PDA

Zobacz pełną wersję : pobór powietrza przez silnik



Martenz555
16-03-2012, 13:49
Witam tak jak w temacie, czy ktoś zna wzór jak obliczyć ile silniki pobierają powietrza, lub czy ktoś wie ile powietrza pobiera silnik 1,4 na poszczególnych obrotach tzn. 1000- 5000 obrotów na minutę. potrzebuje tej informacji bo mam pewien pomysł na modyfikacje silnika, bez rozprężania jego.

yacub
17-03-2012, 12:46
prawda jest taka że pobiera tyle ile potrzebuje :) no i najłątwiej bedzie jak znajdziesz jaki jest skład mieszaki paliwo-powietrze i np utrzymując obroty odczytasz z komputera dawke paliwa jaką wstrzykuje wtrysk :) proste :) ale jak chcesz to policzyc czy w przedziale czasu czy dla danego cylindra ?

Martenz555
17-03-2012, 13:06
chodzi mi o to że silnik przy 1000 obrotów pobiera pewną ilość powietrza, jaką chętnie bym się dowiedział. a chce zrobić coś podobnego do elektrycznej turbiny, tylko żeby to zrobić muszę wiedzieć ile silnik pobiera i pod jakim ciśnieniem powietrze.

lukq
17-03-2012, 19:38
To podepnij pod komputer, może jakoś Ci pomoże i rozświetli.

Martenz555
18-03-2012, 22:44
z tego co się orientuje to komputer mi tego nie poda bo moje 1.4 jest z 97 roku. ale poszukałem informacji na ten temat w internecie. na stronach grabowskiego znalazłem wzór jak obliczyć pobór powietrza przez silnik. nie będę go podawał ale równanie które napiszę powinno zainteresowanym pomóc zrozumieć obliczenia. wiec tak 1,4 (pojemność) x 6000 obr (maks obroty)/2 (dwa cykle wału)= 4,200 m3/min. czyli silnik 1,4 przy maksymalnych obrotach zasysa ok 4l powietrza.

yacub
18-03-2012, 23:34
4l powietrza na sekunde ? nie za mało ?

Martenz555
19-03-2012, 00:06
na minute a nie na sekundę

byrrt
19-03-2012, 08:17
z tego co się orientuje to komputer mi tego nie poda bo moje 1.4 jest z 97 roku
I co nie ma przepływki? Podłącz - powinieneś wyciągnąć taką informację ;)

Martenz555
19-03-2012, 10:41
to może z innej strony. gdzie może być lub gdzie jest czujnik przepływomierza??

miszko
19-03-2012, 10:47
1.4 chyba nie ma przepływki - to nie ta era ;) Tam w 1.4 jest zapewne tylko czujnik ciśnienia bezwzględnego (map sensor) i czujnik temperatury powietrza. Musisz raczej kierować się wzorem.

byrrt
19-03-2012, 11:37
No to być może ale chyba idzie odczytać już przeliczoną wartość z ECU? Nie wiem jak to w 1.4 było..

Martenz555
19-03-2012, 12:22
ja mam 3 piny do diagnostyki, więc raczej nic ciekawego nie wyczytam.

byrrt
19-03-2012, 13:03
A co ma wtyczka do ilości parametrów które można odczytać? :roll:
Też mam 3 piny..

yacub
19-03-2012, 15:34
FES dobrze odczytuje parametry z wtyczki trzy pinowej :) tam są podawane sygnały cyfrowo a nie analogowo :) nie musi byc 30pinów :P

lukq
19-03-2012, 15:56
czy 3 czy 33, czy 333 piny, odczyt i tak będzie właściwy.

Martenz555
19-03-2012, 17:23
spoko panowie, mój samochód właściwie nigdy nie był podłączony do kompa ;p dlatego nie wiem co mi może powiedzieć. teraz mnie zastanawia pod jakim ciśnieniem jest wtłaczane te 4 litry powietrza.

Zielony
21-03-2012, 20:48
teraz mnie zastanawia pod jakim ciśnieniem jest wtłaczane te 4 litry powietrza.

To powietrze nie jest w ogóle wtłaczane tylko zasysane,więc w kanale dolotowym panuje podciśnienie uzależnione od obrotów silnika i położenia przepustnicy.



4 litry na minutę to imho sporo za mało :!: Na sekundę to już prędzej. Silnik ma przeogromny apetyt na powietrze.I skąd Ci się wzięło we wzorze "dwa cykle wału"

rafal727
21-03-2012, 21:12
I skąd Ci się wzięło we wzorze "dwa cykle wału"

Pewnie chodzi o to, że wał obróci się dwa razy zanim wszystkie 4 tłoki wykonają pełny cykl pracy.

Zielony
21-03-2012, 22:57
Pewnie chodzi o to, że wał obróci się dwa razy zanim wszystkie 4 tłoki wykonają pełny cykl pracy.

Dwa razy musi się wał obrócić,aby pełny cykl miał jeden cylinder,a wiadomo że każdy robi co innego,więc żeby we wszystkich cylindrach przebiegło spalanie,będzie to jakoś inaczej chyba.

Martenz555
21-03-2012, 23:04
hmm.. widział ktoś 6 suwowy silnik ?? bo ja tylko 2 i 4 ;p no jest jeszcze 3 suwowy ale ten to tylko mazda stosuje (wankla- wirujący tłok) dlatego dwa wały. po za tym 4 litry na minutę bo masz 6000 obrotów na minutę :)

rafal727
22-03-2012, 00:09
Zielony masz rację każdy robi co innego, ale chodzi o to, że w trakcie dwóch obrotów wału każdy tłok przejdzie przez wszystkie 4 cykle, z tym że każdy "zacznie" od innego suwu.
Martenz555 kto tu mówił o 6 suwach? Chyba, że coś przeoczyłem. I myśląc logicznie to na pewno te 4 litry nie są na minutę tylko na sekundę, musiałeś coś źle podstawić do wzoru, bo pojemność jest 1,4l czyli tyle zasysa w ciągu jednego suwu (chodzi mi o wszystkie 4 cylindry, czyli dwa obroty wału), myślę, że objętość paliwa można pominąć, bo jest go bardzo mało w porównaniu do powietrza. Jeżeli te 1,4l weźmie w ciągu dwóch obrotów wału to te 4 litry wystarczyły by mu na 6 obrotów, czyli w ciągu minuty wał obróciłby się 6 razy, a to niemożliwe. Gdyby moja logika była zła to mnie poprawcie ;)


---------- Post dodany o 23:09 ---------- Poprzedni post dodany był o 23:05 ----------

Właśnie znalazłem błąd w Twoich obliczeniach. Wyszło Ci 4,2 m3 a 1m3 to 1000l czyli w ciągu minuty nie zasysa 4,2l ale 4200l przy 6000obr/min

egon
22-03-2012, 12:42
Nie do konca się orintuje ile moze tego powietrza zasysac, ale tez mi sie zdaje, ze 4l na minute i to przy 6000obr. to zdecydowanie za mało:roll:


---------- Post dodany o 11:42 ---------- Poprzedni post dodany był o 11:40 ----------


Wyszło Ci 4,2 m3 a 1m3 to 1000l czyli w ciągu minuty nie zasysa 4,2l ale 4200l przy 6000obr/min
No z tym to się mozna zgodzić ;)

byrrt
22-03-2012, 13:04
4 litry na minutę to śmiech na sali ;) Autorowi tych obliczeń polecam zatkać rurę dolotową auta - mi gumową rurę o objętości 2-4 litrów w ciągu 2-3 sekund zassało "do środka" i silnik zgasł.. Na biegu jałowym czyli ok 800obr/min..

Zielony
22-03-2012, 20:18
Kurcze nie mogłem sobie tego wyobrazić jakoś tak wirtualnie :lol: Mi chodziło o pełny cykl pracy a tu przecież chodzi tylko o zassanie powietrza przez silnik,więc nie ważne jest jak piszesz moment w którym zacznie się cykl danego cylindra.

Martenz555
22-03-2012, 22:36
Panowie przyznaje doszło do pomyłki z mojej strony, ale dziwi mnie to iż nikt nie za uwarzył mojego błędu w zapisie wyniku. 1,4x6000/2=4200m3/min prawidłowy wynik to 4200l. a nie jak dotąd pisałem 4,2. z góry przepraszam za błąd.

rafal727
22-03-2012, 23:37
Ale wynik miałeś dobrze zapisany, bo wychodzi 4,2 m3 tylko później zmieniłeś to na litry, ale mniejsza z tym, może przybliżysz nam bardziej co chcesz konkretnie zrobić ;)

Martenz555
23-03-2012, 08:36
generalnie chce doładować delikatnie mój silnik coś w podobnego do E-Turbo. które jest bardzo drogie. i bardzo pożerające prąd z samochodu. a ja chce uzyskać coś podobnego przy mniejszym prądzie, mało tego nie chce aby to działało cały czas tylko żeby się załączało w momencie kiedy bym tego chciał. coś podobnego do działania podtlenku azotu.