PDA

Zobacz pełną wersję : BRAVO II 1.4 120km - KUPNO- Czy watro?



Rick
08-02-2012, 17:31
Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się kupić nowe Bravo II za 54000 zł silnik 1.4 120km

Chcą mi za tą sumkę wcisnąć w salonie..
Jakie są wasze opinie?

Warto.. Czy nie warto?

seth
08-02-2012, 18:31
tanio jak barszcz jak za nowe auto. tyle ze nie wiemy jakie ci wyposażenie chcą dać. napisz cos więcej. i czy na pewno chcesz benzynkę

byrrt
08-02-2012, 19:06
Przy dzisiejszych cenach ropy brać benzynę i ew. dobrą instalację gazową ;)

Rick
08-02-2012, 19:30
Wyposażenie standard.

A czy bardzo odczuwa się różnicę 1.4 90km a 1.4 120km?

Może i pytanie jak 3 latka ale..
Mam okazje kupić 90 jeszcze taniej..
I nie wiem czy ryzykować słabszy silnik..

seth
08-02-2012, 19:45
Wyposażenie standard.
co rozumiesz przez standard?? bo to pojęcie względne
.


nie wiem czy ryzykować słabszy silnik..
ja bym brał mocniejszy ale zobacz sobie jeszcze na spalanie obu modeli na stronie autocentrum.pl/spalanie



Przy dzisiejszych cenach ropy brać benzynę i ew. dobrą instalację gazową

spalanie
bravo 1.4 120 KM średnio 10 litrów gazu koszt przejechania 100km pb 45zl LPG 39zł
bravo 1.9 120 KM średnio 6 litrów ropy koszt przejechania 100km 34 zł

więc teraz pytanie czy na pewno warto pchać się w gaz?? i wymieniać świece co 15 tysięcy i płacic za przeglądy więcej?? chyba nie bardzo jednak tym bardziej ze zapowiadają wzrost ceny gazu do 4 zł

miszko
08-02-2012, 20:37
Chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się kupić nowe Bravo II za 54000 zł silnik 1.4 120km

W Bydgoszczy w salonie Fiata w czerwcu 2011 chcieli mi Bravo II z tym motorem z pakietem Sport (nie model sport, a pakiet Sport) sprzedać za ciut ponad 56 tys. zł.
Auto fajnie się prezentowało, alufelgi rasowe, całe czarne, szyby przyciemnione, czerwona nić w środku.
W tej cenie oferowali tez montaż instalacji LPG w salonie, czyli wyjechałbym już autem na LPG.


A czy bardzo odczuwa się różnicę 1.4 90km a 1.4 120km?
Jeździłem tym i tym i czuć różnicę, ale tylko wtedy gdy turbina się ruszy dobrze do pracy, wtedy czuć te dodatkowe konie.
Samo auto źle się nie odpycha i to i to. 1.4 z Turbo udaje się też dobrze "zagazować".

Ja bym szukał tego mocniejszego, jak nowe to nie ma obaw, że ktoś źle traktował turbinę.

Dopytaj się w salnie o jakieś egzemplarze z rocznika poprzedniego, mają duże upusty.
Lub auta które stoją na stocku. W tamtym roku słyszałem o ... nowej Alfie 159 SW która była nowa tyle tylko, że około 2 lata na stocku "przeleżała".
Może to akurat zły przykład bo nie dobrze jak auto tyle stoi, ale dopytaj się o jakieś roczniki z roku ubiegłego.

Rick
08-02-2012, 20:52
No i dlaczego nie kupiłeś? :)

miszko
08-02-2012, 20:53
Julka mi się zamarzyła ;) A później jakoś ciśnienie odeszło i tam sam jakoś temat zszedł na dalszy plan.

byrrt
08-02-2012, 21:06
bravo 1.4 120 KM średnio 10 litrów gazu koszt przejechania 100km pb 45zl LPG 39zł
bravo 1.9 120 KM średnio 6 litrów ropy koszt przejechania 100km 34 zł
ej no Paweł nie naginaj sytuacji..
Podejrzewam że paliwa bierze to z 8 litrów czyli 100km = 8*5,6~45zł, gazu ok niech bierze 10 czyli 10*2,7=27zł, disel licząc ok 6-7 litrów ok 37z.
Do tego disel będzie drożeć, ale PRZEDE WSZYSTKIM auta z tymi silnikami są znacznie droższe i w razie awarii zdecydowanie bardziej walą po kieszeni.. A nie ma się co łudzić że to tak jak stare wolnnosące disle nie psują się wcale..


---------- Post dodany o 21:06 ---------- Poprzedni post dodany był o 21:05 ----------

I zmieniłem temat - to BRAVO a nie BRAVA ;)

seth
08-02-2012, 22:54
ja wzialem dane ze strony autocentrum. a co do spalania to ja swoim nie przekraczam 6/100 czyli 6* 5.60=33.60 moim zdaniem gra nie warta swieczki bo LPG ma drożeć i kosztować tyle co inne paliwa wiec czy jest sens czy nie to neich kazdy sam oceni. mialem auto na gaz i mam ropniaka. do gazu nigdy nie wróce i tyle wiem. co do cen części to nei powiedzialbym ze sa droższe raczej ceny sa porównywalne (rozrząd z pompa wody + olej + filtry= 700zł z robotą chyba niewiele) tym bardziej że sporo pasuje ze stilo. a i sam samochód z wyprzedaży 2011 będzie w porównywalnej cenie

byrrt
09-02-2012, 08:30
Paweł ja się tam upierać przy niczym nie będę, ale fakt jest taki, że gaz drożeć to ma już od dobrych paru lat.. Nawet jak będzie kosztować 4zł to będzie opłacalny przy cenie paliwa za 6zł (disel pewnie z 50gr więcej). Instalacja za 3000zł zwraca się po 20-25tyś.. Silnik disla jest droższy z reg o nawet 7-10tyś zł (choć jak tu to nawet nie wiem).. A mówiąc o częściach nie mówię o rozrządzie tylko o turbinie, o wtryskach.. Padnie turbina i masz parę tyś w plecy..

seth
09-02-2012, 10:41
niby masz rację z ta turbina ale w tym 1.4 120 tez jest turbo więc myśle że koszt podobny jej regeneracji. nie wiem ja jakoś do gazu nigdy bym nie wrócił, za dużo z tym kłopotu jak cos się sypie. ze znalezieniem dobrego gazownika jest większy kłopot jak z mechanikiem. może jeszcze fakt że place za ropę trochę mniej jak przeciętny kowalski i dlatego mi się to opłaca. mnie 100 km kosztuje jakieś 25 zł . tyle to ja praktycznie płaciłem z puntem na gaz które brało średnio 9 litrów tegoż trunku na mieście

szela
17-02-2012, 21:10
Chciałem kupić 1,4 T-jet ale nie znalazłem nic ciekawego z automatyczną klimatyzacją, na czym bardzo mi zależało dlatego mam 1,6 multijet też 120koni. Ogólnie silniczek fajny, cichy, elastyczny ale pali sporo i powiem szczerze, że jak czytam, że 1,9 nie przekracza 6litrów to troszkę nie chce mi się wierzyć. Starą bravą mogłem zejść poniżej 5 w trasie, a w cyklu mieszany paliła niecałe 6, nuovo bravo z 1,6 w trasie ma problem zejść poniżej 6 a mieszany zaczyna się 6,5...
Dla mnie 1,4 T-jet prowadził się super i jak dobrze pamiętam to w zeszłym roku proponowali mi w salonie za 48tys rocznik 2010 + 3tys za instalację gazową.

seth
17-02-2012, 22:06
nuovo bravo z 1,6 w trasie ma problem zejść poniżej 6 a mieszany zaczyna się 6,5..
mala litraż jednak robi swoje pomimo że koni jest psoro to jednak pojemnośc za mała. to auto troche waży.
obecnie jeżdżę tylko w mieście 3/4 km i znowu start z zimnego. spalanie to 7,4l/100. sporo ale jednak przy -10 to zanim się rozgrzeje to ja go juz gaszę.
latem spokojnie 6 na mieście a trasa 4.5 jadąc przepisowo i hamując silnikiem natomiast tarsa 120 i wyprzedzanei czyli energiczna jazda to max 5.4

szela
18-02-2012, 13:24
1,6 a 1,9 to nie jest aż taka różnica w pojemności, a po to wkładają mniejsze silniki żeby mniej palił, a nie więcej bo innych oszczędności z nich nie ma. Wiem, że dane producenta o spalaniu można włożyć między bajki ale nie spodziewałem się takiego spalania.
Fakt, że ja rzadko jeżdżę 120km/h, do pracy lecę A4 a że zawsze jestem spóźniony to potem trzeba nadrabiać ;)

seth
18-02-2012, 13:55
1,6 a 1,9 to nie jest aż taka różnica w pojemności
spora różnica. i nie masz tu racji.


po to wkładają mniejsze silniki żeby mniej palił
kolejna bzdura. tu chodzi o mniejsze składki na ubezpieczenie. bo mniej nie będzie paliło na bank. nie patrzy się tylko na pojemność i moc przy spalaniu lecz także na gabaryty auta. przykład to Hilux mający silnik 1.6 myślisz że jemu tez dali taki silnik żeby mniej palił?? raczej na pewno nie.

szela
18-02-2012, 17:32
kolejna bzdura. tu chodzi o mniejsze składki na ubezpieczenie
Chcesz powiedzieć, że cały downsizing jest spowodowany tym, że w PL płaci się składki OC w zależności od tego jaką auto ma pojemność?


Napisał szela
1,6 a 1,9 to nie jest aż taka różnica w pojemności
spora różnica. i nie masz tu racji.
Różnica jest, nie czasem jeden gar nie ma 300cccm, ale w porównaniu z tym, że np fiat "zastępuje" silnik 1,4 silnikiem 0,9 turbo zejście o marne 0,3 litra wygląda blado.

seth
18-02-2012, 19:39
PL płaci się składki OC w zależności od tego jaką auto ma pojemność?
oczywiście że tak. są tzw. widełki i w zależności od tego w jakich się znajduje twoje auto tak wygląda składka. oczywiście to jedna ze składowych na ostateczna kwotę.
oto jedne znich
0-700
701-900
901-1250
1251-1800
1801-2200
2201-w górę
Compensa poniżej 1000;
1001 – 1200;
1201 - 1400;
1401 – 1600; twoje bravo się łapie tu bo rzeczywista pojemność to 1598cm3
1601 – 2000;
2001 i więcej.
oto tabela. tu jeszcze róznice nieduże między twoim a moim ale te różnice czasem sięgają 500/600zł i więcej
2599

byrrt
18-02-2012, 20:15
szela odnośnie różnicy 1.6 a 1.9 czy nawet 1.8.. Moja młoda ma Peugeota 206 1.6 16V 110km, ja mam Bravo 1.8 16V 113km.. Waga aut jest bardzo zbliżona, nie porównuję tu przełożeń itp, ale z grubsza się to wszystko pokrywa.. Fiatem zdecydowanie przyjemniej się jeździ, ma też lepszego kopa i nie chodzi o te 3km tylko o to, że ja spokojnie mogę na 5 tym biegu przyspieszać od 50km/h do 200 a młoda jakby wrzuciła 5 przy 50km/h to by budą tak bujało itp.. Inna elastyka silnika, u mnie znacznie niżej łapie moment obrotowy.. Generalnie może porównywanie 2ch zupełnie innych aut mija się z celem ale tak właśnie jest z każdym silnikiem.. Jeździłem brava 1.6 i 1.4.. 1.4 to w sumie muł bagienny przy 1.6 i 1.8 ale nawet 1.6 trzeba po prostu wyżej kręcić jak chce się czuć przyspieszanie.. Często właśnie te 200cm robi dużą różnicę w dynamice jazdy bo te KM to są przy odpowiednich warunkach i obrotach, a anie tylko konie się liczą tylko też moment i obroty w których jest on maksymalny..

szela
18-02-2012, 21:05
Wiem, że w PL płaci się od pojemności ale w Niemcze płaci się od koni, w UK też konie mają wpływ na wysokość stawki, podejrzewam, że w większości europy na stawkę wpływ mają konie a nie pojemność. Jakbyś przeczytał całe zdanie to wiedziałbyś, że było to pytanie retoryczne które zadam jeszcze raz, "Chcesz powiedzieć, że cały downsizing jest spowodowany tym, że w PL płaci się składki OC w zależności od tego jaką auto ma pojemność?" Cały świat, wszystkie firmy motoryzacyjne zmniejszają pojemności żeby Polacy płacili mniej za OC? Troszkę nie chce mi się wierzyć... Poza tym troszkę o tym czytałem i z tego co pamiętam to ma to na celu mniejsze zużycie paliwa i niższe koszty produkcji. Artykułów w necie nie brakuje więc jak ktoś chce może się dokształcić.
byrrt nie można, od tak sobie, porównać 2 silników bo na elastyczność ma wpływ wiele rzeczy.

seth
18-02-2012, 22:08
Wiem, że w PL płaci się od pojemności


Chcesz powiedzieć, że cały downsizing jest spowodowany tym, że w PL płaci się składki OC w zależności od tego jaką auto ma pojemność?

jakos nie widać żebys wiedział. i wcale nie wyglądało to jak pytanie retoryczne a jak brak wiedzy w danym temacie.

byrrt nie można, od tak sobie, porównać 2 silników bo na elastyczność ma wpływ wiele rzeczy.
i tu sie mylisz budowa silników jest podobna więc ma to jak najbardziej sens. porównaj swoje 1.6 z moim 1.9 moje spala mniej a jeżdżę dynamicznie. bilans spalania z okresu dużych mrozow i jazdy tylko po miescie oraz na odcinkach 3/4 km to 7.4 więc całkiem nieźle. normalnie jest 6 więc pojemność ma duże znaczenie.

szela
19-02-2012, 01:06
jakos nie widać żebys wiedział
OC płacę już od dobrych kilku lat i naprawdę wiem jak oblicza się jego wysokość. Chodzi mi o to, że wg Twojego rozumowania w Polsce kupujemy tyle nowych aut, że koncerny motoryzacyjne wręcz biją się o nasz rynek i stosują downsizing żeby nam, Polakom było łatwiej i żebyś mogli płacić mniej, co tam Unia, co tam normy emisji spalin, co tam ceny ropy, niech auta palą więcej - Polacy będą mieli niższe OC, to jest dla nas najważniejsze, czy dobrze myślę?

"Pogoń za osiągami silników Diesla sprawiła, że w konstrukcji jednostek benzynowych wykorzystano w praktyce i rozwinięto downsizing. Idea jest prosta - zużywamy mniej paliwa, ale nie rezygnujemy z dynamiki" - cytat z pierwszego lepszego artykułu o downsizing.

Akurat moment obrotowy, czyli parametr który często utożsamia się z tzw. elastycznością silnika w głównej mierze zależy od przełożenia, w przeciwieństwie do mocy silnika, na którą przełożenie nie wpływa znacząco. Silniki o tej samej pojemności mogą zupełnie inaczej "jeździć", mieć zupełnie inne charakterystyki, nawet dwa "takie same" (identyczna pojemność) bloki z inną górą (np 8v i 16v) zachowują się inaczej, nie mówiąc już o tym, że nawet o identycznych silnikach po dokonaniu modyfikacji układu dolotowego która pozwala zmienić przebieg krzywej M/obr/min. mogą jeździć zupełnie inaczej. Pomijam fakt różnego stopnia zużycia dwóch silników. Dlatego takie porównania uważam za lekko nietrafione.

Kolejną sprawą jest to że 1,6Multijet 120koni jest wg. producenta szybszy, mniej zajmuje mu sprint do setki i mniej pali - od taki efekt uboczny poprawiania Polakom komfortu życia, w końcu robimy to tylko po to by w Polsce płacono mniej za OC.

Spalanie średnie wg portalu autocentrum dla mojego silnika to 4,8 - średnia z opinii użytkowników. Zazwyczaj dane tam zawarte się sprawdzają dlatego się ucieszyłem, że będę miał oszczędne auto. Niestety mi takiego spalania nie udało osiągnąć i o tym piszę aby ktoś kto to przeczyta mojego posta miał świadomość, że może nie być tak kolorowo. Wydaje mi się, że po to właśnie jest forum aby wymieniać się informacjami/spostrzeżeniami/odczuciami (nawet subiektywnymi) a nie na siłę próbować przekonać do swojego zdania.
Szanuję kolegę i naprawdę nie chciałem się bawić w cytowanie, czy inne słowne przepychanki bo nie o to chodzi ale jak kolega neguje wszystko co napisałem, w każdym temacie, w dodatku, w moim przekonaniu, głosząc poglądy mijające się z prawdą to musiałem zareagować.

seth
19-02-2012, 09:01
Kolejną sprawą jest to że 1,6Multijet 120koni jest wg. producenta szybszy, mniej zajmuje mu sprint do setki i mniej pali
no więc pomysl. skoro jest zwinniejszy i szybszy (co jest głupota totalna i brednią na kółkach, jak ma palić mniej jak sa to samochody o tej samej wadze i liczbie koni różniące się pojemnością. chyba to troche nie tak skoro pojemność mniejsza i jeszcze ma mniej palic przy takiej budzie.) to jak ma byc oszczędniejszy?? zastanów sie nad tym bo to sprzeczne informacje ktore daje koncern a na ktore sie lapią ludzie. oprócz OC jest jeszcze myslenie kerowcow typu: aha ma mniejsza pojemnośc to mniej spali. bzdura. nie patrzą ludzie na inne czynniki jakie wpływają na to spalanie

Spalanie średnie wg portalu autocentrum dla mojego silnika to 4,8 - średnia z opinii użytkowników. Zazwyczaj dane tam zawarte się sprawdzają dlatego się ucieszyłem
zazwyczaj. ja też z ich strony korzystam ale dane niekiedy sa przekłamane

nie na siłę próbować przekonać do swojego zdania.
ja cie nie przekonuje bo mi to lotto. mówię tylko jak jest.

w każdym temacie, w dodatku, w moim przekonaniu, głosząc poglądy mijające się z prawdą to musiałem zareagować.
nie neguje tylko wyrażam swoje zdanie. i nie mijam sie z prawdą tylko mówię jak jest wg mnie do czego mam takie samo prawo jak ty.

nie mam zamiaru ci udowadniać że mam racie bo widać jesteś nieugięty i dalej twierdzisz że powinieneś mieć nizsze spalanie ode mnie. to ja życzę ci osiągnięcia takich rezultatów.

byrrt
19-02-2012, 10:33
seth faktycznie podchodzisz do sprawy dość bezkompromisowo.. Tu się czepne Twojego stwierdzenia że jak auto te same, tyle samo KM to MUSI palić tyle samo - nie no to już bzdura jest ;-) Są różne jednostki i różnie one gospodarują paliwem.. Wielokrotnie zdarza się że auto z mniejszym silnikiem będzie paliło mniej choć należy z tym uważać.. Jak silnik będzie źle dobrany do auta to będzie palił więcej niż np większy mocniejszy. Z telefonu piszę więc nie mogę w pełni rozwinąć myśli..

seth
19-02-2012, 11:21
seth faktycznie podchodzisz do sprawy dość bezkompromisowo
jak tak zostałem odebrany to sorry.


jak auto te same, tyle samo KM to MUSI palić tyle samo
chyba źle mnie zrozumiałeś. chodziło mi bardziej o toze przy takich samych mocach i gabarytach palic nie będą identycznie jeśli pojemnośc jest inna. i że 1.6 może palic więcej.


Jak silnik będzie źle dobrany do auta to będzie palił więcej niż np większy mocniejszy
no właśnie cały czas o to mi chodzi. i chce to wytłumaczyć a kolega szela upiera się ze mniejszy musi znaczyć oszczędniejszy. i to nei chodzi o bezkompromisowość tylko o konkretny przykład jaki mamy teraz w porównaniu tego 1.6 i 1.9

aha i co do tego że niby nie patrzę na zdanie innych.

Spalanie średnie wg portalu autocentrum dla mojego silnika to 4,8
na stronie autocentrum na ktora powoływał się szela jest tak
1.6 - 120KM spalanie 5.8 = 25 opinii
1.9 - 120KM spalanie 6.0 = 140 opinii
więc widać że akurat w tym silniku nie ma się co za bardzo sugerować bo dane są mało miarodajne
więc wydaje mi sie że jak ktoś mówi i tłumaczy że nie koniecznie musi być tak ze mały litraż = małe spalanie. a wydaje mi sie że moje wypowiedzi były dość konstruktywne.

BART_osz
19-02-2012, 11:42
no właśnie cały czas o to mi chodzi. i chce to wytłumaczyć a kolega szela upiera się ze mniejszy musi znaczyć oszczędniejszy. i to nei chodzi o bezkompromisowość tylko o konkretny przykład jaki mamy teraz w porównaniu tego 1.6 i 1.9
To parę słów ode mnie - jak było w praktyce .
Mam parę znajomych którzy jeździli bravo najpierw z 1,9 a potem z 1,6 jtd jak 1,9 zaczeli wycofywać - za każdym razem po roku eksploatacji - samochody służbowe - to mogą być subiektywne odczucia ale te 10-12 osób nie może się mylić - praktycznie każdy z tych paru osób mówił że 1,6 przyjemniej się zbiera i mniej pali , moje zdanie jest takie samo - przy codziennej eksploatacji 1,6 miał średniego te 0,5 mniej niz 1,9 . Gonitwy po zakładzie po najdłuższej prostej :D - 1,6 choć nieznacznie - zawsze był z przodu, bez względu na kierowce . Moim zdaniem 1,6 przyjemniej się wkręca na obroty - i wrażenie jest jak by się miało więcej mocy pod pedałem przyspieszenia niż w przypadku 1,9. Jedyna przewaga 1,9 jaką ja widzę - jak ktoś ma ochotę podkręcić programowo elektronikę - brał bym 1,9 .

seth
19-02-2012, 12:25
jak ktoś ma ochotę podkręcić programowo elektronikę - brał bym 1,9
powiedz mi fesem da się zdziałać coś?? czy polecasz inny program.
i powiedz bo może się orientujesz jak 1.9 150 KM sę zachowuje w porównaniu do 120 KM

szela
19-02-2012, 12:50
no więc pomysl. skoro jest zwinniejszy i szybszy (co jest głupota totalna i brednią na kółkach, jak ma palić mniej jak sa to samochody o tej samej wadze i liczbie koni różniące się pojemnością.
Nie stawałem na kresce z 1,9 ale producent podaje, że jest szybsze, a kolega BART_osz potwierdza to przeprowadzeniu testów. Także jak widać nie jest to głupotą totalną ani brednią na kółkach. Nie twierdze, że różnica w sprincie do 100km/h rzędu 0,3 sekundy jest porywając ale jest i jest to faktem.
A może być szybszy i mniej palić bo jest nowszym silnikiem, lżejszym i 16zaworowym, o takie kilka nieistotnych różnic.
No ale dyskusja przeradza się w kłótnię obiegając do głównego tematu.
Wiec napisze jeszcze to co chciał i wyłączam się z tematu.
Jestem bardzo zadowolony z Nowego Bravo jest bardzo fajnym i wygodnym autem ale mi silnik 1,6 bardzo dużo pali, owszem jeżdżę dynamicznie i szybko ale wydaje mi się średnie spalanie od 6,5l/100km to stanowczo za dużo.

seth
19-02-2012, 14:16
Nie stawałem na kresce z 1,9 ale producent podaje, że jest szybsze
maja taka sama Vmax z tego co wyczytałem i takich samych obrotów potrzebuje do osiągnięcia 120 KM. nie wiem jak to sie ma do całej dynamiki ale jak mówicie ze jest zwinniejsze to pewnie tak jest.
dlatego ciekawi mnie jak ma się to tych dwóch aut 1.9 16V dzikawi mnie spalanie w nim. powinno być drastycznie większe myślę że nawet średnie bliskie 7.5

BART_osz
20-02-2012, 19:25
ale mi silnik 1,6 bardzo dużo pali, owszem jeżdżę dynamicznie i szybko ale wydaje mi się średnie spalanie od 6,5l/100km to stanowczo za dużo.
Wydaje mi się że przy dynamicznej jeździe 6,5 średniego to całkiem nieźle ;) - ale to oczywiście znowu u każdego z nas to "dynamicznie" może znaczyć odmienne style jeżdżenia.


powiedz mi fesem da się zdziałać coś?? czy polecasz inny program.i powiedz bo może się orientujesz jak 1.9 150 KM sę zachowuje w porównaniu do 120 KM
Nie wiem, czy fesem coś się da zdziałać - w przypadku chiptuningu dużo więcej wiem o grupie vag :) o fiacie niestety mało :-( .
Ale znajomego z byłej pracy mam który zafundował sobie nowy program - z hamowaniem przed i po - w 1,9 120 konnym - przebieg momentu fajnie mu "wymodelowali" :) z maxem Nm przy 2,5-2,6 rpm i jeździ to świetnie ( koników wyszło 148, momentu... nie pamiętam :-/ ) . Przejechał od tego czasu już z 60 tyś i narazie sprzęgło się nie ślizga i wszystko jest tip top. Spalanie miał zaraz po chipie wyższe - ale to tłumaczę "cieszeniem" się większą mocą .

W swoim ori 1,9 150 konnym - średniego spalania przy spokojnej jeździe mam 6,2 - żeby dobić do 7,5 jak seth pisze - da się - ale muszę się mocno starać ( a buda mocno nie opływowa i ciężka - dużo cięższa niż w bravo ) . W bravo takie 1,9 16v - będzie miało spalanie jak 1,9 8v :)- takie jest moje doświadczenie choć bravo z takim silnikiem jeździłem tylko tydzień - różnica w jeździe w stosunku do 8v - niby tylko 30 koni ale różnica spora . Takim sportem można zaskoczyć na drodze nie jednego kozaka w "lepszej" marce :) . Bravo sport to super zabawka wywołująca szeroki uśmiech na twarzy kierowcy :) . Myślę że każdy kto jeździł z tym się zgodzi .

seth
20-02-2012, 19:40
żeby dobić do 7,5 jak seth pisze - da się - ale muszę się mocno starać
jak pisałem około -15* i odcinki 3/4 km i start zawsze z zimnego. więc na 400km wyszło mi te 7.5. sporo ale i temperatura robi swoje. jadę w środę do Białegostoku i zobaczę czy jadąc przepisowo i hamując silnikiem wyjdzie mi te moje raz osiągnięte 4.6.
tak myślę że sie połaszę na podniesienie mocy