyprzedzaniu niekiedy brakuje mocy,też np na skrzyżowaniu jak się chce dynamicznie,wymusić,ruszyć to po prostu nie da rady silnik się dławi.Fakt dużo pali!!:mad:

miszko
03-04-2012, 15:55
Map sensor może być też, bo w Uno miałem podobnie. Na zimno odpalił i chodził, a na ciepło falował obrotami i ogólnie czasami gasł podczas jazdy. Tyle tylko, że nie mogłem go przez jakiś czas odpalić. Możesz spróbować wypiąć od niego podciśnienie i zaobserwujesz czy coś się zmieniło w pracy silnika. Może to jakiś trop.

Możesz poczytać też http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/map-sensor-czujnik-podcisnienia-7389/#post11852
A tutaj o map sensorze (przedostatni post).
http://fiatklubpolska.pl/lpg-liquified-petroleum-gas-464/map-sensor-i-lpg-11954/

TurekKSF
03-04-2012, 16:51
Ile to może kosztować?Nie biore pod uwage bubli z allegro,ceny w sklepach...kto może wie?


---------- Post dodany o 15:51 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:18 ----------

odłączyłem teraz czujnik przepustnicy jest o wiele gorzej dławi się bardziej czyli to chyba odpada,odłączyłem krokowca jest bez zmian nie ma różnicy z podpiętym jak i z rozłączonym ( czy silniczek krokowy do wymiany) ?? Ale co też może mieć krokowiec wspólnego z szybszą jazdą (spadkiem mocy) (większym spalaniem)? Kto ma jakieś pomysły?Map sensor?
PS.Proszę o wyrozumiałość

byrrt
04-04-2012, 00:26
Ceny oryginałów z aso masz w przybliżeniu w ePer (u góry strony) - nie orientowałem się ile do fiata ale do 206stki w aso nowy MAP ok 300zł. Radzę unikać zamienników.