Zobacz pełną wersję : ABS Brava 1,2 `16V 200r Problem z czujnikiem
szataniątko
29-02-2012, 14:13
Witam wszystkich
Mam problem z natury nie milej obsługi serwisu fiata, który nie powiedział który czujnik abs jest popsuty prawy czy lewy przód czy można samodzielnie (żałuje że osobiście nie odebrałem samochodu serwisu) sprawdzić który czujnik jest uszkodzony np za pomocą omomierza ? jeśli tak czy może zna ktoś wartości ile ma wynosić rezystancja dla sprawnego czujnika? z góry za to dziękuje
Średnie wartości rezystancji dla czujników ABS mieszą się w granicy od 900 do 2000 Ohm. Podepnij się i sprawdź. Najlepiej mieć oscyloskop i podpiąć go, a wyniki rejestrować. Na podpiętym oscyloskopie pokręcić piastą spoglądając na częstotliwość. Jeżeli będzie ok i będzie się zmieniała wraz z szybkością kręcenia piasta to znaczy, że czujnik jest dobry. Test na badanie rezystancji też może coś powiedzieć. Choć często też kable łączące się poddają i to one powodują przerwę w obwodzie. Więc same kable też przejrzyj.
szataniątko
29-02-2012, 19:51
Dziękuje za rade ale przy próbie namierzenia ceny czujnika zadzwoniłem do serwisu Fiata w Jedwabno i koszt zakupu czujnika z wymianą i diagnozą który to jest kosztuje taniej nisz kupić zamiennik w sklepie w Olsztynie. Wiec tym razem taniej jest naprawić serwisie co milo mnie zaskoczyło.
Też mi nie działa ABS tyle, że ja sprawdziłem to interfejsem i mam padnięty lewy tylny. I teraz moje pytanie bo chcę kupić używkę na aledrogo chodzą po 50 zł i czy z np z fiata brava będzie pasował ? Silnik chyba nie ma w tym wypadku znaczenia? I Jeśli bym brał jakiś nowy zamiennik to jest jakieś prawdopodobieństwo, że nie będzie współpracował z resztą czujników?
szataniątko
05-03-2012, 18:58
kolego z tego co mi wiadomo są 4 rodzaje czujnika ABS a nie wiem jak jest z tyłem na pewno każdy czujnik jest inny, jedyne co ci moge poradzić to zdemontować je i sprawdzić po numerach katalogowych. a jeszcze jedno zamienniki potrafią być dużo kosztowniejszy sprawdź w aso po ile sprzedają i sprawdź przewody elektryczne od czujników czy nie są przetarte.
Sprawdź na Eper nr swojego czujnika i porównaj z tym, który chcesz kupić.
A ostatnie moje pytanie, czy może być tak, że czujnik jest zabrudzony syfem i dlatego nie chce odczytać prędkości koła?
Też tak może być, że jakieś opiłki dostały się.
Sprawa się wyjaśniła, zdjąłem dziś bębny i w tym z lewej strony jest założona piasta do wersji bez ABS, nie ma ząbków więc czujnik nie ma z czego sczytać prędkości obrotowej koła, z prawej strony jest piasta dobra z ząbkami. :roll:
No to grubo, ktoś kto to wymieniał wcześniej to chyba nie widział w ogóle co montuje do jakiej wersji.
No wydaje mi się, że nie wiedział, że są 2 rodzaje piast.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.