nike166
25-03-2012, 19:06
Witam,
Przyszła pora na prezentacje mojej maszynki czyli Fiata Bravo, którego jestem właścicielem od 17 październik Myślę, że czas najwyższy zaprezentować mojego fiata. :)
Otóż samochód nabyłem z powodu słabych dojazdów do pracy i staniu po 1.5h na przystanku co było dość uciążliwe, a że zima tuż tuż musiałem zaopatrzyć się w jakiś samochód. Fundusz na niego nie był wygórowany niestety tylko 5 tysięcy więc ciężko było coś znaleźć fajnego ale jednak coś znalazłem . Któregoś wieczoru siadłem sobie na otomoto i początkowo znalazłem jakiegoś tam forda escorta po telefonie okazało się, że sprzedany no nic zacząłem szukać dalej i znalazłem kolejny okaz opla astrę I sedan jednak po telefonie okazało się, że był bez żadnego wyposażenia jedyne co miał to poduszkę i koniec, od razu go odrzuciłem. Wreszcie 3 znalezionym okazał się ten trafny Fiat Bravo z 2000r. zadzwoniłem wypytałem dokładnie co i jak spodobał mi się bo ma dość dobre wyposażenie i cena okazyjna 5000 zł. Pojechałem na oględziny i po chwili namysłu go wziąłem. Sprzedawała go kobieta ponieważ kupiła sobie nowy z salonu (Toyote Corolle) który również stał na podwórku. Od razu na wstępie poinformowała mnie, że samochód był stuknięty delikatnie w tylny prawy bok jednak jest tak zrobione, że tego nie widać i mi to odpowiadało dobrze, że powiedziała w ogóle. Udało mi się jeszcze utargować 500 zł. czyli samochód kosztował mnie 4500 zł. I to taka krótka historia mojego bravo.
Jednostka napędowa auta to 1.2 16V na wielopunktowym wtrysku (MPI) 60/82 KW/KM bardzo dynamiczny silnik trochę ponad 11s. do 100 km/h z przebiegiem 205613 km (w dniu kupna 196400).
Osiągnięcia to 170 km/h na 4 biegu , 184 km/h na 5 biegu więc na silnik 1.2 to bardzo dużo tak mi się wydaje.
Wyposażenie samochodu:
- 2 poduszki
- wspomaganie kierownicy
- system ABS
- el. szyby
- immobiliser
- centralny zamek
- 6 głośników (Przód seria, tył JBL CS-69 w półce) do tego radio Sony Xplod GT44IP + kompletnie wygłuszone przednie drzwi. Gra bardzo dobrze zero trzasków pierdnięć itp. itd. etc.
Co zrobiłem?
- Przednie wycieraczki się zacinały. Rozebrałem całe podszybie okazało się, że wszystko jest zardzewiałe włącznie z silnikiem, oczyściłem wszystko nasmarowałem i działają jak nowe.
- Założyłem gumową osłonę na przegub bo nie było i wyciekał smar. Nowa guma + smar grafitowy.
- Wymieniłem gumy drążków stabilizatora bo były wybite.
- Wymiana prawego wahacza, luzy na silentblock'ach i wybity sworzeń ( Polskie drogi :roll: ).
- Wymiana opon na zimowe.
- Zabezpieczyłem cały spód środkiem antykorozyjnym Bitex'em.
- Wymiana rury kolektorowej (stara przepalona).
- Założyłem centralkę na pilot bo poprzednia właścicielka zgubiła pilot sterujący centralką i alarmem. Niestety alarmu nie udało mi się od reanimować bo potrzebny jest specjalny kod przypisany do danego pilota. Ważne, że nie trzeba się bawić z kluczykiem przy otwieraniu i zamykaniu.
- Wymiana klocków hamulcowych na Valeo.
- Wyczyściłem przepustnicę + ponowna adaptacja.
- Włożyłem filtr kabinowy
- Nowa poduszka skrzyni biegów (FEBI) jak na razie ok.
- Nowe wycieraczki płaskie.
- Nowe przednie żarówki Osram Night Breaker Plus.
- Wymiana filtrów, oleju ( Castrol Edge 5W40), mechanik wlał bo tylko taki posiadał z jego winy wyciekł mi nowy Elf 10W40 źle uszczelnił miskę. Dodam, że po przejechaniu 6 tyś. na bagnecie cały czas ten sam poziom oleju więc jak na razie wszytko ok na tym syntetyku.
Co muszę w im zrobić?
- Wymienić tylną lewą piastę na tą z wersją ABS bo ktoś jak wymieniał chyba nie miał o tym pojęcia i wsadził piastę z wersji bez ABS i dlatego nie mam tego systemu.
- Poduszka amortyzatora prawdopodobnie jest wybita i stuka mi na dołkach reszta sprawdzona i na niczym nie ma luzów pozostała poduszka.
- Wymienić przewody WN i świece.
- Termostat bo długo się nagrzewa, i wąż od termostatu po chwili robi się dość ciepły.
I to chyba na tyle, w miarę możliwości będę coś w tym temacie wrzucał :)
FOTO:
312131223123
3127
Przykre spotkanie z krawężnikiem, na szczęście nic nie było układowi kierowniczemu:
3124
Rozrząd czeka na wymianę:
3125
3126
Radio i głośniki (wiem głośniki delikatnie krzywo mi wyszły w półce bo robiłem na oko, w samochodzie nie widać w ogóle):
312831293130
Generalne czyszczenie po kupnie:
31313132
No i ostatnie wygłuszanie drzwi:
313331343135
Aha i dziś w nocy strzelił mi pasek wielorowkowy od wspomagania, więc jak jutro uda mi się go dostać to od razu go zakładam bo bez wspomagania to masakra jakaś.
Pozdrawiam,
Piotr.
Przyszła pora na prezentacje mojej maszynki czyli Fiata Bravo, którego jestem właścicielem od 17 październik Myślę, że czas najwyższy zaprezentować mojego fiata. :)
Otóż samochód nabyłem z powodu słabych dojazdów do pracy i staniu po 1.5h na przystanku co było dość uciążliwe, a że zima tuż tuż musiałem zaopatrzyć się w jakiś samochód. Fundusz na niego nie był wygórowany niestety tylko 5 tysięcy więc ciężko było coś znaleźć fajnego ale jednak coś znalazłem . Któregoś wieczoru siadłem sobie na otomoto i początkowo znalazłem jakiegoś tam forda escorta po telefonie okazało się, że sprzedany no nic zacząłem szukać dalej i znalazłem kolejny okaz opla astrę I sedan jednak po telefonie okazało się, że był bez żadnego wyposażenia jedyne co miał to poduszkę i koniec, od razu go odrzuciłem. Wreszcie 3 znalezionym okazał się ten trafny Fiat Bravo z 2000r. zadzwoniłem wypytałem dokładnie co i jak spodobał mi się bo ma dość dobre wyposażenie i cena okazyjna 5000 zł. Pojechałem na oględziny i po chwili namysłu go wziąłem. Sprzedawała go kobieta ponieważ kupiła sobie nowy z salonu (Toyote Corolle) który również stał na podwórku. Od razu na wstępie poinformowała mnie, że samochód był stuknięty delikatnie w tylny prawy bok jednak jest tak zrobione, że tego nie widać i mi to odpowiadało dobrze, że powiedziała w ogóle. Udało mi się jeszcze utargować 500 zł. czyli samochód kosztował mnie 4500 zł. I to taka krótka historia mojego bravo.
Jednostka napędowa auta to 1.2 16V na wielopunktowym wtrysku (MPI) 60/82 KW/KM bardzo dynamiczny silnik trochę ponad 11s. do 100 km/h z przebiegiem 205613 km (w dniu kupna 196400).
Osiągnięcia to 170 km/h na 4 biegu , 184 km/h na 5 biegu więc na silnik 1.2 to bardzo dużo tak mi się wydaje.
Wyposażenie samochodu:
- 2 poduszki
- wspomaganie kierownicy
- system ABS
- el. szyby
- immobiliser
- centralny zamek
- 6 głośników (Przód seria, tył JBL CS-69 w półce) do tego radio Sony Xplod GT44IP + kompletnie wygłuszone przednie drzwi. Gra bardzo dobrze zero trzasków pierdnięć itp. itd. etc.
Co zrobiłem?
- Przednie wycieraczki się zacinały. Rozebrałem całe podszybie okazało się, że wszystko jest zardzewiałe włącznie z silnikiem, oczyściłem wszystko nasmarowałem i działają jak nowe.
- Założyłem gumową osłonę na przegub bo nie było i wyciekał smar. Nowa guma + smar grafitowy.
- Wymieniłem gumy drążków stabilizatora bo były wybite.
- Wymiana prawego wahacza, luzy na silentblock'ach i wybity sworzeń ( Polskie drogi :roll: ).
- Wymiana opon na zimowe.
- Zabezpieczyłem cały spód środkiem antykorozyjnym Bitex'em.
- Wymiana rury kolektorowej (stara przepalona).
- Założyłem centralkę na pilot bo poprzednia właścicielka zgubiła pilot sterujący centralką i alarmem. Niestety alarmu nie udało mi się od reanimować bo potrzebny jest specjalny kod przypisany do danego pilota. Ważne, że nie trzeba się bawić z kluczykiem przy otwieraniu i zamykaniu.
- Wymiana klocków hamulcowych na Valeo.
- Wyczyściłem przepustnicę + ponowna adaptacja.
- Włożyłem filtr kabinowy
- Nowa poduszka skrzyni biegów (FEBI) jak na razie ok.
- Nowe wycieraczki płaskie.
- Nowe przednie żarówki Osram Night Breaker Plus.
- Wymiana filtrów, oleju ( Castrol Edge 5W40), mechanik wlał bo tylko taki posiadał z jego winy wyciekł mi nowy Elf 10W40 źle uszczelnił miskę. Dodam, że po przejechaniu 6 tyś. na bagnecie cały czas ten sam poziom oleju więc jak na razie wszytko ok na tym syntetyku.
Co muszę w im zrobić?
- Wymienić tylną lewą piastę na tą z wersją ABS bo ktoś jak wymieniał chyba nie miał o tym pojęcia i wsadził piastę z wersji bez ABS i dlatego nie mam tego systemu.
- Poduszka amortyzatora prawdopodobnie jest wybita i stuka mi na dołkach reszta sprawdzona i na niczym nie ma luzów pozostała poduszka.
- Wymienić przewody WN i świece.
- Termostat bo długo się nagrzewa, i wąż od termostatu po chwili robi się dość ciepły.
I to chyba na tyle, w miarę możliwości będę coś w tym temacie wrzucał :)
FOTO:
312131223123
3127
Przykre spotkanie z krawężnikiem, na szczęście nic nie było układowi kierowniczemu:
3124
Rozrząd czeka na wymianę:
3125
3126
Radio i głośniki (wiem głośniki delikatnie krzywo mi wyszły w półce bo robiłem na oko, w samochodzie nie widać w ogóle):
312831293130
Generalne czyszczenie po kupnie:
31313132
No i ostatnie wygłuszanie drzwi:
313331343135
Aha i dziś w nocy strzelił mi pasek wielorowkowy od wspomagania, więc jak jutro uda mi się go dostać to od razu go zakładam bo bez wspomagania to masakra jakaś.
Pozdrawiam,
Piotr.