PDA

Zobacz pełną wersję : immobilizer?



essi
27-03-2012, 18:11
witam mój fiat brava 1.4 nie pali, świeci kontrolka wtrysku i code , czy to możę być wina immo. Jeżeli tak to jak go usunąć. czy powinien odpalić na gazie przy uszkodzonym immo

pik_38
27-03-2012, 19:01
Jakiego koloru kluczyka używasz?

essi
27-03-2012, 19:31
brązowy i niebieski kluczyk

mamut-tme
28-03-2012, 00:47
Do normalnego użytku należy stosować jedynie niebieski. Jeśli immo nie działa to nie będzie zapłonu - na gazie nie odpalisz.

byrrt
28-03-2012, 08:53
Jest możliwość modyfikacji ECU i wykasowanie IMMO, ale nie da się tego zrobić tan na kablach.. Są firmy w internecie które potrafią sobie z tym poradzić. Szukałbym jednak usterki typu padnięta/odpięta antena od IMMO (w kierownicy) lub jakaś zaśniedziała/wypięta złączka itp..

rieper
28-03-2012, 11:04
Miałem podobną sytuację. Odpaliłem auto awaryjnie za pomocą pięciocyfrowego kodu z plastikowej karty i schematu odpalania w takiej sytuacji, który jest w instrukcji. Pojechałem do mechanika i metodą prób i błędów odkrył, że przyczyną tego jest zaśniedziały przekaźnik. U mnie znajduje się on w okolicy lewej przedniej lampy pod rurą z przepływomierzem. Był to taki przekaźnik jak na aukcji Przekaźnik Fiat Bravo Marea Brava (2184341313) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/przekaznik-fiat-bravo-marea-brava-i2184341313.html) tylko, że czarny. Sorki za brak precyzji o jego parametrach (napięcie, opór), ale 3 lata temu jak mi się to stało to nie zgłębiałem wiedzy na temat mojej Maryśki :) Dopiero od niedawna zacząłem zdobywać wiedzę techniczną o moim aucie, jak uświadomiłem sobie, że dużo rzeczy mogę zrobić sam, bez pomocy mechanika, ale za to z pomocą życzliwych forumowiczów jak tutaj.

byrrt
28-03-2012, 11:25
hehe pierwsze słyszę żeby ktoś korzystał z tej metody odpalania "na kod" ;) ale faktycznie jest taka możliwość o ile ma się kartę kodową..
Ale żeby jakiś przekaźnik powodował takie problemy? heh dziwne..

rieper
28-03-2012, 11:52
byrrt, mówię Ci to naciskanie pedału przyspieszenia w zależności od liczby zapaleń marchewki i tych cyferek z karty kodowej można porównać co najmniej do stepowania :) Ale jest skuteczne i na szczęście z garażu podziemnego bardzo stromego wyjechałem o własnych siłach :)

byrrt
28-03-2012, 13:54
Z ciekawości muszę kiedyś wydłubać imo z klucza matki (tam można go wyciągnąć) i spróbować odpalić auto z kodu ;)

qolejowy
29-03-2012, 00:44
świeci kontrolka wtrysku i code Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim silniku ale podobny przypadek miałem z silnikiem 1.8. Świeciła kontrolka wtrysku i code, okazało się że padł bezpiecznik za schowkiem pasażera, po wymianie autko odpaliło od strzała. Jak masz jakieś schematy poszukaj przekaźnika i bezpiecznika od układu wtryskowego, może i u Ciebie IMO jest też na tym samym bezpieczniku. W końcu to też Fiat

Bujal88
14-10-2013, 20:19
Witam,

Stałem się szczęśliwym posiadaczem fiata marea weekend 1.6 16v z 2000 roku. Niestety auto stało ponad rok i nie chce palić. Podłączyłem je pod komputem i wykazało błąd u1600 immobilazer key faulty. Na desce pali się cały czas kontrolka wtryskiwaczy tzw. "marchewka" oraz co dziwne nie pali w ogóle się kontrola FIAT CODE. Pytałem się w kilki warsztatach to koszt usunięcia immobilizera jest rzędu 400-500 zł. Posiadam wszystkie dokumenty takie jak karta kodowa, kluczyk "matka" oraz jeden kluczyk niebieski. Czy mogę samemu usunąć immo z ECU?

markshall
14-10-2013, 20:42
Czy mogę samemu usunąć immo z ECU?
Nie.
Wygląda na to że coś było kombinowane. Niestety sam za wiele z tym nie zrobisz, można poszukać używanego komputera bez immo bądź zestawu komputer+immo+stacyjka+kluczyk ale nie wiem czy wyjdzie taniej niż za usunięcie.

byrrt
14-10-2013, 23:23
Chwila chwila.. Wypadałoby dojść dlaczego nie pali w ogóle lampka key..

Bujal88
15-10-2013, 13:06
No własnie... Co może być tego przyczyną?

byrrt
15-10-2013, 15:40
No własnie... Co może być tego przyczyną?
A poszukaj bo nie jestem pewien - tam chyba jest osobny bezpiecznik od centralki IMMO..

Bujal88
17-10-2013, 10:44
Tak, dokładnie według instrukcji znajduję się ona przed akumulatorem. W czarnej puszce znajdują się dwa bezpieczniki i jeden przekaźnik jak się nie mylę. Styki wyglądają ok, wyczyściłem. Problem dalej występuje.

Lycha001
19-06-2014, 20:52
witam mój problem jest podobny tylko że u mnie podczas zapłonu nie zapala się na chwilę kontrolka FIAT CODE i marrchewki
a wcześniej zawsze wyskakiwały na sekundę.
Przy okazji pali mi bezpiecznik 15A w puszcze przy AKU.
nie wiem od czego jest ten bezpiecznik i czego w końcu mam szukać

zext
24-06-2014, 21:41
A ja mam inny problem.
Denerwowała mnie paląc się lampka fiat code, stosując procedurę próbowałem zakodować kluczyki.
Bo wiem że poprzednik jeździł na bordowym.
Zatem zgiąłem się w pałąk nur pod kierownicę, odpiąłem zasilanie puszki immo.
Nie se odpocznie, pomyślałem, a potem wczytam kluczyki.
Lampa fiat code już się nie paliła, auto normalnie odpaliło.
Mam przez to rozumieć że poprzednik zdjął w ECU funkcję immo fiat code ?
Czy mogę na stałe odpiąć tę puszkę i nie przejmować się więcej immo ?

byrrt
25-06-2014, 12:05
Mam przez to rozumieć że poprzednik zdjął w ECU funkcję immo fiat code ?
Jeśli w ogóle auto odpalało z palącą się lampką code to tak - ma ściągnięte IMMO ;)

zext
25-06-2014, 18:38
Tak sądziłem , ale upewnić się zawsze lepiej, Dziękuję :smile: