Zobacz pełną wersję : Fiat grande punto po wymianie łożysk pali się abs
Witam
mam następujący problem: Po wymianie łożysk przednich w grande punto zapala się kontrolka abs. Dodam że łożyska nie były renomowanej firmy lecz z dolnej półki firmy max gear, problem pojawia się po przejechaniu kilkuset metrów ( gaśnie z wyłączeniem i zapaleniem silnika )
po podłączeniu komputera pokazuje błąd w prawym kole ( łożysko było już dwukrotnie wymieniane a kontrolka nadal się zapala ) czujnik abs-u tez już został wymieniony a problem nadal jest, mechanik rozkłada ręce
Czy próbowałeś podłączyć pod komputer? Błąd który byś odczytał pomógłby w rozwiązaniu.
a może wiązkę gdzieś przerwałeś?? bo łożysko to nie ma raczej nic do ABS'u
danielciagala
29-03-2012, 18:36
bo łożysko to nie ma raczej nic do ABS'u
Fakt nie ma nic . ale przy montażu mógł uszkodzić albo wiązkę jak wspomniałeś albo zębatke.
ale przy montażu mógł uszkodzić albo wiązkę jak wspomniałeś albo zębatke.
dokładnie tak tylko napisałem że łożysko nei ma nic do tego bo pisał że już drugie łożysko tam montuje i nic. więc czujnik i wiązka to podstawa. no i skasować błąd by wypadało
auto było podłączane pod komputer i pokazuje tylko które koło ma awarię tj. prawa strona przód
byłem już u elektryka i stwierdził ze to czujnik, wymieniłem czujnik i dalej to samo - świeci się abs
mechanik wykasował 2 razy błędy ale i tak to nic nie dało
danielciagala
29-03-2012, 19:57
skoro nie czujnik to zebatka. Jeszcze przewód bym sprawdził.
Czy na przegubie jest zębatka ABS. Nie wiem jak jest w Grande ale są łożyska które mają magnes współpracujący z czujnikiem ABS
łożyska na 100% są z magnesem, jutro jeszcze raz podłączę auto pod komputer i wyjdzie kod błędu
Magnes jest tylko z jednej strony łożyska, może jest włożone złą stroną lub uszkodzone podczas wprasowywania.
pierwsze wymienione łożysko było założone dobrze to drugie chyba również dobrze założyli, nie mam już pomysłu
w grande z tym czujnikiem jest różnie niektóre mają na przegubie niektóre w piaście
aha i jak podłączasz kość od czujnika to zobacz czy tam styki sa czyste, bo może wody dostały i są zaśniedziałe.
dziś auto zostało ponownie podłączone pod komputer, wyskoczył następujący błąd: C0033; koło foniczne przód prawy obecny
C0333 Elektromagnes/miernik TCS #1 lewy tylny - wysoki sygnał wejściowy
może to taki błąd? bo tego c0033 nie mogę znaleźć?
W każdym razie te które zaczynają się na C03... to elektromagnes wg. spisu kodów.
odwrotnie założyłeś łożysko,
odwrotnie założyłeś łożysko,
chyba raczej nie. pomyśl o jednej sprawie jak wkładasz łożysko to jego obudowa którą wciskasz w zwrotnice jest nieruchowa więc jak może podawać sygnał?? przecież stoi cały czas w tym samym miejscu więc podawałaby ciągle to samo miejsce:D a jak chcesz czepić się ruchomej części że to ona jest magnetyzowana to tez odpada bo przecież przez cale metalowe łożysko musiałby zostać podany sygnał a metal skutecznie by go zagłuszył
i zobaczcie jak w zwrotnicy siedzi czujnik. on jest moim zdaniem poza łożyskiem więc to na przegubie musi być coś co podaje sygnał.
danielciagala
06-04-2012, 18:53
seth wyjąłeś mi to z ust :D
łożyska na 100% są z magnesem, jutro jeszcze raz podłączę auto pod komputer i wyjdzie kod błędu
Miałem taki przypadek w fiat Panda 2006r odwrotnie było założone, bo zamontowaniu prawidłowym, abs przestał się zapalac,
cool1975
11-04-2012, 20:53
Witam szanownych kolegów.
Grande Punto posiada magnetyczny pierścień w łożysku a nie na przegubie.Najczęściej problem jest odwrotnie zamontowane łożysko lub źle umieszczony
pierścień zabezpieczający który w miejscu czujnika może zakrywać jego część przez co jest błędny sygnał.
pierścień zabezpieczający
mówidz o tym pierścieniu co zapobiega wysunięciu się łożyska ze zwrotnicy??
cool1975
11-04-2012, 21:14
Dokładnie tak.
to zasmucę cię bo nie masz racji. ten pierścień stoi w miejscu w zwrotnicy więc jaki on noże sygnał podawać?? nie wprowadzaj ludzi w błąd.
cool1975
11-04-2012, 22:56
Pierścień magnetyczny który jest w łożysku kręci się razem z piastą ! taki jest w ogóle zamysł łożysk z pierścieniem magnetycznym, natomiast ten zabezpieczający stoi w miejscu,chodzi o to że przy montażu zdarza się że jest on założony tak że zakrywa część otworu na czujnik i wtedy jest błędny odczyt
Magnes jest umieszczony tylko z jednej strony łożyska i jest on umieszczony w blaszce osłaniającej kulki łożyska z boku .
link Poznaj tajemnice czujników (http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html) ( na dole strony)
cool1975
11-04-2012, 23:22
Na zdjęciu zwrotnicy Grande Punto zaznaczyłem miejsce o którym pisałem :
3467
no to nie jest pierścień zabezpieczający tylko wewnętrzna część łożyska. czyli wynika z tego że są 2 rodzaje tych czujników. z łożyskiem magnetycznym (i tu widać jednak coś takiego jest tylko wtedy czujnik jest dłuższy) i z zębatka na przegubie.
witam, podepnę się pod temat, mam ten sam problem, rozsypalo mi sie łożysko w tygodniu, zamówiłem nowe w sklepie. miało to być łożysko z przeznaczeniem do abs
dzisiaj mechanik zamontował łożysko, przejechałem 100m i zapaliła się kontrolka abs. mechanik sprawdził po tym model nowego łożyska i okazało się że nie jest ono pod abs!!! pokazał mi na starym łozysku wlaśnie ten magnetyczny pierścien którego nie ma niby w tym nowo załozonym. i zostałem teraz na lodzie, poszło troche kasy na wymianę i część. nie wiadomo kogo teraz winic, czy sklep czy mechanika ?
ale mam pytanie... czy na tej świecącej kontrolce mozna bezpiecznie jeździć? muszę w niedziele jechać w Polskę 500 km i nie wiem co robić...
nie wiadomo kogo teraz winic, czy sklep czy mechanika ?
i sklep bo źle dobrał część i mechanika bo nie sprawdził przed zamontowaniem. dlatego najlepiej jak to mechanik zamawia części.
możesz spokojnie jechać w kraj. nie masz tylko ABS'u więc nic złego się nie dzieje
już mi się cała deska prawie pali w maryski :) marchewa, poduchy i teraz abs, nie mam już mocy do tej mojej maryski...
ale dzieki za odp.
poduchy latwo naprawić. ABS też a co do marchewy to może byc różnie. podłacz się pod kompa i będziesz znał front robót
Cały problem polega tym, że łożysko jest źle dobrane do auta. Łożysko z abs jest z pierścieniem magnetycznym i musi on być od strony czujnika!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.