Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.6 16V przed liftem - Brak diagnozy silnika - 3piny
Koledzy...
Czy to prawda że nie ma możliwości diagnozowania przez kabelek silnika???
Dziś na sucho zapoznałem się z programem FES i trochę mnie dziwiło czemu mam tylko Air Bag oraz ABS ale ktos mi właśnie napisał PW że tego nie da się podpiąć przez taki zwykły kabelek i zrobić adaptację + ew. kasowanie błędów:mad:
Jest możliwośc ale nie FES'em. Musisz podpiąć się do dosowego Euroscana.
Czyli zassysam DOSowski program i podpinam ?
K#@%#$!! Tylko teściu ma Bravurę 99' 1.2 16V i krew mnie zalała jak pod schowkiem znalazłem gniazdo 16 pinowe :bambam:
Kolega w warsztacie ma coś takiego do starszych Fiatów i bez problemu się łączy:
EUROSCAN+MULTIPLEX.OBD2+KABLE BMW,FIAT,OPEL-F. VAT (2091024315) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/euroscan-multiplex-obd2-kable-bmw-fiat-opel-f-vat-i2091024315.html)
Dziękuje kolego za konkretne odpowiedzi PLUSIK dla Ciebie :dlon:
Kolega w warsztacie ma coś takiego do starszych Fiatów i bez problemu się łączy:
EUROSCAN+MULTIPLEX.OBD2+KABLE BMW,FIAT,OPEL-F. VAT (2091024315) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/euroscan-multiplex-obd2-kable-bmw-fiat-opel-f-vat-i2091024315.html)
super! tylko ta cena... a nie wystarczy ten interface
Interfejs EUROSCAN AT+piny diag Opel Fiat Mercedes (2103505992) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-euroscan-at-piny-diag-opel-fiat-mercedes-i2103505992.html)
+ odpowiednia przejściówka?
boch oczywiście, ze wystarczy ;)
wysłałem do nich zapytanie ofertowe na tani kompletny zestaw. ciekawe czy będzie jakiś odzew.
Nasuwa mi się teraz pytanie czy będzie to działać przez adaptery do kompa z USB na COM gdyż wymaga to dwóch portów COM w komputerze...
Link z urządzeniem zawiera już piny do Fiata więc przejściówki nie trzeba kupować osobno
swoją drogą dość ciekawa sprawa, że żaden z użytkowników BBM'a z silnikiem 1.6 przed liftem nie pochwalił się posiadaną na własny użytek diagnostyką ;)
Pewnie dlatego że używanie tego jest dość kłopotliwe. Najlepiej to działa na czystym dosie i stacjonarnym kompie albo laptopie ze sprzętowymi com'ami. Jak miałem Punto GT to musiałem wjeżdżać do warsztatu pod stacjonarny komp a do nowszych aut wystarczy zwykły notebook z usb i FES.
Robi się problem jak się nie ma garażu, kompa będę wyciągał pod chmurkę ??
Hmmmm testował ktoś to na adapterach USB>COM???
Nie chciałbym kasy w błoto wyrzucić lub żeby urządzenie zdobiło szufladę od wewnątrz:roll:
Ja niestety nie testowałem na adapterach więc nie pomogę.
Z adapterami USB > COM na 100% działać nie będzie.. Gdzieś wyczytałem że jeżeli komp ma jeden COM pod przestrzenią adresową to kupując odpowiednią kartę PCMCIA można dołożyć 2gi sprzętowy RS232.. Na USB nawet nie licz..
Złącze EOBDII było po FL - wszystkie CF3 miały..
No to kupa, ja osobiście używam starego IBM T40 gdzie nie ma portów COM, Acer żonci również nie posiada takich portów, jak dla mnie mija się z celem kupować jakiegoś rzęcha po to aby tylko BOX móc podłączyć także tylko pozostaje mi szukać dalej magika od kabelków jak na razie byłem u 5 i każdy ręce rozłożył
Z tymi 1.6 to faktycznie jest problem, w ostateczności ASO i Egzaminer..
Najprostsze rozwiązanie w tym momencie to notebook z gniazdem pcmcia i sprzętowa karta pcmcia 2xrs232 i powinno latać bez problemu.
czyli skoro Virusek ma IBM T40, to może sobie taki adapter kupić
PORT COM W LAPTOPIE ADAPTER PCMCIA NA RS232 (2085793263) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/port-com-w-laptopie-adapter-pcmcia-na-rs232-i2085793263.html)
:)
konieczne są 2 porty RS232?
a ja odpowiedzi ze strony VIAKEN nie otrzymałem.
Ludziska to nie jest takie proste ;] Karta PCMCIA musi być taka, że te COMy są widoczne normalnie pod przestrzenią adresową czyli nawet na gołym DOS.. Co gorsza czytałem opinie że tylko jeden taki RS może być - 2gi ze względu na opóźnienia musi być sprzętowy.. Kolega ma takiego euroscana i kupował specjalnie jakiegoś starego lapcia typu 486 z sprzętowym RSem, 2gi na PCMCIA i działa to elegancko..
znajomek łączy się z moim Fiaciskiem za pomocą programu CDIF2. całość podłącza przez USB więc chyba nie jest aż tak tragicznie.
qolejowy
27-02-2012, 23:57
znajomek łączy się z moim Fiaciskiem za pomocą programu CDIF2. całość podłącza przez USB więc chyba nie jest aż tak tragicznie.Na tak ale tego sobie nie kupisz do własnego użytku ;-)
Co gorsza czytałem opinie że tylko jeden taki RS może być - 2gi ze względu na opóźnienia musi być sprzętowy
Potwierdzam, koleś w warsztacie ma na wózku stacjonarnego kompa. Karty z dwoma portami COM kosztują dużo, dużo więcej, i tak jak pisze kolega Byrrt nie zawsze działają prawidłowo.
Na tak ale tego sobie nie kupisz do własnego użytku ;-).
chodziło o sam fakt, że jednak przez USB daje radę ;)
chodziło o sam fakt, że jednak przez USB daje radę ;)
To każdy wie że przez USB da radę. Tu jednak chodzi konkretnie o Euroscana że nie da rady i tyle.
wypadałoby zatem zadać pytanie dlaczego FES, czy chociażby IAW Scan 2 (http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2) nie obsługują naszych sterowników? o co chodzi? w czym problem? :)
mamut-tme
28-02-2012, 21:09
FES nie obsługuje, bo na chwile obecną autor (autorzy?) programu nie są zainteresowani obsługą tego sterownika (Magneti Marelli IAW 1AF). Na ich forum często padają prośby o zrobienie obsługi, kiedyś tylko napisali, że na chwile obecną nie, ponieważ komunikacja jest w taki sposób zorganizowana, że łatwo coś sknocić.
Do autora IAW Scan 2 - tzoka kiedyś pisałem, na chwile obecną nie jest zainteresowany napisaniem obsługi.
Co do Euroscana jeszcze - na elektrodzie jest opisany przypadek uruchomienia z adapterami usb-rs232 pod windowsem xp w emulatorze dosbox. Mi ta sztuka się nie udała na adapterze opartym o układ FT2232 - pomimo wyśmienitych sterowników, nie są do końca dobrze napisane. Może kiedyś zreaktywuje cały projekt, teraz nie mam na to czasu ani chęci. Z całą pewnością na chwile obecną układ FT2232 odpada, ale już np. PL2303 się nadaje.
Karta PCMCIA jeśli ma działać pod dosem, to przede wszystkim musi to być karta 16-bitowa (nie CARDBUS!) i musi być obsługiwana przez odpowiedni sterownik pod dosa. Sławna karta Argosy podobno nie współpracuje, pewne są jedynie karty firmy Silicom (są nawet takie z dwoma portami). Ale cena karty Silicoma jest porażająca...
Mam kilka dokumentacji technicznych traktujących o tym ECU oraz chyba o protokole komunikacyjnym jaki jest stosowany: KWP-2000 (nie jestem pewien czy to jest ten). Niestety pliki te są po włosku, co nie ułatwia zadania. Dodatkowo nie wiem kto chciałby napisać oprogramowanie testując je na własnym samochodzie - ja nie.
boch z którego roku masz samochód?
Mi osobiście nie opłaca kupować jakiegoś rzęcha + sprzęt do diagnozy żeby raz na jakiś czas podłączyć samochód do kompa, zresztą na chwilę obecną nie miał bym gdzie tego trzymać, jeśli do mojego lapka dokupię adapter zyskuje tylko 1 port COM a skąd drugi wytrzasnąć ?
Nie wiem czy dobrze kombinuję. FES obsługuje ECU Engine od 98 roku, hmmm gdyby tak znaleść rozbite auto, powyżej 98 roku ze sprawnym ECU oraz tym samym silnikiem i podmienić. Widzę że takie ECU już za 100zł idzie zdobyć
mamut-tme
28-02-2012, 22:10
Nie jestem pewien czy czasem nie ma większych różnic niż tylko w samym ECU. Wiadomo, że jest inny kolektor, ale czy coś jeszcze... Coś mi się przypomina, że są termostaty z jednym i z dwoma czujnikami, więc chyba jest jakaś różnica.
qolejowy
29-02-2012, 01:14
Mi osobiście nie opłaca kupować jakiegoś rzęcha + sprzęt do diagnozy żeby raz na jakiś czas podłączyć samochód do kompa
Zgadzam się z Tobą w 100%, diagnoza w warsztacie gdzie mają sprzęt do podpięcia kosztuje około 50 złotych więc tragedii nie ma podjechać raz na jakiś czas gdy z autem coś się dzieje. Zanim zwróci Ci się zakup interfejsu, kompa z portami COM to masz kilka dobrych podpięć w warsztacie.
FES obsługuje ECU Engine od 98 roku, hmmm gdyby tak znaleść rozbite auto, powyżej 98 roku ze sprawnym ECU oraz tym samym silnikiem i podmienić. Widzę że takie ECU już za 100zł idzie zdobyć Tyle że oprócz ECU musisz dokupić centralkę immo z tego samego auta, Twoja nie zadziała z innym ECU.
Jak nie planujesz częstego diagnozowania to zakup laptopa + euroscana mija się z celem, ale np. jak ja kupowałem to zanim udało mi się ożywić poduszki to z interfejsu korzystałem kilkudziesięciu krotnie - w moim przypadku nawet taki euroscan by się zwrócił..
Z tą podmianką ECU to chyba średni pomysł.. Imo (centralka ale też i klucze itp) to pryszcz, to są de-fakto inne silniki - nie wiadomo co tam zmieniono..
boch z którego roku masz samochód?
1996 rok. kupując auto nie spodziewałem się, że bedą takie hece z samodzielną diagnostyką.
skoro z tym sterownikiem nie gada żaden bezpłatny soft, a podłączenie do laptopa to temat na doktorat, to ja wrzucam na luz i kasę odkładam na kolejny samochód, którego centralkę obsłuży darmowy FES :P
Hehehe też o tym myślałem, żeby tego spieniężyć i kupić jakiegoś Fiata 98 rok i wyżej, ale szybko mnie te myśli opuściły, włożę, trochę mnie to będzie kosztować, ale za to wiem czym będę jeździć ;)
Jutro podjadę do kolejnego magika od kabelków, przez tel chwalił się że dla niego to bułka z masłem więc zobaczymy :roll:
I niby chce 35zł za czytanie błędów + adaptację
Jeżeli faktycznie ma kabel i soft który ruszy z tym ECU to bardzo ładna cena :)
Ahahahahaha....
Panowie głupi to zawsze ma szczęście, będąc służbowo u klienta, zauważyłem że na strychu leży mu jakiś komputer, oglądam, patrze a tam 2x port COM, spytałem czy nie chce się go pozbyć, mówi bierz Pan go za free, odpalam w domu i działa ;)
Teraz jeszcze sprzęcik do diagnozy by mógł z nieba spaść ;)
Zwykłego kompa z dwoma portami COM to nie problem dostać ;)
Zawsze coś ;) tym bardziej że za 0zł
wysłałem do Viaken'a zapytanie ofertowe na tani i przede wszystkim KOMPLETNY interface diagnostyczny do mojego Bravo. podałem model, rocznik, VIN oraz model sterownika. po wysłaniu tych informacji uzyskałem potwierdzenie, że zasugerowana wcześniej przeze mnie diagnostyka połączy się z moim ECU. niestety nie dostałem pełnej oferty na kompletny zestaw z przejściówką 3 pin. generalnie przestaje mnie już ten temat interesować ;)
Siemka, panowie jestem nowy , mam zamiar kupić interfejs Auto MW 1.6 16V 96r, czy zmieniło się coś w sprawie FESa ? podejdzie to? czy nadal jest problem?
zajrzyj tutaj:
http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/dobra-wiadomosc-dla-posiadaczy-starszych-modeli-bravo-brava-marea-1-6-16v-19682/
Czyli w sumie nic ciekawego się nie ruszyło, ma ktoś to z witaminką może? Ogólnie to wyglądałoby to tak: Kabel od Viakena z przejściówką, instaluję MES 1.5 i powinno działać? Bo FES tego nadal nie ogarnia?
FES'a już nie ma. Zastąpił go Multiecuscan. od wersji 1.5 program obsługuje stare sterowniki silników 1.6 16V. także temat nadaje się już do zamknięcia ;)
Ale MultEcuScan jest płatny?:/ nie macie może jakiejś witaminki? albo ile kosztuje pełna wersja?
Piotrek0902
02-11-2013, 10:34
jaki płatny?! jak jest darmowy przed chwila pobieralem..
obaj macie racje. Multiecuscan jest bezpłatny. problem w tym, że wersja bezpłatna nie pozwala na diagnostykę starszych aut/starszych sterowników (jak np. BBMów z silnikami 1.6 16V). ot, taki kaprys twórcy programu. żeby mieć dostęp do wszystkich funkcji programu należy zakupić wersję kompercyjną w cenie 50 euro...
obaj macie racje. Multiecuscan jest bezpłatny. problem w tym, że wersja bezpłatna nie pozwala na diagnostykę starszych aut/starszych sterowników (jak np. BBMów z silnikami 1.6 16V). ot, taki kaprys twórcy programu. żeby mieć dostęp do wszystkich funkcji programu należy zakupić wersję kompercyjną w cenie 50 euro...
Czyli krótko mówiąc nic się nie zdziała, a zakupić wersję komercyjną za 200zł mi się średnio uśmiecha:/ na necie nie ma żadnych witaminek czy loaderów do tego:/
ja miałem sobie sprawić, ale uruchomiłem sobie symulację i okazało się, że w przypadku starszych sterowników nie ma dostępnej zakładki "Regulacje" pod którą kryje się coś takiego jak reset wartości adaptacji - tak jest np. w przypadku Stilo z silnikiem 1.6 16V. co ciekawe, przy okazji Fiata Stilo i zakładki "Regulacje" po zakładką "Self-adaptation reset" znajduje się info dot. sterowników Magneti Marelli 1AF czyli mojego:
Marelli 1AF (Bravo, Brava, Marea):
- any motor malfunction (for ex. irregular minimum, emissions out of limit, lack of power, incorrect operation, etc.) will be eliminated following the procedure and PREVIOUSLY repairing and clearing the fault codes.
a chodzi o trzykrotne przygazowanie w pełni rozgrzanego silnika do 4500 obrotów i przytrzymanie na takich obrotach przez 3 sekundy. wynikałoby z tego, że wszelkie problemy z brakiem mocy, wysokim spalaniem oraz falującymi obrotami można teoretycznie wyeliminować stosując się do powyższej procedury. ciekawe...
dobra, a więc pełna wersja MES'a obsługuje IAF, sam mam merry z 96 przed FL przed wczoraj sprawdzałem, podłączałem i śmiało można działać
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.