Zobacz pełną wersję : Bravo 1.2 jakie lubi obroty?
Cześć,
Tak się zastanawiałem ostatnio jakie te silniki lubią obroty na biegach tzn na rozpędzaniu się. Bo są to silniki wysokoobrotowe jak dobrze mówię? Jak dawka obrotów na biegu jest najlepsza dla tego silnika oczywiście nie przekładając na większe spalanie.
jacjacek
02-03-2012, 22:28
na początek zachęcam do lektury Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Moc silnika czy moment odpowiada za to że samochód jest... (http://fiatpunto.com.pl/topic28447.html)
Uogólniają powinieneś jeździć w zakresie obrotów odpowiednim dla Twojego silnika, a wynika on z wykresów mocy i momentu obrotowego
powinieneś trzymać się w granicach najwyższego momentu i nie przekraczac granicy gdzie moc leci w dół, dlatego optymalnym punktem jest miejsce przecięcia się krzywych
Ok, czekam jeszcze na opinie innych, którzy mają do czynienia z tym silniczkiem i może coś zauważyli szczególnego ;)
jacjacek
02-03-2012, 22:47
Jest to uniwersalna metoda i raczej trudna do obalenia, najlepiej jechać w tym zakresie w którym masz w miarę największą moc i moment aż do punktu gdzie obywie te wartości znacznie zaczynają maleć
No tak tylko jaka jest ta granica dla tego silnika chodzi mi dokładnie przedział obrotów. Ogólnie zauważyłem, że od 4 tyś obr. ten silnik dostaje powera i jeszcze bardziej czuć przyśpieszenie czemu tak jest to nie wiem :)
jacjacek
02-03-2012, 23:13
znajdź wykres dla tego silnika to będziesz wiedzia czemu tak jest... może moment i moc wtedy rośnie do granic możliwośći
jest to całkiem prawdopodobne dla silnika benzynowego o takiej pojemności zawsze górne granice będą blisko końca obrotomierza
2783
silnik troche inny bo Twojego nie mogę znaleźć ale widać że do 5000obr jest sens jeszcze go kręcić a zaczyna jechać od 1500, myśle że Twój przypadek bardzo jest podobny
danielciagala
03-03-2012, 08:21
Moja szesnastka zaczyna iść od około 3300. Wcześniej to nie ma co brać się za wyprzedzanie. Jadąc na piątce 60 km/h chcą szybko wyprzedzić muszę zredukować o dwa biegi żeby był zamierzony efekt.
No w tym od jakiś 3000 i potem strzała, a po 4000 to w ogóle jakby dostał jakiejś lepszej benzyny :)
neonik1234
04-03-2012, 12:46
heh, ja mam ten silniczek i jadąc w moim odczuciu ekonomicznie zmieniam biegi przy 2.5 tys obrotów moim zdaniem są to optymalne obroty na zmianę biegu bo na 2 tyś auto jeszcze że tak powiem "muli" a co do wyprzedzania to minimum jest to 3 tysiące obrotów i zgodzę się że przy 4 tyś idzie jak burza. Musze jednak powiedzieć że i tak nie jest to aż tak super, tata miał fabie 1.4, "która skończyła swój żywot :(" mimo że miała mniej koni jak dla mnie szła lepiej.
Jak wagowo przedstawiała się Fabia?
danielciagala
04-03-2012, 13:19
fabia? koło 1000 kg bodajże..
więc trochę lżejsza, stąd wrażenie szybszego przyspieszania. Miałem też okazję jeździć skodą fabią 1.4 75 KM podajże i zbierała się normalnie, poprawnie.
Mój ojciec ma fabie I 1.4 60KM i fiat w porównaniu z fabią bezdyskusyjnie dynamiczniejszy.
jacjacek
04-03-2012, 14:39
ja jeździłem oktavia 75KM i od niej nawet taczki są bardziej dynamiczne
Ogólnie są jakieś proste sposoby na poprawienie jeszcze dynamiki tego silnika 1.2?
jacjacek
04-03-2012, 15:45
Odpuść tuning wolnossącego silnika to duże koszta a małe przyrosty
po koleji musisz robić pierdoły które zajmą dużo czasu i pieniędzy a i tak duzo tym nie ugrasz
musisz zacząć od dolotu powietrza.
zimny ze zderzaka + wkładka filtra K&N może coś da
rury w dolocie idealnie gładkie nie znam tego silnika ale jeśli są karbowane to zmieniasz na nierdzewki i kolanka albo szukasz dedykowanego dolotu
polerowanie kanałów dolotowych w silniku
polerowanie przepustnicy
polerowanie gniazd wtrysków
Wydech - wycięcie katalizatora
kolektor wydechowy jesli gdzieś dorwiesz 4-2-1 to coś pomoże w Twojej sytuacji
Dalej zagłębiasz się w silnik
powiększasz zawory
zmieniasz wałki rozrządu
Potem dodatkowy komputer do zestrojenia wszystkiego od nowa
Temat rzeka moze ugrasz przy wszystkich modach +20KM, jeśli Cie zniechęciłem to dobrze bo szkoda pieniędzy, czasu i nerwów
no chyba ze jesteś prawdziwym zapaleńcem i masz amiar trzymać dłużej faitaa, bo późniejs zkoda go bedzie sprzedać
Jest różnica między 1.2 16V a 1.6 16V, teściu ma Brava 1.2 16V i przyśpieszenie najlepsze od ok 3200 - 3300 obr/s gdzie zauważyłem że silnik najmniej pali jak ciągnie się go do 3500 obr/s także po mieście jeżdżę tym autem na 3 biegu, w moim Brava 1.6 16V generalnie przyśpieszenie czuć nawet od 2000obr/s ale to przekłada się na spalanie, na każdym biegu ciągnę go do 3000obr/s i jak na razie nie narzekam... na mieście wbijam 4 bieg przy 50km/h i bezproblemowo się toczę
danielciagala
04-03-2012, 20:37
Proszę was 1.2 75km chcecie tuningować?:D heh
To ma jeździć a TJUNING można robić jak fura ma 200 kucy albo więcej wtedy to gra warta świeczki.
danielciagala skoro tuningują Maluchy czy też CC 700 to można 1.2, w sumie też racja jakbym chciał coś mocniejszego to myślał bym o swapie silnika, tuning silnika zyskasz max 20 kucyków przy dość sporemu zaopatrzeniu w $$$$ gdzie chyba lepiej wrzucić mocniejszy silnik
Nikt tu nie chce nic "tjuningować" :)
danielciagala
04-03-2012, 21:21
Po prostu musiałem to napisać.
Osobiście jak się mam brać za zwiększanie mocy w jakimś aucie to musi być dobra i pewna baza ku temu.
Btw. Uważam że silnik 1.2 zbiera się całkiem dobrze.
A odnośnie "szkody" to tata ma Fabię 1.4 75km (bo tak naprawdę były chyba ze 3 rodzaje 1.4) od nowości z salonu.. Fakt, że kombi, ale ona chyba nie jest wiele cięższa od zwykłej (bo i jak na kombi dość małe auto).. Dla mnie ten samochód to raczej dziadkowóz bez przyspieszenia, ale z kolei jeździłem też nowym C3 z silnikiem 1.1 - kżyż na drogę - tico lepiej przyspiesza (i tu się nie zbijam)..
danielciagala
05-03-2012, 08:09
Ojciec ma 1.2 75km w Palio weekend i powiem szczerze że fajnie to chodzi ( jak na małą pojemność) Dzieki temu że ma jeden wałek to ładnie ciągnie od dołu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.