PDA

Zobacz pełną wersję : hamulce



JZimny
12-03-2012, 19:39
punto 16v8 piszcza podczas hamowania

seth
12-03-2012, 22:16
masz twarde klocki i pewnie dlatego. do tego pewnie masz mokro i w połączeniu z woda tak po prostu się dzieje. nie ma powodów do zmartwień :D

byrrt
13-03-2012, 09:37
Ew. przesmarowanie smarem miedzianym tyłu klocków (nie okładzin ciernych) i prowadnic mogłoby zniwelować ten pisk..

seth
13-03-2012, 13:09
egon lepiej nic ze smarem nie majstrować przy hamulcach. ma piszczeć i tyle. to nie wpływa w żaden sposób na hamowanie i jest normalnym objawem. Przy kolejnej wymianie kup klocki firmy ABS ja mam u siebie i nie piszczą

egon
13-03-2012, 13:21
egon lepiej nic ze smarem nie majstrować przy hamulcach. ma piszczeć i tyle. to nie wpływa w żaden sposób na hamowanie i jest normalnym objawem. Przy kolejnej wymianie kup klocki firmy ABS ja mam u siebie i nie piszczą
:roll: kurcze przecież ja nic nie pisałem ;)

seth
13-03-2012, 13:23
sorry to byrrt :P jakoś mi sie pomerdało z innym postem. tak to jest czytać kilka na raz

egon
13-03-2012, 13:24
Zdaze sie ;)
Co do klocków, to tez słyszałem, ze tył klocka dobrze jest lekko przesmarować (nigdy tego nie praktykowałem) ale to juz chyba sprawa indywidualna ;)

seth
13-03-2012, 13:25
nie wiem co ma dać smarowanie tyłu klocka jak potem skapnie na tarczę i masz niespodziankę przed przeszkodą :D

egon
13-03-2012, 13:27
seth nikt tu nie pisze, zeby smarować nie wiadomo ile, ale lekko tylko tak, zeby nie piszczało, gdzieś w TV widziałem, ze tez tak robią :) zaznaczam, ze ja nigdy tego nie robiłem i nic nie piszczy i hamuje dobrze, także jeśli o mnie chodzi to nie namawiam, pisze tylko to co widziałem (słyszałem) ;)

seth
13-03-2012, 13:29
nie no rozumiem że trochę ale jakby nie było to przy wyższej temperaturze przy hamowaniu on musi byc naniesiony na tarczę skoro ma to zapobiegać piszczeniu. więc ciekawi mnie jak ma się to do bezpieczeństwa. bo tak na logikę biorąc nie wierze że to jest aż takie bezpieczne. tym bardziej że piszczenie chyba nie ma takiego znaczenie grunt żeby dobrze hamowały

byrrt
13-03-2012, 13:40
Kiedyś totalnie tego nie rozumiałem ale ktoś (na tym forum) to tłumaczył po co się tak robi. A więc wg. tego co mówił tamten pan (nie pamiętam kto to był i w jakiej dyskusji) to tarcze nie jest idealnie gładka przez co podczas docisku klocków te muszą ruszać się razem z nią aby dobrze dolegać do powierzchni tarczy. Te ruchy właśnie powodują pisk (nie tyle ocieranie się klocka o tarcze tylko właśnie klocka o zacisk). Smaru daje się bardzo cienką warstwę - nic Ci seth nie skapnie bo z czego ;). Różnie gadają co do smarowania czegokolwiek przy hamulcach.. Prowadnice niby też się smaruje więc też jest niebezpieczeństwo skapnięcia smaru na tarczę.. Niby, bo nie każdy to też robi..

Dodam, że teoria wydaje się być dość prawdopodobna..

seth
13-03-2012, 13:45
no prowadnice masz w gumce więc tam jest szczelnie a jak piszczy przy hamowaniu to piszczą klocki trąc o tarcze a nie o zacisk bo niby jak ma trzeć o zacisk jak masz klocek mocowaniu zacisku. jesli tarłby o mocowanie zacisku to byłby to pisk tylko w momencie wciśnięcia hamulca, czyli w momencie w którym klocek przesuwa sie po mocowaniu zacisku i byłby to krotki dźwięk a gdy hamujemy i ciągle piszczy to ewidentnie jest to wina zlej mieszanki użytej do wyrobu klocków

byrrt
13-03-2012, 14:21
seth Ty nie rozumiesz ;) Klocek podczas hamowania rusza się wraz z krzywizną tarczy (która nigdy idealnie prosta nie jest) przez co "drga" w zacisku. Sam mam mieszane uczucia odnośnie tej teorii, ale gość wytłumaczył mi to względnie sensownie i może skądś jest jednak ta teoria smarowania tyłu klocków..

seth
13-03-2012, 14:25
ja ciebie dobrze chyba rozumiem, ale dla mnie to sie jakoś nie mieści w głowie żeby cos tam smarować bo piszczy.

lukq
13-03-2012, 17:38
Niech kolega kupi na przyszłość bardziej miękkie klocki, teraz jak pisze byrrt możesz lekko przesmarować, a pisk powinien ustąpić.

qolejowy
13-03-2012, 21:25
Prowadnice niby też się smarujeNie niby tylko co jakiś czas należy to robić. Prowadnice lubią się zapiekać. Do czego to doprowadza nie trzeba chyba wyjaśniać. O tym smarowaniu tyłu klocków też czytałem, ja osobiście tego nie robię.
Piszczenie hamulców to raczej zbyt twarde lub przypalone klocki.

opony_biz_pl
13-03-2012, 21:52
Często zamienniki klocków są zbyt twarde i tak się dzieje.

byrrt
13-03-2012, 21:56
O tym smarowaniu tyłu klocków też czytałem, ja osobiście tego nie robię.
No ja mówiąc szczerze też tego nie robiłem (a wymieniałem klocki raz w życiu w bravo hehe). Na zestawie Mikoda + Ferodo nic nie piszczy :)

lukq
13-03-2012, 21:57
Mikoda + Ferodo Bo to bardzo dobry zestaw.

seth
13-03-2012, 21:57
ja juz troche tych klocków się na wymieniałem i moim zdaniem (subiektywnym) smarowanie jest bez sensu a wręcz szkodliwe dla bezpieczeństwa. ma klocki firmy ABS i jest super

byrrt
13-03-2012, 22:07
ma klocki firmy ABS
Brzmi raczej mało przekonywująco ale "chłyt maketingowy" jest ;)

seth
13-03-2012, 22:09
powiem szczerze że zastanawiałem się nad nimi sporo i zaryzykowałem. złego słowa nie mogę o nich powiedzieć. nie piszczą ale i nie ścierają się szybko. jak na cenę jaka dałem za nie to rewelacja

egon
14-03-2012, 09:16
Jak w każdej teorii, są zwolennicy i przeciwnicy :D