Zobacz pełną wersję : zakupiono punto II pomocy :)
arthrawn
27-03-2012, 08:52
Hejka koledzy. Kupiłem Punto II z silnikiem 1.2 wersja dynamic...i mam kilka pytań, bo wiadomo auto używane i coś się zawsze znajdzie...
1) problem z nie zawsze działającymi wycieraczkami. Jeśli odpalę spryskiwacz, przód nie ma reakcji wycieraczek. Gdy ruszam wajchami, wycieraczki nadal nie działają. Tył bez problemu :) czy to wina tego urządzenia, elektryka?? gdzie szukać winy i jak to usunąć...
2) na panelu świeci się zółta dioda - rezerwa paliwa? lampka jest pod wskaźnikiem paliwa...pytam się, ponieważ pali się dużo wcześniej, niż wskaźnik moim zdaniem powinien...chyba, że jest od czegoś innego :)
3) jaki olej koledzy i ile wchodzi do tego silnika...
4)centralny zamek...mam kluczyk bez pilota...czy w tej wersji jest możliwość działania pilota?? nie brakuje mi tego, ale...
5) alarm...czy to coś takiego ma...
6) instrukcja obsługi w pdf-ie szukam :):)
7)lampa przednia sparowana...czy ją rozkręcić...poczyścić...czy kupić nową i po sprawie...
Dziękuję za pomoc...
auto to anglik jakby co :)
Jeśli odpalę spryskiwacz, przód nie ma reakcji wycieraczek
nie wiem jak to jest w punto II ale pewnie tak jak w I że spryskiwacz nie uruchamia wycieraczek
na panelu świeci się zółta dioda - rezerwa paliwa
zobacz w instrukcji obsługi jak nie jesteś pewien. jak jej nie masz znajdziesz w dziale download na forum
a to że się zapala wcześniej chyba nie powinno przeszkadzać :D musisz częściej tankować :D
jaki olej koledzy i ile wchodzi do tego silnika...
Ile wchodzi to znajdziesz również w instrukcji. a jaki?? najlepiej taki jak byl to znaczy syntetyk, półsyntetyk, mineralny. a marka oleju jest raczej obojętna każdy leje co innego i każdy chwali swój olej. na pewno jakiś markowy typu mobil, castrol czy elf.
instrukcja obsługi w pdf-ie szukam
kiepsko szukasz :D Instrukcja obslugi Punto II - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/238)
lampa przednia sparowana
po wymontowaniu zdejmujesz takie blaszki, grzejesz opalarka i rozklejasz. przyczyna zaparowania może być brak dekielka w miejscu wsadzania żarówki
po wymontowaniu zdejmujesz takie blaszki, grzejesz opalarka i rozklejasz. przyczyna zaparowania może być brak dekielka w miejscu wsadzania żarówki
Do samego suszenia może nie ma sensu od razu rozklejać lampy.. Znam takich mądrych (właśnie w Punto II) co robili otwory w lampie żeby woda się tam nie zbierała i żeby nie parowały :cenuzra:
arthrawn
27-03-2012, 22:57
Dziękuję za pomoc, co do kontrolki żółtej to...zrobiłem na swiatełku 160km, moim zdaniem zapaliła się bardzo wcześnie, chyba że w punto mam tankować do pełna :P
---------- Post dodany o 20:57 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:58 ----------
a jeśli auto ma 70tys mil, jakie parametry oleju zalać dla półsyntetyka...
a jeśli auto ma 70tys mil, jakie parametry oleju zalać dla półsyntetyka...
A wiesz co było lane wcześniej? Nie od przebiegu zależy olej tylko od kondycji silnika.. Spokojnie z takim przebiegiem auto mogłoby jeździć na 5W40, ale jeżeli był już lany np 10W40 to przy takim bym został..
arthrawn
27-03-2012, 23:44
nie wiem jaki był lany olej, brak informacji...więc jaki zalać...i mówimy o milach nie km :) i ile litrów wchodzi do silnika ;)
najbezpieczniej będzie pół syntetyk - 10W40 :)
co do światełka - możliwe że masz przestawioną kontrolkę od rezerwy po prostu - uważaj żeby Ci nie brakło paliwa :D :D
1. Prawdopodobnie silnik wycieraczek
2. Co jest narysowane na kontrolce może to coś innego
3. 10W40 okolo 3,5l
4. Może być że bez pilota
5. Chyba tylko imobilizer
7.Wyciągnąć lampę,wysuszyć,łączenie szkło-obudowa uszczelnić lakierem bezbarwnym, sprawdzić czy obudowa nie jest popękana,lampa musi mieć jeden odpowietrznik
a jeśli auto ma 70tys mil
to tylko 112600 km więc mozna zalać jak pisze byrrt 5/40 a jak zobaczysz że coś ci cieknie on lub ubywa to wtedy zmienisz na 10/40
arthrawn
28-03-2012, 08:47
jesteście wielcy :) niestety chyba władowałem się na samochodową minę :( ale zobaczę, jedynie po przeglądzie sprzedam z małym zyskiem :)
rozumiem, że demontując lampę dam sobie radę :P
arthrawn
29-03-2012, 09:01
Koledzy w sobotę zabieram się za osuszenie lampy...jak jest z jej zdjęciem...czy muszę zdjąć przedni zderzak?? Może dwa słowa jak się z tym uporać...ile śrub...tylko te 3 od góry...i kwestia rozszczelnienia...trudne?? a jak potem to skleić...na klej, silikon??
I jeszcze jedno pytanie...drzwi qrewsko skrzypią, potraktowałem wd40 - jako oczyszczenia, a potem...czym to spryskac...
tylko te 3 od góry
dokładnie tak. a właściwie 2 z góry a ta jedna bardziej z boku jest ale to te 3 co widać. :D
a jak potem to skleić...na klej, silikon??
sylikonem ale takim do klejenia akwarium.
wd40 - jako oczyszczenia, a potem...czym to spryskac
najlepszy byłby smar miedziany lub srebrny
najlepszy byłby smar miedziany lub srebrny
Przecież tam wysokich temp nie ma.. Ja bym to grafitem sikał - są nawet w spray'u..
Przecież tam wysokich temp nie ma.
ale on sie fajnie wżera i dociera wszędzie. ja grafitowymi sie bawiłem i nic nie warte to smarowanie. raz nałożyłem miedzianego i przez 2 lata nic nie skrzypnęło a auto sprzedane i z tego co wiem i widziałem dalej ten miedziany jest więc pewnie nie skrzypi.
Ja mam taki miedziany to dość rzadki on jest tak więc mam wątpliwości..
Od biedy zwykły towot może być, albo ten "lotniczy" biały ;)
Ja mam taki miedziany to dość rzadki on jest tak więc mam wątpliwości..
on gęstnieje potem. więc jest super :D mój jest wurtha więc może trochę lepszy od takich mniej firmowych
mój jest wurtha więc może trochę lepszy
z pewnością - ja kupiłem jakieś tanie coś z allegro ;)
arthrawn
29-03-2012, 23:36
jesteście nieocenieni...
qrde mam wyciek oleju, w najlepszym wypadku miska oleju...w sobotę będę walczyć...
Rafik 39
30-03-2012, 21:43
ja drzwi smarowałem w swoim p2 smarem grafitowym , jak już lekko chodziły potraktowałem je jeszcze smarem białym w sprayu
arthrawn
13-04-2012, 23:02
a ja muszę chyba rozebrać drzwi i je przesmarować na maksa...zgrzyt taki, że brak słów...
Mam też inny problem...w czasie jazdy raz na jakiś czas rozlega się z tyłu zgrzyt...ale nie jest powiązany z amorami, bardziej przy starcie...stukot...macie jakieś pomysły...
jak przy ruszaniu to pewnie tuleja w belce
Może odpuszczają Ci hamulce przy ruszaniu?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.