PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd C1035



galka
28-02-2012, 11:44
Witam

wyskoczył mi błąd C1035 ecuscan napisał że to czujnik od przedniego lewego koła

tu na dziale Pandy pisze że C1035 Rear Left Wheel Speed Sensor Short Circuit or Circuit Open to tylne lewe koło



czy kody różnią się miedzy autami??

czy to czujnik padł czy może zabrudzenia na piaście??

miszko
28-02-2012, 12:29
Zgodnie z tym, to jest jak przekleiłeś.
http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-433/kody-eobd-fiat-10730/

Błąd ten mówi, że obwód jest przerwany lub jest zwarty. Najszybciej bym sprawdził czy kabel przy czujniku przy kole.
Błąd się pojawia od razu czy w trakcie jazdy?

galka
28-02-2012, 12:35
Czyli jednak TYLNE lewe koło....
na początku pojawił się podczas jazdy w dużym śniegu, potem deszczu.
teraz pojawia się od razu po odpaleniu, raz zniknął sam podczas jazdy.

czy szukać na wtyczkach czy nie dostała się woda ?

bo czujnik na tylnym kole to duża rzecz:)

2784

pomóżcie gdzie i czego szukać......

czemu ecuscan napisał że to przednie koło???

galka
28-02-2012, 17:42
tak napisał ecuscan

2749

galka
29-02-2012, 11:43
nikt nic nie podpowie???

Jellou
29-02-2012, 15:17
bardziej bym wierzył opisowi kodu błędu niż Ecuscan (program ciągle jest poprawiany i modyfikowany, a kod błędu generuje komputer samochodu). Ecuscan pokazuje niektóre parametry np. przebieg samochodu inny niż masz na liczniku (nawet w tych samochodach, w których nikt niczego nie poprawiał). Poza tym różne wersje Eduscan potrafiły pokazywać różne wartości tego samego parametru (błędy, które sukcesywnie są usuwane w miarę ich wykrywania).
Z opisu kodu błędu wynika, że komputer utracił komunikację z czujnikiem ABS w Lewym Tylnym Kole.
Piszesz, ze objaw pojawił się przy dużych śniegach. Jest duże prawdopodobieństwo, że wjechałeś w zaspę (jakąś grudę zamarzniętego śniegu), która zerwała kabel lub go tak skutecznie zagięła aż przewód w środku pękł i nie ma przewodzenia.
Błąd wcale nie oznacza potrzeby wymiany czujnika ABS lecz sprawdzenia przewodów dochodzących do koła.
Mi zdarzyło się, że przy zmianie kół z letnich na zimowe "specjaliści" potrafią zerwać przewód od klocków hamulcowych, przez co komputer od razu wyświetla mi potrzebę sprawdzenia klocków hamulcowych (co formalnie wskazuje potrzebę wymiany). A praktycznie wystarczyło przylutować zerwany przewód, aby wymiana nie była potrzebna.

miszko
29-02-2012, 15:51
Fakt FEC pokazuje przednie, a w kodach jest tylne. Najprościej to zdejmij koło, przejrzyj wiązkę kabli. Zobaczy czy kabel nie wisi gdzieś tam. Wypnij ją z wtyczki, zabezpiecz i przejedź się kawałek. Zobacz czy jakiś błąd się pojawił czy nie. Jeżeli nie to znaczy, że z tym czujnikiem lub wiązką jest problem. Wtedy wyeliminujesz rozbieżności.

galka
29-02-2012, 15:55
dzięki:)
w sobotę wjeżdżam na kanał i będę sprawdzał co i jak.

galka
03-03-2012, 16:14
Więc tak

kod jest błędny, opis jest dobry.. na 99%, zabierając się do sprawdzania uzbroiłem się w czujnik tylny lewy, przed rozmontowaniem podpięliśmy wtyczkę do nowego (używanego ale na pewno sprawnego)

i błąd był nadal ten sam 1035 ... z podpiętym FEC odpinaliśmy po kolei czujniki, po odpięciu tylnego lewego napisało że nie ma kontaktu z PRZEDNIM LEWYM.. idąc tym tropem porozpinaliśmy prawą stronę i też napisał na odwrót, po odpięciu tylnego prawego kod z przedniego opis z tylnego i na odwrót, więc teraz muszę załatwić przedni lewy czujnik na podmianę żeby sprawdzić ....

więc walki trwają nadal:)

czy czujnik z piastą od Vectry C będzie pasował???

miszko
03-03-2012, 20:37
Trochę się pogubiłem ;) W końcu który czujnik jest uszkodzony? Ten jak pokazywał FEC czy ten z opisu? Ten z opisu, tak?

Tak wygląda piasta od Vectry, więc widać, że taki sam czujnik.
2785

galka
03-03-2012, 20:43
uszkodzony lewy przód, czyli zgodnie z opisem, nie z kodem.

a czujnik inny, taki
ZWROTNICA PIASTA ABS PRZÓD FIAT CROMA 1.9 JTD 07 (2153367895) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-abs-przod-fiat-croma-1-9-jtd-07-i2153367895.html)

miszko
03-03-2012, 20:51
Aaa to mówiłeś o przodzie. Nie złapałem, że o przodzie.

galka
03-03-2012, 21:02
to jak o przodzie mowa:) to piasta z czujnikiem od vectry będzie pasować??:)

galka
13-03-2012, 18:57
załatwiłem piastę z czujnikiem na podmianę, i niestety też błąd.:mad:

piasta na pewno dobra bo podpięta pod prawe koło nie pokazuje błędu

więc gdzie przyczyna........ kabelki sprawdzane czy przewodzą i oczywiście przewodzą

już kuźwa nie wiem czego szukać............

galka
18-04-2012, 12:01
problem rozwiązany...... czujnik okazał się dobry!

jednak okazało się że to wtyczka łącząca, poprzednia miała zaśniedziałe wtyki, więc mechanik odciął końcówki wtyczek, założył wsuwki, ZALUTOWAŁ i błąd cały czas był,

po szperaniu w necie i telefonach to znajomych auto-elektryków okazało się że tego kabelka NIE WOLNO lutować:)

założyliśmy nowy pierwszy z brzegu wtyk hermetyczny ( 12 zł), gdzie kabelki są na zaciski i problem się skończył ....

o taka pierdołę o mało nie kupiłem nowej piasty z czujnikiem...

troszkę to trwało ale udało się bez ponoszenia zbyt dużych kosztów:)