PDA

Zobacz pełną wersję : 1.6 16v długo się nagrzewa



Virusek
19-02-2012, 16:51
Panowie jest kolejny problem

Niedawno wymieniałem element chłodzenia ( rurka między pompą wody a termostatem), przy okazji stary płyn został spuszczony, a układ chłodzenia przeczyszczony, po wymianie rurki i poskładaniu tego wszystkiego do kupy został zalany nowym Borygo, po czym odpowietrzony czyli odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego i zagrzany do momentu włączenia wentylatora, po tej operacji i jeździe próbnej po 2 godz zauważyłem że wskaźnik temp. pływa od min do połowy, powrót do domu, powtórzyłem operację odpowietrzania gdzie jeszcze po zagrzaniu odkręciłem koreczek w wężyku odpowietrzającym, po tej operacji wskaźnik się ustabilizował, ale cholernie długo nagrzewa się do temp. optymalnej w czasie jazdy czyli 20km i wskazówka jest w 1/4 wskaźnika i tak stoi, dopiero jak postoję na światłach dłużej i przytrzymam na 1500-2000 obr to wskoczy na optymalną i już później trzyma, czasami po odpaleniu słychać efekt przelewającej się wody gdzieś pod deską rozdzielcza

Źle odpowietrzony układ czy jak ?

boch
19-02-2012, 19:30
w autach z silnikiem 1.6 są 2 zaworki odpowietrzające. jeden na powrocie z nagrzewnicy, drugi na chłodnicy (z lewej strony stojąc przodem do samochodu). najwyżej położonym punktem układu jest oczywiście zbiorniczek. zaczynasz odpowietrzanie od zaworka położonego najniżej. czytałem kiedyś, że najpierw należy auto rozgrzać, zgasić silnik i dopiero odpowietrzać. nie wiem czy to prawidłowy sposób.

Virusek
19-02-2012, 19:51
To jest mój pierwszy Fiat także ma zdecydowanie za dużo tych pokrętełek od odpowietrzania, w Oplu w zbiorniczku odkręcało sie korek gotowało się silnik i włala, jutro poszukam tego trzeciego pokrętełka

egon
19-02-2012, 20:20
To ewidentnie wskazuje na zapowietrzony układ, zrób tak jak boch napisał i odpowietrz go dobrze, problem powinien zniknąć ;)

boch
19-02-2012, 20:21
ja też mam u siebie jakieś cyrki z nagrzewaniem silnika. nagrzewa się dość długo (dzisiaj ok. 5 km), a termostat otwiera się na dwie kreski przed połową. pytanie, czy termostat otwiera się za wcześnie, czy mam walnięty wskaźnik? mnie się wydaje, że to drugie. wypadałoby zatem sprawdzić stan faktyczny przez diagnostykę. druga rzecz to instalacja LPG - czyli więcej płynu w układzie, co ma na pewno wpływ na czas nagrzewania silnika i rzecz chyba naistotniejsza - reduktor zamocowany jest u mnie lekko powyżej zbiorniczka wyrównawczego - co może powodować trudności z odpowietrzaniem. przy okazji wizyty u gazownika mam to zamiar powyprowadzać.

Kajlon
21-02-2012, 19:31
Jeśli układ jest dobrze odpowietrzony a dalej coś nie bangla, silnik się nie dogrzewa, wtedy można zrobić test termostatu. Silnik całkowicie wychłodzony, odpalamy i sprawdzamy gruby wąż od termostatu do zbiorniczka. Powinien zrobić się gorący przy pełnym (tzw. duży obieg) otwarciu termostatu. Około 88st. Jeżeli temp. węza wzrasta wraz z temp na wskaźniku, tzn. że mamy niesprawną wkładkę termostatu.

Jeśli się mylę, poprawić :tongue

Virusek
21-02-2012, 22:41
Już sprawdzałem w ten sposób i wygląda że wszystko jest OK, zamawiam interfejs diagnostyczny i zobaczymy co pokaże komputer

Znalazłem ten 3 odpowietrznik ale nic to nie pomogło, jak na moje oko to jest idealnie odpowietrzony

Jak na moje oko zdechł czujnik temp

egon
22-02-2012, 08:29
A odpowietrzasz na otwartej na maxa nagrzewnicy rozumiem :?: bo niektórzy własnie popełniają podstawowy bład i odpowietrzają na zamkniętej ;)

Virusek
22-02-2012, 21:08
Tak ogrzewanie na maxa i gotowanie silnika

Virusek
25-02-2012, 21:41
Panowie już mnie to zaczyna drażnić...

Problem dalej występuje....


Gotowanie silnika, ogrzewanie full, nadmuch full

Po zagotowaniu się wody, odpowietrzam pierwsze odpowietrznik za termostatem następnie odpowietrznik w chłodnicy, następnie zbiorniczek... robiłem to również w odwrotnej kolejności bez skutku, OK wymieniłem czyjniki temp. ale dalej tak samo czyli długo się nagrzewa w czasie jazdy, w czasie postoju tak jak powinien, w czasie jazdy również wskazówka temp. pływa

Kajlon
26-02-2012, 10:46
Dziwna sprawa :roll: 2tyg wstecz wymieniałem termostat w Sienie 1.6 16v, zalewając układ nowym płynem odkręciłem oba odpowietrzniki. Najpierw płyn pokazał się przy chłodnicy (zakręciłem odpowietrznik), później na wężu z powrotu nagrzewnicy i też został zakręcony. W trakcie nagrzewania się silnika, sprawdziłem raz jeszcze oba odpowietrzniki :cool: nic nie bulgota, temp trzyma w granicach 90 podczas jazdy.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to przytkany układ lub termostat.

boch
26-02-2012, 11:12
Kajlon, po tej wymianie termostatu w Sienie jak długo nagrzewa Ci się silnik do temp. 90 stopni? założyłeś Verneta czy Wahlera?

Kajlon
26-02-2012, 11:16
boch ta Siena to nie moja :cool: koleś mówił, że kilka KM i jest rozgrzana.
Termostat Vernet'a na 2 czujniki kupiony na allegro.

Virusek
26-02-2012, 17:29
Hmmmm tylko cały układ staranie wyczyściłem, gdyż poprzedni właściciel zalał go wodą :/


---------- Post dodany o 17:29 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:31 ----------

Obadałem sprawę na spokojnie, prawdopodobnie szczelił termostat, na postoju zauważyłem że wskazówka jak ma dojść do środka wskaźnika zaczyna szaleć przez 1-2min i nagle otwiera się termostat, wszystko się normuje i zaczynają klekotać łożyska na pompie wody.... oj jeszcze dużo kasy w te auto włożę [-o<