Zobacz pełną wersję : Błąd C1035
Witam
wyskoczył mi błąd C1035 ecuscan napisał że to czujnik od przedniego lewego koła
tu na dziale Pandy pisze że C1035 Rear Left Wheel Speed Sensor Short Circuit or Circuit Open to tylne lewe koło
czy kody różnią się miedzy autami??
czy to czujnik padł czy może zabrudzenia na piaście??
Zgodnie z tym, to jest jak przekleiłeś.
http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-433/kody-eobd-fiat-10730/
Błąd ten mówi, że obwód jest przerwany lub jest zwarty. Najszybciej bym sprawdził czy kabel przy czujniku przy kole.
Błąd się pojawia od razu czy w trakcie jazdy?
Czyli jednak TYLNE lewe koło....
na początku pojawił się podczas jazdy w dużym śniegu, potem deszczu.
teraz pojawia się od razu po odpaleniu, raz zniknął sam podczas jazdy.
czy szukać na wtyczkach czy nie dostała się woda ?
bo czujnik na tylnym kole to duża rzecz:)
2784
pomóżcie gdzie i czego szukać......
czemu ecuscan napisał że to przednie koło???
bardziej bym wierzył opisowi kodu błędu niż Ecuscan (program ciągle jest poprawiany i modyfikowany, a kod błędu generuje komputer samochodu). Ecuscan pokazuje niektóre parametry np. przebieg samochodu inny niż masz na liczniku (nawet w tych samochodach, w których nikt niczego nie poprawiał). Poza tym różne wersje Eduscan potrafiły pokazywać różne wartości tego samego parametru (błędy, które sukcesywnie są usuwane w miarę ich wykrywania).
Z opisu kodu błędu wynika, że komputer utracił komunikację z czujnikiem ABS w Lewym Tylnym Kole.
Piszesz, ze objaw pojawił się przy dużych śniegach. Jest duże prawdopodobieństwo, że wjechałeś w zaspę (jakąś grudę zamarzniętego śniegu), która zerwała kabel lub go tak skutecznie zagięła aż przewód w środku pękł i nie ma przewodzenia.
Błąd wcale nie oznacza potrzeby wymiany czujnika ABS lecz sprawdzenia przewodów dochodzących do koła.
Mi zdarzyło się, że przy zmianie kół z letnich na zimowe "specjaliści" potrafią zerwać przewód od klocków hamulcowych, przez co komputer od razu wyświetla mi potrzebę sprawdzenia klocków hamulcowych (co formalnie wskazuje potrzebę wymiany). A praktycznie wystarczyło przylutować zerwany przewód, aby wymiana nie była potrzebna.
Fakt FEC pokazuje przednie, a w kodach jest tylne. Najprościej to zdejmij koło, przejrzyj wiązkę kabli. Zobaczy czy kabel nie wisi gdzieś tam. Wypnij ją z wtyczki, zabezpiecz i przejedź się kawałek. Zobacz czy jakiś błąd się pojawił czy nie. Jeżeli nie to znaczy, że z tym czujnikiem lub wiązką jest problem. Wtedy wyeliminujesz rozbieżności.
dzięki:)
w sobotę wjeżdżam na kanał i będę sprawdzał co i jak.
Więc tak
kod jest błędny, opis jest dobry.. na 99%, zabierając się do sprawdzania uzbroiłem się w czujnik tylny lewy, przed rozmontowaniem podpięliśmy wtyczkę do nowego (używanego ale na pewno sprawnego)
i błąd był nadal ten sam 1035 ... z podpiętym FEC odpinaliśmy po kolei czujniki, po odpięciu tylnego lewego napisało że nie ma kontaktu z PRZEDNIM LEWYM.. idąc tym tropem porozpinaliśmy prawą stronę i też napisał na odwrót, po odpięciu tylnego prawego kod z przedniego opis z tylnego i na odwrót, więc teraz muszę załatwić przedni lewy czujnik na podmianę żeby sprawdzić ....
więc walki trwają nadal:)
czy czujnik z piastą od Vectry C będzie pasował???
Trochę się pogubiłem ;) W końcu który czujnik jest uszkodzony? Ten jak pokazywał FEC czy ten z opisu? Ten z opisu, tak?
Tak wygląda piasta od Vectry, więc widać, że taki sam czujnik.
2785
uszkodzony lewy przód, czyli zgodnie z opisem, nie z kodem.
a czujnik inny, taki
ZWROTNICA PIASTA ABS PRZÓD FIAT CROMA 1.9 JTD 07 (2153367895) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-abs-przod-fiat-croma-1-9-jtd-07-i2153367895.html)
Aaa to mówiłeś o przodzie. Nie złapałem, że o przodzie.
to jak o przodzie mowa:) to piasta z czujnikiem od vectry będzie pasować??:)
załatwiłem piastę z czujnikiem na podmianę, i niestety też błąd.:mad:
piasta na pewno dobra bo podpięta pod prawe koło nie pokazuje błędu
więc gdzie przyczyna........ kabelki sprawdzane czy przewodzą i oczywiście przewodzą
już kuźwa nie wiem czego szukać............
problem rozwiązany...... czujnik okazał się dobry!
jednak okazało się że to wtyczka łącząca, poprzednia miała zaśniedziałe wtyki, więc mechanik odciął końcówki wtyczek, założył wsuwki, ZALUTOWAŁ i błąd cały czas był,
po szperaniu w necie i telefonach to znajomych auto-elektryków okazało się że tego kabelka NIE WOLNO lutować:)
założyliśmy nowy pierwszy z brzegu wtyk hermetyczny ( 12 zł), gdzie kabelki są na zaciski i problem się skończył ....
o taka pierdołę o mało nie kupiłem nowej piasty z czujnikiem...
troszkę to trwało ale udało się bez ponoszenia zbyt dużych kosztów:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.