Zobacz pełną wersję : Problem? z alarmem "po wypięciu"akumulatora?!
Pojawił się Koledzy problem. Podczas postoju po wcześniejszej jeździe poluzowała się minusowa klema od akumulatora. Zanim zaskoczyłem że może być to aku próbowałem odpalić ...troszkę choinki na liczniku i brak prądu na całe auto. Więc otwieram klapę, dokręcam - a właściwie dobijam klemę i bez problemu jadę dalej. Ale pojawił się (wydawało mi się że znany mi )problem. Mianowicie po zamknięciu z pilota auta po ok.30s pojawia się szybki ok.5-6 krotne BIP z alarmu. To samo przy otwarciu ( z tą różnicą że równocześnie z reakcją centralnego zamka). Pewny swego wymieniłem baterię w kluczyku ( tak samo miałem zimą po demontażu aku na ładowanie - i objaw ustąpił;bateria pilota była faktycznie na wykończeniu-sprawdzone testerem u zegarmistrza) i NIC !!! Wymieniłem baterię na drugą , trzecią - każda z innego źródł i producenta i NIC!!! Dalej to samo! Dzisiaj wyczyściłem porządnie klemy i bolce ( takim fajnym dinksem do tego) oraz zmieniłem śruby na nowe. Trzyma że można na przewodach akumulator wyrwać i...NIC !!! Dalej to samo!! Bezpieczniki Wszystkie sprawdzone, komp nie krzyczy o żadnych błędach, dioda w drzwiach też nic nie komunikuje, zamek działa jak dotychczas , więc gdzie ten pies pogrzebany...???? Pomocy bo już z sił opadam. Może ma ktoś instrukcję Mety po polsku ? Metka M782us/M882us.
Znalazłem gdzieś w net.
Jak widać, mamy tutaj warianty 5/6-krotnych "bipów". O ile 5 bipów to bym wziął schemat i szukał tego modułu, to 6 bipów - "alarm dodatni pod kluczem" ;) Trochę zagadkowe.
3136
Dzięki , tyle tylko że ten opis dotyczy diody a nie typowego BIP syreny :( Poza tym mam ten opis w "dodatku" do samochodu , ale to nie to. Pomału myślę czy nie będzie to oznaczało że "niezależne" zasilanie syreny siada (Mogło to nastąpić już zimą i teraz się poglębiło). Gdzieś czytałem że jest tam bateria -chyba 9v, ale nie wiem gdzie szukać i jak się dobrać :(
Nie znam tego alarmu ale zasilanie dodatkowe zazwyczaj jest w syrenie i raczej jest to akumulator.
Alarm zazwyczaj ma wyznaczony czas na uzbrojenie i pobekiwanie w trakcie uzbrajania może oznaczać usterkę jakiegoś obwodu.
Problem rozwiązany :):):) Przyczyną takich objawów okazała się czujka krańcowa maski silnika. Podczas szybkiego demontażu osłony akumulatora zostało ono rozłączone.
Na ten ślad zostałem naprowadzony tel. w kilka sekund po przedstawieniu objawów przez serwis Meta. Dzisiaj połączenie wyczyściłem , poprawiłem i ...jest jak dawniej cicho :):):)
Postaram jeszcze popracować nad instrukcją po polsku i kodami dźwiękowymi tego alarmu może się uda :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.