PDA

Zobacz pełną wersję : nie chce odpalić Marea 2.0 20V



alexsat
25-03-2012, 09:26
Witam,
jestem tu nowy,więc proszę o wyrozumiałość,otóż posiadam Maryśke 2.0 20V 96' z LPG sekwencja,autko śmigało sobie i pewnego dnia zgasiłem i już nie zapaliłem,kręciłem rozrusznikiem ale na próżno,zaholowałem auto do mechaniora,ten podłączył pod kompa i wywaliło błąd czujnika wałka rozrządu,no to wymieniamy czujnik,mechanior zamówił czujnik jakiś zamiennik i wkładamy go,przy okazji wymieniliśmy rozrząd na nowy i lipa auto nie zapala,rozrząd ustawiony na blokadach,elektryka przejżana,podmieniony czujnik na nowy wału korbowego,impuls z kompa wychodzi na czujnik wałka ale tylko do momenty jak wał korbowy sie nie kręci,jak tylko zakręcie sie rozrusznikiem impuls ginie,paliwo podaje wtryski pracują,cewki dobre,świeczki też,iskra jest,ale czasami jest na dwóch ,czasami na trzech,wiem,że takie rzeczy sie dzieją przez ten czujnik wałka rozrządu,o co biega?jutro jeszcze che podmienić ten czujnik na oryginał,i jeszcze podmienie to koło zębate które kręci się wokół tego czujnika,ponieważ ta wewnetrzna krawędz tego koła była lekko skrzywiona,bo jak się okazało wyszczerbił sie mały plastik obudowy rozrządu i tam podszedł,a mechanior dopiero mi powiedział pózniej jak wszystko skręcił idiota,wieć kazałem mu z powrotem wszystko rozbierać,i dlatego załatwiłem to koło dobre,jutro zrobimy to i spróbujemy zapalić,ale jak nie zapali to już nie wiem o co kaman?poradzcie coś,elektryk przeszukał wszystko i jedyne co radził to podmienić kompa,ale mnie to dziwi,że impuls wychodzi z kompa na czujnik,ale ginie jak sie zakręci może oryginał pomoże:?:

byrrt
25-03-2012, 13:41
zamówił czujnik jakiś zamiennik
Prędzej zaufam jakiemuś ze szrotu byleby oryginał.. Z zamiennikami autentycznie może być tak że nie będą działać od samego początku :/

Jelcyn
25-03-2012, 13:45
byrrt , akurat jak chodzi o takie części jak czujniki to tylko nówki, najlepiej sprawdzić kto robił no pierwszego montażu i kupować od tego producenta. Z używanymi bym uważał, bo przed montażem raczej nigdy się nie dowiesz, czy czy jest to sprawne. W dodatku silniki 2.0 20V nie były zbyt popularne, więc części używanych też będzie mało.

alexsat
25-03-2012, 14:27
no czujnik nowy tylko jakiś zamiennik,ale włożymy oryginał,troche tu poczytałem i znalazłem podobny temat jak mój,otóż jeden Kolega miał to samo cały czas wywalało mu czujnik wałka rozrządu,winowajcą okazał się akumulator przy kręceniu napięcie spadało do 9V i wywalało błąd czujnika,sprawdze to jutro u siebie,a tak na marginesie u mnie na początku było tak,że normalnie zgasiłem auto i za jakieś 10 minut wsiadam przekręcam kluczyk i nagle wszystko pogasło na jakieś 10 sekund,pózniej znów wszystko sie zaświeciło,ale auto już nie zapaliło,podejrzewam że któraś cela mogła polecieć tylko nie do końca i dlatego kręci,ale gubi napięcie,bo dopóki sie nie przekręci kluczyka błąd czujnika się nie pojawia,dziwna sprawa co o tym myślicie?

byrrt
25-03-2012, 15:14
Oczywiście czujnik zawsze lepiej nówka ale tak jak pisałem - miałbym większe zaufanie do używki oryginału niż do nowego chińskiego zamiennika.

alexsat
25-03-2012, 15:25
oryginał mówiąc miałem na mysli nowy oryginalny czujnik nie jakaś china tylko Bosch

Jelcyn
25-03-2012, 15:41
tylko Bosch:bravooo:
(tu tylko dobijam 10 znaków)

alexsat
26-03-2012, 21:06
Witam,
dzisiaj został włożony oryginał Bosch i Marycha odpaliła,po raz kolejny mechanik dał dupy,trzeba im podpowiadać ciągle co zrobić,a już komputer kazał mi zmieniać he he
Dzięki Koledzy za odzew Pozdrawiam