Zobacz pełną wersję : filtr cząstek stałych
Witam. Mam problem z filtrem cząstek stałych w Cromie 1,9 150 KM. Jak można go usunąć i czy nie będzie to szkodliwe dla silnika?
pawliczex
25-03-2012, 11:13
Najprościej opuścić cały wydech zdejmując go z wieszaków, naciąć dpf od góry wywalić z niego bebechy i zaspawać wtedy ingerencja nie będzie widoczna na pierwszy rzut oka. Potem jeszcze wyłączenie obsługi dpf w ecu i problem dpf znika na zawsze ;) A co do szkodliwości to raczej wpłynie to silnikowi na dobre.
Potem jeszcze wyłączenie obsługi dpf w ecu i problem dpf znika na zawsze
A to można sobie tak po prostu usunąć/wyłączyć?
Po podłączeniu komputera i zmianie programu sterującego można.
pawliczex
25-03-2012, 16:31
Może nie dokładnie wyłącza się obsługę dpf tylko oszukuje się komputer odnośnie stopnia zatkania filtra dpf który wtedy wynosi cały czas 0% Podejrzewam że samo wycięcie filtra bez zmiany oprogramowania zaskutkowałoby jakimś błędem i przejściem auta w tryb awaryjny
Podejrzewam że samo wycięcie filtra bez zmiany oprogramowania zaskutkowałoby jakimś błędem i przejściem auta w tryb awaryjny
Dokładnie tak.
Może nie dokładnie wyłącza się obsługę dpf tylko oszukuje się komputer odnośnie stopnia zatkania filtra dpf który wtedy wynosi cały czas 0%
Dla niektórych to szczegół ale dla mnie ważny. To nie zmiana softu w ECU tylko odpowiednie oszukanie ECU że filtr cząstek stałych sobie ciągle jest i działa. Podejrzewam, że nawet do kompa się podłączać nie trzeba przy całej operacji tylko wpinają jakiś emulator i tyle..
byrrt , faktycznie są jak to się mówi dwie szkoły. Jedna to zmiana oprogramowania, albo pirackie sterowanie, czyli przerobione albo nawet oryginalne od wersji bez filtra. Tylko osobiście nie mam pojęcia jak to by tu wyglądało, druga metoda to tak zwany emulator. Czyli odpowiedni chip(opornik, różnie bywa) wstawiony w miejsce czujnika, który oszukuje komputer. Które rozwiązanie jest lepsze? Sprawa dyskusyjna, ważne, że oba działają.
Lepsze i pewnie "czystsze" będzie wgranie innego softu tylko jeżeli ma się do niego dostęp a z tym pewnie różnie. Jak były wersje bez tego filtra i soft pasuje 1:1 to spoko ale nie sądzę bo i pewnie ECU jest lekko zmienione.. Z resztą nie ważne - ważne że się da i są ludki które nad tym panują ;)
jeżeli ma się do niego dostęp
Dobre warsztaty tłumikarskie mają
soft pasuje 1:1 to spoko ale nie sądzę bo i pewnie ECU jest lekko zmienione.
wątpię, żeby się opłacało robić dwa różne kompy. Ale jest jedno małe ale, to co napisałem o zmianie softu dotyczy toyoty z D-cat, tam wiem na 100%, że tak się to robi, w fiacie nie mogę dać gwarancji.
pawliczex
26-03-2012, 20:37
Osobiście polecam wgranie softa z jak to nazwę ''wyłączoną'' obsługą dpf i przy okazji lekkie ''dłubnięcie'' silnika. Użytkuję swoją Cromę od ponad roku i zaraz po kupnie wyciąłem dpf i przy okazji zmian w sofcie koleś troszeczkę pogrzebał co by auto trochę ciągnęło i przerobił też mapę od egr tak że teraz jest cały czas zamknięty i dzięki temu Croma lepiej zbiera się ''z dołu''. Napisz jak coś jaką dokładnie masz Crome to może coś pomogę odnośnie softa
mój ostatnio cos zaczal dymić i spalanie czasem na trasie wychodzi 5.6 co jest raczej objawem ciągłego wypalania dpf i tak się zastanawiam czy tez go nie wywalić z auta.
Powiedz pawliczex kto ci to robił i ile to kosztuje.
pawliczex
28-03-2012, 20:30
Sam filtr dpf wywaliłem sam. W cromie jest to dość proste. Wystarczyło odkręcić 3 śrubki bodajże za elementem elastycznym i opuszczenie całego wydechu po zdjęciu z wieszaków. Potem w dpfie od góry zrobiłem nacięcie tak aby dało się odgiąć kawałek blachy tak żeby można było przy pomocy jakiegoś większego śrubokręta wywalić zawartość i potem zaspawać. A soft przerobił mi znajomy i wszystko kosztowało mnie 150zl za przekminienie softa plus 6-ciopak browarka dla kumpla za pospawanie migomatem ;)
jutro pokombinuje u siebie i spróbuje wypalic dpf'a fes'em jak sie da. a jak coś to trzeba będzie chyba pomyśleć nad wywaleniem jego
Można spróbować jak tu
AutoKącik.PL: Zrób to sam - Croma, Tipo, Tempra i inne Fiaty (http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284418274&page=0&fpart=1&vc=1)
ale ja osobiście jakbym wycinał to wyciąłbym z profesjomalną modyfikacją softu.
pawliczex
29-03-2012, 18:55
Fes'em nie wywalisz dpf'a. Konieczne jest zgranie softu z ecu modyfikacja i ponowne wgranie
ernest159
02-07-2012, 20:04
jutro pokombinuje u siebie i spróbuje wypalic dpf'a fes'em jak sie da. a jak coś to trzeba będzie chyba pomyśleć nad wywaleniem jego
Kolego z pięknego miasta :) , wywaliłem DPFa w swojej Alfince w Piszczacu w AFC Łysakowski i jestem wolnym człowiekiem:)
cena 1200, spalanie minus 1-1,5 litra, olej do silnika dużo tańszy, a silnik dostał wigoru. Polecam
ja chyba chłopakom w Łomazach zlecę ta operację, oni są chyba najlepsi bo robia tylko diesle wiec znają sie an rzeczy. na razie walczą z moim przepływomierzem, ASR'em i Hill Holderem. mają zrobić jeszcze luzy na popychaczach więc DPF innym razem :D
trzeba się spotkać jakoś skoro tak piękne miasto mamy :D
ernest159
02-07-2012, 20:47
trzeba się spotkać jakoś skoro tak piękne miasto mamy
jak najbardziej :), tutaj na forum jestem młody :) ale na alfaholikach się udzielam cały czas.
widzę kolego że z czosnówki jesteś i pewnie rodziną instruktora jazdy jesteś :D a do tego twoje stilo stało niedawno u P. Sawczuka na elektryce :D no mam nadzieję że jak Bravo odbiorę to się spotkamy
ernest159
03-07-2012, 16:06
wszystko się zgadza:)
Abramsik
19-03-2013, 20:18
Witam! Mam pytanie dotyczące DPFa w Cromie. Jestem na etapie szukania swojej kromki i miotam się pomiędzy benzyną 1.8 a ON 1,9 najlepiej 150 "kucy". I tu pytanie czy te nieszczęsne DPFy w Cromie są tak samo upierdliwe jak np w Maździe czy Paździochach (VW)? Wiem że sam filtr to wielka pomyłka ale może ten w Fiacie nie jest tak strasznie "delikatny" tj rzadko się zapycha, szybko wypala (sam w trasie nieprzesadnie długiej) itp. Biorę poważnie pod uwagę przy ewentualnym zakupie wycięcie tego potwora w dobrym zakładzie (mam taki pod bokiem). Ogólnie będę wdzięczny za wszystkie sugestie i podpowiedzi, bo tylko DPF powstrzymuje mnie przed zakupem diesla.
Ja po ostatnich przemyśleniach myślę że LPG to chyba lepsze rozwiązanie niż ON dla zwykłego szarego człeka który kupuje ropę po 5,70zł. Zima i krótkie dojazdy do prazy to porażka. Wycięcie DPF'a to mądre posunięcie natomiast sam filtr nie sprawia większych kłopotów a jego wypalanie jest mało uciążliwe. porównaj sobie spalania obu silników z uwzględnieniem wszystkich warunków i porównaj co będzie bardziej opłacalne.
Zima i krótkie dojazdy do prazy to porażka.
Szczególnie jak się ma LPG. Sekwencja w zimie przełączy się po 2-3km. Na krótkie odcinki to sama benzyna :)
Jakie warunki musza być spełnione aby w 2.4 rozpoczęło się wypalanie? Wszyscy piszą, że wyższe obroty, rzędu 3 tys. przez dłuższy czas. Wg mnie to nierealne, nie wiem ile musiałbym gnać aby takie osiągnąć, szczególnie, że tutaj jest automat i skrzynia raczej szybko wrzuca bieg na wyższy.
Szczególnie jak się ma LPG.
jak ma się filtr to trzeba częściej wyganiać auto na trasę. Jak sie jeździ tylko po mieście i to na małe dystanse lepsze jest w rozliczeniu rocznym auto z LPG.
Wypalanie samoczynnie sie uruchamia jak silnik będzie nagrzany a filtr wykaże zapchanie. do tego chyba sprytnie pomyśleli bo silnik musi być nagrzany przez jakiś czas. Dla przykładu u mnie wypalanie zaczyna się po około 60km od wyruszenia w trasę i to właściwie prawie zawsze tyle trwa.
Dopiero po 60km? Bez sensu :) Czyli jak będę robił trasy po 50km to filtr szybko zabiję? :) Zobaczymy jak to będzie ;)
Ile minut trwa takie wypalanie i jak poznać w trakcie jazdy, że wypalanie się rozpoczęło?
Abramsik
20-03-2013, 19:00
Dzięki za wszystkie sugestie. Pytam o ten DPF, bo biorę pod uwagę diesla ze względu na fakt że jest najlepiej "skrojony" do tego samochodu. Przy moich przelotach (ok. 20 km do przcy w jedną stronę ale b.rzadko /wygodniej komunikacją miejską/ i ogólnych rocznych rzędu 20 - 25 tys, z większymi trasami wakacyjnymi do Cro lub I) jednak wciąż się waham. Cały czas biorę pod uwagę jedno (1.8 w Pb) albo drugie (1.9 w ON). Absolutnie nie myślę o LPG ale to już inna kwestia. Benzyna wygrywa "spokojem" w eksploatacji za cenę droższego paliwa i apetytu na olej (ale to znam bo mam Stilona, ma też inną wadę nie jest Fiata a Opla) , ON szczególnie w udanym fiatowskim 1,9 (przez wielu uważanym za jedną z najlepszych rodzin silników) wygrywa niezawodnością a to ja sobie bardziej cenię niż cenę paliwa. Dopadają je wszystkie "przywary" ON jak cewki, dwumasy, EGRy ale to jest do ogarnięcia - tylko ten DPF mnie w ....... A tak na marginesie (gdzieś na forum już było to pytanie) od kiedy były DPFy w Cromie? Z tego co pamiętam o normach Euro itp to jest szansa trafienia "poliftu" bez DPF jeszcze do końca 2008, bo ON bez seryjnego Depa byłby najlepszy.
Kombinujesz... Wycięcie nie jest drogie patrząc na cenę zakupu cromy, a komfort znacznie większy bez tego. Pozbyłem się tego szybko, jak dwa razy z rzędu zamiast wejść do pracy, robiłem kółka do czasu wypalenia.
Wytapane z LG L7
Kopci coś po wycięciu DPFa?
Nic nie będzie kopcic.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
na pewno trochę kopci bo sadza leci bezpośrednio do atmosfery.
Tak samo jakby po zaślepieniu egr'a coś więcej kopciło. Tak się nie dzieję, więc i w tym przypadku nie powinno tak się dziać.
Tak samo jakby po zaślepieniu egr'a coś więcej kopciło
Łukaszu egr to co innego. Filtr zatrzymuje ci sadze a egr nie ma nic do sadzy.
Napisałem, że podobnie jak w przypadku EGR'a. Jeśli jest EGR uszkodzony to kopci niemiłosiernie.
Odbiegamy od tematu.
Uważam, że zmiana będzie na lepsze, a "kopcenie" będzie na bardzo niskim poziomie, praktycznie nie zauważalnym.
o to chodzi. kopcenie jest ale nie tobie w szybę i na pewno mniejsze jak z mercedesa beczki :D
Czy mial ktos juz pomysl na wymiane dpf i egr na nowe ???
nowe sa za okolo 330 (DPF) i 120 (EGR) eur (koszt poza ASO i to bez robocizny), a nie chcac stracic homologacji zmuszony jestem regenerowac albo wymienic na nowe, bo standardowe wypalanie juz nie daje rady.
Możesz wyłączyć dpf, a egr zaślepić.
Dlaczego masz stracić homologację?
Możesz wyłączyć dpf, a egr zaślepić.
samo wyłączenie dpf'a nic nie da.
uzywam auto we Francji i u nich mam je zarejestrowane.
Francuzi maja bzika na punkcie emisji i jednym z punktow badania technicznego jest analiza spalin. Mam jeszcze spokoj przez 2 lata ale Crome uwielbiam i nie zakladam zeby byla do sprzedania po tych 2 latach.
zaslepienie zas EGR moze powodowac dalsza degradacje DPF.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.