PDA

Zobacz pełną wersję : problem z rozrusznikiem?? TD100



gozdzik77
04-02-2012, 21:47
Witam
Mam problem z rozruchem na zimnym silniku przy niskich temperaturach(-15).A mianowicie kręci normalnie przez 2-3 sekundy a później rozrusznik zwalnia tak jakby był rozładowany akumulator.Sytuacja ta występuje już od kilku sezonów zimowych.Wykluczam akumulator zakładałem już nowe akumulatory (auto mam już 11 lat)staram się doładowywać prostownikiem i nie dopuścić do rozładowania całkowitego akumulatora.Auto zapala do -10 normalnie od jednego strzała ale jak jest już zimniej to nieraz trzeba przekęcić go kilka sekund na rozruszniku i wtedy ta sytuacja się ujawnia że rozrusznik zwalnia po 2- 3 sekundach i nie ma siły konkretnie przerzucić wału korbowewgo.
Zastanawiam się czy to nie są tulejki albo szczotki w rozruszniku...

seth
04-02-2012, 21:59
prędzej tuleja i smar gęsty który ja blokuje. szczotki bym wykluczył

qolejowy
05-02-2012, 00:33
Zastanawiam się czy to nie są tulejki albo szczotki w rozruszniku... Te rozruszniki mają w sobie taki "motoreduktor. Wewnątrz rozrusznika jest mechanizm złożony z kilku trybików które zwalniają obroty wirnika zwiększając jednocześnie moc rozrusznika. Może coś z tym mechanizmem jest nie tak. No i często tylna tuleja pada, ona najwięcej cierpi i często prawie wcale jej nie ma. Przydało by się wyjąć ten rozrusznik i przejrzeć go dokładnie.

dudu$
05-02-2012, 08:36
Na pewno musisz wykręcić rozrusznik i sprawdzić wszystko po kolei. Ja w tym roku miałem podobnie i okazało się że mój rozrusznik chodził na sucho ( prawie w ogóle smaru nie było). Autko ma 17 lat i na rozruszniku śruby były oryginalnie zalane farba. Po nasmarowaniu kręci jak głupi, no oczywiście przy temperaturze do -10 stopni bo przy takich jak są teraz to gęste oleje stawiają większy opór więc i rozrusznik trochę wolniej kręci. Może to też być wina zużytych tulej tz. masz na nich luz.

seth
05-02-2012, 10:55
Wewnątrz rozrusznika jest mechanizm złożony z kilku trybików które zwalniają obroty wirnika zwiększając jednocześnie moc rozrusznika
chodzi ci o satelitki. masz rację przy mrozie jak jest tam przepracowany smar może on utrudniać rozruch. trafna diagnoza. w sumie gdyby to była tuleja to by dęba stawał i wogóle nie palił oraz kontrolki by przygasły

qolejowy
05-02-2012, 23:43
chodzi ci o satelitki.Tak, to się chyba nazywa przekładnia planetarna.

seth
06-02-2012, 09:54
przekładnia planetarna.
a niech się nazywa i ukald słoneczny :P tylko dlaczego daje w kość :D
ciekawe jak skończy się problem :D

gozdzik77
06-02-2012, 10:07
dziś rano temp. -18 zakręcił z 3 sekundy i nagle rozrusznik sie rozłączył silnik zaczynał łapać ale brakło jeszcze kilku sekund żeby go rozkręcić i by zapalił ale niestety się nie udało,poczekałem chwile kręce znowu i sytuacja sie powtórzyła z tym że już kręcił wolniej i nie zagadał bo za zimno.

seth
06-02-2012, 10:55
a może aku masz za słaby. sprawdź go dokładnie

gozdzik77
06-02-2012, 11:39
a może aku masz za słaby. sprawdź go dokładnie

Akumulator staram się często doładowywać prostownikiem.Sytuacja ta też powstaje jak akumulator jest naładowany

seth
06-02-2012, 11:43
czyli musisz wyciągnąc rozrusznik i na nowo przesmarować

gozdzik77
06-02-2012, 11:45
pewnie tak i na tym sie skończy

seth
06-02-2012, 11:45
nie jest to trudne tylko musisz mieć grzany garaż

prezesek20
09-02-2012, 08:33
kolego ja ci powiem tak. w poniedziałek wyciągnąłem rozrusznik bo tez się działo tak jak tobie 2-3 sekundy i padał. wiec postanowiłem go wyciągnąć nie jest to łatwe ze tak powiem bo ciężki dostęp do śrub a później go wyciągnąć jeszcze gorzej bo to albo kable przystawia albo bagnet od oleju którego musiałem i tak i tak odkręcić bo nie było szans go wyciągnąć. po wyciągnięciu i rozebraniu go na czynniki pierwsze okazało się ze szczotki były tak zawalone jakimś smarem ze w ogóle nie poruszały się w prowadnikach jedynie jedna się ruszała bo było widać na niej zużycie po oczyszczeniu i nasmarowaniu tulejek kreci aż milo. wiec i tobie możne poblokowalo szczotki. życzę powodzenia w naprawie

gozdzik77
11-02-2012, 20:29
Problem rozwiązany.Rozrusznik wyjęty przeczyszczony i nasmarowany.Tulejki i szczotki w bardzo dobrym stanie więc nie wymieniałem.Prawdopodobną przyczyną nieprawidłowego kręcenia był uszkodzony elektromagnes-powodował zwarcie.Został wymieniony i wszystko śmiga.

seth
11-02-2012, 20:58
no to super że udało sie wszystko pozytywnie załatwić.

dudu$
11-02-2012, 22:50
czyli tak jak mówiłem ja i seth na początku że należy wyjąć rozrusznik przeczyścić go i nasmarować i wszystko będzie git :)

seth
12-02-2012, 08:39
widzisz dudus jaki zgrany team. jak dobrze doradzimy to i trafimy :D

gozdzik77
12-02-2012, 10:34
Dzięki koledzy za porady!