PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika - dziwny problem.



N0.Gofer
02-03-2012, 14:00
Na wstępie chcę zaznaczyć, że szukałem odpowiedzi w wielu istniejących wątkach odnośnie temperatury, ale mój problem jest nietypowy.
Mianowicie, przed zimą (konkretnie ostatnimi mrozami -20) wskaźnik temperatury zawsze zachowywał się tak samo, tzn. normalna temp. silnika to było 4-5mm przed połową skali. Nawet podczas mrozów autko ani razu nie zawiodło, zawsze odpalało i problemu nie było. Jednak kiedy się ociepliło i wróciły dodatnie temperatury wskaźnik zaczął się dziwnie zachowywać, a konkretnie jadąc spokojnie do 2,5k rpm pokazuje temp, jak zwykle, ale jak tylko zakręcę go trochę wyżej to wskazówka leci do połowy. Oczywiście wszystkie płyny itp na odpowiednim poziomie, tzn zaczęło ubywać płynu chłodzącego ale regularnie dolewam. Dziwne jest to, że jadąc miałem temp. powyżej połowy skali, więc się zatrzymałem, wentylator się nie włączył, a wskaźnik gwałtownie spadł do normy (nie że silnik ostygł tylko wskazówka w ułamku sekundy opadła).
Po oględzinach u mechanika, nie stwierdził nic złego, wentylator się załącza, płyn nigdzie nie cieknie. Co może być przyczyną? brakuje mi już pomysłów. Napewno wymienię jeszcze pasek od pompy wody bo jak jest wilgotno to ślizga się na zimnym silniku, ale nie sądzę żeby to była przyczyna.

lukq
02-03-2012, 14:40
1. Więc sprawdzić czujnik temp odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej. - Miernikiem
2. Sprawdzić pod komputerem jaką pokazuje temperaturę a jaka jest na desce.
3. Można lekko popukać w deskę rozdzielczą w miejscu gdzie jest wskaźnik i sprawdzić czy przy tym nie skacze, powraca na właściwą pozycję. Jesli tak się dzieję, podejrzewam zimny lut.
4. Co z tym płynem, czy wycieka przez nieszczelność układu chłodniczego, czy może przedostaje się do silnika?

N0.Gofer
03-03-2012, 10:31
Ad. 1. A masz może jakąś tabelkę wartości?
Ad. 2. W poniedziałek muszę kupić kabelek i to sprawdzić.
Ad. 3. Sprawdzę to po pracy.
Ad. 4. Samochód parkuję zawsze dokładnie w tym samym miejscu (ogrodzony betonowy parking) i żadnych plam pod autem nie zauważyłem, ale do silnika chyba też nie idzie bo silnik pracuje normalnie, żadnych dziwnych zjawisk poza tymi skokami temp. nie zauważyłem.
Nie mniej jednak dziękuję za rady. Sprawdzę to wszystko i dam znać.

yacub
03-03-2012, 12:34
kolego jeżeli masz taką samą centralke jak ja to żadnym kablem i kompem sie nie połączysz pozostanie tylko fiatowski examiner w aso- najlepiej jak podasz jaką posiadacz centralne numer jest na niej :) , no i tak jak pisał lukq - do sprawdzenia czujnik temperatury wskazujący na desce, co do wycieku płynu to moze byc taki wyciek ze płyn skapuje na ciepłem elementy wydechu/silnika i płyn poprostu sie ulatnia i tego nie widac

moja centrlka to IAW 1ABB.92

konrado223
05-03-2012, 23:20
podłączy podłączy o mojej marysi też tak mówili podłączyłem

tomxx
06-03-2012, 11:06
Sprawdź termostat...

yacub
06-03-2012, 15:40
podłączyc podłączy ale żadne program nie ma rozpozna poprawnie tej centralki :) jak FES jej nie ma wiec nic z tego nie bedzie ;) przerabiałęm wielu elektroników, a najlepiej działą fiatowski examiner ;)

N0.Gofer
08-03-2012, 20:13
Jako że samemu niczego nie odkryłem, postawiłem auto do mechanika.
Przy okazji wymieniłem świece, przewody, pasek wspomagania i alternatora.
Dowiedziałem się że jest niewielki wyciek w pompie wspomagania, mechanik stwierdził że trzeba dolać płynu z uszczelniaczem, tak też zrobiłem.
Co do temperatury, stwierdził że nic złego on tu nie widzi, więc nie trzeba się tym przejmować.
Postanowiłem, że wyreguluję jeszcze LPG i dam sobie z tym spokój, będę tylko częściej zerkał na wskaźnik.

konrado223
08-03-2012, 20:16
I racja N0.Gofer