PDA

Zobacz pełną wersję : Palio Weekend 1,6 '99 - wysokie obroty + wysoki stan oleju



stasioo_1983
13-02-2012, 10:41
Witam,

mam problem z moim fiatem palio weekend 1,6 16v rocznik 99.
Pierwszy problem to że od kilku dni występują problemy ze zbyt wysokimi obrotami – min 1100-1200. Po przejechaniu ok. 7km obroty nie spadają. Przy zapalaniu samochodu obrotu wskakują na 1500-1700 i pomału spadają do tych 1100-1200. Dodatkowo zauważyłem że od czwartku po starcie jak delikatnie wcisnę pedał gazu obroty od razu szybują do 2000-3000 i się normują. Dzieje się tak nawet podczas jazdy przez pierwsze kilkaset metrów. Dziś rano (7:00) sprawdziłem poziom oleju w silniku i wydaje mi się że jest zadużo oleju. Na bagnecie miałem ok. 3-5mm poza poziom maks (ten płaski fragment). Przy czym olej nie był czarny, ani bardzo gęsty tylko taki brązowaty i wydaje mi się że było czuć od niego benzynę ale tu mam problem bo mam katar i moge sie mylić;).
Bardzo proszę o pomoc czy to coś poważnego i muszę do mechanika odstawić – a to będzie już chyba pech bo dopiero co niedawno go odebrałem wprawdzie z innego powody ale to kolejny wydatek, czy może coś błahego i da się to samemu naprawić.

Drugi problem mam z dziwnymi odgłosami dobiegającymi z prawego przodu samochodu (tak z okolic koła/błotnika). Jak odpalę samochód i np. skrobię szyby to z tego miejsca dobiegają metaliczne odgłosy i dość mocne drgania. Jak siedzę w samochodzie odnoszę wrażenie że przenoszą się one do środka od prawej strony. Po przejechaniu kilometra-dwóch ustępują.

A tak pozatym wiecej problemów nie zauważyłem i auto bez najmniejszego problemu zapala na dotyk nawet przy mrozoach -20st.

seth
13-02-2012, 12:56
a jak z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym??
jeśli jest jego mało to może to wskazywać na wyciek płynu do oleju.
w takim wypadku polecam podjechać i zbadać kompresje

stasioo_1983
13-02-2012, 13:04
a jak z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym??
jeśli jest jego mało to może to wskazywać na wyciek płynu do oleju.
w takim wypadku polecam podjechać i zbadać kompresje

Jeśli to ten zbiornik po prawej stronie to mam już minimum (dziś to też zauważyłem).

Z tego co też zauważyłem po przejechaniu ok 7km powietrze jest ledwo ciepłe a wskazówka od temperatury płynu chłodniczego ledwo drgnie lub nie drgnie.

Kompresje zbadam u każdego mechanika czy musi to być warsztac spejalistyczny?
Sorki za laickie podejście do tematu ale w te klocki jestem noga kompletna ;(

seth
13-02-2012, 13:05
zobacz kompresję i wtedy będzie wiadomo juz sporo na ten temat

yacub
17-02-2012, 11:13
i do sprawdzenia termostat :)