Zobacz pełną wersję : duże opory przy odpalaniu rano
Czy ma ktoś pomysł na zmniejszenie oporów rozruchu ?
Dziś rano -20 aku 55Ah nie dał rady zakręcić (dodam , że był ładowany w domu w nocy)
Wziąłem z drugiego auta futurę 72Ah ledwo zakręcił. (zielone oczko było)
55Ah zostawiłem w drugim aucie na tym mrozie.
Po powrocie podmieniłem z powrotem aku , silnik był cieplutki zapalam i pali od razu.
Tak więc na pewno nie jest to wina aku , a raczej ogromne opory przy niskiej temp.
Pomoże ktoś?
(olej półsyntetyk, skrzynia 85 bo mocno się poci) Rozrusznik pierwsza zima.
garaż nie wchodzi w grę bo nie chce mi się w takim mrozie dreptać pół kilometra 2 razy w ciagu dnia.
no to niestety przy -20 może tak się dziać. mamy skrzynie z małymi zębatkami i olej zimny je zakleja skutecznie
carlos951
04-02-2012, 22:07
Mój robił poważne opory przy -25 - odpalił.
Do -20 daje radę ale też opornie. Niestety chmurka robi swoje.
ja mialem to samo z puntem. barvo to już inna konstrukcja więc nie am tego. to wszystko wina skrzyni i temperatury. można połasić sie o wymianę oleju w skrzyni ale pewnie nie wiele pomoże
moja sienka w której był olej mineralny i nowy akumulator z tego co pamiętam to bez problemu paliła przy -27 stopniach. Powodem twoich problemów jest oczywiście niska temperatura przez którą akku traci nawet 50% jak nie więcej swojej pojemności, oleje w silniku i skrzyni stają się gęstsze a co za tym idzie rozrusznik jest bardziej obciążony. Rozrusznik mówisz ze to jego pierwsza zima tak ? Nowy czy regenerowany ? Dodam tylko że wczoraj jak odpalałem autko mojego ojca - Dacia Duster 6 miesięczna z przebiegiem 6500km i olejem syntetycznym to i ona miała taki minimalny opór z zapaleniem a jakby nie patrzeć nowe autko i lepszej jakości oleje. Tak już jest że w zimę w naszych autkach katowany jest układ smarowania i rozruchowy a w lato układ chłodzenia, jedynie co nam pozostało to przyzwyczajenie się do tego i porządnie przygotowanie autka przed chłodnymi jak i upalnymi dniami i nocami.
jedynie co nam pozostało to przyzwyczajenie się do tego i porządnie przygotowanie
oooo nie i tu sie mylisz pozostaje zamieszkanie gdzieś gdzie cieplej :D
ale tak serio to niestety zima jest okropna ale to tylko w sumie miesiąc takiej meczarni i prawdziwej zimy reszta to takie bajki z małymi mrozami.
trzeba zacisnąć zęby i wytrzymać jeszcze te 2 miesiące :/
carlos951
04-02-2012, 23:13
Cieszmy się, że nie mamy tyle mrozu co na Syberii, choć w niektórych regionach kraju i -37 było.
oj w sumie to nawet nie 2 miesiące, jeszcze ten tydzień i potem lekkie mrozy będą już nie takie żeby aż tak szkodziły
carlos951
04-02-2012, 23:28
W zamian śniegi zapowiadają.
lepszy snieg niż mróz że nie idzie przejśc do auta spokojnie
W trakcie zimy większość użytkowników swoich aut sprawdza w jakim stanie jest akku ewentualnie go ładuje a do paliwa dodaje specjalnych środków. Niestety większość osób zapomina o płynie chłodzącym. Ja w tym roku jeszcze nie mierzyłem ale przy -20 stopniach ( może -23 dokładnie nie wiem ) mrozu jak wczoraj patrzyłem to płyn nie był zamarznięty ani nie posiadał żadnych krzepów, jednym słowem był po prostu ciekły :) a jak tam u was sytuacja wygląda ? Ojj coś m się wydaje że mrozy zadomowią się u nas tak do końca lutego, może nie takie jak teraz ( poniżej -20 do -30 stopni ) ale z pewnością -15 to będzie
ja płyny zawsze kontroluje. u mnie zawsze wszystko musi byc tip top.
na wiosnę wymiana oleju i płynu hamulcowego a przed następna zima płyn chłodzący
carlos951
04-02-2012, 23:39
Muszę powiedzieć, że i tak jestem pozytywnie zaskoczony. W sumie to pierwsza zima z fiacikiem.
ja też muszę mieć autko zrobione na tip top . Olej z filtrem olej, paliwa i powietrza wymieniłem w grudniu - wymiany robię co 8500 - 9500km. Płyn w sprzęgle mam nowy bo w sierpniu wymieniałem sprzęgło to i nowy płyn poszedł. Hamulcowy również jest w miarę świeży bo w czerwcu wymieniałem pompę hamulcową a więc i płyn musiał iść nowy. Niestety nie wymieniłem jeszcze płynu chłodzącego - czekam z jego wymianą do czerwca bo wtedy będę wymieniał rozrząd z pompą wody.
Płyn w sprzęgle mam nowy bo w sierpniu wymieniałem sprzęgło to i nowy płyn poszedł
a sprzęglo nei pracuje na tym od hamulców przypadkiem??:D
danielciagala
05-02-2012, 09:17
Dziś rano -20 aku 55Ah nie dał rady zakręcić
Przy rozruchu patrzymy ile Amper ma dany akumulator a nie na jego pojemność. ( oczywiście też musi być naładowany !)
Moc rozruchowa w 55Ah to około 500 A +/- 50 A.
seth masz rację jest tam najzwyklejszy płyn hamulcowy z tego co pamiętam to ja zalałem sprzęgło płynem firmy ATE czyli porządnym
u mnie 1.2 odpala na dotyk nawet przy -30, ALE ! jeśli nie robię tego z wciśniętym sprzęgłem to po dwóch sekundach gaśnie ;) z resztą jeśli nie wcisnę tego sprzęgła a silnik jest ledwo odpalony, mocno zimny to aż cała buda drga (dźwięk silnika oczywiście też jest całkiem inny :P)
W lecie wymieniłem olej na nowy, wykosztowałem się nawet na Tutelę, ale poniżej 0 stopni różnicy nie widzę ;)
zalałem sprzęgło płynem firmy ATE czyli porządnym
no i masz z glowy ja chyba tez ten płyn kupię skoro polecasz :D
płyn jest dobry ale i tak przy teraźniejszych mrozach pedał sprzęgła chodzi troszkę ciężej niż w cieplejsze dni.
to akurat normalne. wszystko zmienia trochę swoja gęstość
piotr945
05-02-2012, 13:35
wydaje mi sie ze jak chyba wciskasz sprzeglo przy odpalaniu to silnik ma lzej zakrecic (ale nie jestem pewny )
piotr945 to co piszesz to jest prawidłowa czynność przy odpalaniu a zwłaszcza zimą :)
ogólnie pali sie auto ze sprzegłem. takie sa prawidła.
piotr945
05-02-2012, 13:55
tak ale nie kazdy pali wciskajac sprzeglo ..
jak ktoś nie czyta instrukcji obsługi swojego auta to już jego problem. W instrukcji jak wół jest napisane że należy najpierw wcisnąć pedał sprzęgła do oporu a następnie przekręcić kluczyk do pozycji pierwszej w celu zaświecenia się kontrolek, jak niektóre kontrolki zgasną przekręcamy kluczyk do pozycji drugiej i po uruchomieniu silnika puszczamy kluczyk który powinien wrócić do jakiegoś tam położenia. Taka regułka jest w większości instrukcji : sprawdzone w instrukcji Fiata Siena, Renault Thalia, Toyoty Carina E, FSO Polonez, Fiata Panda, Mercedesa W202, Fiata Seicento
dudu$ masz rację, tylko nie każdego używanego auta jest instrukcja.
bob96 masz rację że nie do każdego używanego auta dokładana jest instrukcja obsługi ale niestety muszę stwierdzić że nasze społeczeństwo jest trochę cichociemne. Twierdzę tak ponieważ ja po zakupie jakiego kol wiek auta pierwsze co robię to szukam w necie takiej instrukcji obsługi w formacie pdf albo szukam książki z serii sam naprawiam. Za równo w instrukcji jak i w tej książce napisane jest wiele przydatnych informacji na temat danego auta. Jak je odpalać, jakich płynów eksploatacyjnych używać i w jakich ilościach, jaki model świec żarowych lub iskrowych jest w naszym aucie itp. Wiele osób nawet nie pomyśli o tak łatwym rozwiązaniu , a przecież myślenie nie boli :)
dudus ma racje. jak mp3 czy film to ludzie wiedzą jak pobrac a instrukcji obsługi to się czytać nie chce i potem najlepiej robic oczy jak 5 zł ze zdziwienia ze cos jest nie tak
carlos951
05-02-2012, 17:41
Takiego zachowania to chyba uczą na kursach? Wciskanie sprzęgła to jak przekręcenie kluczyka.
Takiego zachowania to chyba uczą na kursach? Wciskanie sprzęgła to jak przekręcenie kluczyka.
a to już róznie bywa z tym. zależy chyba od instruktora. ale teoretycznie powinni uczyc
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.