PDA

Zobacz pełną wersję : Kod błędu co znaczy?



coin75
27-03-2012, 08:21
Wyskoczył mi bląd FF Wyst. uderzenie /Przejsciowy/Obecny Wartosc licznika błedu to 136 co to znaczy ? błędu nie da sie w tej chwili skasować ,autko to fiat bravo 1,4 12v 97r Diagnozę robiłem Fes programem .

byrrt
27-03-2012, 08:26
Najważniejszy jest nr błędu - te tłumaczenia i opisy różnie wychodziły.. Ew. przełącz na agielską wersję i zobacz co pokaże po angielsku.. Najlepiej by było gdybyś jakoś wyciągnął nr błędu. Z czego to jest błąd? Bo w sumie tego nie napisałeś.. Jak np. z centralki airbag to wiesz co to znaczy ;)

coin75
27-03-2012, 10:35
Oczywiście dzięki za uwagę ,diagnoza ECU silnika .

byrrt
27-03-2012, 11:22
Tutaj: http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/iterpretacja-parametrow-bravo-1-8-16v-14032/
kolega qolejowy miał taki błąd po wypięciu krokowca tak więc jest jakiś trop..

Edit:
Jakieś herezje piszę ;) To jednak nie ten sam błąd.. Spróbuj na grupie FES'a spytać co może oznaczać taki błąd

http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=2125

Tu coś piszą (tyle co translator z niemieckiego mi przetłumaczył) że to może mieć związek z sondą lambda.. Trzeba by może przetrzepać wszystkie parametry a nie tylko sprawdzić błędy..

coin75
27-03-2012, 15:48
Dzięki ,nastawnik raczej odpada bo mam dwa które są własnie mało sprawne i na nich ewidentny błąd 30 nastawnik . Tu sytuacja jest inna po wypięciu go całkiem jest błąd zwarcie do masy :) po ponownym założeniu sprawnego silniczka krokowego tego błędu nie ma lecz pojawia się FF 136 Czytając na innych forach wychodzi na to że to nie jest błąd ,w moim przypadku nie posiadam instalacji LPG więc odpada. Dzięki za pomoc i stawiam ci punkcik.

byrrt
27-03-2012, 17:54
Jeżeli masz interfeks do kompa to sprawdz sonde lambda.. Tam w tamtym temacie coś o lambdzie piszą..

coin75
27-03-2012, 19:30
Nie wiem jakie powinno być wskazanie sondy lambda ,moja w każdym razie coś pokazuje i widać że zmienia się wartość po wykresie oraz cyfry 457.21mv czy coś tam dokładnie nie pamiętam.

byrrt
27-03-2012, 19:50
Sprawna sonda lambda powinma dawać napięcie w zakresie od 0 do 1V.. Oczywiście gdy auto jest nagrzane.

coin75
28-03-2012, 16:28
To czyli moja jest uwalona? czy jak. moje wskazania w mv są prawie nie zmienialne mało reaguje a drugie wskazanie jest w % to jest 00,0 % nic sie sie dzieje. czuję ze moja sonda umarła lub jjest w agonii .

byrrt
30-03-2012, 08:52
To czyli moja jest uwalona? czy jak. moje wskazania w mv są prawie nie zmienialne mało reaguje
Jeżeli faktycznie wartość stoi w miejscu (lub prawie) to na 100% sonda śmietnik. Jedna uwaga że sonda aby działała musi być ciepła czyli auto musi powiedzmy te 5 min pochodzić.. ECU przez parę minut po odpaleniu nawet ciepłego silnika sondy nie czyta.
Bez względu na to czy na jałowym czy w trakcie jazdy wskazania sondy powinny oscylować w przedziale od 0 do 1V (1000mV), przy czym realnie są to wartości np. od 100 do 850mV lub jakoś tak..

coin75
31-03-2012, 10:09
Dziś wykonałem diagnostykę sondy lambda przez FES silnik odpowiedni nagrzany napięcie sondy skacze między 476 a 633
integracja kolosalnie zaniżona proszę zobaczyć foto 3251

lukq
31-03-2012, 10:29
Faktycznie wynik trochę zaniżony, podniem i sprawdź jeszcze miernikiem. Pamiętaj że silnik musi trochę popracować przed testem

Sent from my GT-I9000

coin75
31-03-2012, 11:10
Pamiętaj że silnik musi trochę popracować przed testem Oczywiście silnik przejechał dystans 6km oraz popracował na postoju i zabrałem się za diagnoze, w łapy miernik i wskazania były 473mv na multimetrze za 20zł potem zabrałem sie za FES ;wskazania fesa.zapis

Czas Napięcie sondy lambda TAG
s mV
0 522,45
0,4 429,57
0,88 537,93
1,3 445,05
1,64 437,31
2,08 429,57
2,66 561,15
3,06 530,19
3,43 576,63
3,81 557,28
4,26 460,53
4,7 425,7
5,12 599,85
5,49 514,71
5,84 514,71
6,37 433,44
6,82 448,92
7,18 417,96
7,52 417,96
8,02 518,58
8,45 464,4
8,81 441,18
9,16 429,57
9,54 595,98
9,95 503,1
10,42 526,32
10,78 565,02
11,12 506,97
11,65 425,7
12,08 417,96
12,46 410,22
12,81 468,27
13,26 588,24
13,68 553,41
14,09 588,24
14,48 506,97
14,82 472,14
15,32 425,7
15,76 499,23
16,12 483,75
16,46 433,44
16,9 561,15
17,43 479,88
17,81 433,44
18,16 425,7
18,6 561,15
19,1 460,53
19,49 476,01
19,86 565,02
20,22 476,01
20,56 464,4
21,12 429,57
21,53 592,11
21,89 483,75
22,23 425,7
22,74 619,2
23,18 607,59
23,55 483,75
23,89 452,79
24,32 595,98
24,86 456,66
25,24 398,61
25,6 584,37
25,95 503,1
26,51 429,57
26,9 406,35
27,27 534,06
27,62 499,23
28,12 460,53
28,56 530,19
28,91 452,79
29,28 445,05
29,62 499,23
30,13 565,02
30,53 460,53
30,9 417,96
31,26 576,63
31,6 545,67
32,14 487,62
32,55 421,83
32,93 437,31
33,31 406,35
33,76 410,22
34,17 619,2
34,58 661,77
34,95 677,25
35,3 646,29
35,71 650,16
36,15 673,38
36,56 650,16
36,95 646,29
37,32 499,23
37,77 654,03
38,18 657,9
38,56 611,46
38,96 669,51
39,38 615,33
39,82 619,2
40,28 572,76
40,64 328,95
41,02 305,73
41,47 301,86
41,88 297,99
42,22 301,86
42,7 305,73
43,16 305,73
43,58 309,6
43,93 313,47
44,29 317,34
44,71 510,84
45,15 561,15
45,51 673,38
45,88 638,55
46,23 630,81
46,78 576,63
47,18 429,57
47,54 421,83
47,89 623,07
48,39 503,1
48,83 460,53
49,2 421,83
49,56 530,19
49,93 487,62
50,38 398,61
50,78 452,79
51,13 615,33
51,48 568,89
51,94 580,5
52,35 526,32
52,7 417,96
53,15 437,31
53,51 592,11
53,93 545,67
54,35 522,45
54,73 684,99
55,09 688,86
55,46 646,29
55,88 673,38
56,3 677,25
56,71 588,24
57,07 402,48
57,44 356,04
57,92 348,3
58,31 344,43
58,66 340,56
59,11 340,56
59,55 340,56
59,97 359,91
60,36 387
60,72 425,7
61,1 584,37
61,57 565,02
61,97 429,57
62,29 646,29
62,73 619,2
63,26 619,2
63,69 572,76
64,08 572,76
64,42 476,01
64,89 437,31
65,32 557,28
65,71 417,96
66,06 406,35
66,41 476,01
66,94 441,18
67,37 394,74
67,72 402,48
68,18 607,59
68,57 460,53
69,05 503,1
69,46 623,07
69,81 592,11
70,25 448,92
70,79 595,98
71,2 681,12
71,58 669,51
71,96 654,03
72,4 650,16
72,86 445,05
73,23 371,52
73,57 359,91
74,13 352,17
74,59 348,3
74,97 348,3
75,32 356,04
75,77 588,24
76,18 576,63
76,59 472,14
76,97 638,55
77,32 568,89
77,78 592,11
78,22 549,54
78,61 437,31
78,97 476,01
79,33 483,75
79,77 456,66
80,19 611,46
80,58 468,27
80,92 394,74
81,37 487,62

coin75
31-03-2012, 17:54
http://coin75.wrzuta.pl/film/1XsoRowT2iy/sonda_lambda_bravo_1_4_12v_pomiar pomiar miernikiem.

byrrt
31-03-2012, 23:04
Padnięta lambda na 100% - powinna ona pracować w prawie pełnym zakresie 0-1V.. No może np. być 100mV-900mV ale to co Ty masz ewidentnie wskazuje na sondę.

coin75
01-04-2012, 10:28
Dzięki za pomoc ,już wiem silnik puki zimnawy to fajnie chodzi po czasie gdy właśnie zaczyna sonda schodzić do minusowego wskazania silnik zaczyna mi nie równo pracować ,na wypłatę wymiana sondy na bank .A tak w ogóle to jaką polecacie sondę mam na oku Bosch za 140 zł nowa .
Ps.filmik ze wskazaniami fes.http://coin75.wrzuta.pl/film/andVv8djnhs/fes_bravo_1_4_12v_97r_diagnoza

lukq
01-04-2012, 15:53
Potwierdzam padniętą sondę. Z tego co wiem na temat sond, to nie kupuj żadnej taniej, uniwersalnej itp. będziesz miał tylko same problemy.
Kup ori. MM, albo bosch.

coin75
01-04-2012, 16:30
Dzięki serdeczne ,po zakupie i wymianie dam znać w sprawie .:) Punkciki za pomoc wysłane :)

byrrt
01-04-2012, 22:15
Ja też może w tym miesiącu kupie sondę.. Zobaczymy, ale nie będę kombinował tylko kupie ori bosch'a - kupiłem raz jakąś getz'a i roku nie wytrzymała..

daro765
14-04-2012, 17:57
[QUOTE=coin75;84373]Wyskoczył mi bląd FF Wyst. uderzenie /Przejsciowy/Obecny Wartosc licznika błedu to 136 co to znaczy ? błędu nie da sie w tej chwili skasować ,autko to fiat bravo 1,4 12v 97r Diagnozę robiłem Fes programem
Miałem takie coś,jest to informacja która zostaje po skasowaniu błędu(ale bez wymiany uszkodzonego elementu) w moim przypadku był to czujnik temp.wody po wymianie błąd zniknoł pozdr.

coin75
14-04-2012, 20:36
Sprawa sondy ,już załatwiona wymieniłem na nową Boscha teraz tylko zobaczyć jakie będą efekty w spalaniu paliwa ,bo mało nie palił:( Kolega mówi że ten mój błąd to czujnik temp.wody hmmmm czy ten czujnik jest w termostacie w kolorze niebieskim? fakt jest taki ze wskazówka pnie się do góry i potem spada temperatura o dwie kreski przed środkiem wskaznika po dłuższej jezdzie temp wskaznik trzyma sie w granicy środkowej . Błąd jestl i nie mogę go skasować ,jak kupię czujnik wymienię A gdzie kupię owy czujnik jaki polecacie/

daro765
17-04-2012, 00:05
noi d**a dziś podłączyłem fes 3.3 i znowu bląd FF Wyst. uderzenie /Przejsciowy/Obecny Wartosc licznika błedu to 136 a po chwili wyskoczyło jeszcze potencjometr przepustnicy-skasowałem błąd i znowu adaptacja ogólna mapy -kasuje błąd to powraca bląd FF Wyst. uderzenie /Przejsciowy/Obecny Wartosc licznika błedu to 136 teraz się zastanawiam czy to wina tego błędu FF że wywala takie błędy może ktoś wie co może być tego przyczyną

coin75
17-04-2012, 08:20
Ja mam ten sam błąd ff 136 i za diabła nie mogę go usunąć ,na innych forach piszą że to nie jest błąd i można z tym żyć natomiast ja próbuję się z nim uporać zaczynając od wymiany wtrysku ,przepustnicy ,termostatu, sondy lambda , i nic. Teraz mam podpowiedz że przyczyną może być czujnik cieczy ?? na razie nie mam kasy na niego więc może ty kolego spróbujesz wymienić i zobaczyć co się dzieje. Też diagnozuję Fes em 3,5

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: FF
Powodem tego błedu jest Nieznany
Obecny status błędu to Wyst. uderzenie / Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu to 136

byrrt
17-04-2012, 09:03
Z tym, że to nie jest błąd się nie zgodzę - ja tego nie mam u siebie ;]
Ciekawe co na to ASO w sumie.. pytaliście na forum FES'a?

coin75
17-04-2012, 09:19
Nie pytałem ,mi też się nie podoba ten ff136 .

daro765
17-04-2012, 22:41
coin75 - wymieniłem ten czujnik i dalej nic może trzeba zapytać jeszcze Yani tego od fes-a,
byrrt -może to dotyczy tylko 1.4 12v
musze jeszcze sprubować odpiąć aku zrobić adaptacje i wtedy sprawdzić fes-em,a co z tymi akuratorami(testami)jest to przy tym silniku?

byrrt
18-04-2012, 08:32
daro765 - myślałem że problem masz w tym bravo 1.8 z opisu ;)
Napisz do yaniego - otwórz nowy temat na forum fes'a (po en) to najprawdopodobniej odpisze.

coin75
18-04-2012, 08:37
Na forum fesa w rozmowach piszą że nie będą pomagali tym co nie było stać wydać 50 euro . próbowałem za rejestrować się na forum ,ale wywalało mnie :( spróbuję dziś. Nie wiem ,albo ja jestem tempy ,znów ten sam problem na stronie fesa wpisuję w pole potwierdzenie rejestracji dane slowo i wywala że zle. Nie kapuję tego.

byrrt
18-04-2012, 10:48
Mi Yani odpowiedział normalnie mimo, że nie mam licencji..

coin75
18-04-2012, 10:53
No dobra ,ale ja nawet nie mogę zarejestrować się na forum. Może ktoś z kolegów postawi taki temat ? bardzo byli byśmy wdzięczni .

daro765
19-04-2012, 01:10
daro765 - myślałem że problem masz w tym bravo 1.8 z opisu
Napisz do yaniego - otwórz nowy temat na forum fes'a (po en) to najprawdopodobniej odpisze.
byrrt-1.8 jak narazie jest cool ale walcze z 1.4 i to wnim jest ten błąd .A ty pytałeś Yaniego o ten błąd czy o coś innego

byrrt
19-04-2012, 10:15
Sroki ja nie mam ostatnio czasu nawet żeby tu zaglądać a co dopiero po forum FESa biegać ;)

coin75
23-04-2012, 23:40
A więc stało się i temat poruszałem ,okazuje sie większośc za interesowania tym błedem FiatECUScan Forum • View topic - Pomoc dla użytkowników bravo 1,4 12v (http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=3339&sid=7e4f381b71ed19c533661bae26e7a75f)

byrrt
24-04-2012, 15:15
coin75 jaja sobie robisz z tym polskim? :P Toć to anglojęzyczne forum..

coin75
24-04-2012, 15:55
Czemu jaja? na pisałem po polsku i po angielsku widocznie na tyle zrozumiale że ktoś się dopisał do tematu. Do Yaniego wysłałem priv :) czekam na odp. He he ale miałem ubaw faktycznie google tlumacz zajefajnie tłumaczy że się sam uśmiałem ,troche zmniejszyłem zapytanie .:tongue

daro765
24-04-2012, 17:01
coin 75-dobra robota teraz zobaczymy co na to Yani może odpowie po polsku :lol:
mogłeś jeszcze spytać o actuatory(testy) czy w tym silniku będzie taka opcja