Zobacz pełną wersję : Problem z prędkością dmuchawy
cerebellum
16-02-2012, 16:04
Mój problem wyglada następująco: Pokrętło obrotów dmuchawy jest na zero. Po odpaleniu auta na zimnym silniku dmuchawa zaczyna chodzic jak zwiększę obroty silnika pomimo pozycji przełącznika "0", po chwili załącza się taka szybkość, jaka jest na 3 biegu, niezależnie od ustawienia pokrętła szybkości dmuchawy (zero-jeden-dwa-trzy), a przyspieszają obroty jeszcze bardziej na 4 biegu. Klimatyzacja jest manualna.
Czy uszkodzony jest opornik dmuchawy, gdzie on się ewentualnie znajduje?
Dziekuję za pomoc w rozwiązaniu tego problemu
Czy uszkodzony jest opornik dmuchawy, gdzie on się ewentualnie znajduje?
tak to wina opornika. jest zamontowany przy silniczku dmuchawy za schowkiem
cerebellum
16-02-2012, 16:28
Serdecznie dziękuję za pomoc
Pozdrawiam!
cerebellum
07-05-2012, 17:51
już mi ręce opadają... kupilem używany opornik, zdjecie ponizej z oporami, a dmuchawa jak nie dzialala tak nie działa prawidłowo. Co ciekawe, jak rozmontowalem panel srodkowy i wyjalem wtyczke z pokretla regulacji predkosci to dmuchawa nadal działała - czy to normalne??!!. Poniżej zamieszczam zbadany miernikiem schemat polaczen między wtyczką znajdującą sie przy pokretle obrotów a wtyczką wchodzącą w opornik dmuchawy znajdujący sie w nogach pasażera. Proszę, nich ktoś rzuci okiem i powie mi, czy nie ma tu jakiegoś zwarcia (czy polaczenie numer 1 jest prawidlowe)?
Z gory dziekuje za pomoc, a dmuchawa jak chodzila ciagle na 3 biegu tak chodzi (moge jeszcze wlaczyc 4 ty)
37673768
cerebellum
12-05-2012, 16:11
Wstawiłem dzisiaj fabrycznie nowy opornik dmuchawy. Niestety problem nie został usunięty. Czy ma ktoś jakis pomysł jak to naprawić?
cerebellum
13-05-2012, 09:02
Kupilem caly kompletny element, z gniazdem i wszystkimi elementami zamontowanymi. Mnie dziwi ze chodzi ciagle na 3 miegu z 4. Jakby byl walniety sam opornik od temperatury to chodziby tylko na 4 biegu! Chyba bez elektryka sie ne obedzie...
a zobacz czy nie masz coś walniętego w pokrętle od prędkości. bo możne tu jest pies pogrzebany
cerebellum
13-05-2012, 15:40
Jak rozebrałem pokrętło prędkości, wypiąłem z niego wtyczke a opornik byl podlaczony, to dmuchawa i tak chodzila (z odłaczonym pokretlem)
no to coś musi być w wiązce nie tak.
cerebellum
13-05-2012, 21:42
O ranny, jednak bez elektryka sie nie obedzie...:(
cerebellum
17-05-2012, 22:06
Zagadka zostala rozwiązana. NAprawa polegala na tym, zeby dostac sie do filtra kabinowego, zdjać osłonke zakrywającą go i zalozyc ja ponownie. Problem zniknął...
Mam problem z dmuchawą działa tylko na 4-tym biegu, domyślam się, że to opornik i tu moje pytanie, jak go wyjąć? tam jest jakaś śrubka czy zatrzask?
na dmuchawie masz najprawdopodobniej śrubkę. zresztą jak zajrzysz za schowek to będziesz widział kość i wtedy po jej odpięciu będzie widac która to część jest do wyjęcia.
żeby ograniczyć koszty można wymienić sam opornik nie koniecznie całą plytke
Odpinam kość i jak wyjąć sam opornik bo nie chce wyjść, chyba że zabieram się nie do tego co trzeba:confused: Opornik jest za silniczkiem dmuchawy blisko filtra kabinowego? poprawcie mnie jeśli się mylę...
cerebellum
26-05-2012, 14:25
masz racje odnośnie lokalizacji, u mnie jest tak, ze jest taki nit plastikowy ktory chyba trzeba uszkodzic zeby wyjac opornik
nie napisałeś jaki masz samochód ale jesli jest to 1.4 z klimą to masz taka dmuchowe jak na obrazku. odkręcasz to miejsce gdzie sa kości i wyciągasz całą płytkę z opornikiem
3966
Dziwna sprawa jak dzisiaj odpaliłem auto to nawiew działał na wszystkich 4 biegach i na razie jest dobrze. Może to styki nie łączyły wczoraj kilka razy odpiąłem kość ale nie udało mi się wyjąć opornika to wpiąłem kość i zostawiłem. No właśnie ten plastikowy nit o którym piszesz cerebellum, nie da się go wyciągnąć bez uszkodzenia? a jeżeli już to czym go zastąpiłeś?.. Mam 1.4 z klimą manualną jednakże to zdjęcie nic mi nie mówi seth, u mnie jest jakoś chyba inaczej... W każdym bądź razie na chwilę obecną wszystko działa:smile:.
bartoszcz1986
04-10-2012, 17:56
Witam. A czy możecie napisać jaki jest koszt ewentualnej naprawy bo mam podobny problem ze dmuchawa działa tylko na 4. Muszę sprawdzić po przez wypięcie kostki może coś na stykach jak u fafnera.
koszt jest zależny od tego czy twój mechanik będzie reanimował stary opornik czy wrzuci ci nowy zamiennik. Może jeszcze przecież kupić oryginał więc koszt może być różny od 15 zł do 115 więc cieżko coś bliżej powiedzieć.
bartoszcz1986
07-10-2012, 12:44
Pomogło ponowne dopięcie kostki ;) wszystko działa. Najprawdopodobniej kostka miała "luz".
nie napisałeś jaki masz samochód ale jesli jest to 1.4 z klimą to masz taka dmuchowe jak na obrazku. odkręcasz to miejsce gdzie sa kości i wyciągasz całą płytkę z opornikiem
3966
Odgrzewam kotleta, ale u mnie wygląda to tak jak na Twoim zdjęciu seth. rozumiem, ze w moim przypadku TO właśnie jest opornica, która powoduje, ze moja dmuchawa w klima-troniku pracuje nie pracuje, pracuje, wyje, nie pracuje....etc. :) ?
Swoją drogą to mam problem również z klapami nawiewu i z jednej strony wieje zimnym z drugiej ciepłym powietrzem (silniczek przy kolanie kierowcy jest sprawny ale nie działa, tzn wymontowany pracuje a wmontowany w auto nie)
i tak sobie myślałem, czy te dwa przypadki nie występują U WAS jednocześnie i jedno może powodować problem z drugim. Może jakiś bezpiecznik?
ja mam bravo więc u mnie to całkiem inaczej wygląda. pokazany na zdjęciu fragment to opornik odpowiedzialny za obroty silnika od nawiewu. to że silniczek wyje to całkiem inna sprawa i opornik nie ma do tego nic a nic
Swoją drogą to mam problem również z klapami nawiewu i z jednej strony wieje zimnym z drugiej ciepłym powietrzem
jak masz klime dwustrefową to czy oby na pewno masz nastawioną tą sama temp na obie strony?? jak tak to siadła ci klapka od rozdzielacza a ona nie znajduje sie raczej po stronie kierowcy
ja mam bravo więc u mnie to całkiem inaczej wygląda. pokazany na zdjęciu fragment to opornik odpowiedzialny za obroty silnika od nawiewu. to że silniczek wyje to całkiem inna sprawa i opornik nie ma do tego nic a nic
jak masz klime dwustrefową to czy oby na pewno masz nastawioną tą sama temp na obie strony?? jak tak to siadła ci klapka od rozdzielacza a ona nie znajduje sie raczej po stronie kierowcy
Rozumiem procedurę, żeby tak jak w każdej instrukcji "sprawdzić czy urządzenie jest podłączone do zasilania" :P czyli ustawić temperaturę jednakową dla obu miejsc i włączenia przycisku mono.
A co do wycia miałem na myśli to, że wchodzi samoczynnie na wysokie obroty :) lub po prostu nie działa. Nie doprecyzowałem :)
Kupiłem dzisiaj ten opornik FIAT - RESISTENZA VENTILAZIONE STUFA G. PUNTO (http://www.automobililafata.it/ricambi/112_498750628/resistenza_ventilazione_stufa_g_punto.php) w serwisie Fiata (210PLN) nazwa odpowiada mojemu problemowi. Wrzucę, jeśli jest taka potrzeba, zdjęcia z wymiany - latem sprawdzałem i opornik był ciemniejszy w jednym miejscu, jakby osmalony więc chyba problem leży tu.
-
seth
o ile to możliwe i masz czas napisz co musiałbym zrobić lub gdzie szukać rozwiązania przepływu powietrza o odpowiedniej temperaturze?
Jest tak, że jak ma lecieć ciepłe powietrze to leci przez pasażera, jak ma lecieć chłodne to też leci przez pasażera. Kierowcy albo leci gorące (latem) albo zimne - bierze powietrze z zewnątrz tylko?
Kupiłem dzisiaj ten opornik FIAT - RESISTENZA VENTILAZIONE STUFA G. PUNTO w serwisie Fiata (210PLN
a nie lepiej było kupić zamiennik?? bo trochę drogo policzyli, no chyba że nie ma zamienników.
co do drugiego problemu to rozumiem że pasażera grzeje tak jak powinno czyli jak ma ustawiona temp tak u niego grzeje. Natomiast kierowca ma temperaturę zawsze zgodną z tym co jest na dworze?? Jeśli dobrze cię zrozumiałem to winna temu jest klapka od sterowania kierowca/pasażer. Jeśli po ustawieniu na klimie mono (temp taka sama dla obu stref) nie usłyszysz klapki i nie zacznie wiać takie samo powietrze to na bank siadł ten siłownik od przestawiania klapki. Sam tego nie zrobisz no chyba że masz grzany kanał i kupę czasu. trzeba albo ściągać dechę albo nagrzewnice wyciągać. Ja bym udał się do warsztatu (unikałbym ASO bo wezmą strasznie dużo kasy) lub do ludzi od klimy. podobno koszt naprawy to około 300zl = część. Koszt siłownika w przypadku bravo to 120zl w ASO więc u ciebie tyle samo bo oni na jedno kopyto klepali to. Pamiętaj żeby swoją starą część zabrać z warsztatu gdyż może być tak że sprytny elektryk będzie w stanie to zreanimować i będziesz miał na zapas lub po prostu sprzedasz.
Gracias serniore Seth
Zamienników raczej nie ma - DENSO jest producentem i ten sam opornik występuje w oplu corsa D... z tym, że na allegro ta sama część do opla kosztuje 300PLN :)
Dla mnie cena 210 jaką zapłaciłem jest do zaakceptowania. Jak nawiew bedzie działać prawidłowo, to wtedy zajmę się odpowiednia temperaturą po właściwej stronie.
Dzięki za pomoc!
A bravo ma teść, 198kkm, 1.9JTD 120KM, więc jeśli coś cie trapi i mogę pomóc to pisz :)
Teściowa ma pandę 1.1 jakby co... :) 210kkm...
Punto jest z najmniejszym przebiegiem, bo żony... 153kkm
moje bravo na blacei ma 210 tyś km a w rzeczywistości prawie 270 tys km i śmiga aż miło :D w sumie z mechaniką i elektryką żyłem sporo na co dzień więc jakoś sobie radzę ale będę pamiętał o tym żeby do ciebie się uśmiechać w razie czego bo teściu ma zacne auto z zacnym silnikiem jak u mnie. Mam nadzieję ze szybko i bez powikłań rozwiążesz problem.
Aha zapomniałem dodać podłącz auto pod kompa te siłowniki co sterują klapkami zapisują się w postaci błędu którego nie masz na blacie. u mnie był błąd b1009 czy jakoś tak. W dziele bravo II masz o tym
bo teściu ma zacne auto z zacnym silnikiem jak u mnie.
Skromniacha nie ma co :P
Skromniacha nie ma co
wiem. ale cóż poradzisz jak się człek z taka skromnością urodził. Piotrek a ty nie chwalisz zawsze swego auta :D ono jest jak najlepszy przyjaciel "D
hehe, chwale bo puki co śmiga mi się nim miło ale nie mówię, że jest igła no bo cóż - nie jest i nie będzie chociażby ze względu na wiek i zasobność mojego portfela ;)
to i ja nie mówię że jest rewelacyjnie ale tragedii nie ma. A zacne to auto bo dla mnie wygląda świetnie i jestem z niego bardzo zadowolony. z silnika zadowolony jestem. mało pali a odejście też ma kiedy trzeba
to i ja nie mówię że jest rewelacyjnie ale tragedii nie ma. A zacne to auto bo dla mnie wygląda świetnie i jestem z niego bardzo zadowolony. z silnika zadowolony jestem. mało pali a odejście też ma kiedy trzeba
fakt, śmigałem trochę Bravo i przyznaję Wam rację :)
A co do tematu, to po wymianie ustrojstwa (ze zdjęcia seth'a z początku) wentylacja działa prawidłowo ;) żona wynagrodziła :)
Prędkość dmuchawy regulowana w pełnym zakresie działa prawidłowo. Wymiana bardzo prosta:
Pozostała jeszcze tylko popaprana dwustrefowa klimatyzacja...
W warunkach zimowych (ogrzewanie)
Od strony kierowcy dmucha ciepłym
od strony pasażera dmucha zimnym... macie jakieś pomysły,POMOŻECIE?
żona wynagrodziła
Dobra nie pytamy jak :P Pewnie Ci obiadek zrobił dobry hehe
co do nawiewu to pewnie masz zerwaną klapkę lub siłownik siadł. diagnostyka pokaże co jest nie tak.
komar1986
19-04-2013, 09:00
Wracając do rezystora:)
Jeżeli nawiew działa tylko na 4 :) a na 1,2,3 nie działa dociśnijcie kostkę przy rezystorze wchodzącym w silnik dmuchawy bo często ma luzy.
Jeżeli nie pomaga to przed zakupem rezystora (opornika) za tak dużą kase kupcie sobie sam bezpiecznik termiczny bo to on się przepala a kosztuje 2zl w prawie każdym elektronicznym sklepie
Bezpiecznik termiczny NEC 10A 227 stopnie SF226E (3112506898) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/bezpiecznik-termiczny-nec-10a-227-stopnie-sf226e-i3112506898.html)
Przed zakupem zawsze mozna "zwatować" ten bezpiecznik lub zastąpić kawałkiem drucika w celu sprawdzenia czy to napewno jest przyczyna ewentualnie multimetrem w funkcji przejścia:)
Ja juz naprawiałem ten rezystor w około 10 grande za każdym razem za browarka:) oszczędzając ludzią znacznie więcej:)
Pozdrawiam
andrzej82
05-05-2014, 21:00
witam.
Mam pytanie czy ktoś orientuje sie co jest grane jeżeli nie chodzi nawiew na 2-im biegu. Panel klimatyzacji manualnej.
Czy to jest panel do wymiany czy jakiś opornik na dmuchawie. Jeżeli panel klimatyzacji to jak się do niego dobrać zeby nie połamać czegoś.
Z góry dziekuje za pomoc
Witam wszystkich,
mam ten sam problem, u mnie jest to kwestia nadpalonych styków wtyczki do rezystora.
Ktoś może wie jakie końcówki (konektory) na przewód muszę kupić żeby to pasowało później do tej wtyczki?
O to chodzi 21815
A może gdzieś można kupić nową wtyczkę?
5032723118 coś takiego na alledrogo .
Niedawno sam zmienialem bo się wypalilo na stykach
Panowie te styki ze zdjęcia to konektory żeńskie. Warto wiedzieć jak fachowo coś się nazywa.
Ta która podałeś pasowała do twojego punto?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.