Zobacz pełną wersję : uklad chlodzenia
Witam:) jestem nowym uzytkownikiem i z gory przepraszam za nadanie nowego tematu ktory pewnie juz zajal swoje miejsce na forum...
jestem posiadaczem Fiat Brava 1.2 16v 80km 1999r i niestety mam pewien problem..:( Forumowicze prosze o pomoc... moj uklad chlodzenia caly czas jest zapowietrzony tak mi sie wydaje.. ale ogrzewanie super chwila moment i w srodku cieplo...jedyne co mnie wkurza to to ze jest duze cisnienie w zbiorniczku plynu chlodniczego i po powrocie do domu np wstawiam autko do garazu ii cisnienie chce mi wyrzucic plyn ze wspomnianego zborniczka..;( jzu kilka razy odpowietrzalem ale no na nic. Fiat gdy jest rozgrzany plyn jest nawet na poziomie ale podczas rozgrzewania silnika na zimnym plyn chce wyplynac..po odkreceniu tego "motylka" przy chlodnicy wylatuje duza ilosc powietrza pozniej plyn...dodam ze podczas odpalania slychac taka wode jakby po lewej str kokpitu:D jest to troche wkurzajace i zastaawiam sie czy to UPG do wymiany ok 400-600 zl czy termostat ok 100..? czy po prostu mega zapowietrzony uklad chlodzenia jak go dobrze odpowietrzyc i na cieplym czy zimnym silniku i pustym zbiorniczku plynu czy min-max..? prosze o pomoc Fiata mam od 2 tyg i narazie jestem zielony co do silnika:) pozdrawiam
Sprostuj jedno, wywali ci płyn przez zbiorniczek, czy tylko słychać jak powietrze pod ciśnieniem wyrzuca :?:
Jest tak: wywala plyn na zimnym jak delikatnie odkrecam korek bulgocze i bulgocze aa gdy jest cieply po zgaszeniu silnika slychac cisnienie spod korka tak jakby mialo wywalic zaraz...w czasie jazdy ok na rozgrzanym temp na srodeczku nic w gore ... dodam ze to benzynowiec nie LPG aa duzo sie jzu naczytalem ale wkurza mnie to ciagle zapowietrzanie
---------- Post dodany o 20:41 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:40 ----------
aaa i po odpowietrzeniu motylkim przy chlodnicy nawet przy cieplym silniku plyn normuje sie i moge spokojnie odkrecic korek bez wywalenia plynu
To, ze jest cisnienie to norma we Fiatach, ona tak juz mają ;) ale płynu wywalac nie powinno ;)
powiem tak jest moc w tym malym silniczku kable nowe wymienilem firmy "MM" ta wloska;p bo myslaem ze cos pomoze ale no niestety..po kazdej przejazdzce to samo zapowietrzony i tak mysle ktoredy:( bylem u mechanika w czwartek bo przez telefon mowil ze uszczelka ale no po ogledzinach pow ze to nie mozliwe ze plyn by wywalilo a tu ogrezwa super wentylator dziala jak sie nalezy po rozgrzaniu tylko to cisnienie po wylaczeniu silnika...
Cris10 napiszę jeszcze raz, cisnienie w układzie chłodniczym, to norma we Fiatach, one tak mają juz i tyle, tak jest fabrycznie ;) więc jesli nie wywala płynu to jest ok i przyczyny szukac gdzies indziej ;)
mhmm...czyli sie nie martwic za bardzo..? a jak od czasu do czasu wyleci tak jak mowie przy zimnym potem po rozgrzaniu sie normuje to norma ..? musz epoznac ten silnik:) (przesiadlem sie z Corsy B na to cacko:) i ogolnie in plus:) )
I soreczka za takie zawracanie glowy:)
Ja bym się martwił... teściu ma 1.2 16V i takie objawy nie występują, miałem to samo w Omedze i do dnia dzisiejszego nie wiem co jest przyczyną, myślałem nad UPG ale odpadła przy testach, wymieniłem wszystko rozrząd z pompą, płyn chłodnica wyczyszczona i dalej to samo, płynu zawsze była aż nad to i zawsze przeciekał przez korek, który również był wymieniony, zmostkowałem wentylator na pierwszym biegu że po włączeniu zapłonu zaczynał się kręcić i to w miarę pomogło, tyle że Fiat ma tylko 1 bieg na wentylatorze i to odpada...
Odkręć korek, odpal silnik i sprawdź czy zbiorniczka nie śmierdzi spalinami oraz czy nie bulgocze
na zimnym silniku jest tak ze zanim sie nagrzeje to plynu jest prawie pod sam korek wiec tak wole uzyc "motylka" przy chlodnicy plyn schodzi do normy ii co dalej... autko sie rozgrzewa wiec i plyn ustepuje i jest luzik.. dodam ze auto od 2 tyg jest u mnie ii przed kupnem byla wymieniona chlodnica na nowa ok 3 msc przed... ze zbiorniczka hm czuc jakby plyn taki ale hmm przepalony..? ja tez myslalem nad UPG ale ale bylem u mechanika nawet jzu z kasa i mysla ze 2 3 dni bd stal ale on byl w szoku ze no objawy sa takie jakie sa z tym ze wszystko ok jest tylko to cisnienie po wylaczeniu silnika np po zrobieniu ja wiem kilkunastu kilkudziesieci km... myslmy o kilku prosciej bedzie... odpowietrzany byl ciagle przy chlodnicy ale wime ze tez trzeba pna przewodach tych gumowych tam sa 2 odpowietrzniki dzis uzylem tgo wyzej ii normlanie polecialo troche powietrza ale za nim odrazu plyn...
Na 100% UPG do wymiany.
czyli jednak..? dzis rano zlookalem plyn i okazalo sie ze jest no na min nie dolewalem nic bo na wlaczonym silniku sie podnosil delikatnie, dodam ze odpowietrzylem go tymi odpowietrznikami na wezach.. mysle ze pomoze...
tak mysle o tej UPG ale to chyba by wywalilo caly plyn i za kazdym razem czy rozgrzany czy nie... a tu na rozgrzanym nic a nic... temperatura wporzadeczku na srodku jest tak jak juz pisalem i wentylator sie wlacza kiedy musi noo.. wiec nie wime jak to mozna rozpracowac.. a drodzy koledzy termostat..? jak on dziala podpowiedzcie mi... otwiera sie i zamyka przy temp..? moze tu jest jakis problem..?
Termostat to zawór który otwiera się w temperaturze ok 90'C. Otwiera on duży obieg czyli dopływ ciepłego płynu chłodniczego do chłodnicy.. Nie dymi Ci auto na biało? Nie masz "majonezu" pod korkiem oleju?
majonezu nie:D normlany kolor oleju nic bialego nalotu nic...jak zimnny to kopci na bialo przy dodawaniu gazu tak do 3tys ale na wolnych obrotach jzu mniej... moge sie spodziewac ze to UPG jednak..? i jak dlugo mozna z tym jezdzic..? bo wsumie co wsiadam gdzies jade to kontrola temperatury czy na srodku...
Na 100% UPG do wymiany.
witam
Tydzień temu wymieniłem w serwisie UPG, a układ chłodzenia w dalszym ciągu się zapowietrza. Pomimo wielokrotnych prób odpowietrzania nie mam poprawy.
Jakieś pomysły ?
misiek007
03-03-2012, 19:33
spróbuj wymienic sam korek od zbiorniczka wyrównawczego
Czy śruby głowicy były wymieniane na nowe , i czy była robiona płaszczyzna głowicy ?
Jak wyglądała UPG po zdjciu głowicy ?
Słychać bulgotanie w nagrzewnicy przy odpalaniu czy nie ?
korek zmieniałem. Powodem wymiany UPG było dymienie na biało, nierówna praca silnika i wywaliło prawie cały płyn z chłodnicy. Przed wymianą UPG było słychać bulgotanie w nagrzewnicy i po wymianie też. Nagrzewnica i chłodnica wymienione wcześniej ciekły. Czy sruby glowicy są nowe nie wiem, a głowica podobno była sprawdzana.
---------- Post dodany o 13:23 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:14 ----------
Czy ktoś z kolegów klubowiczów wie gdzie można znaleźć opis demontażu głowicy brava 1,2 16V
---------- Post dodany o 13:47 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:23 ----------
Czy ktoś z kolegów klubowiczów wie gdzie można znaleźć opis demontażu głowicy brava 1,2 16V
Przed wymianą UPG było słychać bulgotanie w nagrzewnicy i po wymianie też.
Czy sruby glowicy są nowe nie wiem, a głowica podobno była sprawdzana.
Jedź do serwisu który wymieniał UPG niech się wypowiedzą dlaczego się zapowietrza.
ja propos mojego fiata...jestem w trakcie wymiany UPG wkoncu..:) wszystko wykluczylismy z mechanikiem jakies przyczyny inne niz UPG i tylko pozostala UPG i tak wlasnie dzis mechanik rozkrecil glowice (jutro idzie do sprawdznia i planowania) wymienione kable na nowe swiece iiii wszystkie mozliwe uszczelki kosztow nie znam jeszcze ale zaprzyjazniony mechanik wiec nie bd porownywal cen z innymi np servisowymi..po wymianie napisze co i jak bd chodzilo:) i dzieki za wszelkie info dostyczace mojej usterki
po wymianie UPG:) koszt 700 zl (nowy olej i filtr oleju) + 100 zl nowe kable jezdzi jak nowy:D:D uszczelka walnieta byla na 1 tloku skrzywienie glowicy 0.25 (podobno dosyc duzo) ale teraz smiga smiga i oby smigal tak jak najdluzej:)
adisek92
16-10-2016, 13:35
Witam podepnę się pod temat , 3 tygodnie temu miałem robioną UPG , mechanik zalecił po miesiącu jeszcze jedną wymianę płynu chłodzącego i wypłukanie układu , ponieważ wcześniejszy mechanik wsypał proszek uszczelniający do zbiornika i tym go zapaskudził . Moje pytanie brzmi czy ktoś z forumowiczów robił podobną operacje i czy jestem w stanie zrobić to sam , ewentualnie jakich narzędzi będę potrzebował??
Szczerze nie chce oddawać auta do mechanika i wolałbym zrobić to sam niż czekać na auto kilka dni , pozdrawiam . :)
asykom15
16-10-2016, 19:36
odkręć dolny wąż od chłodnicy ,przepłucz układ wodą kilka razy ,możesz założyć wąż wlać wody i niech pochodzi jakiś czas następnie spuść znowu ,zakładasz wąż wlewasz płyn i odpowietrzasz cały układ
adisek92
16-10-2016, 20:39
Dzięki wielkie za szybką i dobrą porade , zabuore sie w przyszlym tygodniu za to i napisze jak bedę miał jakies inne spostrzezenia :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.