Zobacz pełną wersję : Siena- Punto czyli moje 1,4.
Martenz555
15-03-2012, 19:04
Samochód seryjny z małymi przeróbkami...
... główną przeróbką jest zmiana przodu pod Punto II. (stylistykę znalazłem w jednej z gazet o tuningu) drugim podejściem wymuszonym przez przeróbkę jest "sportowy filtr powietrza"
Z przodu dwa głośniki firmy Mac, z tyłu dwa głośniki nie wiem jakiej firmy bo dawno kupione ;/ a radyjko to firmy AEG (miało grać) gra dobrze nawet się nie spodziewałem do tego wzmacniacz 700W CARPOWER i do tego 12' Lanzar Max ok 300 W.
więcej fotek znajdziecie na PolskaJazda ť Wszystkie samochody ť Fiat ť Fiat Siena (http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Siena/73537)
danielciagala
15-03-2012, 20:07
ciekawy przód :P
Punto II w sedanie swietnie by wygladalo chociaz tyl pasowalby od albei bardziej kanciasty jak przod :)
---------- Post dodany o 19:35 ---------- Poprzedni post dodany był o 19:33 ----------
wiecej zdjec :D
Gdzieś już te zdjęcia widziałem, chyba na PJ?
Martenz555
17-03-2012, 20:44
dokładnie tam też jestem :)
Ciekawa modyfikacja :) Powiedz duzo kombinacji jest zeby zalozyc taki przod czy wszystko pasuje p&p ? :)
Martenz555
20-03-2012, 08:28
trzeba zmienić pas górny pod mocowania lamp przednich. maska pasuje bez większych modyfikacji. natomiast zakola są łączone, zwróć uwagę że Punto II ma ostre przetłoczenia przy drzwiach. zaś moja "hienka" ma ten element z oryginalnych zakoli. z tego co wiem to samochód jest krótszy o 30 cm.
Dobre dobre ;) tylko coś nie mogę się wbić na te fotki z linku :/
Martenz555
20-03-2012, 22:33
to wejdź na stronę polska jazda. wpisz w wyszukiwarkę Martenz555 i ją tam znajdziesz.
Dużo tych zdjęć tam nie masz ale obejrzałem ;) Fajna przeróbka.. Jeszcze jakieś ciekawe mody z tyłu tak żeby nei było widać że to Siena i mamy punto w wersji sedan :D
Martenz555
21-03-2012, 19:00
jakiś czas temu na allegro pojawiła się do sprzedania siena na której bazowałem swój przód. z tym że tamta była przerobiona tak że z tyłu miała lampy od A3.
Martenz555
13-04-2012, 12:49
349935003501
Więcej fotek :)
Martenz555
24-04-2015, 09:37
Witam.
Dawno mnie tu nie było wiec odgrzewam kotleta :)
Co do mojej Sieny ruszam z projektem Siena GT :)
W przyszły piątek kupuję dawcę, a gdzieś w połowie czerwca mam zamiar skończyć. Dam znać jak przebiegają prace.
Może zdradzisz troszkę szczegółów :?:
Martenz555
24-04-2015, 21:34
Generalnie jest tak w przyszły piątek jadę go Punto GT. w atrakcyjnej cenie go kupuje, przekładam bebechy do swojej Sieny. Po przełożeniu gratów będzie strojenie ECU. a na końcu niespodzianka! i tego nie zdradzę.
Martenz555
30-04-2015, 15:53
Panowie i Panie (jak są) zapadła decyzja, jutro ruszam po dawcę organów do przeszczepu. Generalnie jak dobrze pójdzie to w sobotę zacznę prace przygotowawcze. Harmonogram prac wygląda następująco.
1- sprawić aby nowe serce biło poprawnie
2- w nowym sercu wymienić:
- rozrząd
- termostat
- świece
- oraz inne podzespoły które są uszkodzone.
CichyJerry
01-05-2015, 00:43
nie wiem po co ten stożek jak on nic nie daje tylko szkodzi bo i tak ciagnie zimne powietrze od silnika ale czekamy na rozwój wydarzen . jestem ciekaw
Martenz555
01-05-2015, 21:48
A wracając do tematu to tak: byłem zobaczyłem kupiłem- w skrócie.
Byłem po PGT w Myślenicach za Krakowem. Myślałem że jadę po niego do osoby prywatnej, kiedy zajechałem na miejce nie byłem w stanie ogarnąć tego że koleś ma na podwórku stado ok 5000 koni mechanicznych.
Sprzedawca miał generalnie same Japończyki na warsztacie wymienię kilka z nich -R32, R35, RX8, EVO5, 200 SX, E38 - wszystkie maszyny zrobione pod drift.
Zobaczyłem PGT po którego przyjechałem, nie był on na chodzie- wiedziałem o tym- jednak bardziej mnie interesowało jego serce czyli silnik. no niestety tu pod względem wizualnym masakra Kuny lub Szczury co nieco zjadły. Generalnie przewody od Podciśnień zostały zjedzone a te co zostały nie wiadomo gdzie podłączyć. wiązek elektrycznych nie sprawdzałem, ale było widać że gdzieniegdzie zostały nadgryzione.
Kupiłem auto za 2800 a całkowity koszt inwestycji wyglądał tak:
Laweta- 1000zł kaucji plus 250 zł doba za wynajęcie- ten Sprinter rozsypywał się w czasie jazdy. (bez komentarza)
Paliwo do lawety 250zł
razem nie licząc kaucji wychodzi pojazd za 3300, a przecież muszę w niego co nieco włożyć.
jutro jak nie zapomnę wpiszę listę modów tego PGT- generalnie w tym zestawieniu bez strojenia ma ok 180 kucy.
Martenz555
05-05-2015, 06:12
Witam z rana.
Wczoraj był pierwszy dzień zabawy z PGT. Komora silnika została oczyszczona z resztek przewodów podciśnienia. Filtr powietrza powiedział PAPA bo mi się nie podobał. Nowa pompa paliwa o podniesionej skuteczności została wczoraj włożona w koszyczek. Miała pójść do baku, poszła ale niestety okazało się że w zbiorniku pływa bliżej nie określona substancja. Po pobraniu próbki z baku, okazuje się że to może nie być benzyna. tylko jakaś mieszanka ropopochodna. Przez to prawdopodobnie Filtr Paliwa jest zapchany, bo paliwo nie cieknie z przewodów paliwowych, tylko kapie tą mazią. czyli dodatkowy koszt mi doszedł filtra paliwa. -20 zł. Na końcu kolega mój Darek zrobił autodiagnozę wyszedł błąd pierwszego wtryskiwacza. czyli dziś będzie najpierw sprawdzana wiązka od wtryskiwaczy, następnie demontaż wtrysków i ich umycie.
Do Autka zostało już zamówione:
- Przepławka nowa
- 6m węży do podciśnień.
CichyJerry
05-05-2015, 15:40
zrób zdj tego co kupiles
Martenz555
05-05-2015, 21:00
1990519906 Zdjęcie na lawecie i zdjęcie zastawionego śmietnikiem to zdjęcia z piątku, natomiast otwarta maska to już zdjęcie z poniedziałku. tak na marginesie it's ALIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19907
CichyJerry
05-05-2015, 21:18
jaki smietnik pod ta macha.. ale czekam na dalsze mody z niecierpliwoscia
Martenz555
05-05-2015, 23:03
Dziś udało się go pierwszy raz obudzić do życia, koniki zrobiły nawet dwie rundki po wybiegu. niestety nie mogę wam tego przesłać tego dźwięku. ale na dzwonek do telefonu się nadał :)
czyżby auto z gtr performance?
Martenz555
06-05-2015, 00:02
Co masz na myśli pisząc gtr performance?
firma tuningowa, jak mi wspomniałeś o Myślenicach i skyach przypomniały mi się stare dobre czasy :)
Martenz555
07-05-2015, 08:31
A no racja gtr performance- kto by pomyślał że firma tuningowa tam jest. Nie widać tam żeby był jakiś warsztat tuningowy, ale racja chłopaki się znają na tych samochodach.
Dzisiaj jadę do sklepu po silikony do dolotu, poskładam dolot i podciśnienia. mam zamiar sprawdzić też stopień sprężania na cylindrach. Oglądając ten silnik z bliska zaczynam wierzyć że silnik jest po gruntownym remoncie. po dwóch dniach palenia olej nadal nie zmienia swojej barwy jest czysty- może to świadczyć o tym iż silnik podczas remontu był dobrze wyczyszczony.
Martenz555
08-05-2015, 08:54
A o to filmik z pierwszej próby jazdy. Nie jest idealnie bo niestety przerywa on na obrotach co powoduje strzały z tłumika.
https://youtu.be/_ZGoYhZOGwU
Widać że jest moc tylko jeszcze trzeba ją okiełznać.
Martenz555
11-05-2015, 17:44
Witam wszystkich, prace nad SWAPem ruszyły pełną parą, wczoraj wybebeszyłem PGT. w ten Weekend robię to samo z moją Sieną, niestety będzie trzeba zrobić jedną małą przeróbkę. Silnik z PGT ma jedną dodatkową łapę silnika z przodu od strony rozrządu. niestety w Sienie 1,4 nie ma takiej a co za tym idzie na podłużnicy tez niema miejsca na mocowanie jego. Tak więc pracy dużo będzie.
W piątek ogarnąłem temat przerywania silnika, jak zaczął działać poprawnie pierwszy raz wystraszyłem się mocy silnika. Wskaźnik doładowania wskazał 1,6 bara. dużo za dużo, :) ale fotel mnie przytrzymał XD jak dobrze pójdzie to w czerwcu w połowie uda mi się skończyć prace nad samochodem jeżeli chodzi o mechanikę. później będzie kosmetyka. Może drodzy forumowicze podpowiecie mi w jaki kolor zrobić moje autko? co prawda mam pewną fanaberię na ten temat. ale może ktoś podpowie coś ciekawszego.
Martenz555
16-05-2015, 11:37
Dawno tu mnie nie było więc streszczę co i jak zrobione i nie zrobione w moim projekcie który nazwałem SGT :)
Więc tak rużnica między pojazdami PGT a Sieną są takie że nie są to samochody zrobione na jednej płycie podłogowej, PGT jest szerszy o 25cm a to sporo. Podłużnice z przodu auta idą inaczej, w Sienie idą one nisko a w PGT wysoko. Różnica mocowania silników jest nie wielka ale znacząca, co za tym idzie mam pewne problemy z obsadzenie silnika. Mimo iż są to takie same bloki silnika to zawieszenie ich się różni. Siena po prawej stronie silnika ma poduszkę z tyłu pod alternatorem. a w Pgt jest z przodu pojazdu, obok filtra oleju. Poszukuje rozwiązania aby podłączyć w taki sam sposób silnik do samochodu jak jest w PGT. Wymyśliłem że może podejdzie łapa silnika od 1,6 Marei. niestety okazuje się że rozstaw śrub w tej poduszce jest większy.
Pgt ma grubsze pół osie, to kolejny problem do rozwiązania, ponieważ PGT ma z tyłu silnika pod alternatorem podporę pół osi, wymyśliłem że można by było spróbować połączyć piastę z PGT z łożyskiem od Sieny. brzmi prosto ale niestety nie jest. Różnice między wymiarami są znaczne. znalezienie dobranie takiego łożyska aby pasowało graniczy z Cudem. Przeszukując katalogi z łożyskami dotarłem do takiego wymiaru gdzie niby łożyska z PGT pasują do Palio. niestety cała zwrotnica z PGT nie pasuje, inne wymiary i inne mocowania jej do wahacza są (yoda).
Mimo tych problemów zaczynam dziś wyjmować silnik z Sieny wkładać z PGT, na razie obsadzę go na poduszkach od Sieny, z pół osiami od Sieny.
W dalszym czasie szukać będę, rozwiązań z przekazaniem napędu.
Martenz555
25-05-2015, 10:02
Dawno mnie tu nie było i trochę się zmieniło co nieco pod maską.
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 3980b4a74a1b5.jpg (http://zapodaj.net/3980b4a74a1b5.jpg.html) - ostatnie zdjęcie Silnika 1,4 wolno ssącego. ;(
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 5abd028599f91.jpg (http://zapodaj.net/5abd028599f91.jpg.html) - lekko odmalowana komora silnika, wyczyszczona z wygłuszenia taki syf ta mata głusząca była że się rozleciała zanim do niej podszedłem.
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 2337ff20bafa6.jpg (http://zapodaj.net/2337ff20bafa6.jpg.html) - tak się prezentuje mój pojazd bez silnika :P ale z pasem przednim od P II.
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 2a58042ba5602.jpg (http://zapodaj.net/2a58042ba5602.jpg.html) - już jest wstawiony za mocowany niestety puki co na poduszkach od Sieny ze skrzynią od Sieny i ze sprzęgłem od Sieny- wszystko to jest do zmiany niestety, ale potrzebowałem mobilnego pojazdu aby nie blokować podnośnika. Do tego potrzebuje - wymuszone to jest niestety- zmienić łożyska i piasty ewentualnie zwrotnice całe.
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - b512353760be6.jpg (http://zapodaj.net/b512353760be6.jpg.html) - tak się prezentuje moja Siena z IC od Renault Master 2,8l. Robi się pod maską Ciasno oj bardzo ciasno.
Martenz555
24-07-2015, 14:38
Witam wszystkich dawno mnie tu nie było. ale dużo się działo.
W maju jak już wspomniałem kupiłem dawce (ogłoszenie w dziale sprzedam) teraz sprzedaje z niego co nieco. ale wracając do tematu mojej Sieny 1,4 T zwanej prze ze mnie SGT.
od czego by tu zacząć. Może od początku.
Kupiłem Punto GT z 1994r czyli GT1 o mocy seryjnej 133 konie. związku z tym iż kupiłem auto od gościa który składał je dla siebie, za małe pieniądze dostałem silnik po generalnym remoncie, myciu i uszczelnianiu. z tego co wiem i widzę to silnik był składany na oryginalnych częściach. sprzęgło miało jeszcze nie starte napisy na okładzinach. do tego Turbina i intercoller z Reno Mascot 2,8L duże TURBO :) Tanio kupiłem auto bo nie paliło nie miało pompy paliwa (którą dorzucił przy sprzedaży).
w pierwszej kolejności skupiłem się z moim kolegą na uruchomieniu silnika, okazało się że w baku tego PGT nie było benzyny tylko jakaś substancja bliżej nie określona. bak został wyczyszczony, umyty zalany shell V- Power. filtr Paliwa został wymieniony na nowy. o dziwo pojazd odpalił od strzała. Co nie ukrywam że bardzo mnie to ucieszyło lecz po krótkiej chwili silnik zgasł. okazało się że wtryski były zabrudzone. po wyczyszczeniu wtrysków oraz przepłukaniu przewodów paliwowych pojazd odpalał. ale niestety problem z zabrudzonymi wtryskami powracał niczym bumerang.
Generalnie punto jeździło tak: https://www.youtube.com/watch?v=_ZGoYhZOGwU
Postanowiliśmy z kumplem że trzeba zacząć przerzucać silnik do mojej SIENY, niestety jeżeli mi ktoś powie że Punto 1 i Siena są na tej samej płycie podłogowej to go chyba kilim.
okazuje się że bloki silnika 1,4 t i 1,4 wolno ssące są takie same. skrzynie biegów na pierwszy rzut oka też, ale niestety różnią się- mocowanie mechanizmu różnicowego. co za tym idzie sprzęgło od Sieny jest mniejsze PGT ma znacznie większe.
kiedy składaliśmy silnik ze skrzynią biegów zauważyliśmy ten problem bo rozrusznik nie chciał zakręcić kołem.
Doszło do tego że musiałem zmienić koło zamachowe wraz ze sprzęgłem i znów po składać silnik.
Podczas montażu silnika dostaliśmy olśnienia że mocowania silnika i skrzyni biegów różnią się. ponieważ silnik z PGT ma mocowanie z przodu silnika a Siena ma poduszkę z tyłu. Mało tego poduszki silników są zupełnie inne. Więc musiałem poskładać samochód ze swoją skrzynią i półosiami.
Tak minęły pierwsze dni SWAPA.
Kumpel mój przez to że jest elektrykiem samochodowym ogarnął mi wiązkę silnika, sterownik silnika i podpiął to do wiązki ze Sieny. Samochód zaczynał odżywać, niestety cały czas mnie martwił fakt że Siena ma mniejsze półosie a co za tym idzie inne przeguby i przekazanie mocy silnika na koła może się skończyć ukręceniem ich. Wiele godzin szukania w Internecie na EPER części zamiennych nr katalogowych analizowania niestety nic nie mogłem znaleźć. W tym momencie pojawia się kolegi tata który mówi że muszą być przeguby, które połączą moje piasty z pół osiami od PGT. Tak więc skontaktował się z kilkoma osobami i ustalił że fiat Uno 1,4 I.E.S. i parę innych pojazdów nie związanych z Fiatem ma takie przeguby które pasują.
Międzyczasie popsuł się nam podnośnik, więc trzeba było na kobyłkach zdjąć skrzynię biegów, zmienić koło zamachowe na to od PGT co za tym idzie sprzęgło i skrzynia biegów wskoczyła od PGT.
I teraz zaczęła się zabawa z mocowaniem silnika ze skrzynią do Sieny. Na szczęście nie wymagało to dużej ingerencji w mocowania. Jedynie co musiałem zrobić to zamocować poduszkę silnika z prawej strony i wykonać do niej mocowanie od strony silnika.
Po zamocowaniu silnika w komorze zaczeła się zabawa z tłumikiem. A jest to przelotowy 2,5 calowy wykonany od początku do końca z Kwasówki tłumik. 90% jego jest z PGT. Zakładanie mierzenie zdejmowanie oraz spawanie szlifowanie zajęło nam ok. 4 dni.
Kiedy udało nam się ogarnąć SWAPa, samochód zaczął jeździć normalnie ale wpadł błąd czujnika prędkości pojazdu co za tym idzie próbowałem połączyć licznik PGT z Sieną. Nie dało się, ale udało się połączyć linkę licznika z tym czujnikiem.
Na dzień dzisiejszy pojazd jeździ bez zarzutów. Niestety Panowie z BMW Audi i VW się irytują bo ich FIAT dogania bez problemu.
Na dzień dzisiejszy mam zestrojoną turbinę która daje ciśnienie 0,8 bara. W każdej chwili mogę zwiększyć doładowanie do 1,5 Bara. Po odłączeniu wasgate wskaźnik pokazał doładowanie 2,5 bara! Czyli potęcjał jest.
Prace nad projektem nadal trwają, DIP Blacha i podłoga. Jesień pełna pracy się zapowiada.
CichyJerry
25-07-2015, 20:05
to ile ma to teraz koni?
Martenz555
26-07-2015, 10:22
Poprzedni właściciel mówił że jest tam 180 koni. Ale nie były one strojone. U mnie też silnik nie jest wystrojony ani nie był na hamowni. Więc myślę że 180 koni mechanicznych tam jest.
No ładnie ładnie wrzuć jakieś foty lub filmik jak to się zbiera ;)
Martenz555
14-08-2015, 09:21
ciężko będzie wstawić jakieś foty jak to się zbiera :) ale filmiku też nie wstawię, ponieważ w naszym społeczeństwie jest jak zwykle jakaś osoba życzliwa.
A co do samochodu, przejechałem pierwszy tysiąc kilometrów na "nowym silniku", wrażenia z jazdy są świetne. niestety przegrałem z FC 2,2l. może dla tego że mój samochód jest na zimówkach i zanim się odbiłem od kreski to spaliłem trochę gumy ;/ mimo tego mam wiele fajnych wspomnień z trasy kiedy to Germańscy kierowcy nie dawali rady mojej 1,4.
harmidon
17-08-2015, 19:16
piękna :) ładny niebieski lakier!! :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.