PDA

Zobacz pełną wersję : Jak odpowietrzyć układ paliwowy?



prezelik
04-02-2012, 20:56
Witam posiadam Fiata Doblo 1.3 mjt i wymieniłem filtr paliwa. Jak odpowietrzyć układ paliwowy? Kręciłem rozrusznikiem nie chce palić...:mad:

seth
04-02-2012, 21:15
w filtrze masz odpowietrznik na klucz 12. a jak nie chcesz sie bawić w kluczyk to włącz zapłon, wyłącz poczekaj chwilę (możesz kluczyk wyjąć) i powtórz to kilka razy

prezelik
04-02-2012, 21:20
U mnie jest filtr z plastikową obudową którą się odkręca i wkłada się wkład filtrujący. Nie ma żadnej śruby odpowietrzającej:redface:

seth
04-02-2012, 22:22
no to pozostaje ci tylko ten drugi sposób. ewentualnie żeby szybciej poszło zalej filtr ropą.

prezelik
05-02-2012, 09:13
Przy -27 stopni to może coś przymarzło?....:mad:

seth
05-02-2012, 12:01
mogło jak masz zła ropę jak ja :( ale myśle że jak odpowietrzysz jak pisałem to zapali a jak nie to postaw w garażu i rozgrzej go

prezelik
05-02-2012, 14:57
nie mam garażu i jeszcze wyskoczył komunikat awaria systemu, dolałem do ropy dodatek żeby nie zamarzała ;(

seth
05-02-2012, 15:00
nie mam garażu i jeszcze wyskoczył komunikat awaria systemu, dolałem do ropy dodatek żeby nie zamarzała ropa po 1 dniu zamarzł
to nie awaria systemu tak jest jak jest niewystarczajace ciśnienie.
a dolewanie do ropy w mróz dodatku mija się z celem trochę. na wodę w ropie dobry jest denaturat. na pelen zbiornik 0.5l. wstaw go jakiegoś warsztatu na noc niech rozmrozi się i dolej denaturatu potem zatankuj następnego dnia do pełna dobrego paliwa i będzie dobrze.
ja mam to samo.
ja u siebie mam pól zbiornika dolałem sydda potem 250 ml denaturatu a jutro jadę na cpn żeby zatankować do pelna i dolać denaturatu i uzdatniacza. nie lej tak calkiem do pelna bo po zatankowaniu trzeba pojeździć po krętych drogach i wybojach zeby sie zmieszało wszystko

prezelik
05-02-2012, 17:13
No i co tu robić ?:confused:

seth
05-02-2012, 17:15
czekać na wiosne albo zrobić jak pisałem

prezelik
05-02-2012, 18:54
Może to i dobra rada z denaturatem :tongue... Dzięki :)

seth
05-02-2012, 18:54
najlepsza jaką znam na wodę w ropie. :D

Jelcyn
06-02-2012, 14:07
Znam lepsze i bezpieczniejsze dla wtrysków i pomp.
Wynn's dodatki do oleju paliw uszczelniacze regeneratory smary (http://wynns.pl/top/view_product.php?product=622)
Denaturat to była sztuczka kierowców samochodów ciężarowych z dużymi wolnossącymi dieslami o stosunkowo niskim stopniu sprężania. Do Jelcza czy Stara można to było lać, ale do nowoczesnego TD bym się nie odważył.

seth
06-02-2012, 14:12
do nowoczesnego TD bym się nie odważył.
głupoty gadasz. 0.4l na 57 litrów ropy to cale nic przy uzdatniaczy jaki tam jeszcze dolałem. nic się nie stanie zapewniam. common rail nie jest aż taki wybredny. prędzej go ta woda wykończy niż ten denaturat w takim stężeniu. a testowałeś ten specyfik??


---------- Post dodany o 13:12 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:10 ----------

1–opak. co 6 miesięcy lub 10 000km.
na zbiorniku zrobię 1000 więc juz na kolejny zbiornik nie zastosuje bo nie pozwala na to instrukcja czyli może mi złapać wodę. więc nie jest to lepszy sposob

Jelcyn
06-02-2012, 14:15
Taki przykład dałem na szybko znaleziony. BTW, w każdym porządnym dieslu powinien być zawór przy filtrze paliwa, służący do odprowadzania wody. To powinno rozwiązywać problem.

seth
06-02-2012, 14:17
w każdym porządnym dieslu powinien być zawór przy filtrze paliwa, służący do odprowadzania wody
u mnie nie ma. od spodu jest czujnik który sie wkręca i tyle. co prawda można i tym czujnikiem spuścić jak ktos sprytny ale jako takiego spustu nie ma

Jelcyn
06-02-2012, 14:21
jako takiego spustu nie ma
Aż dziwne, ale nie...

seth
06-02-2012, 14:27
no wiem. ale za to jest czujnik:D w 1.3 też nie ma z tego co wiem

prezelik
06-02-2012, 19:44
Podpiąłem samochód pod kompa i wyskoczyły mi 2 błedy: P0089 i P0087
Dzięki za drugą pomoc ;)

seth
06-02-2012, 19:51
P0089 - Regulator ciśnienia paliwa - mechaniczna usterka. wykasuj i sprawdź czy się nie pojawi
P0087 bład odnośnie niskiego ciśnienia paliwa.
oba spowodowane tym że paliwo ci nawaliło :D

prezelik
06-02-2012, 21:13
Oo dzięki seth i Jelcyn za pomoc ;)


---------- Post dodany o 20:13 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:04 ----------

Dzięki forumowicze :)

seth
06-02-2012, 21:45
prosze bardzo

prezelik
07-02-2012, 17:55
Samochód odpowietrzyłem w następujący sposób:
Przewód paliwowy który łączy filtr z pompą wtryskową rozłączyłem przy pompie, włożyłem końcówke do butelki, włączyłem zaplon ,ropa poleciała przewód nałożyłem..
Błędy wykasowałem. Przez 15 min grzałem suszarką do włosów pompe wtryskową. Samochód odpalił z półobrotu. Mam pytanie czy ten płyn co usuwa wodę z paliwa można teraz wlać (-18C), czy nie ma to sensu ?
Dziękuję. ;)

seth
07-02-2012, 18:11
Przewód paliwowy który łączy filtr z pompą wtryskową rozłączyłem przy pompie, włożyłem końcówke do butelki, włączyłem zaplon ,ropa poleciała przewód nałożyłem..
nić ci to nie dało w sumie bo jakbys go nie zdjął to by powietrze poszlo andmiarem do zbiornika :D więc tylko roboty sobie nadaleś :D

Mam pytanie czy ten płyn co usuwa wodę z paliwa można teraz wlać (-18C), czy nie ma to sensu ?
wszystkie płyny najlepiej wlewać jak paliwo jest rozmrożone. o ile w sumei wszelkie specyfili żeby sie parafina nie wytrącała można wlewać w sumei nawet teraz bo się wymiesza o tyle denaturat mija się z celem gdyż masz juz zamarźnięta wodę w zbiorniku a denaturat nie rozpuści jej. aczkolwiek nie zaszkdzi na pewno.