PDA

Zobacz pełną wersję : Zamulony silnik , brak mocy (dynamiki) Fiat bravo 1.6 16V



bravoSX2012
05-03-2012, 14:41
Witam!
Mam problem z Fiatem Bravo 1.6 16V 96r. auto jest słabe, mało dynamiczne i tak jakby nie miało mocy jak na motor 1.6 16V ,ładnie trzyma obroty na biegu jałowym 800, nie gaśnie , nie kopci ogolnie silnik łdnie chodzi ale szczerze to jechałem teraz kuzynka corsą B 1.0 i lepiej sie zbiera niż mój! teraz napisze co sprawdziłem i zrobiłem:
Sprawdziłem:

1.Kable WN oraz swiece OK
2.Czujnik zasysanego powietrza- jak go wyjołem był zalany(styki też) olejem nie wiem dlaczeog, a wyglądał tak:
http://img27.imageshack.us/img27/5526/p3040110.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/p3040110.jpg/)
http://img715.imageshack.us/img715/8486/p3040112k.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/p3040112k.jpg/)
http://img35.imageshack.us/img35/5545/p3040109.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/p3040109.jpg/)

Sprawdziłem rezystancje tak:włożyłem fgo do naczynia i sprawdziłem temp. wody w naczyniu było ok 40 stopni potem włozyłem czujnik i sprawdziłem rezystancje i było ok 1700 ohm , pozniej zobaczyłem na ok 80 stopni i było 1000ohm a powinno byc chyba ok 250 ohm. Jak był w samochodzie na dworku przy ok 0 stopni to raz pokazała 7 kOhm a raz 5 kOhm , nie wiem czemu taka rozbierzność. Mierzył kiedyś może do porównaia wyników?? bo nie wiem czy szwankuje czy nie??

3.Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (niebieski 2 pinowy) - rogrzałem auto tak, że było ok 2 kreski przed połową (pewnie ok 80stopni) i zmierzyłem rezystancje = 250 ohm więc chyba ok

4. czujnik wału korbowego- rezystancja = 620 ohm więc tez chyba dobra

Auto posiada taki filtr powietrza:
http://img812.imageshack.us/img812/5307/p3010107.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/p3010107.jpg/)

i jest torche juz złuzyty :)
http://img29.imageshack.us/img29/5374/p3010111a.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/p3010111a.jpg/)
http://img197.imageshack.us/img197/4840/p3010109.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/p3010109.jpg/)

Czy ktoś może coś stwierdzic z tych wyników czy z którsy czujników do wymiany, czy ogólnie co jest nie tak ??
Pozdrawiam

nike166
05-03-2012, 16:44
Ogólnie stożki montowane do seryjnych silników bez przeróbek zabijają go po prostu więc jak auto ma już go długi czas to może ten mit okazać się prawdą i stożek znacząco zużył silnik. Jaki masz przebieg i od kiedy masz ten stożek?

bravoSX2012
05-03-2012, 17:38
Jaki masz przebieg i od kiedy masz ten stożek?
Przebieg jest 217300 km a stozek jest juz sporo... auto sprowadzone było z niemiec w 2007 roku i własnie juz z tym filtrem to kto wie ile juz z tym jest, a tym bardziej ze nie był wymieniany tylko raz kiedys czyszczony ten filtr. a co do innych pomiarów to mogą miec na to wpływ?

PS: sprawdzałem cały wydech i ez wydaje sie w kiepkism stanie tzn. rusza sie na obejmie i na łączniku elastycznym( czasami tam dym ulatuje) nie wiem czy moze to miec wpływ na to.

nike166
05-03-2012, 17:46
Ogólnie bywa też tak, że stożek zamula auto bo podaję za dużą ilość powietrza i spada moment obrotowy jak dobrze mówię. Proponowałbym Ci założyć seryjny dolot kupić jakiś lepszy filtr. Nieszczelny wydech powoduję większe spalanie bo jest inne płukanie cylindrów. Do tego wyczyść przepustnice bo tez może być zawalona nagarem. Nic innego mi chyba nie przychodzi do głowy.

bravoSX2012
05-03-2012, 18:15
Do tego wyczyść przepustnice bo tez może być zawalona nagarem. a nie bede musiał pozniej jechac na komputer na nowa adaptacje? i czy przepustnica moze wpływac na moc auta? a dlaczego olej znajduje sie na tym czujniku? skad on tam moze sie brać? Wiele pytan a tak mało odpowiedzi :(

PS: sprawdziłem jeszcze Czujnik położenia przepustnicy: tu troszke sie nameczyłem poniewaz musiałem wykręcic aby zmierzyc, bo ciezko tam sprawdzic i wyszlo od 1kOhm do max 2,6kOhm (kreciłem recznie potencjometrem)prawidlowo powinno byc 3320-3980 Ohm czyli cos nie tak??

boch
05-03-2012, 18:22
wiesz, ja też jechałem Corsą B (silnik 1.4, bodajże 60KM) i też miałem wrażenie że niemiec zbiera się lepiej. cały pic polega na tym, że Corsa jest lżejsza o ok. 300 kg od Bravo, poza tym moment obrotowy też pewnie jest inny. po czujnikach nie szperaj, bo to szukanie w ciemno. uszkodzenie więkoszości czujników spowoduje wyświetlenie kontrolki błędu układu wtryskowo-zapłonowego na desce rozdzielczej. zresztą przy uszkodzeniu któregoś z czujników temperatury miałbyś zauważalnie większe spalanie i problemy z rozruchem. jak już tak bardzo się upierasz, to tak jak radzą koledzy, wróć do fabrycznego dolotu + reset adaptacji i przede wszystkim sprawdź sobie komprechę. ten olej w dolocie, to niekoniecznie zdrowy objaw. oleju nie bierze?

bravoSX2012
05-03-2012, 18:44
zauważalnie większe spalanie w aucie mam sekwencyjna instalacje gazową i gaz w miare ( 9l w trasie, 10/11l w miescie) ale za to mi sie wdyaje ze bierze sporo na odpalanie za nim sie przełaczy na gaz to torche potrafi wypic(wydaje mi sie jakbym cały czas dolewał :)




Nie tyle co sie upieram tylko łapie sie już czego mogę... troche mnie to irytuje ponieważ jak na ten motor powinien isc lepiej.

[QUOTE=ten olej w dolocie, to niekoniecznie zdrowy objaw. oleju nie bierze? włassnie tez mnie dziwi, moze przez odme? a oleju cos tam bierze ale chyba nie jest źle( Przejechałem nimteraz 12tyś od wymiany i dolałem w sumie 0,5 l , a namiarce mam połowe i nie jest czarny itp.

PS: A Tobie ile potrafi wypić bo widze ,że też masz w gazie? i czy sprawdzales kiedys w ile od o do 100 km/h ?
POZDRAWIAM

mamut-tme
05-03-2012, 18:53
Na zdjęciu widać wtryskiwacze od gazu - problem jest i na benzynie i na gazie? Jeśli tylko na gazie no to pewnie trzeba skalibrować niesławne wtryskiwacze firmy Valtec i wystroić od nowa instalacje.

boch
05-03-2012, 19:26
robiłem do tej pory 2 wymiany oleju, bez dolewek, ale ja też mam olej w kolektorze ssącym. spalanie gazu w mieście 10-12L, w trasie 8L. podobnie z benzynką - to jest norma dla tych aut. czy moje auto jest zmulone, nie wiem. nie jechałem do tej pory innym Bravo z podobnym motorem, więc nie mam porównania. po prostu Fordem Escortem 1.6 16V jeździło mi się lepiej - wgniatało w fotel. w Bravo tego nie mam. gadałem z kumplem, który miał kiedyś Lancie z tym samym silnikiem i stwierdził, że ten typ tak ma... jeździłem też Oplem Astrą 1.6. wrażenie podobne jak w Bravo więc przestałem drążyć. przypominam, że ja mam wersję Bravo na rynek niemiecki czyli 90KM. przyspieszenia jeszcze nie sprawdzałem, zrobię to przy okazji i o wynikach poinformuję w temacie o moim bolidzie ;)

a katalizator jeszcze masz? w jakim jest stanie? jeśli masz muła tylko na LPG, to może czas na wymiane filtrów, regulację, ewentualnie wymianę listwy. generalnie jak masz gdzieś w okolicy tanią diagnostykę komputerową, to może warto?

mamut-tme
05-03-2012, 20:14
Moja Brava też nie wgniata w fotel, a jest 103KM. Prowadzić nie prowadziłem, ale siedziałem w Felicii 1.6 75 KM (silnik VW) i tam dosłownie czuć przyspieszenie, ale tam jest 8V, czyli silnik jest niskoobrotowy i można szybko wejść w obszar wysokiego momentu. U mnie jak chce szybko przyspieszyć, to redukcja z 5-ki na 3-kę nie jest niczym nadzwyczajnym, a tylko tak mogę zrobić przy ok. 100 km/h ponad 3,5 kRPM a pamiętajmy, że ten silnik ma swoje 147 Nm dopiero przy 4 kRPM.
Oleju nic a nic nie bierze, ale przebieg mam niewielki < 100 kkm i pewny bo znam historię auta od 98 roku.

edit: Przepustnica zawalona olejem to podobno norma w tym silniku, także nie ma co się przejmować :)

bravoSX2012
05-03-2012, 20:49
mamut-tme problem jest własnie i na PB i LPG więc kalibracja pewnie nic tu nie da

boch To samo mówił moj kuzynek , jechał z znajomym jego Escortem 1.6 i ponoć wgniata w fotel tak jak ty teraz piszesz, dziwił sie ze u mnie tak słabo... i przez to mnie to zainteresowało (spostrzegłem ,że mój lepiej idzie własnie na wysokich obrotach).


Widze ,ze mamy chyba to samo wiec chyba szukam igły... mój tez nie wbija w fotel i ma olej w przepustnicy itd. jeszcze takie pytanie czy jest sens czyscić przepustnice jak obroty są idealne, nie gaśnie, odpala na zimnym i ciepłym?

PS. Dzieki wszytkim za szybkie odpowiedzi.Pozdrawiam

boch
05-03-2012, 20:55
tak jak pisałem, sprawdź sobie jeszcze katalizator.

bravoSX2012
05-03-2012, 21:00
tak jak pisałem, sprawdź sobie jeszcze katalizator. z tego co mi wiadomo to nie ma katalizatora ale na dniach jeszcze się upewnie i dam znać na forum.

nike166
05-03-2012, 21:07
Jak przeczyścisz nic się mu nie stanie a będziesz spał spokojnie :p

mamut-tme
05-03-2012, 21:15
Czyścić czyścić, conajmniej raz w roku. Ja przed zimą zapomniałem wyczyścić i potem po którejś mroźnej nocy przepustnica się kleiła (po puszczeniu gazu obroty baaaardzo wolno spadały).

Virusek
05-03-2012, 21:24
boch ma rację rzuć okiem na katalizator, znajomy miał kiedyś taki motyw że z dnia na dzień jego samochód stracił moc, powymieniał pół osprzętu silnika i bez zmian, okazało się że kat był już na wykończeniu i się po prostu zapchał własnymi odpadkami....

nike166
05-03-2012, 21:32
Co do przepustnicy to są specjalne preparaty do czyszczenia przepustnic, zdejmujesz dolot i psikasz do środka przepustnicy preparat czyści na błysk.

boch
05-03-2012, 21:34
zobacz co tam masz, czy to katalizator, czy coś co przypomina kat. tylko jest puste w środku (strumienica), a być może jest tak jak pisze Virusek. ja to przerabiałem miesiąc po kupnie auta...
Virusek, a Ciebie wgniata w fotel?

Virusek
05-03-2012, 21:40
Ja nie narzekam moja lata jak głupia ;) Niedawno przesiadłem się z Omegi 2.0 16V 136KM do obecnej Bravury to szczerze mówiąc szczęka mi opadła jak jej depnąłem... dodaję fakt że sprzęgło mam na wykończeniu :bambam:

bravoSX2012
05-03-2012, 21:50
zobacz co tam masz, czy to katalizator, czy coś co przypomina kat. tylko jest puste w środku (strumienica), a być może jest tak jak pisze Virusek. ja to przerabiałem miesiąc po kupnie auta...
Virusek, a Ciebie wgniata w fotel?

Wiem na pewno, że jest takie coś z siatką(chyba łącznik elastyczny) ale jest już kiepski , rusza się wszystko, tak jakby był juz przepalony i uchodzą tam spaliny, jak zejdę do kanału to jeszcze sprawdze gdzie uchodzą czy przed tym łącznikiem czy za i zrobię fotki i przedstawie co i gdzie się rusza:)

Virusek
05-03-2012, 22:01
możliwe że coś uleciało wewnątrz układu i gdzieś się zablokowało przez co zapchało wydech... odpal samochód i zatkaj rurę ręką... np. u mnie tak dmucha że ciężko rękę przyłożyć :P

boch
05-03-2012, 22:04
ja bym go na Twoim miejscu jak najszybciej wymienił. łącznik znaczy się :)


---------- Post dodany o 22:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:02 ----------


Ja nie narzekam moja lata jak głupia ;) Niedawno przesiadłem się z Omegi 2.0 16V 136KM do obecnej Bravury to szczerze mówiąc szczęka mi opadła jak jej depnąłem... dodaję fakt że sprzęgło mam na wykończeniu :bambam:
Omega się nie liczy. toż to czołg jest ;)

bravoSX2012
05-03-2012, 23:27
odpal samochód i zatkaj rurę ręką... np. u mnie tak dmucha że ciężko rękę przyłożyć zrobiłem tak i praktycznie bez dużych oporów moge zatkać ręką... więc też przez to moze cos byc

PS:teraz jechałem i normalnie szedł jak strzała :) nie wiem dlaczego ale normalnie lepiej sie zbierał, zauważyłem juz tak kilka razy , ze raz jest super a raz jest jakis zamulony, tak jakby cos czasami go przytykało, albo juz normalnie mi sie zdaje, że raz jest lepie a raz słabo, już sam nie wiem :)

Mam teraz wielką prośbę do was tzn. chciałbym abyscie zmierzyli rano na zimnym silniku czujnik zasysanego powietrza, bo coś mi sie wydaje, że mój szwankuje, jest chwila moment tylko miernik potrzebny wiec bardzo was prosze szcególnie posiadaczy Bravo 1.6 16V :):)

Virusek
06-03-2012, 20:24
A gdzie ten czujnik zasysanego powietrza ???

boch
06-03-2012, 20:33
w kolektorze ssącym. brązowa końcówka pod wtyczkę. ja teraz miernika nie mam, więc nie sprawdzę. tak jak wcześniej wspomniałem, uwalony czujnik powoduje większe spalanie i marchewę na desce. takie szukanie na ślepo moim zdaniem nie ma sensu.

Virusek
06-03-2012, 20:43
Już wiem który, ok. wybierając się rano do pracy zmierzę ten czujnik, chociaż sam nie mam pojęcia czy mój jest sprawny :P

bravoSX2012
06-03-2012, 21:22
boch a może mi świeci marchewa a mam odłączoną kontrolke i nie widze :) tonący brzytwy się łapie :)

Virusek fajnie jak sprawdzisz to powrównamy wyniki:) aha sprawdz mniej wiecej ile jest stopni na dworze, poniewaz rezystancja jest zależna od temperatury. To do usłyszenia.

boch
06-03-2012, 21:28
a nie zapala Ci się przy rozruchu? powinna :)

bravoSX2012
06-03-2012, 21:30
a nie zapala Ci się przy rozruchu? powinna fakt ale gafa :) zapala się :):)

Virusek
06-03-2012, 21:54
Mi marchewka zapala się bez przyczyny, najczęściej jak stoi na biegu jałowym...

Virusek
08-03-2012, 08:16
bravoSX2012 chyba Ci nie pomogę, dziś z rana miałem trochę czasu poszperać przy tym czujniku, przed odpalaniem wypiąłem wtyczkę, przykładam miernik i nic, odpaliłem nagrzał się i nic, podpiąłem wtyczkę, diody wbiłem w kable i nic, także ja mam czujnik rozpierniczony :eee:

Na dworze było ok +5 stopni C - różnica która wynikła że termometr znajduje się przy ścianie budynku

Także ja mam czujnik rozwalony, ale nie mam spadku mocy, auto lata jak głupie, więc u Ciebie raczej to też nie będzie to

mamut-tme
08-03-2012, 10:48
Co znaczy "przykładam miernik i nic"? Co chciałeś mierzyć i na jakim zakresie?

Virusek
08-03-2012, 20:42
Rezystancję Ohm czujnika, czyli miernik ustawiłem w pozycji 2000 z symbolem Omega, nic nie wskazywał, przyłożyłem do czujnika temp cieczy i wskazywał parametry

mamut-tme
08-03-2012, 21:08
Czyli najprawdopodobniej czujnik uszkodzony, a sterownik silnika pracuje w trybie awaryjnym. O optymalnej pracy nie ma mowy.

Virusek
08-03-2012, 21:59
Na to wygląda, w trakcie pracy silnika odpinałem wtyczkę i pracował tak samo jak przed jej odpięciem, marchewka nie zapalała się, różnicy nie odczuwam, ma dynamikę, spalanie w normie, nic się z nim złego nie dzieje - odpukać ;)

bravoSX2012
08-03-2012, 23:43
Rezystancję Ohm czujnika, czyli miernik ustawiłem w pozycji 2000 z symbolem Omega, nic nie wskazywał, przyłożyłem do czujnika temp cieczy i wskazywał parametry


Słuchaj ten czujnik bedzie miał wiecej niż 2000 Ohm więc dlatego Ci nie pokazało... skala ustawiona była za mała. Musisz ustawić na np.20 kOhm (20000 Ohm) i wtedy na pewno coś pokaże, więc pewnie czujnik bedzie sprawny :) sprawdz to

mamut-tme
09-03-2012, 10:36
Marchewka w naszych autach zapala się jak ma na to ochotę:P Wiedzą to szczególnie druciarze od gazu:P

Virusek
10-03-2012, 07:53
Słuchaj ten czujnik bedzie miał wiecej niż 2000 Ohm więc dlatego Ci nie pokazało... skala ustawiona była za mała. Musisz ustawić na np.20 kOhm (20000 Ohm) i wtedy na pewno coś pokaże, więc pewnie czujnik bedzie sprawny sprawdz to

Sprawdziłem na wszystkich ustawieniach miernika - zero reakcji

bravoSX2012
20-03-2012, 08:51
Panowie mam taki problem, satrałem juz 2 pompe paliwa :( fakt, że jeźdiłem na razerwie (tzn. mam LPG ale wiadomo odpalam na benzynie) i spoztrzegłem,że za duzo mi łyka benzyny na odpał, miałem zalane z 12l PB i tak co jakiś czas dolewałem po 2l , 5l różnie i cały czas rezerwa i aż w koncu wyjedzona praktycznie do zera. rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówi, że mozliwe że podaje i paliowo i gaz możliwe to? Twierdzi także, że troche mi dziwnie chodzi tak jakby na jeden gar nie palił i chce założyc mi przekaznik aby pompa sie wyłączała, nie wiem czy takie coś sie przyda czy strata pieniązków.

byrrt
20-03-2012, 09:03
Sprawdziłem na wszystkich ustawieniach miernika - zero reakcji
0 na omomierzu oznacza zwarcie - jesteś pewien że pojawiało się zero? w większości mierników brak przejścia oznaczony jest 1 na początku skali.

bravoSX2012 nie wiem czemu zadajesz pytanie w tym watku, ale odpowiadając na Twoje pytanie - jest to możliwe jeżeli coś jest niesprawne lub źle podłączone. Szukałbym jednak jakiejś nieszczelności i dam dobrą radę - jeżdżąc na gazie trzymać poziom połowy baku..

niki1977
21-05-2012, 13:55
witam ,
mialam 3 lata brava 1.6 16 v 103 z 97 r ten sam silnik wiem mnostwo o czujnikach, miernikiem i do temperatury urz. mierzylam wszystkie parametry czujnika zasyc, powietrza i cieczy chłodzącej, powod za duze spalanie w ogole ktore dodatkowo sie zwiekszylo po wymianie filtra paliwa
1, jesli chodzi o brazowy czujnik zasyc, powietrza to , jego parametry wg ksiazki serwisowej do brava i bravo powinny byc :
przy temp zewnetrznej 15- 30 st C wynosi 3,3 kom do 15 kom , i teraz tak p wykreceniu mojego spisaniu nazwy firmy znalazlam parametry dla konkretnego modelu , roznilo sie to z ksiazka serwisowo o okolo 10 st C wg mojego czunika w temp 20 st C jest wlozony termistor 2,2 kom wraz ze wzrostem temperatury spada rezystancja , mozna oszukiwac komputer i wlozyc podczas cieplego dnia rezystor okolo 1000 ohm komputer odczyta to na okolo 40 st C , tak samo oszukiwalam czujnik temperatury cieczy chlodzace ( powod okazalo sie padniety termostat wazne pozycja otwarta) wlozony rezystor 300 ohm dla komputera okolo 88 st C mialam do przejechania 2 tys km powrotu do Polski , a wymiana w europie tego byla iles razy bardziej kosztowna spalanie spadlo z 8-9 na trasie do 6.2 l > jesli czujnik miesci sie w granicach norm komputera marchewka sie wlonczy , jesli jest calkowicie padniety moze sie wlonczyc , ale nie bedzie mialo to wplywu na zamulenie samochodu , ( sprawdzone w praktyce) kompyter wtedy przechodzi w stan awaryjny i pobiera dane
2. po 13 latach u mnie tez byl w oleju ( nie wiem , pewnie z odmy ) , wystarczy wypłukac w benzynie eks. lub alkohol izoprop. jeśli parametry wróca do normy jest ok ( to raczej sie nie psuje !)
3. na zamulenie samochodu wplyw na pewno ma brudny filtr powietrza ! i zapchany katalizator , i sonda lambda , sprawdziłabym spalanie na benzynie , jesli w miescie okolo 8 -9 l jest oki , trasa 90-100 km przy dobrym termostacie i w upale 6 litrow, jesli to czujnik zasysanego powietrza mozna w celu testowania w wtyczke ktora wchodzi na czujnik wlozyc rezystor 0.25 w o rezystencji okolo 1000 ohm , pytanie brzmi jak pracuje silnik , czy przerywa na roznych brotach, moja praktyka! to co bym sprawdzila ,
a) jesli silnik pracuje idealnie to filtr powietrza i uklad wydechowy ( w praktyce ) odpiac na chwile katalizator i sprawdzic moc, ryzykowne filtr powietrza odlonczyc ale tez mi tak sprawdzali !!
b) jesli dodatkowo silnik przerywa to swiece i kable wysokiego napiecia
c) sprawdzic kolor dymu : czarny niespalone paliwa ogromne spalanie, bialy w zime do para wodna , latem jesli dym jest sliski to padnieta uszczelka ( inne obiawy jednoczesnie uszczelki) , moze byc tez bardziej niebieski to olej
d) sa i inne czujniki ale wtedy samochod duzo wiecej pali benzyny jak map sensor , czy sonda lambda . Map sensor padniety lub przewody lecace do niego to ogromne spalanie rzedy 20 l , i czarny dym zapychajacy katalizator , , sonda lambda tez wieksze spalanie ale to widac dopiero po nagrzaniu ukl. wydechowego ( sonde moga zmierzyc na przegladzie sprawdzajac parametry dymu )
Co ja bym zrobila jesli tylko takie objawy jak zamulenie ,a spalanie oki to filtr powietrza i nieszczelny uklad wydechowy , uszczelnic uklad , wymieic filtr powietrza, przepchac katalizator ( u mnie podzialalo ) preparat do czyszczenie injector cleaner ( czyszczenie wtryskow w benzynie) marka carlube wlane na 1/3 zbiornika a nie jak w instrukcji na pelny bak, i jazda przez 30 km na wysokich obrotach silnika 3 tys czysci wtryski i katalizator , rada mechanika w UK , zadzialalo na wieksze spalanie, i zapchany katalizator po awarii czujnika map sensor, to jest tanim kosztem , jesli nie zadziala sprawdzic pod komputerem czy wskazuje jakies bledy pozostalych czujnikow ( mi komp. wskazywal blad sondy lambda a brak bylo czerwonej swiecacej marchewki bez przerwy ) ,
przepraszam za dlugi tekst lub czasami nie spojny, brava znam dobrze ( z autopsji lub roznych forach) doradzam bratu ktory do mnie dzwoni i pyta sie co moze byc przyczyna takiego zachowania

byrrt
21-05-2012, 14:33
przepraszam za dlugi tekst lub czasami nie spojny,
Nie no spoko mi i tak szczena opada że pisze to Kobieta :) Pozdrawiam ;)

boch
21-05-2012, 16:13
Panowie mam taki problem, satrałem juz 2 pompe paliwa :( fakt, że jeźdiłem na razerwie (tzn. mam LPG ale wiadomo odpalam na benzynie) i spoztrzegłem,że za duzo mi łyka benzyny na odpał, miałem zalane z 12l PB i tak co jakiś czas dolewałem po 2l , 5l różnie i cały czas rezerwa i aż w koncu wyjedzona praktycznie do zera. rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówi, że mozliwe że podaje i paliowo i gaz możliwe to? Twierdzi także, że troche mi dziwnie chodzi tak jakby na jeden gar nie palił i chce założyc mi przekaznik aby pompa sie wyłączała, nie wiem czy takie coś sie przyda czy strata pieniązków.
w trakcie pracy silnika na gazie, noPb może być podawana do kolektora w 3 przypadkach:

1. Masz uszkodzone - lejące wtryskiwacze benzynowe. konieczne będzie wyjęcie listwy i zrobienie próby przelewowej/ciśnieniowej.
2. Masz uszkodzony regulator ciśnienia paliwa umieszczony na końcu listwy wtryskowej. Można go sprawdzić wypinając wężyk podciśnienia z kolektora ssącego. jeśli śmierdzi benzyną, masz winowajcę.
3. Problem z emulatorem wtrysków.

Teoretycznie silnik nie ma prawa chodzić na obu paliwach prawidłowo. w praktyce jest różnie. U mnie lejący wtryskiwacz powodował telepanie budą po odpaleniu. Poza tym, dało się jechać i na benzynie i na gazie. Nie było żadnych dodatkowych objawów.
Odcięcie pompy paliwa możesz sobie oczywiście zamontować. pełno tego na allegro:

AUTOMATYCZNY WYŁĄCZNIK POMPY PALIWA od SS, FVAT (2333957089) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/automatyczny-wylacznik-pompy-paliwa-od-ss-fvat-i2333957089.html)

Zamontuje Ci to każdu gazownik. Też miałem to montować, ale mój spec od LPG upierał się że przez to będą mi się zapiekać wtryskiwacze benzynowe. temat rzeka. zwolenników odcinania pompy jest tylu co jego przeciwników. wybór należy do Ciebie.

niki1977
21-05-2012, 16:29
Moj powyzszy post pod warunkiem ze wynika to z pracy samochodu na benzynie i jakies awarii , a nie problemow z instalacja gazowa. moj ex samochod brava bez instalacji gazowej z 97 r mial lepsza moc nic 2001 r brava z takim samym silnikiem na gazie , gaz szybko zuzywa silnik , ( bratu radze ustalenie najpier czy zla praca jest zarowno na gazie jak i na benzynie ) jesli tylko gaz to gazownik i sie nie znam , jesli tylko na benzynie mozna szukac dalej. Ostanio problem z nierowna praca mamy samochodu ( seicento ) , brak mocy przerywanie, i gasniecie, chcieli juz wtryski wykrecac . powiedzialam ze wtryski to ostatni etap , przyczyna faktyczna to swiece.

odp dla Byrrt , lata w UK samej gdzie Anglicy oszukuja i psuja samochod z premedytacja, a Polacy bo jestes kobieta to musisz byc glupia i tez naciagaja ,moja odpowiedz to mnostwo czytania , instrukcji, manuali, forum, ksiazek sam naprawiam, epper czy elearn ( do nowego nabytku stilo) i fizyczne eliminowanie kolejnych przyczyn problemow .

mamut-tme
21-05-2012, 16:50
Silnik będzie słabszy jeśli mamy założony gaz 2-gen na mikserze, który co by nie mówić dławi dolot, przez co też gorzej chodzi na benzynie. Jeśli natomiast jest to instalacja 4-gen tzw. sekwencja to nic takiego nie powinno mieć miejsca, jeśli coś działa inaczej na gazie niż na benzynie to montaż i/lub regulacja instalacji jest spaprana.

Odcięcie pompy paliwowej ma sens jedynie wtedy gdy mamy instalacje 2-gen. Tam nie ma czujnika ciśnienia gazu i jak się skończy gaz to silnik natychmiast zgaśnie. Jeśli mamy instalacje sekwencyjną to pompa paliwowa powinna pracować cały czas, ponieważ jest czujnik ciśnienia gazu. Jeśli ciśnienie gazu spadnie (koniec gazu w zbiorniku) komputer gazowy przełączy się na benzynę i da nam znać akustycznie/wizualnie a silnik nie powinien nic zauważyć. Jeśli natomiast mamy odcięcie pompy paliwa to taki manewr się nie uda, nabijanie ciśnienia w listwie paliwowej trwa chwile. Proponuje sobie wyobrazić co się stanie, jeśli mamy odciętą pompę paliwa, nieświadomi kończącego się gazu zaczynamy wyprzedzać i nagle silnik się dławi z powodu braku paliwa...

damianusiek
14-06-2012, 12:51
Pozwolicie że się podłączę . Mam właśnie problem z moim 1.4 12v . Otóż na gazie przy niższych obrotach nie ma wogóle siły trzeba go przegazowac żeby ruszyc dynamiczniej , przy wyższych obrotach też nie idzie jak powinien . Kolega ''boch'' napisał:
przy uszkodzeniu któregoś z czujników temperatury miałbyś zauważalnie większe spalanie i problemy z rozruchem . ja wlaśnie tak mam że jak jest ciepły ciężko pali i w trasie wyszło mi ponad 12 litrów a nie katowałem go , w zimie spalał mi poniżej 10 a tu lato i więcej o 2 litry . Który to może byc czujnik temperatury gdzie go szukac i jak sprawdzic ? dodam ze instalacja II generacja z dodatkowym ręcznym kranem na rurce od parownika do dolotu . podro.

niki1977
14-06-2012, 13:52
1 pytanie, czy ta sytuacja wystepuje na benzynie i na gazie jak spalanie paliwa, zakladam ze tak : co ja bym sprawdzila
a) termostat - wplyw na spalanie - ale nie ma wplywu na rozruch - jesli trzyma pionowo ok
b)masy czy sa w porzadku
c) czujnik temperatury cieczy w termostacie jest - ma wplyw na rozruch i spalanie
d) czujnik temperatury powietrza
ale sadze ze to bedzie w porzadku dlatego ze , mamy teraz lato jesli problem wystepuje teraz i jak jest cieplo to raczej nie te czujniki, bardziej
e) czujnik walu korbowego _ rezydencja w temp 20 st C wynosi 774-946 om ( najprawdopodobniej mierzy sie go styki 1i 3 )

boch
14-06-2012, 14:00
jeżeli problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, to najprościej będzie jak kolega damianusiek podjedzie na diagnostykę. to jest właściwie podstawa jeśli chodzi o diagnozowanie problemów z rozruchem i dużym spalaniem. inaczej pozostanie szukanie w ciemno.
niki1977, w przypadku pomiaru czujników nie ma czegoś takiego jak rezydencja ;)

niki1977
14-06-2012, 14:41
oczywiscie, zawsze to robie te bledy w przekrecaniu tych samych słow technicznych i sie tym nie przejmuje :) , jesli znajdzie dobrego diagnosteja w swoim brava 1.6 mialam problem, znalezc fachowca, wiec kupilam sobie sama multimetr i termometr do 300 st C koszt 40 zl razem bo mechanicy wymyslali nawet wymiane komputera u mnie, czy calej skrzyni ( jak ktos z premedytacja 1 srubke mi wykrecil) od tej pory stoje nad nimi ucze sie i sprawdzam ich teorie sorry Boch , za pisownie

boch
16-06-2012, 10:07
spoko. chciałem tylk coś wyprostować ;) a co do Twoich i nie tylko Twoich problemów z mechanikami, to temat jest na tyle ciekawy, że poświeciłem mu oddzielny temat

http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-o-fiat-433/czy-macie-zaufanie-do-mechanikow-13631/

zapraszam :)

Mad_Maxs
25-09-2015, 23:30
Witam, złota łopata za odkop, ale nie widzę sensu zakładania nowego tematu, jeżeli problem był już poruszany.

Pacjent to Bravo 1.6 16V z 2001 roku.

Auto paliło około 15-20 litrów w cyklu czysto miejskim, robiąc odcinki 2,5 km w dwie strony dziennie. Wymieniona została cewka, świece i kable, po czym poszła diagnostyka, na której wymieniono sondę lambda na nówkę boscha. Po tym ostatnim auto zeszło ze spalaniem do 10 l /100 km w cyklu miejskim 70% (tak jak pisałem wcześniej, odcinki po 2,5 km do pracy i tyle samo z powrotem) i 30% trasa do 90 km/h. Niestety, silnik nadal pracuje nierówno. Nie jest to typowe falowanie obrotów, ale czuć wibracje siedząc w środku i słychać z wydechu że przerywa. Przed wymianą sondy wyrzucało wypadanie zapłonów, teraz już tego nie ma. Dodatkowo, auto przy gwałtownym dodaniu gazu, "zastanawia się" lekko szarpie i dopiero zaczyna się zbierać, ale jakoś słabo. Przy odpaleniu zimnego silnika kręci ok 2-3 sekund (moja marea JTD szybciej się rozkręca).

Po diagnostyce stwierdzili, że przy tak extremalnej dawce paliwa jaką dostawała, musi się wypalić cały nagar jaki powstał w silniku, ale ile to potrwa nie powiedzieli. Mogę oczywiście pojechać i reklamować usługę, ale wolałbym najpierw wiedzieć, co może być nie tak, żeby być gotowym na ewentualne koszta

Mad_Maxs
26-09-2015, 15:08
EDIT:
Sprawdziłem czujnik ciśnienia w kolektorze, był trochę brudny, ale bez śladów oleju. Przeczyściłem go kontakt spayem. W wężu podciśnienia od listwy wtryskowej nie czuć paliwa.

Mad_Maxs
13-05-2016, 17:36
Dla potomnych, winny okazał się lejący wtrysk :) po wymianie, spalanie w normie, ok 8l/100, silnik przestał kangurzyć