PDA

Zobacz pełną wersję : Grzanie świec



galka
08-02-2012, 13:10
Witam

od niedawna jestem posiadaczem Cromy, takie pytanie na szybko czy w waszych samochodach tez długo grzeją świece żarowe??

croma 1,9 16V 1995r

seth
08-02-2012, 14:15
wszystko zależy od tego jaki jest mróz. np latem to prawie zauważam spiralkę bo zaraz gaśnie a przy -25 to juz chwile sie pali.u ciebie pewnie maja one juz nalatane kilometry więc moga byc juz wypalone troche i potzrebują więcej czasu ale jak nei masz błędu na desce ze cos jest nie tak to nie ma obaw i nie ma się co denerwować. ja mam bravo II więc to te same silniki sa co cromie

galka
08-02-2012, 14:29
to drążąc temat :) jakie świece polecacie?

seth
08-02-2012, 14:32
jakiekolwiek :D na prawdę czy kupisz NGK czy bosch czy tez inne markowe to będziesz zadowolony. świece według instrukcji wymienia się co 100tys km bez względu na to że grzeją itd. ja osobiście przekonałem się że NGK to dobra firma. podobno ich żarowe świece grzeją sie dłużej ale czy to prawda to nie wiem

galka
16-02-2012, 21:55
a kontrolka od świec przy grzaniu powinna świecić czy mrugać??

seth
16-02-2012, 21:57
świecić. jak mruga to znaczy że coś jest nie tak
jeśli mryga to jest uszkodzony układ grzania świec (czyli albo świece albo cos po drodze)

dudu$
16-02-2012, 22:01
kontrolka świec przy grzaniu powinna świecić się stale przez parę sekund. jeżeli mruga to może to świadczyć albo o uszkodzeniu świec żarowych albo o innej usterce układu zapłonowego.

galka
16-02-2012, 22:11
no to muszę sprawdzić świece...
najlepiej chyba wymieć komplet 4 sztuk:)

one są takie długie??


0100276015 BERU świeca żarowa - Części ARWIT (http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0100276015&b=0011&e=000004865&k=00035,05449,18904&g=00243&p=0100008,0100152&n=0100152&t=1&towkod=&tab=1)

seth
16-02-2012, 22:13
tak to te. ale najpierw sprawdź czy to na pewno świece.


---------- Post dodany o 22:13 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:12 ----------

aha i najlepiej sprawdź na eper po nr vin numer katalogowy świec i podaj sprzedawcy w celu ustalenia czy będa pasowały

galka
16-02-2012, 22:48
czy takie coś mi pomoże?

oczyta czy to wina świec czy może jakiegoś sterownika od nich?

INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY Fiat SCAN 2.6+ (1996-2007) (2098782834) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-scan-2-6-1996-2007-i2098782834.html)

kosztuje niedużo a samemu można się dowiedzieć czy silnikowi coś dolega, miałem podobny zestaw do poprzedniego auta (VW Vento) i na pewno zaoszczędziłem troszkę pieniędzy bo jednorazowe podpięcie do kopma to 80 zł. więc chyba również uzbroję się w taki kabelek i płytkę?

czy ktoś z was z tego korzysta??

seth
17-02-2012, 12:20
kup albo elm327 (mam takeigo i sobie radzi z nowym bravo więc i z cromą poradzi sobie) a jak nei to vikena kup. ten na zdjęciu to jakiś krzak jest

jamal
19-02-2012, 19:36
mam elm327 i przejsciowke do fiata Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=444) i jest ok

seth
19-02-2012, 20:01
mam elm327 i przejsciowke do fiata Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji i jest ok
dzięki za informację. nie wiedziałem że podejdzie. trzeba sobie w takim razie zakupić

galka
19-02-2012, 20:38
okazało się że były 2 spalone, dokupiłem 2 takie same Beru i wszystko jest ok

co do interfejsu, czy taki będzie OK? METALOWY ELM 327 Fiat Ford Nissan Renault w 24H (2106928999) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/metalowy-elm-327-fiat-ford-nissan-renault-w-24h-i2106928999.html)

kolejne pytanie to wpina go się w gniazdo nad bezpiecznikami z którego wcześnie trzeba wyjąć wtyczkę??

jamal
19-02-2012, 21:46
tak tego samego mam ver. 1.5a
a tu jest troche na temat FES
http://translate.google.com/translate?ie=UTF8&rurl=translate.google.pl&sl=en&tl=pl&u=http://forum.fiatecuscan.net/viewforum.php%3Ff%3D5%26sid%3D16ec2278c64e55a1ffd7 e5d4c2fe8b71

seth
19-02-2012, 22:03
kolejne pytanie to wpina go się w gniazdo nad bezpiecznikami z którego wcześnie trzeba wyjąć wtyczkę??
nie
wpinasz go z boku po prawej stronie bezpieczników. jest wolne gniazdo

galka
20-02-2012, 07:29
mam elm327 i przejsciowke do fiata Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji i jest ok

czy do tego co ja znalazłem też będzie potrzebna przejściówka?

seth
20-02-2012, 09:13
nie bo ty masz gniazdo OBDII a przejściówi sa potrzebne do starszych modeli bo tam jest gnaizdo 3 Pinowe

jamal
20-02-2012, 09:44
bedzie potrzebna przejsciowka ale nie ta 3 pinowa ale obdII na obdII ta co wyslalem inaczej interfejs sie nie polaczy
a wpinasz po lewej stronie pod kierownica jest wtyk diagnostyczny

ok inaczej z tego wynika ze nie trzeba ale mi sie nie polaczyl :)
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

seth
20-02-2012, 09:46
bedzie potrzebna przejsciowka ale nie ta 3 pinowa ale obdII na obdII ta co wyslalem inaczej interfejs sie polaczy
chyba nie bardzo w zestawie ma kabel co z jednej strony ma wejście do interfejsa a z drugiej na obdII więc tu żadnej przejściówki nie trzeba

dominiq
27-01-2014, 08:20
Sorry, za odkop, ale mam jedno krótkie pytanie :)

Ile sekund święci się Wam kontrolka od świec przy mrozie rzędu -10°C?
Wczoraj zauważyłem, że kontrolka świeci jakieś 3-4 sekundy. Nie za krótko? Świece w ogóle zdąży się zagrzać? Świece nowe, Beru.

egon
27-01-2014, 08:33
Czas zależny jest od sprawności układu, jeśli po takim czasie grzania ładnie ci odpala, to nie masz sie czym martwic, najwyraźniej tak mu wystarcza ;) dla porównania mi świeci się przez ok 5s :D

dominiq
27-01-2014, 09:19
Czyli tak ma być :)

egon
27-01-2014, 09:25
Jeśli odpala bez problemu, to znaczy, ze świece grzeją i nie masz się czym martwic :D

krzysztofd
01-02-2014, 23:10
Późną jesienią przećwiczyłem temat świec żarowych w swojej Cromie. Objaw był taki, że w chłodniejsze ranki trzeba było dłużej kręcić, no i oczywiście migająca kontrolka świec. Sprawdziłem miernikiem rezystancje świec, były nieco poniżej 1 Ohma, następnie podłączyłem przez amperomierz każdą ze świec bezpośrednio do akumulatora, zmierzone prądy były porównywalne, wartości nie bardzo pamiętam. Uznałem, że padł przekaźnik i zakupiłem używany. Wymieniłem i nic....
Wróciłem więc do starego i z niecierpliwością oczekiwałem zimy, bo świec nie zamierzałem zmieniać. Przy którejś sobocie poszedłem pogrzebać pod maską. Odpiąłem świece, ponownie pomierzyłem rezystancje - wynik oczywiście pozytywny, wszystkie prawie jednakowe. A przy próbie uruchomienia miganie kontrolki. Postanowiłem zobaczyć co się dzieje z przekaźnikiem, podpiąłem fajki na trzech świecach a czwartą podłączyłem przez miernik, przyrząd ustawiłem tak żeby widzieć wskazania siedząc w kabinie. Po przekręceniu kluczyka miernik pokazał 4 z kawałkiem ampera.Powtórzyłem pomiary na każdej świecy - wyniki zbliżone.

I stał się cud!!!! Auto odpaliło bez mrugania kontrolki!!!

Na podstawie dłuższej obserwacji stwierdziłem co następuje:
- świece odpalają się po przekręceni kluczyka
- po zgaśnięciu kontrolki świece nadal grzeją
- po podniesieniu obrotów powyżej ok 2000 świece wyłączają się, po zmniejszeniu obrotów świece znowu odpalają
- świece pracują do nagrzania silnika do pewnej temperatury, następnie wyłączają się
Po tym zabiegu świece żarowe pełnią swoją rolę bez zarzutu do dziś. Nawet jak było zimno silnik odpalał po pierwszym obrocie wału bez zająknięcia.
Co było źle??

P.S. Mam do sprzedania przekaźnik świec żarowych :smile:

ciril
02-02-2014, 08:46
Zaśniedziało na stykach i za mały prąd szedł. Kilkukrotnie fajki ściągałeś więc się przeczyściło.