PDA

Zobacz pełną wersję : zakupiono punto II pomocy :)



arthrawn
27-03-2012, 08:52
Hejka koledzy. Kupiłem Punto II z silnikiem 1.2 wersja dynamic...i mam kilka pytań, bo wiadomo auto używane i coś się zawsze znajdzie...

1) problem z nie zawsze działającymi wycieraczkami. Jeśli odpalę spryskiwacz, przód nie ma reakcji wycieraczek. Gdy ruszam wajchami, wycieraczki nadal nie działają. Tył bez problemu :) czy to wina tego urządzenia, elektryka?? gdzie szukać winy i jak to usunąć...
2) na panelu świeci się zółta dioda - rezerwa paliwa? lampka jest pod wskaźnikiem paliwa...pytam się, ponieważ pali się dużo wcześniej, niż wskaźnik moim zdaniem powinien...chyba, że jest od czegoś innego :)
3) jaki olej koledzy i ile wchodzi do tego silnika...
4)centralny zamek...mam kluczyk bez pilota...czy w tej wersji jest możliwość działania pilota?? nie brakuje mi tego, ale...
5) alarm...czy to coś takiego ma...
6) instrukcja obsługi w pdf-ie szukam :):)
7)lampa przednia sparowana...czy ją rozkręcić...poczyścić...czy kupić nową i po sprawie...

Dziękuję za pomoc...

auto to anglik jakby co :)

seth
27-03-2012, 09:04
Jeśli odpalę spryskiwacz, przód nie ma reakcji wycieraczek
nie wiem jak to jest w punto II ale pewnie tak jak w I że spryskiwacz nie uruchamia wycieraczek


na panelu świeci się zółta dioda - rezerwa paliwa
zobacz w instrukcji obsługi jak nie jesteś pewien. jak jej nie masz znajdziesz w dziale download na forum
a to że się zapala wcześniej chyba nie powinno przeszkadzać :D musisz częściej tankować :D



jaki olej koledzy i ile wchodzi do tego silnika...
Ile wchodzi to znajdziesz również w instrukcji. a jaki?? najlepiej taki jak byl to znaczy syntetyk, półsyntetyk, mineralny. a marka oleju jest raczej obojętna każdy leje co innego i każdy chwali swój olej. na pewno jakiś markowy typu mobil, castrol czy elf.


instrukcja obsługi w pdf-ie szukam
kiepsko szukasz :D Instrukcja obslugi Punto II - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/238)



lampa przednia sparowana
po wymontowaniu zdejmujesz takie blaszki, grzejesz opalarka i rozklejasz. przyczyna zaparowania może być brak dekielka w miejscu wsadzania żarówki

byrrt
27-03-2012, 14:17
po wymontowaniu zdejmujesz takie blaszki, grzejesz opalarka i rozklejasz. przyczyna zaparowania może być brak dekielka w miejscu wsadzania żarówki
Do samego suszenia może nie ma sensu od razu rozklejać lampy.. Znam takich mądrych (właśnie w Punto II) co robili otwory w lampie żeby woda się tam nie zbierała i żeby nie parowały :cenuzra:

arthrawn
27-03-2012, 22:57
Dziękuję za pomoc, co do kontrolki żółtej to...zrobiłem na swiatełku 160km, moim zdaniem zapaliła się bardzo wcześnie, chyba że w punto mam tankować do pełna :P


---------- Post dodany o 20:57 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:58 ----------

a jeśli auto ma 70tys mil, jakie parametry oleju zalać dla półsyntetyka...

byrrt
27-03-2012, 23:29
a jeśli auto ma 70tys mil, jakie parametry oleju zalać dla półsyntetyka...
A wiesz co było lane wcześniej? Nie od przebiegu zależy olej tylko od kondycji silnika.. Spokojnie z takim przebiegiem auto mogłoby jeździć na 5W40, ale jeżeli był już lany np 10W40 to przy takim bym został..

arthrawn
27-03-2012, 23:44
nie wiem jaki był lany olej, brak informacji...więc jaki zalać...i mówimy o milach nie km :) i ile litrów wchodzi do silnika ;)

ubek
28-03-2012, 00:00
najbezpieczniej będzie pół syntetyk - 10W40 :)

co do światełka - możliwe że masz przestawioną kontrolkę od rezerwy po prostu - uważaj żeby Ci nie brakło paliwa :D :D

malediw
28-03-2012, 00:29
1. Prawdopodobnie silnik wycieraczek
2. Co jest narysowane na kontrolce może to coś innego
3. 10W40 okolo 3,5l
4. Może być że bez pilota
5. Chyba tylko imobilizer
7.Wyciągnąć lampę,wysuszyć,łączenie szkło-obudowa uszczelnić lakierem bezbarwnym, sprawdzić czy obudowa nie jest popękana,lampa musi mieć jeden odpowietrznik

seth
28-03-2012, 08:19
a jeśli auto ma 70tys mil
to tylko 112600 km więc mozna zalać jak pisze byrrt 5/40 a jak zobaczysz że coś ci cieknie on lub ubywa to wtedy zmienisz na 10/40

arthrawn
28-03-2012, 08:47
jesteście wielcy :) niestety chyba władowałem się na samochodową minę :( ale zobaczę, jedynie po przeglądzie sprzedam z małym zyskiem :)

rozumiem, że demontując lampę dam sobie radę :P

arthrawn
29-03-2012, 09:01
Koledzy w sobotę zabieram się za osuszenie lampy...jak jest z jej zdjęciem...czy muszę zdjąć przedni zderzak?? Może dwa słowa jak się z tym uporać...ile śrub...tylko te 3 od góry...i kwestia rozszczelnienia...trudne?? a jak potem to skleić...na klej, silikon??

I jeszcze jedno pytanie...drzwi qrewsko skrzypią, potraktowałem wd40 - jako oczyszczenia, a potem...czym to spryskac...

seth
29-03-2012, 09:46
tylko te 3 od góry
dokładnie tak. a właściwie 2 z góry a ta jedna bardziej z boku jest ale to te 3 co widać. :D


a jak potem to skleić...na klej, silikon??
sylikonem ale takim do klejenia akwarium.


wd40 - jako oczyszczenia, a potem...czym to spryskac
najlepszy byłby smar miedziany lub srebrny

byrrt
29-03-2012, 09:48
najlepszy byłby smar miedziany lub srebrny
Przecież tam wysokich temp nie ma.. Ja bym to grafitem sikał - są nawet w spray'u..

seth
29-03-2012, 09:50
Przecież tam wysokich temp nie ma.
ale on sie fajnie wżera i dociera wszędzie. ja grafitowymi sie bawiłem i nic nie warte to smarowanie. raz nałożyłem miedzianego i przez 2 lata nic nie skrzypnęło a auto sprzedane i z tego co wiem i widziałem dalej ten miedziany jest więc pewnie nie skrzypi.

byrrt
29-03-2012, 10:08
Ja mam taki miedziany to dość rzadki on jest tak więc mam wątpliwości..
Od biedy zwykły towot może być, albo ten "lotniczy" biały ;)

seth
29-03-2012, 12:30
Ja mam taki miedziany to dość rzadki on jest tak więc mam wątpliwości..
on gęstnieje potem. więc jest super :D mój jest wurtha więc może trochę lepszy od takich mniej firmowych

byrrt
29-03-2012, 15:51
mój jest wurtha więc może trochę lepszy
z pewnością - ja kupiłem jakieś tanie coś z allegro ;)

arthrawn
29-03-2012, 23:36
jesteście nieocenieni...
qrde mam wyciek oleju, w najlepszym wypadku miska oleju...w sobotę będę walczyć...

Rafik 39
30-03-2012, 21:43
ja drzwi smarowałem w swoim p2 smarem grafitowym , jak już lekko chodziły potraktowałem je jeszcze smarem białym w sprayu

arthrawn
13-04-2012, 23:02
a ja muszę chyba rozebrać drzwi i je przesmarować na maksa...zgrzyt taki, że brak słów...
Mam też inny problem...w czasie jazdy raz na jakiś czas rozlega się z tyłu zgrzyt...ale nie jest powiązany z amorami, bardziej przy starcie...stukot...macie jakieś pomysły...

seth
13-04-2012, 23:04
jak przy ruszaniu to pewnie tuleja w belce

byrrt
13-04-2012, 23:05
Może odpuszczają Ci hamulce przy ruszaniu?