PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.4 podłączyłem przyczepkę i zniknęły światła :(



Lukasik
12-03-2012, 21:49
Witam czytam ale nie mogę nic znaleźć mianowicie : Fiat brava 1.4 dziś podłączyłem przyczepkę i podpiąłem wtyczkę - nagle zniknęły światła pozycyjne tylne , przednie , oświetlenie tablicy rej. , oświetlenie liczników , światłą przeciwmgielne , ( zostały światła drogowe i mijania , kierunkowskazy , światło stop , ogrzewanie tylnej szyby , oświetlenie wnętrza , radio ) - wszystkie bezpieczniki w skrzynce sprawne co się mogło stać ????

seth
12-03-2012, 21:54
na pewno sprawne?? wydaje się że zrobiłeś zwarcie i strzeliło jednak coś. sprawdź dokładniej

Lukasik
12-03-2012, 21:57
wszystkie bezpieczniki w skrzynce sprawdzone i podmienione na nowe i nic :(

byrrt
13-03-2012, 07:42
Na pamięć nie pamiętam czy tam jest jakiś bezpiecznik od tego ale sprawdź też te koło akumulatora. Może skrzynka bezpiecznikowa padła?

Lukasik
13-03-2012, 09:04
koło akumulatora tez sprawdzałem i jest ok , własnie zaraz będę się zabierał za dokładne oględziny dam znać wieczorem co i jak poszło

lukq
13-03-2012, 16:43
Przed akumulatorem masz skrzynkę z przekaźnikami. 30A podajże. Sprawdź dokładnie. Potem wszystkie bezpieczniki, po kolei te koło kierownicy, za taką jakby kratką plastykową.

Lukasik
13-03-2012, 20:36
ZROBIONE :) Rozbebeszyłem fiata od tyłu aż do przodu , usterka znalazłem w zespolonym włączniku świateł :) , uwierzcie mi nie jest to nic trudnego w rozebraniu kierownicy , poduszki , i rozkręceniu zespolonego włącznika świateł , w środku wtopiła się sprężynka z blaszką w plastik . Więc jeżeli macie podobne objawy śmiało rozkręcać

Jak ktoś będzie chętny mogę opisać krok po kroku co robić aby się dostać do zespolonego włącznika świateł

lukq
13-03-2012, 20:38
Jak ktoś będzie chętny mogę opisać krok po kroku co robić aby się dostać do zespolonego włącznika świateł
Jak będziesz miał czas i ochotę możesz zrobić manual. Temat się podklei i będzie dla potomnych.

Lukasik
13-03-2012, 21:29
Zaczynamy od odłączenia akumulatora WAŻNE nie zapominajcie ponieważ mamy do czynienia z ładunkiem wybuchowym w kierownicy .
Odkręcamy obudowę dolną plastikową kierownicy jest zamocowana na 3 śrubach
Następnie od tyłu kierownicy są trzy otworki ze śrubami imbusowymi odkręcamy je kluczem
Delikatnie teraz wyciągamy poduszkę odczepiamy ją z wszystkich wtyczek jest ich 2 jedna żółta od poduszki druga czarna w środku metalowej obudowy , następnie odkładamy poduszkę w bezpieczne miejsce , dalej odkręcamy śrubki trzymające metalową obudowę od kierownicy , do odkręcenia kierownicy trzeba użyć klucza nasadowego 24 , zaprzeć kierownice w nogach i silnym ruchem odkręcić śrubę trzymającą kierownice , delikatnie ruszamy kierownica w prawo i lewo przód tył ciągnąc ja do siebie ( nie szarpać i nie rwać na siłę bo za nią jest "łożysko z taśmą " odkładamy kierownice , mamy teraz " łożysko z taśmą " przykręcone jest na 3 śrubeczkach odkręcamy je oraz w moim przypadku odpiąłem od niej kabel od pinów połączenie tego kabla jest na wysokości prawego kolana kolor żółty , i już w zasięgu mamy zespolony włącznik świateł . teraz odpinamy z tyłu 4 wtyczki co są podpięte do niego ( dwie na górze i następne po jednej z każdej strony ) żeby je odpiąć trzeba nacisną przycisk na gorze wtyczki i wyciągnąć je z gniazda odkręcamy teraz pod spodem kierownicy obejmę utrzymującą zespolony włącznik jest na jedna śrubę imbusową
Wyciągamy delikatnie zespolony wyłącznik i idziemy z nim na stół

Przed rozkręceniem zespolonego włącznika wyciągamy z niego elektrozawór ( niebieski " duży bezpiecznik kwadratowy " nad nim jest zabezpieczenie plastikowe trzymające go odchylamy je delikatnie i cienkim śrubokrętem podważamy go z gniazda , dalej odkręcamy 4 śrubeczki od zespolonego włącznika które znajdują się koło przełączników świateł i wycieraczek

cienkim płaskim śrubokrętem najlepiej dwoma śrubokrętami podważamy obudowę jest na zatrzaskach plastikowych . rozdzielamy je od siebie i mamy wnętrze , dwie plastikowe prowadnice na których pod spodem jest umiejscowiona sprężynka z blaszka która porusz się po miedzianych " torach " trzeba przeczyścić papierem ściernym ta blaszkę jak się blokuje w gnieździe to i gniazdo , nałożyć troszkę smaru i zabrać się za składanie , włożyć manetki na swoje plastikowe prowadnice i założyć obudowę i resztę składać w odwrotnej kolejności do rozkładania

Udanego rozkręcania pzdr. Daniec Łukasz

qolejowy
13-03-2012, 21:59
Jak będziesz miał czas i ochotę możesz zrobić manual. Temat się podklei i będzie dla potomnych.Wrzuciłem taki manual wraz ze zdjęciami do downloadu. /download manual (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/247)
Nie wiem skąd ale znalazłem gdzieś w sieci.