PDA

Zobacz pełną wersję : siena 1,6 benz problem z jazda na benz gasnie podczas jazdy



piotr945
05-02-2012, 03:42
Witam serdecznie kupilem sienke 1.6 benz gaz i mam problem z tym samochodem gaz rozlaczylem wiec jezdze na benz a teraz do rzeczy czasem nie chce palic musze dlugo krecic rozrosznikiem az zapali (pompka paliwowa dziala 100% sprawdzalem) nie ma znaczenia czy jest cieply czy zimny raz odpali na dotyk raz musze sie nameczyc wymienilem swiece, kable filtry oraz olej , podobno to wina czujnika polozenia walu ? czy to prawda ? a drugi problem to ze podczas jazdy gdy jade nagle (gubi prad ) gasna swiatla , katrolki radio dmuchwa doslownie wylacza sie nie wiem czemu ale obr pokazuje 500obr polowe z 1 tys wydaje mi sie ze malo troche i wtedy lekko mryka katrolka oleju wymienilem olej dalej to samo czujnik oleju rowniez nowy i nic a obroty spadaja tak nisko gdy rozgrzeje samochod dzieje sie tak gdy stoi odpalone na jalowym biegu . wczesniej mi gasl przy chamowaniu gdy dojezdzalem do skrzyzowania a dokladnie w momencie gdy byl wyzucony bieg czyli tez na luzie?


Wie moze ktos co moze byc nie tak ? bo juz nie mam wiecej pomyslow;/ chyba ze to wina przekaznikow. . .




PS . Dzis podjechalem do sklepu zgasilem autko po 20 min wyszedlem nie mogelm odpalic katrolki nie palily sie nie reagowal jak bym wogole kluczyka nie przekrecal ;

seth
05-02-2012, 12:24
podobno to wina czujnika polozenia walu ?
gdyby to był czujnik nie miałbyś iskry więc to odpada. ja bym sprawdził czy pompka daje odpowiednie ciśnienie bo to że działa to nie wszystko ja przerabiałem to w puncie. sprawdź na innej pompce jak sie będzie zachowywał o ile masz możliwość podmiany.
co do prądu to zobacz klemy czy nie sa luźne i przeczyść słupki na akumulatorze i klemy

piotr945
05-02-2012, 13:33
akurat akumulator moge wykluczyc bo czyscilem klemy slupki i smarowalem wazelina techniczna oraz przekladalem akumulatory , nie wiem ide poczyscic przekazniki mzoe cos pomoze a jak nie jutro kupie czujnik polozenia walu i czujnik temp. jak to nie pomoze to zostal jeszcze tylko silniczek krokowy i chyba wszystko bedzie juz wymienione ;/ zostanie tylko elektryk choc nie wiem co zdziala bo najczesciej wlasnie wymieniaj tylko czujniki ;/

seth
05-02-2012, 13:37
jutro kupie czujnik polozenia walu
juz ci mówiłem że to nie to. skoro masz iskrę to czujnik jest ok. mozesz zobaczyc jedynie czy wtyczka nie jest luźna i się nie luzuje ale sam czujnik jest dobry.
przy krokowcu miałbyś problem z dojazdem do skrzyżowań i jego gaśnięciem a jak nie pali to wina leży gdzie indziej

piotr945
05-02-2012, 13:45
wczesniej mialem problem bo gasl ale po wymianie swiece na leprze i a z tym silnikiem krokowym jak najbrdziej masz racjie musze niestety poczekac do pon

piotr945
05-02-2012, 23:11
wyczyscilem krokowiec obroty teraz trzymaja wiec zaczy to ze musze kupic drugi ale poczyscilem jeszcze raz wszystkie kable ktore ida od akumulatora to przekaznikow kostek i przy kostkach tak samo poczyszczone posprawdzane . I dalej podczas jazdy mi gasnie zapala sie kluczyk id imobilajzera i wtedy znika prad w samochodzie gasnie silnik wiec podejzewam ze to jest zepsute imobilajzer
odcina prad .

Pytanie teraz czy mzona imobilajazer samemu rozlaczyc zeby go nie bylo czy rzeba sie podpiac pod komputer jesli tak to jaki to jest koszt tego ?

seth
05-02-2012, 23:14
no to widzisz było od razu mówić że ci sie code zapala :D
a z tym to najlepiej udaj się na warsztat sam nic nei zdziałasz. a w warsztacie powinni ci całkowicie zdjąć immo o ile będziesz chciał. chyba ze wolisz naprawiać ale to też sam nic nie zdziałasz

piotr945
05-02-2012, 23:23
wiec sam tego nie sciagne potrzebny warsztat ok mam drugi kluczym dorobiony bez kodu wiedz zoabcze czy to cos zmieni a napewno oddam jakiemus specowi zeby sciagnal mi imobilajzer auta i tak chyba nie ukradnie ;p he he

qolejowy
05-02-2012, 23:23
Pytanie teraz czy mzona imobilajazer samemu rozlaczyc zeby go nie bylo czy rzeba sie podpiac pod komputer jesli tak to jaki to jest koszt tego ? Rozłączyć się nie da bo on po rozpoznaniu kluczyka podaje prąd do ECU. Fachowcy jakoś to omijają, nie wiem jak ale można to zrobić. IMMO raczej rzadko się psuje, przejrzyj styki od centralki IMMO. Nie wiem jak to jest w Sienie ale prawdopodobnie masz gdzieś bezpiecznik zabezpieczający IMMO. W ASO mają możliwość połączenia się i zdiagnozowania centralki IMMO.

seth
05-02-2012, 23:26
ciekawe teraz czy to kluczyk czy centralka ale pewnie centralka na kluczyku by nie łapał w ogóle a tu masz takie wahania nastroju immo. niech ci zdejmą albo naprawią. słyszałem i czytałem cos o programie do ściągania immo ale myślę że więcej szkód można samemu narobić

qolejowy
05-02-2012, 23:35
ciekawe teraz czy to kluczyk czy centralka No właśnie, kluczyk raczej nie bo centralka nie rozpoznawała by go po włączeniu zapłonu.

a tu masz takie wahania nastroju immoI wygląda to tak jakby nagle coś przestało łączyć, bo jeżeli centralka rozpozna kluczyk i odblokuje zapłon to do wyłączenia zapłonu już go chyba ponownie nie sprawdza.

słyszałem i czytałem cos o programie do ściągania immo ale myślę że więcej szkód można samemu narobić Też czytałem że czasami cuda się dzieją po amatorskich próbach usunięcia IMMO.

seth
05-02-2012, 23:37
tak więc pozostaje magik i decydowanie o ratowaniu tego czy wywaleniu

qolejowy
05-02-2012, 23:47
Ja najpierw, przejrzałbym dokładnie instalację elektryczną od IMMO, kostki, bezpiecznik i przekaźnik. Jeżeli tam takie elementy występują, ale sądzę że tak.
Za usunięcie IMMO każą sobie chyba słono płacić.

pietas
06-02-2012, 00:13
kostka przy stacyjce . potem immo. Jeśli nie jestes pierwszym wlascicielem to jest duże prawdopodobienstwo ze ktoś wczesniej nieudolnie tam coś robił.Sprawdź dokładnie wszystko ze 3 razy.

Immo podaje tylko prad do zapłonu i ew pompki paliwa. nic więcej. Światła i reszta będzie chodzic.

qolejowy
06-02-2012, 00:26
Immo podaje tylko prad do zapłonu i ew pompki paliwa Oj chyba nie, na pewno podaje prąd na ECU i to ECU steruje resztą.

piotr945
06-02-2012, 06:11
gasnie wszystko swiatla katrolki radio itd radio ejst podlaczone pod kluczyk wiec nie ma wlasnego zasilania aby je uruchomic musze przekrecic kluczyk tak jak do odpalania ;/;/ no nie jestem pierwszym ani drugim wlascicielem i napewno ktos tam grzebal bo samo z siebie by sie nie dzialy takie rzeczy .

piotr945
06-02-2012, 21:06
Panowie a moze ktos mi pow ktory przekaznik odpowiada za dsotarczanie pradu do reszty auta (silnika) bo ruszam kablem + i cos pstryka i raz jest prad i raz go nie ma ....

jerry
06-02-2012, 21:49
A może to nie kontaktuje sławny już podwójny przekaźnik za akumulatorem...hmmm :confused:

piotr945
06-02-2012, 21:51
masz na mysli tam gdzie schodza sie 4 kabelki 1 od + drugi od - a 2 pozostale to nie wiem ;)

piotr945
08-02-2012, 21:33
wracam do mojego autka poczyscilem wszystkie styki masy jakie sa przy silniku podokrecalem wymienilem czujnik polozenia walu swiece kable parownik i sie poprawilo nie gasnie obroty utrzymuje jedzie (wkoncu)

musiala nie laczyc ktoras masa zostal silniczke krokowy jeszce do kupienia i bedzie git (wnioskuje ze krokowiec odpowiada za to ze trzeba go troche krecic jak jest cieply , bo tez faluje na obrotacha lbo trzyma an 3 tys )

yacub
17-02-2012, 10:54
jak ci sie trzyma na 3k rpm to posprawdzaj dolot i sprawdz czy ci sie linka gazu a zarazem przepustnica nie blokuje - i zostaje jeszcze do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy TPS

piotr945
18-02-2012, 01:09
zobaczymy oddaje auto do elektronika bo mam dosyc w ciemno wymieniania czujnikow itd ;)

piotr945
27-02-2012, 23:32
no juz autko jezdzi jestem zadowolony wystarczylo poczysciie bledy w komputerze koszt 50 zl i jezdzi ;D tylko kupie czujnik temperatury i lala gotowe i bede mogl sie wziasc za autko od srodka i wizualnie ;D

franek552
28-02-2012, 14:46
A co to za błędy były?
Nie wystarczy usunąć błędy lecz usterkę przez którą wyskakują, bo po jakimś czasie znowu nałapie błędy i sytuacja wróci do "normy".

piotr945
28-02-2012, 23:19
jakis znajomy elektryk ja bylem w pracy ojciec z nim tam gadal narazie poustawial wszystko i jest ok na benz chodzi wzorowo po wszytkich obiawach stwierdzal ze mapa wtryskow poszla bo jak on to pow ze tak w tych autach sie dzieje a zima najczescie przez mrozy wychodza usterki. kazal tylko jeszce kupic czujnik temp a po za tym wszystko wymienione.

TurekKSF
01-04-2012, 20:56
Może cewka ?

franek552
02-04-2012, 00:49
apropo cewki mam pytanie jakich firm polecacie ?

I ciekawe jak tam problemy u kolegi czy się skończyły czy nawróciły?

lukq
02-04-2012, 18:56
Cewka Boscha, droższa ale dobra. Jak znajdziesz to MM

franek552
02-04-2012, 21:04
no właśnie magnet marelli 180zł bosch 199zł beru 280zł

lukq
02-04-2012, 22:06
weź boscha.