PDA

Zobacz pełną wersję : Problem? z alarmem "po wypięciu"akumulatora?!



Nomis
25-03-2012, 09:28
Pojawił się Koledzy problem. Podczas postoju po wcześniejszej jeździe poluzowała się minusowa klema od akumulatora. Zanim zaskoczyłem że może być to aku próbowałem odpalić ...troszkę choinki na liczniku i brak prądu na całe auto. Więc otwieram klapę, dokręcam - a właściwie dobijam klemę i bez problemu jadę dalej. Ale pojawił się (wydawało mi się że znany mi )problem. Mianowicie po zamknięciu z pilota auta po ok.30s pojawia się szybki ok.5-6 krotne BIP z alarmu. To samo przy otwarciu ( z tą różnicą że równocześnie z reakcją centralnego zamka). Pewny swego wymieniłem baterię w kluczyku ( tak samo miałem zimą po demontażu aku na ładowanie - i objaw ustąpił;bateria pilota była faktycznie na wykończeniu-sprawdzone testerem u zegarmistrza) i NIC !!! Wymieniłem baterię na drugą , trzecią - każda z innego źródł i producenta i NIC!!! Dalej to samo! Dzisiaj wyczyściłem porządnie klemy i bolce ( takim fajnym dinksem do tego) oraz zmieniłem śruby na nowe. Trzyma że można na przewodach akumulator wyrwać i...NIC !!! Dalej to samo!! Bezpieczniki Wszystkie sprawdzone, komp nie krzyczy o żadnych błędach, dioda w drzwiach też nic nie komunikuje, zamek działa jak dotychczas , więc gdzie ten pies pogrzebany...???? Pomocy bo już z sił opadam. Może ma ktoś instrukcję Mety po polsku ? Metka M782us/M882us.

miszko
25-03-2012, 19:38
Znalazłem gdzieś w net.
Jak widać, mamy tutaj warianty 5/6-krotnych "bipów". O ile 5 bipów to bym wziął schemat i szukał tego modułu, to 6 bipów - "alarm dodatni pod kluczem" ;) Trochę zagadkowe.
3136

Nomis
25-03-2012, 22:03
Dzięki , tyle tylko że ten opis dotyczy diody a nie typowego BIP syreny :( Poza tym mam ten opis w "dodatku" do samochodu , ale to nie to. Pomału myślę czy nie będzie to oznaczało że "niezależne" zasilanie syreny siada (Mogło to nastąpić już zimą i teraz się poglębiło). Gdzieś czytałem że jest tam bateria -chyba 9v, ale nie wiem gdzie szukać i jak się dobrać :(

petarda
26-03-2012, 00:30
Nie znam tego alarmu ale zasilanie dodatkowe zazwyczaj jest w syrenie i raczej jest to akumulator.
Alarm zazwyczaj ma wyznaczony czas na uzbrojenie i pobekiwanie w trakcie uzbrajania może oznaczać usterkę jakiegoś obwodu.

Nomis
27-03-2012, 23:57
Problem rozwiązany :):):) Przyczyną takich objawów okazała się czujka krańcowa maski silnika. Podczas szybkiego demontażu osłony akumulatora zostało ono rozłączone.
Na ten ślad zostałem naprowadzony tel. w kilka sekund po przedstawieniu objawów przez serwis Meta. Dzisiaj połączenie wyczyściłem , poprawiłem i ...jest jak dawniej cicho :):):)
Postaram jeszcze popracować nad instrukcją po polsku i kodami dźwiękowymi tego alarmu może się uda :)