Zobacz pełną wersję : Pomocy Punto pali 15l na 100km!!!
NieAmator
16-02-2012, 18:46
Witam mam ogromny problem Punto bardzo dużo pali 15l / 100 km. Zauważyłem że lutowany był kabel od czujnika przy bagnecie ciagle świeci się lekko czerwona kontrolka temperatury, niestety nie jestem w stanie stwierdzić jaka jest temp bo nie mam wskaźnika na liczniku, podejrzewam termostat i sonde ale nie moge stwierdzić jak auto się nagrzewa gdyż nie mam tego wskaźnika, dodam że świeci mi się kontrolka wtrysku ,,marchewka" silnik nie pracuje równo na moje ucho to ma obroty około 500, przerywa i szarpie, nie jestem w stanie wymienić wszystkiego naraz tym bardziej lać tyle paliwa bo na silnik 1.2 przy prawie emeryckiej jeździe to katastrofa ;( Prosze o pomoc
Witam
Skoro nie chcesz niepotrzebnie wydawać pieniędzy na wszystkie części które podejrzewasz to pojedź na diagnostykę komputerową. W kwocie 100zł powinieneś się zmieścić i będziesz wiedzieć jakie błędy sygnalizowane są przez ECU. Przy okazji na komputerze będziesz miał podane takie parametry jak temperatura oraz obroty biegu jałowego.
Według mnie do wymiany masz:
- termostat - koszt 30 - 50zł - za wysoka temperatura ps. sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego? czy płyn w zbiorniczku się gotuje?
- sonda lambda - koszt 100 - 150zł - za duże spalanie PB
- kable, świece - Firmy NGK łączny koszt ok 150zł - nierówna praca silnika
- ewentualna wymiana silniczka krokowego( 30zł) oraz czyszczenie przepustnicy
Czy marchewa świeci się od razu czy tylko po nagrzaniu silnika? Jaki przebieg ma auto? Silnik od razu pracuje nie równo?
Czujnika temp. tez bym nie pomijał ;)
NieAmator
16-02-2012, 19:24
Po rozgrzaniu świeci marchewka kable niby spoko nie ma dyskoteki, temat niżej nie daje mi spokoju nadmienie że auto miało szybko kilku właścicieli znam powód dla którego się pozbyli ;/ kurcze popatrze to co pisze w temacie niżej a jak nie to komputer.
komputer będzie najlepszym rozwiązaniem Twoich problemów. Co do za wysokiego spalania to wydaje mi sie na 99% że to będzie wina sondy lambdy. Dlatego też ECU sygnalizuje błąd ( zaświecenie się marchewy) dopiero po rozgrzaniu silnika bo lambda zaczyna działać kiedy silnik złapie odpowiednią temperaturę. Jak długo masz to autko? Coś w nim już wymieniałeś ? Jak masz je nie długo i nic w nim nie wymieniałeś to rzeczy które podałem Tobie w swoim pierwszym poście + ewentualnie czujnik temperatury wymieniłbym od razu. Takie rzeczy jak świece i kable WN wraz z olejami wymienia sie od razu po zakupie auta. Aha możesz również do tej listy dopisać 2 cewki zapłonowe bo to również i one mogą powodować problemy z nierówną pracą silnika (o ich uszkodzenie również będzie informował ECU), ich cena nie jest duża bo za 2sztuki zapłacisz z 70 - 80zł
NieAmator
16-02-2012, 22:07
Punto mam od poniedziałku, marchewka się świeciła dzisiaj na zimnym, a do tego jeszcze bardzo szybko (chyba się grzeje) bo po 5 minutach paliła sie już czerwona lampka a mimo tego wentylator nie chodził;/ hmm jutro ciąg dalszy badań, gdzie moge znaleźć przekaźnik jakiś do wentylatora? Zauważyłem że przy wyjściu kolektora z głowicy nie ma śruby po lewej pierwszej ale nie dmucha spod niego
Jak nie uruchamia się Tobie wentylator to może to świadczyć o"
1. Zbyt małej ilości płynu w układzie chłodzenia i jego zapowietrzeniu
2. Uszkodzeniu samego wentylatora
3. Uszkodzeniu czujnika załączania wentylatora ( znajduje się on z prawej strony chłodnicy na dole)
NieAmator
17-02-2012, 12:04
podłącze go na krótko żeby wiedzieć co i jak, nawet nie wiecie jak bym chciał żeby to był dziurawy bak;(
---------- Post dodany o 11:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:21 ----------
Nowy objaw paliwo w filtrze powietrza
jeśli cieknie z dziurki oznaczonej na czerwono. a skoro masz filtr powietrza w benzynie to pewnei cieknie. dla pewności zdejmij filtr odpal auto i będziesz widział.
ale jeśli cieknie to odkręcasz gwiazdki zaznaczone na czerwono. jak przyłożysz klucz to warto delikatnie młotkiem puknąć
2581
ukaże nam się membrana z metalowym środkiem i sprężynka. i teraz tak, potrzebna nam jest membrana z pompki paliwowej od malucha sa one 2 na takim metalowym pręcie dostępne w sklepach motoryzacyjnych. może byc inna membrana byle odporna na ciepło i paliwo. na zdjęciu niżej ktos cos kombinowal ale mu musimy i tak to rozkręcić i będziemy mieli membranę z dziurką pośrodku.
2582
wyjmujemy starą membranę i przykładamy do tej nowej. odrysowujemy i wycinamy. dziurki możemy wybić używając "specjalnego" narzędzia zrobionego z kawałka przewodu hamulcowego zaostrzonego na szlifierce. więc jak juz mamy "profesjonalne, precyzyjne":D narzędzie wybijamy dziurki kladąc membranę na kawałku drewna.
potem przykładamy membranę nowa do starej tak aby nasza nowa była na górze. mamy na starej membranie wypustkę więc musimy wcisnąć naszą środkową dziorkę na nią. sprężyna dociskała nową do starej żeby nie puszczała bokami paliwa i możemy skręcać wszystko. aha i jeszcze jedno. teraz dokładniej nie pamiętam czy moja była na górze czy na dole starej. na pewno nie od strony grzybka tylko takiego bardziej kanciastego wypustu. więc jeśli on jest od spodu to daj od sporu i nie przejmuj się ze sprężyna jest na górze. możesz połasić się o sklejenie ich sylikonem temperaturowym. jego paliwo nie ruszy a będzie szczelnie.
no i chyba tyle. jak coś to pisz
NieAmator
17-02-2012, 13:11
ok dziękówa nie bawem się za to wezmę.
NieAmator
17-02-2012, 17:10
niestety relacji prędko nie będzie bo w drodze do garażu brakło paliwa;/ Mam już dość
NieAmator
18-02-2012, 10:19
a może wymienić cały monowtrysk jak nie uda mi się tego zrobić
NieAmator
18-02-2012, 13:00
Byłem na diagnostyce najpierw komputer pokazał pełno błędów od oby dwu cewek przez czujnik temp. po czujnik powietrza dolotowego. Sonda ma wartość zero jak by jej wogle nie było (może nie jest podłaczona) ale najbardziej mnie martwi ciśnienie w kolektorze dolotowym 450 mmHG to chyba troche za dużo te mechaniki chciały od razu ściągać głowice bo chłodnica była zapowietrzona, ale im nie ufam z szybko wszystko chca robić. Co wy o tym myślicie? Serio to uszczelka pod głowicą?
jakby to była uszczelka pod głowica to by miał problem z mocą. zmierz kompresje jak będzie mała to faktycznie to uszczelka lub pierścienie
NieAmator
18-02-2012, 13:16
Ale jak to moge zmierzyć da się samemu ew. jakie koszta bo mnie to auto już całkiem spłukało
samemu się nei da. jedziesz do warsztatu wykręcają jedną świecę mierzą ciśnienie na na tłoku potem zakręcają i następna swiece
NieAmator
18-02-2012, 14:44
Dobra sprawdzenie ciśnienia na tłokach mam ustawione na przyszły tydzien teraz tak: komp wywalił błąd czujnik powietrza dolotowego, a później pokazał wartość 350-450 mmhg (0.6 bar) czyli przez to daje zbyt bogatą mieszankę paliwową. Czy ten czujnik może odpowiadać za w/w problem z ciśnieniem na kolektorze dolotowym?
czujnik powietrza dolotowego
przepływka do wymiany. a nie zauważyłeś tego że masz muła do około 2tys obrotów??
NieAmator
18-02-2012, 15:37
nie mam obrotomierza;/ Tylko gdzie siedzi ten dziad przepływomierz?
w punto 1.2 8v z tego co pamiętam nie ma przepływomierza. Najpierw wymiń cewki oraz czujnik temperatury. Następnie trzeba sprawdzić tą sondę lambdę. jak stoisz przed autem to znajduje się ona zaraz za kolektorem wydechowym i popatrz tam czy jej wtyczka nie jest wypięta w co wątpię. Z którego roku jest Twoje autko? Z tego co pamiętam od 2000 lub 2001 roku w tych silnikach zostały wprowadzone 2 sondy lambda, jedna tak jak wyżej pisałem a druga za katalizatorem.
NieAmator
18-02-2012, 17:57
Wiem nie ma przepływki, eh mam dośc tego samochodu tylko koszta nie mam żevby wyłożyć 500zł w naprawe;/
NieAmator
02-03-2012, 23:05
Dobra wymieniona pompa wody sonda lambda i czunik temp. Zobaczymy jak będzie się teraz sprawował dostało do wymiany kable wn i swiece
NieAmator
03-03-2012, 09:28
No silnik sie przegrzewał bo pompa wody nie dawała w obieg płynu na szczęście można powiedzieć że wykluczyłem uszczelke pod głowicą
opony_biz_pl
13-03-2012, 21:50
Widzę sporo problemów było z tym autem. Na przyszłość mała rada, jeśli auto szybko zmienia właścicieli to trzeba się zastanowić przed zakupem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.