PDA

Zobacz pełną wersję : Chrobotanie, kołatanie przy schodzeniu z obrotów - problem



Paolo
10-03-2012, 17:50
Problem szerzej omawiany już na innych forach internetowych, dotyczących Fiata Bravo również. Od razu wskazuje założenia:
- dotyczy różnych modeli silników
- występuje na postoju i w trakcie jazdy (szczególnie przyspieszanie do okolicy 2,5 tys. obrotów i odpuszczenie gazu)

20120225060 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Oa0nqyLnKzE)

Na filmiku, od 47 sekundy, proszę się wsłuchiwać w dźwięk przy schodzeniu silnika z obrotów, jakieś kołatanie, chrobotanie, nie wiem jak to opisać. Na forum Fiata Bravo jest wiele teorii których nie chce tu przytaczać, bo może znajdzie się ktoś obiektywny i bez sugestii wskaże rozwiązanie. Kilka rzeczy udało nam się już wykluczyć, ale również nie będę zdradzał jakich. Proszę nie sugerować ASO bo od razu skopiuje kilka swoich przygód z ASO do którego nie mam zaufania w ogóle...jedna z teorii u kolegi mówiła o tym że to wina ASR...takie wydaje dźwięki i TTTM, tylko że tego dźwięku nie było wcześniej. Poza tym dźwiękiem nic się nie dzieje póki co, nie ma utraty mocy, przerw jakichś, błędów na kompie, także wnioskuje że to usterka mechaniczna.

Tutaj podobny dźwięk i milion przyczyn pod filmikiem Dziwny odgłos turbiny - szuranie chrobotanie sapanie. "pufanie" przepony - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw)

Jakieś sugestie i rozwiązania ?

seth
11-03-2012, 14:04
ja u ciebie nic nie słyszę niepokojącego. słychać co prawda jakiś gwizd podobny do tego od turbiny ale jako takiego klekotania niestety nie zauważyłem

Paolo
12-03-2012, 20:03
ja u ciebie nic nie słyszę niepokojącego. słychać co prawda jakiś gwizd podobny do tego od turbiny ale jako takiego klekotania niestety nie zauważyłem

Hmm, nie chce być niemiły, ale jest na tyle słyszalne, że naprawdę nie sposób przeoczyć...w każdym razie jeden z użytkowników jako powód tego dźwięku u siebie zdiagnozował nieszczelność między kolektorem a turbo...a drugi luz na kole pasowym sprężarki klimy...także problem jest.

seth
12-03-2012, 22:06
kurcze jutro wezmę słuchawki i przesłucham. ale jak to szumi przy schodzeniu z obrotów to może to koło sprzęgłowe alternatora?? one lubią szumieć

Paolo
12-03-2012, 22:09
kurcze jutro wezmę słuchawki i przesłucham. ale jak to szumi przy schodzeniu z obrotów to może to koło sprzęgłowe alternatora?? one lubią szumieć

Na to podejrzenie również padło u jednego użytkownika ale zostało dzisiaj wykluczone, także sprawa nie jest łatwa.

seth
12-03-2012, 22:10
to na prawdę dość ciekawe. posłucham i może cos wymyślę

lukq
13-03-2012, 18:03
Jeśli byłoby to koło od altka to spadałby też z obrotów.
Jeśli chodzi o dźwięk silnika to na zimnym silniku dźwięk poprawny - rozprowadzenie zimnego oleju itp.
Samo turbo do sprawdzenia od dolotu, wszystkie węże do IC, sprawdziłbym jeszcze ile barów dmucha to wiele by wyjaśniło.

pablo686
16-03-2016, 17:20
odświeżę temat troszkę:) U mnie też to występuję od jakiegoś czasu (na filmiku słychać to pod koniec jak spada z obrotów 2500). Ktoś miał już taki problem od założenia postu. Wg mnie to coś z turbiną, powiązałem to z tym że po wciśnięciu gazu w podłogę czasami wyskakuję mi błąd P0237- Turbo pressure.

lorak06073
16-03-2016, 18:28
Być może wdała się jakaś nieszczelność w układzie dolotowym. Dla pewności możesz zrobić logi by sprawdzić wartość cisnienia doładowania.

PuntoEvo_PL
13-04-2016, 09:23
Zrobcie logi cisnienia docelowego i zmierzonego. Mozliwe ze przeladowuje i dlatego jest taki dzwiek. Oczywiscie ustaje po odlaczeniu MAF oraz przy regeneracji DPF. Tyle wiem bo sam sie z tym borykam. Mam punto evo 1.6 mjtII 120 ze zmiennna geometria.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pawel_wpz
22-04-2016, 07:16
CHciałbym odświeżyć temat. U mnie pojawia sie dokładnie takie samo kołatanie przy schodzeniu z obrotów ale tylko w czasie jazdy. Czy ktoś się uporał z problemem?

PuntoEvo_PL
22-04-2016, 13:30
Paweł,
Jak możesz to proszę nagraj to w możliwie najlepszej jakości i wrzuć tutaj. Zerknę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk