rieper
26-03-2012, 23:03
Witam serdecznie szanownych forumowiczów,
Jakiś czas temu pisałem o problemie, który z tego co czytałem dosięga około 80 % użytkowników BBM, w poście Wymiana centralki (sterownika) pompy ABS - dotyczy kontrolek hamulca ręcznego i ABSu (http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/wymiana-centralki-sterownika-pompy-abs-dotyczy-kontrolek-hamulca-recznego-i-absu-13892/). Po wymianie centralki i przejechaniu ładnych kilku tysięcy kilometrów będąc przekonanym, że problem z kontrolkami ręcznego i ABSu jest zażegnany w sobotę ponownie zapaliły się te kontrolki przy jechaniu na prostej, przy wciśniętym jedynie pedale przyspieszenia przy prędkości około 130 km/h.
Wiem, że ten temat był wałkowany, więc z góry przepraszam. Myślę, że jest to tak powszechny problem powodowany tyloma czynnikami, że należy o tym pisać do skutku, aż dosłownie wszystko zostanie powiedziane na ten temat.
Wracając do tematu, podłączyłem oczywiście pod kompa, by sprawdzić co tym czasem się pojawiło w tym ABSie. No i wyskoczyło takie zestawienie błędów:
C1800 – (nic nie jest napisane, ale wiadomo, że to błąd napięcia akumulatora)
C1952 – Zasilanie czujników (czy też z innych źródeł "czujniki zasilania")
C1035 – Czujnik prędkości koło przedn. LE
C1040 – Czujnik prędkości koła przedn. PR
C1045 – Czujnik prędkości koła tylnego LE
Kontrolki po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu gasną.
Co więcej, zauważyłem, że od pojawienia się tych błędów Maryśka z rana na zimnym silniku gorzej pali (coś jakby akumulator był minimalnie rozładowywany). Dodatkowo zauważyłem, że nawet jak czasem kontrolki się nie palą podczas jazdy, gdy wyłączam zapłon jest wszystko ok to później po ponownym uruchomieniu zapala się już jedynie kontrolka ABS i gaśnie po przekroczeniu 5 km/h, więc moim zdaniem po odczytaniu prawidłowych prędkości z czujników prędkości ECU łapie poprawne odczyty.
Skąd więc taki zestaw błędów? Jak myślicie, czy jest to związane może z masą? Jeśli tak do gdzie? Czy można wykluczyć awarię tych wszystkich czujników?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Jakiś czas temu pisałem o problemie, który z tego co czytałem dosięga około 80 % użytkowników BBM, w poście Wymiana centralki (sterownika) pompy ABS - dotyczy kontrolek hamulca ręcznego i ABSu (http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/wymiana-centralki-sterownika-pompy-abs-dotyczy-kontrolek-hamulca-recznego-i-absu-13892/). Po wymianie centralki i przejechaniu ładnych kilku tysięcy kilometrów będąc przekonanym, że problem z kontrolkami ręcznego i ABSu jest zażegnany w sobotę ponownie zapaliły się te kontrolki przy jechaniu na prostej, przy wciśniętym jedynie pedale przyspieszenia przy prędkości około 130 km/h.
Wiem, że ten temat był wałkowany, więc z góry przepraszam. Myślę, że jest to tak powszechny problem powodowany tyloma czynnikami, że należy o tym pisać do skutku, aż dosłownie wszystko zostanie powiedziane na ten temat.
Wracając do tematu, podłączyłem oczywiście pod kompa, by sprawdzić co tym czasem się pojawiło w tym ABSie. No i wyskoczyło takie zestawienie błędów:
C1800 – (nic nie jest napisane, ale wiadomo, że to błąd napięcia akumulatora)
C1952 – Zasilanie czujników (czy też z innych źródeł "czujniki zasilania")
C1035 – Czujnik prędkości koło przedn. LE
C1040 – Czujnik prędkości koła przedn. PR
C1045 – Czujnik prędkości koła tylnego LE
Kontrolki po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu gasną.
Co więcej, zauważyłem, że od pojawienia się tych błędów Maryśka z rana na zimnym silniku gorzej pali (coś jakby akumulator był minimalnie rozładowywany). Dodatkowo zauważyłem, że nawet jak czasem kontrolki się nie palą podczas jazdy, gdy wyłączam zapłon jest wszystko ok to później po ponownym uruchomieniu zapala się już jedynie kontrolka ABS i gaśnie po przekroczeniu 5 km/h, więc moim zdaniem po odczytaniu prawidłowych prędkości z czujników prędkości ECU łapie poprawne odczyty.
Skąd więc taki zestaw błędów? Jak myślicie, czy jest to związane może z masą? Jeśli tak do gdzie? Czy można wykluczyć awarię tych wszystkich czujników?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.