PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o odmę w silniku 1.6 16v...



jerry
19-02-2012, 13:03
Mam pytanie do użytkowników P/S/A z sinikiem 1.6 16v:

- Czy w odmie w naszych autkach występuje pochłaniacz (wyłapywacz) płomieni, czyli taka miedziana, metalowa siatka-szczotka jak np. w odmie w silniku 1.2 ?

yacub
19-02-2012, 20:00
jest - taka ala sprężyna ;) a co sie dzieje że o pytasz o pochłaniacz ?

ja od kiedy mam blosa w systemie dolotu to odma zostałą odpieta od niego włąsnie - rurka poprostu sobie wisi :) jakiegoś negatywnego wpływu nie zauważyłęm :) a blosa mam ju 3-4 lata ? sam nie pamietam

zapadzior
20-02-2012, 21:34
http://fiatklubpolska.pl/albea-474/wyskakujacy-bagnet-do-sprawdzania-oleju-14310/

jerry
20-02-2012, 21:58
Hehe, nie nie, bagnet mi nie wyskakuje, ale zaczynam ostrą walkę z czarnym nagarem w przepustnicy i kolektorze dolotowym (wkurza mnie przycinający się silniczek krokowy z powodu osadu - a co za tym idzie falowanie obrotów). Dobrze wiedzieć że jest ten tłumik płomieni, jak dostanę się do odmy to go przeczyszczę :D

szuro
20-02-2012, 22:38
zawsze mozesz odpiac odme a wezyk od niej poprowadzic w dol komory :) mozna tez wsadzic wezyk od odmy do jakiegos malego pojemniczka, ja tak planuje na wiosne jak bede przerabial dolot

jerry
20-02-2012, 23:09
szuro, czyli tzw. oil catch tank...no w sumie można, ale będzie się troszkę dłużej silnik ogrzewał :) Ja póki co ogarnę serię, bo przy ostatnich mrozach ten nagar był tak mocno kleisty że masakra...ale już powoli wraca do normalności :D

franek552
20-02-2012, 23:44
tak czytam, i mam pytanie gdzie ten tłumnik płomieni się dokładniej znajduje i może jak wygląda?

yacub
21-02-2012, 06:26
jerry masz gaz w samochodzie ??

jerry
21-02-2012, 16:26
yacub, ależ skąd, tylko benzynka (od 14 lat)...dla mnie gaz w samochodzie z silnikiem nie przygotowanym do spalania tego paliwa (inne uszczelki, świece, inne kolektory itp.) to delikatnie mówiąc zło, hehe :cool:

yacub
22-02-2012, 06:27
no to wypiąć wężyk z odmy w dolocie zaślepic a na odme założyć taki mały filterek sportowy :) i po kłopocie ;) a poźniej cały układ przepustnicy do czyszczenia :) oczywiscie z foto relacją :)

jerry
22-02-2012, 13:28
założyć taki mały filterek sportowy o właśnie, musze pomyśleć o czymś takim, dzięki :D

szuro
22-02-2012, 14:56
taki filterek to gowno daje, bo przeciez odma nie zasysa powietrza tylko "wypluwa" :)

yacub
22-02-2012, 15:44
szuro - a sprawdzałęs kiedys jak to działą - odepnij sobie odme i zatkaj palcem to zobaczysz

niestety ale odma zasysa powietrze :) przynajmniej do 3k rpm :) powyżej nie testowałem :)

egon
22-02-2012, 17:35
jerry z całym szacunkiem do twojej osoby i twoich poglądow, ale ty zielonego pojęcia nie masz o LPG.

yacub
22-02-2012, 18:36
egon tego juz nie zmienimy :) ja od 8 lat mam gaz w jednym samochodzie i jakoś nie widze problemów :) tylko trzeba umieć dbać :)

jerry
22-02-2012, 20:36
egon, yacub, również z całym szacunkiem dla Was, nigdy nie mówiłem że się znam na LPG, a wręcz przeciwnie mówię: nie znam się ni w ząb i jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę :D A że nie montowałem gazu w tym swoim samochodzie i w następnym też nie zamontuję....ot tak już mam że tankuję benzynkę, chociaż ostatnio pełny bak powoli zbliża się do ceny wartości mojego Palio, hehe <żarcik> :P

Wracając do tematu, przyszła mi do głowy taka myśl: skoro nagar w przepustnicy i kolektorze dał znać dopiero po 14 latach, to po czyszczeniu - za następne 14 lat tego auta już nie będzie (a przynajmniej nie wierzę żeby ktoś trzymał mojego prawie 30-to letniego fiata kombi w cieplutkim garażu i go pucował co weekend...chyba bym się popłakał ze szczęścia :redface:) ! A że nie mam ciepłego garażu żeby sobie pomodzić z separatorem odmy to chyba odłożę to na lato :D

yacub
22-02-2012, 22:03
prawda taka że pewnie tak bedzie że jak wzorowo wyczyscisz przepustnice krokowac itp itp to bedzie jeździc elegancko - a chciałem jeszcze sprostowac to co napisałem - w kolektorze dolotowym wytwarza sie bardzo duże podciśnienie które wysysa opary z silnika, a jak są duże obroty to i zarazem cząski oleju wiec jak sie wypniesz z dolotu to nie bedzie miało co wysysac tego "latającego oleju"

jerry
22-02-2012, 23:25
yacub, tak właśnie myślę. Poza tym dzięki za sprostowanie.

Prawda jest taka że zakupiłem cały komplet (kolektor wraz z przepustnicą, silniczkiem krokowym i potencjometrem przepustnicy oraz czujnikiem temperatury w kolektorze) od autka o dużo mniejszym przebiegu (dużo ponad połowę niż u mnie), i w ostatni weekend to wszystko pięknie wyczyściłem tzw. ropownicą, także wszystko się pięknie świeci i czeka na montaż (no jeszcze tylko kolektor pójdzie do piaskowania bo ma szare naloty i może w czerwony kolor jak u danioxD:) - stąd może być kiepsko z fotorelacją co i jak (bo stary kolektor i przepustnica nadal śmigają w autku), ale postaram się porobić jakieś foty, choćby jutro :D

A że nie posiadam kabelka, a przy wymianie przepustnicy będzie potrzebna kalibracja oraz adaptacja, to tę fazę pracy przy autku oddam dla mechanika, żeby było wszystko poustawiane tip-top :)

yacub
23-02-2012, 06:20
na czas wymiany odepnij aku - a potem podepnij :) sam sie dostosuje ;)

jerry
04-03-2012, 18:25
Tak na szybko załączam fotki oczyszczonej przepustnicy i kolektora...w tym tygodniu malowanie kolektora i w przyszłym prawdopodobnie montaż :)

2792 2793 2794 27952796 2797 2798 27992800 2801 2802 2803


na czas wymiany odepnij aku - a potem podepnij sam sie dostosuje

Nie za zbytnio, bo trzeba ustawić pod kompem potencjometr do nowej przepustnicy oraz silnik krokowy w zależności od obrotów....a że nigdy nie próbowałem tego robić i podejrzewam że te opcje można tylko machnąć pod Examinerem, to raczej jednak oddam dla mechanika :)

jerry
09-03-2012, 22:53
No i już prawie komplet :D

http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-palio-weekend-1-6-16v-jerry-12622/2#post82264