PDA

Zobacz pełną wersję : Stuka i stuka w prawym przednim kole



nike166
27-02-2012, 20:19
Cześć,


Mam problem od grudnia coś mi stuka w przednim prawym kole i na dołkach lub "policjantach" mi puka do tego jak jest szereg dołków na drodze to przy większej prędkości przód zaczyna mi pływać lub gdy raptownie hamuje to ściąga na prawo. Dziś podjechałem do kolegi, który jest mechanikiem zdjął oba przednie koła posprawdzał wszytko wahacze, sworznie, końcówki drążków amortyzatory, sprężyny i nic ale to nic nie jest wybite czy do wymiany. Nie mam pojęcia co mu dolega, tak samo jak z 1 wrzucam na 2 przy wyższych obrotach to słychać takie STUK w tym kole. A sprawdzał naprawdę dokładnie bo wiadomo kolega. Macie jakieś sugestie?

danielciagala
27-02-2012, 21:06
przeguby sprawdzał? sprawdź też przeguby wewnętrzne ( w skrzyni)

nike166
27-02-2012, 21:58
przeguby sprawdzał... a w skrzyni nie.

danielciagala
28-02-2012, 06:54
Nie pamietam czy tam u ciebie jest pod pora półosi jeśli jest to zobacz też na łożysko w niej.

byrrt
28-02-2012, 08:15
Może łożysko amortyzatora u góry? Ale z tym pływaniem to chyba nie powinno mieć wpływu..

NieAmator
28-02-2012, 08:32
ja tak miałem z wywalonym sworzeniem wahacza

nike166
28-02-2012, 16:52
Myślicie, że na stacji kontroli by coś wykazało jakbym podjechał ?

byrrt
28-02-2012, 17:29
Podjechać nie zaszkodzi choć wg. mnie nie wszystko Ci ustalą na stacji.. Przykład taki że ja pojechałem z kompletnie wybitym amortyzatorem (wylany, stukający i prawie luźny) a na stacji wyszło że 70% miał i wszystko sprawne.. Pewne rzeczy to tylko z opuszczonymi kołami czyli na podnośniku łapowym.. Ale np. wahacze, końcówki to powinien zdjagnozować bez problemu.

danielciagala
28-02-2012, 20:05
Ja obstawiam tuleje wahacza...(mimo iż były sprawdzane przez Twojego kolege)

nike166
28-02-2012, 20:52
Podjadę na stację jutro i zobaczymy czy coś wykaże.

nike166
28-02-2012, 23:57
A jeszcze zapytam o klocki hamulcowe których został mi może 1mm z przodu, czy startym klocku może drżeć kierownica przy hamowaniu z dużej prędkości oraz dziwnego huku kół podczas hamowania przykładowo przy 120 km/h. Na allegro widzę komplety za 40 zł magneti marelli i boscha za 90 zł czy jest między nimi jakaś znacząca różnica ? Bo Marelli to dobra firma więc czemu taka różnica cenowa?

byrrt
29-02-2012, 07:25
Jak drży kierownica to przyjrzyj się tarczom - być może też już są do wymiany (krzywe).. Z hukiem to nie wiem nic takiego nie słyszałem więc ciężko mi powiedzieć.. Widziałem te klocki - nie wiadomo ile to polata.. Jak chcesz dobrze kup Ferodo / Bremo / ATE..

danielciagala
29-02-2012, 16:52
kup Ferodo / Bremo / ATE..
Zgadzam się:D

Ja mam Delphi i powiem szczerze że muszę je pochwalić...

nike166
29-02-2012, 21:46
Ok, diagnostyka na trzepakach nic nie wykazała... Nie wiem już sam co mu jest. Czasami w ogóle nic nie puka, a czasami puka. Szok

nike166
17-03-2012, 14:54
Wymieniłem prawy wahacz okazało się po zdjęciu, że miał duży luz góra dół i byłem przekonany, że wymiana rozwiąże problem ze stukaniem na dołkach. Po wymianie oczywiście przestało znosić samochód na prawo i już mi nie jeździ po drodze ale stuki są nadal przy większych koleinach do tego są to bardziej słyszalne niż wcześniej :/ Nie macie pomysłu co mu może dolegać? Końcówki kierownicze sprawne, gumy stabilizatora też nowe. Może coś z tym łożyskiem amortyzatora ? Bo tak mi słychać te stuki jakby wyżej niż w kole teraz. I do tego tylko na większych dołkach wcześniej praktycznie na każdym stukało. Chyba, ze tech wahacz się musi wyrobić ?

danielciagala
17-03-2012, 17:52
A łączniki stabilizatora jak tam?

lukq
17-03-2012, 18:25
Jeśli ściąga Ciebie na jedną ze stron i zbieżność zrobiona i cała reszta wymieniona to pozostają jak piszesz łożyska (poduszki) amortyzatora.

nike166
17-03-2012, 19:12
lukq chodzi mi o to stukanie na dołkach ciągłe czy może to być wina tych łożysk amortyzatora ?
danielciagala chodzi Ci o gumy łącznika stabilizatora, te co przykręca się do wahacza ? Jeżeli tak to są nowe.

byrrt
17-03-2012, 19:16
czy może to być wina tych łożysk amortyzatora
Tak łożysko też może stukać.. Jak byłeś na szarpakach ściągałeś osłony śrub mcpersonów i przyglądałeś się tam?

qolejowy
17-03-2012, 19:23
Może też stukać Ci sam półoś, jeżeli ma luzy na frezie wchodzącym do przegubu.

nike166
17-03-2012, 19:24
Nie ściągałem tych osłon... Ogólnie po zdjęciu tych osłon będę mógł sam we własnym zakresie jakoś sprawdzić te łożyska ?

danielciagala
17-03-2012, 19:32
Te co się przykręca do wahacza to są łączniki stabilizatora. Gumy mocujące stabilizator są bardziej po środku stabilizatora. Popatrz na nie bo objawy by pasowały.

lukq
17-03-2012, 19:33
Ciężko będzie bo po tej gumie jest to prawie nie możliwe, dopiero na szarpakach.

nike166
17-03-2012, 19:36
a co z tymi łożyskami, dam rade sam sprawdzić?

lukq
17-03-2012, 19:42
Przecież napisałem, że ciężko. To łożysko to też element zawieszenia amora.

danielciagala
17-03-2012, 19:51
a co z tymi łożyskami, dam rade sam sprawdzić?

Spróbuj tak, podnieś cały przód samochodu i niech ktoś kręci ci kierownicą ( pełne obroty lewo prawo) A ty słuchaj czy chrupie...

nike166
17-03-2012, 19:51
Ah ok dzięki nie zauważyłem .

byrrt
18-03-2012, 22:26
Albo drążek kierowniczy - ale to akurat można sprawdzić (ktoś rusza lewo-prawo kierownicą a Ty łapiesz za drążek i jak są luzy - poczujesz)...

nike166
18-03-2012, 22:55
Ogólnie jak ruszam kierownica na boki tak raptowniej to coś stuka ale nie jestem w stanie stwierdzić gdzie bo to nie jest głośne ale spokojnie to słychać więc może coś z tym...

qolejowy
18-03-2012, 22:59
jak ruszam kierownica na boki tak raptowniej to coś stuka ale nie jestem w stanie stwierdzić gdzie bo to nie jest głośne ale spokojnie to słychaćWeź kogoś do pomocy, niech Ci tą kierownicą rusza a Ty pod auto i nie dość że słuchasz gdzie stuka, to jeszcze ręką ściskasz wszystkie ruchome elementy zawieszenia i drążki.

nike166
18-03-2012, 23:09
Ok dzięki jutro sprawdze dokładniej.

byrrt
18-03-2012, 23:22
Drążek kierowniczy może mieć luzy na tym jabłku na końcu albo też maglownica może mieć już luzy.. Kolega w auto, Ty pod nie i obserwować, nasłuchiwać przy szybkim bujaniu kierownicą lewo-prawo..

nike166
19-03-2012, 18:07
Panowie więc tak zauważyłem, że podczas jazdy mniej więcej przy 80km/h gdy skręcam raptownie kierownice w lewo i w prawo tak jakby na szarpaka to strasznie wtedy stuka w tym kole przy mniejszej prędkości stuknie raz na parę szarpnięć kierownicą. W domu złapałem za koło i z bardzo dużą siłą zauważyłem delikatny luz ale naprawdę sporej siły musiałem użyć szarpiąc koło. Czy to może być piasta i ona jest powodem takiego stukania głośnego dodam na dużych nierównościach ?

EDIT:

Na lewarku jak sprawdziłem żadnego luzu nie ma :roll: może faktycznie coś z tym amortyzatorem bo przy tej jeździe jak skręcałem raptownie to przy nachyleniach tak waliło...

nike166
19-03-2012, 22:16
Poczytałem trochę na internecie i wszystko wskazuje na padnięte poduszki amortyzatorów, a raczej ich łożyska. Da rade to samemu wymienić i czy trzeba przy tym zdejmować sprężynę i amortyzator czy od góry można to spokojnie jakoś wymienić?

qolejowy
19-03-2012, 22:44
Da rade to samemu wymienić i czy trzeba przy tym zdejmować sprężynę i amortyzator czy od góry można to spokojnie jakoś wymienić? Całego McPhersona musisz wymontować. Potrzebny jest ściągacz do sprężyn.
Ostatni kolega Byrrt to robił, w temacie jego auta są fotki takiego ściągacza, możesz sobie podejrzeć jak to wygląda.

nike166
19-03-2012, 23:21
Ok już obczaiłem na allegro jak ten ściągasz wygląda. A ile u mechaniora może kosztować wymiana tej poduchy?

qolejowy
19-03-2012, 23:36
Tego to Ci nie powiem, drogo wziąć nie powinien, bo w warsztatach mają ściągacze pneumatyczne i taka robota dla nich to około 1-2 godz.
A masz pewność że to jednak ta poducha z łożyskiem jest do wymiany?

nike166
19-03-2012, 23:39
Znalazłem taki tekścik :

Objawy zużytych poduszek amortyzatora:

* stuki przy podskokach koła, na pagórkowatych nierównościach podbijających, rzadziej na dziurze jak koło miękko się wtacza
* czyli dziury z ostrymi krawędziami, podbitki na podwyższeniach ok 2cm itp – tutaj obserwuję stuki
* ściąganie przy przyśpieszaniu lub spowalnianiu, zazwyczaj w odwrotnym kierunku dla przyśpieszania i hamowania
* zmiana kierunku jazdy przy ostrym hamowaniu, odczucie niestabilności, pływania, drgania na kierownicy
* drgania na kierownicy już przy małych prędkościach (drgania przy dużych to zdeważone starością tarcze, lub krzywe felgi, ale to osobny temat)
* przy podmuchach wiatru zmiana kierunku jazdy
* przy ruszaniu, np. na skrzyżowaniu w lewo 90 stopni, odczucie jakby całe zawieszenie się ruszało
* objawy nasilają się przy silnym operowaniem gazem, gwałtownym przyśpieszaniu na skręconych kołach czujesz jak koła uskakują, np. jak ruszasz np. z parkingu w bok
* odczucie przesuwania się raczej góry pojazdu, mniej pływania dołu – jak jest przy np. wybitych dolnych sworzniach kulowych mocowania piasty koła do wahacza dolnego

Mam prawie wszystkie objawy, jak mówię po wymianie wahacza przestał mi pływać i samochód stał się masywniejszy w prowadzeniu. Końcówki drążków dobre, gumy stabilizatora nowe, przeguby nie klekoczą ani nie strzelają, wahacze sprawne bez luzów sworznie tak samo więc chyba nic innego jak te poduszki być nie może szczególnie, że mam praktycznie wszystkie objawy z tekstu, który dałem powyżej i w szczególności, że ten dźwięk jest jakby z wysokości amortyzatora,a nie konkretnie z koła.

qolejowy
19-03-2012, 23:51
Pytam dlatego że te poduch chyba do bardzo tanich nie należą, więc warto mieć pewność że to one są sprawcami Twoich problemów

nike166
19-03-2012, 23:54
Sam sprawdzić to tego nie sprawdzę jak już wspominał lukq, a na szarpakach to chyba nie wykaże także muszę zaryzykować na aledrogo 60zł bo w droższe się nie będę pakował najwyżej wymienię częściej jak wybije ponownie.

byrrt
20-03-2012, 07:14
Pytałem się już Ciebie nike166 czy gdy auto stało na szarpakach miałeś otwartą maskę, ściągnięte osłony łożysk i tam patrzyłeś bo gdyby były jakieś luzy powinieneś to tam przyuważyć.. Łożyska generalnie nie zużywają się za często tak więc z tym radziłbym ostrożnie.. Roboty tyle ile przy wymianie amortyzatora więc tam średnio.. W temacie mojego auta masz fotki. Jedz też na jakiś podnośnik kolumnowy - niech Ci podniosą auto tak żeby wahacze koła były w powietrzu i wtedy każdy luz powinno się dać wyczuć targając za te koła. Jak podnosisz auto na lewarku to masz wszystko w zawieszeniu naprężone. A powiem Ci że u mnie też coś czasem stuknie a było wymieniane już wszystko, wahacze, końcówki, łączniki, amortyzatory.. Zostały jeszcze tylko gumy stabilizatora które diagnosta zarzeka się że są na pewno dobre..

danielciagala
20-03-2012, 07:23
które diagnosta zarzeka się że są na pewno dobre..

do diagnostów to ja bym podchodził ostrożnie...sam się ostatnio o tym przekonałem jak musiałem dwóch takich pouczać :-/

byrrt
20-03-2012, 07:35
do diagnostów to ja bym podchodził ostrożnie
Nie no to to ja wiem.. Na diagnostyce u niego totalnie wydymany amorek pokazał 70% :P

nike166
20-03-2012, 16:49
Ale pewnie mogło się to łożysko już naruszyć, gdy wjechałem w tą dziurę dość dużą przy 100 km/h i bardzo mocno walnęło dziwne, że amortyzator cały...