PDA

Zobacz pełną wersję : 65 tyś przebiegu mojego Bravo II (4 lata na kołach) - lista usterek i uwagi własne :)



gancoll
13-02-2012, 21:01
Co w trawie piszczy - czyli usterki i wady które, irytują ;)
1. Przy włączaniu spryskiwacza szyby tylnej lekko pryska też na przednią.
2. Mało precyzyjna skrzynia biegów. Wrzucenie jedynki na światłach to nieraz walka Dawida z Goliatem, trójka zawsze lekko charczy.
3. Niezwykle irytujący "gwizd" powietrza przy prędkości ponad 90-100 km/h. (prawdopodobnie nieszczelność na łączeniu blach w okolicach słupków bocznych szyby przedniej u dołu jej podstawy) Konsultowałem to z ASO i podobno Fiat rozwiązał ten problem, a lekarstwem jest uszczelnienie tego miejsca pianką "poliuli coś tam coś tam" :) 24h stania w blacharni bo ten cosik musi wyschnąć
4. Trzeszczące plastiki okrywające drążek zmiany biegów (efekt dźwiękowy występuje przy niskich obrotach i zimnym silniku)
5. Często nieświecąca żarówka H1 z lewej strony pojazdu (czasem trzeba ją wyjąć i założyć jeszcze raz - dziwna sprawa)
6. Spalona żaróweczka oświetlająca pokrętło zmiany ustawienia nawiewu (tragicznie ciężko ją wymienić - ASO domaga się 100 złotych za wymianę bo grzebania min 40 minut)
7. Problemy z zamykaniem przednich drzwi, tylne zamykają się delikatnie i z kulturą, ale przednie nooooo jak w maluchu ;) (przesadziłem z tym maluchem ale trzasnąć trzeba)
8. Wybita końcówka drążka z lewej strony (poprzednia właścicielka w coś wjechała, ale na szczęście nie w męża bo jak kupowałem Bravolota to z nim rozmawiałem ;)
9. Słabe ogrzewanie, mój poprzedni samochód nagrzewał tak ,że przy nastawieniu maksymalnej temperatury nawiewu można było sie poparzyć, tu niestety wieje tylko średnio ciepłe powietrze, a przy tych okropnych mrozach ciężko zdjąć kurtkę i trzeba w niej jeździć bo jest chłodno w kabinie
10. Po każdej wizycie w myjni nie świeci tylna lewa lampka oświetlająca tablicę rejestracyjną, trzeba ją wyjąć i włożyć (zupełnie jak w przypadku przedniej żarówki halogenowej ale w tamtym przypadku myjnia nie ma znaczenia)
11. Zmęczyłem się już tym pisaniem :)..........
12. Średnio co 5 tyś km trzeba dolać z 250ml oleju silnikowego (chyba w normie, zawsze leje Selenie ale chyba przejdę na Mobila1 bo tańszy a wcale nie gorszy)

seth
13-02-2012, 22:24
1. Przy włączaniu spryskiwacza szyby tylnej lekko pryska też na przednią.
normalka. też tak mam


4. Trzeszczące plastiki okrywające drążek zmiany biegów (efekt dźwiękowy występuje przy niskich obrotach i zimnym silniku)
u mnie cos w mróz też trzeszczy delikatnie ale na dołkach. lecz w drzwiach z prawej strony. niestety nie wiem czy tyl czy przód


7. Problemy z zamykaniem przednich drzwi,
szczególnie te od kierowcy. latem będę z tym walczył


Wybita końcówka drążka z lewej strony
u mnie lewy sworzeń był walnięty. wymieniłem oba razem z tulejami. a co za jednym zamachem komplet. całkowity koszt z moja robotą to 130 zł

ja u siebie wymieniłem przegub (o zgrozo u mnie występuje cala półoś, brak zamienników a koszt w ASO 1200zł) ba wymieniłem oba bo drugi po wyjeździe z warsztatu też rypał ale kupiłem używana półoś. chyba wiesz dlaczego :D
u mnie przełącznik wariuje. przy mrozach nie trzyma prawego kierunku (trzeba wajchę trzymać) póki się trochę w aucie nie nagrzeje. przy +3 samo się naprawia :D. do tego dochodzi problem z wycieraczkami bo przełącznik podaje impuls na kompa żeby je przyspieszył i czasem trzeba tylną wycieraczkę włączyć żeby przód przestał chodzić :P fajnie prawda?? :D
mój ma prawie 200 tysięcy nalatane.
jestem z niego zadowolony ogólnie rzecz ujmując

szela
17-02-2012, 21:21
Moje Bravo ma 2 lata i 54 najechane i też coś mi się dzieje ze skrzynią. 3 ciężko wchodzi i czasem potrafi wyskoczyć, skrzynia zachowuje się jakby miała mało oleju byłem w ASO nie stwierdzili wycieku, poziom oleju niski ale dopuszczalny, nie miałem czasu zostawić im auta na dwa dni ale będę musiał to wyjaśnić.
Mój 1,6 Multijet w ogóle w te mrozy się nie zagrzewa, nie mówiąc o kabinie ;)
Co do przełączników to u mnie były wymieniane w ramach akcji serwisowej i już nie mam z tym problemów a też nie chciały kierunki wchodzić jak było zimno.
U mnie na gwarancji wymieniali też matę grzewczą lusterka lewego.
Olej mi nic nie bierze co dziwne.
Ja też jestem zadowolony nawet bardzo, jedyny mankament to że pali wyraźnie więcej o mojej starej bravy 1,9jtd.

seth
17-02-2012, 23:34
Ja też jestem zadowolony nawet bardzo, jedyny mankament to że pali wyraźnie więcej o mojej starej bravy
to już wyjaśniłem ci w innym temacie. 1.6 pomimo 120 km to jednak mały motorek a buda ciężka. dla porównania Hyundai Coupe 2.7 pali tylko 12 litrów waży mało i to dlatego.
co do skrzyni biegów to ja na szczęście nie mogę złego słowa powiedzieć. chodzi jak marzenie. (odpukać)
co do lusterka to ja zauważyłem że u mnie chyba ogólnie ktoś przy podgrzewaniu grzebał. lewe na bank nie grzeje a prawe nie wiem do końca

opti
18-02-2012, 09:06
ja u siebie wymieniłem przegub (o zgrozo u mnie występuje cala półoś, brak zamienników a koszt w ASO 1200zł) ba wymieniłem oba bo drugi po wyjeździe z warsztatu też rypał ale kupiłem używana półoś. chyba wiesz dlaczego

not true, 1.9 8v - 46307914 - PRZEGUB HOMOKINETYCZNY, 77366001 - PRZEGUB HOMOKINETYCZNY KPL..,

seth
18-02-2012, 13:13
opti daj mi link. zafascynowało mnie to bo u mnie po vin nie wywala przegubu. były rożne montowane w jednym modelu. więc to nie tak jak ci się wydaje. ja zamówiłem taki co niby pasuje do tej wersji i dupa. nie pasował. ASO tez nei znalazło po Vin przegubu. więc niestety u mnie jest cała półoś

opti
18-02-2012, 13:48
masz numer czesci wiec po co Ci link do epera? wiesz bajki typu nie ma przegubu od pracownika z aso ktory nie potrafi kliknac na szczegoly czesci i wyswietlicz czesci skladowe juz nie raz slyszalem, chcesz daj vin i zapewne potwierdzi sie to ze przeguby sa z w/w numerami tylko ktos ich nie umial znalesc i wcisnal bajeczke

do wszystkich mj sa przeguby do kupienia osobno bez poloski, wiec nie jest wyjatkiem tez 8v

szela
18-02-2012, 14:19
Wiem, że w starym bravo też był problem z przegubami i kolega Aramis regenerował w swojej Maryśce, jak dobrze pamiętam to płacił chyba 400zł za regenerację obu. Wiec to zawsze lepiej niż 2x1200zł.

seth
18-02-2012, 14:57
masz numer czesci wiec po co Ci link do epera?
już załapałem. ja tez ten nr znalazłem ale on nie pasuje do mojego auta. wyszło 5 modeli które nie mają przegubów. jest inny rozmiar półosi i nie pasują te co sa dostępne a fiat nie pościł na rynek pasujących. wile osób już to sprawdzało więc wierz mi nie masz racji.

opti
18-02-2012, 14:59
to pozostaje Ci sie cieszyc z wersji NB ktora ma tylko kpl polosie.. ale w sumie lepiej sprzedac kpl bo wiekszy zysk :]

seth
18-02-2012, 15:01
ale w sumie lepiej sprzedac kpl bo wiekszy zysk :]
no na pewno tak. ja z tymi przegubami to do dnia dzisiejszego mam kłopot bo kasy nie odzyskałem od allegrowicza który mi je sprzedał. ale to inna bajka. ciekami mnie fakt gdzie regenerują przeguby. trzeba poszukać