Zobacz pełną wersję : Pytanie o blad P0404 sterowanie zaworu egr
Witam moj problem dotyczy bledu sterowania zaworu egr. Mianowicie wczoraj czyscilem zawor egr. Byl zasyfialy ze masakra. Po czyszczeniu chodzil dosc lekko (jak wciagalem powietrze przez ten grzybek to sie podnosil bez problemu). Ale blad nie zniknol i dalej wykrywa blad sterowania zaworu egr. Czym to moze byc spowodowane? Dodam ze jak mam auto odpalone i sciagne ten wezyk z grzybka to slychac "to cos na przegrodzie ze tak buczy i zasysa powietrze wiec chyba jest ok no chyba ze sie myle. Chyba ze cos z pompa vacum moze byc? jak to sprawdzic co to moze byc??
P0404 Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność. Dobrze się domyka i otwiera? Nie kopci nie stracił na mocy samochód?
Pytanie czy sam zawór się już nie zawiesza. Czasem samo czyszczenie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że czyściłem go kilkukrotnie, ale w końcu zaślepiłem i mam spokój. Fakt, fakt wywala mi błąd lecz to przy zaślepieniu jest oczywiste.
Wiesz nie wiem autko zwawe wczoraj pomykalem 180 bez problemow a co do ciekawosci to wywala mi tez blad przeplywomierza ale jak pisze autko sie dobrze zbiera i jest ok nie kopci itp. Tez zaslepilem egr ale zaslepilem przy kolektorze ale jak pisalem tez wczesniej zawor chodzi elegancko. Czy moze tez byc to wina przeplywki ktora podaje zle wartosci masy powietrza i przez to nie otwiera zaworu?
Awaria jest gdzie indziej.Uszkodzony jest elektrozawór który steruje za pomocą podciśnienia zaworem mechanicznym na kolektorze wydechowym (grzybek).O tym czy to działa,sterownik nie wie bo nie ma takich czujników.Tutaj padł elektrozawór i o to chodzi w alarmie.
Po wężyku dojdziesz do tego elektrozaworu,a powinien być na grodzi silnika,między filtrem paliwa a zbiorniczkiem na płyn do układu wspomagania kierowcy.
No to tam jest tylko moim zdaniem on dziala znaczy sie jak go wypne(wezyk od grzybka sciagne) to slychac ze chodzi i zasysa powietrze.
Może i coś tam syczy,ale ECU silnika zna się na tym lepiej i według niego jest on uszkodzony i koniec kropka ;-)
U brata w Lybrze jest to samo i nawet osobiście rozebrałem to dziadostwo,ale lepiej dla silnika jest założyć zaślepkę do układu EGR :cool: i cieszyć się spokojem :!:
Pisałem o tym, żeby zaślepić. To, że działa, nie oznacza że działa jak napisałeś Tomek prawidłowo dla ECU, to samo przerabiałem u siebie.
A powiedzcie mi bo zaslepilem przy kolektorze dolotowym (taka kupilem z allegro) I mam takie dwa pytania:
1. Czy jest gorzej czy lepiej czy nie ma roznicy czy zaslepie przy kolektorze czy przed tym grzybkiem?
2. Czy po zaslepieniu jest zmiana spalania? czy auto pali mniej, wiecej czy nie ma roznicy??
1. Czy jest gorzej czy lepiej czy nie ma roznicy czy zaslepie przy kolektorze czy przed tym grzybkiem?
2. Czy po zaslepieniu jest zmiana spalania? czy auto pali mniej, wiecej czy nie ma roznicy??
Na oba pytania mogę odpowiedzieć, że nie ma to różnicy.
Jedni piszą, że auto staje się żywsze, ja tego nie zauważyłem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.