Zobacz pełną wersję : Opony do 1.9 JTD
Co myślicie o oponach terenowych: 195/70R15 lub 195/80R15? Czy masa Stilo 1,3tony + 2osoby i bagaże czyli dobre 1.5tony wystarczy? Czy te opony nie będą jak balony przy takim obciążeniu - słaba przyczepność? Ale chyba nie bo do małych "terenówek" jak np Daihatsu Feroza też ludzie kupują opony terenowe a on właśnie ma 1.3tony masy własnej czyli by było ok.
Chodzi mi o zwiększenie prześwitu auta i terenowy bieżnik.
Lub te same rozmiary (jeśli te 80 da się kupić...) ale do osobowych?
Można takie założyć bez obaw o ścieranie?
:)
Chodzi mi o zwiększenie prześwitu auta i terenowy bieżnik.
jak chcesz podnieść auto to nie rób tego kosztem opon bo mogą ci sie nie zmieścić i przy skręcaniu trzeć o nadkole. pomyśl o zmianie zawieszenia. popatrz na alfe 156 i na alfe crosswagon. ten sam samochód a inne zawieszenie. pomyśl nad tym
Wiem, jest Stilo Uproad.
Kupiłem 1.9JTD 80KM ze sportowym zawieszeniem (miał 7cm prześwit...), pół roku temu zmieniłem na seryjne sprężyny i amortyzatory (KYB). Na pierwszych kilkuset km było extra, ale oczywiste też było, że on usiądzie. I usiadł, teraz jest z 12 - 13cm prześwitu (cały czas za mało).
Pomyślałem o oponach - albo z miejsca kupić nowe 195/70R15 bo to się zmieści na bank, albo kupię uzywaną 195/80R15 i zobaczę jak skręca...
A odnośnie zawieszenia: zmieniał ktoś może seryjne na zawieszenie od uproad? Tylko sprężynami to się różni czy czymś jeszcze?
amortyzator tez jest pewnie dłuższy dłuższy. zobacz sobie na kalkulatorze kół ile większe będziesz miał koło to będzie 1 góra 2cm więc gra nie warta świeczki.
ja swoje tez będę pewnie podnosił ale moje seryjnie jest nisko
http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html przelicz obecne opony z planowanymi i wyjdzie ci o ile będą wyższe
Mam 195/65R15
z oponami 195/70R15 będzie 58mm różnicy na średnicy,
z oponami 195/80R15 będzie 19mm róznicy na średnicy.
Czyli mamy 1cm przy 70 lub 3cm przy 80... To jest wielka rożnica, juz ten centymetr, bo opony i tak muszę kupić :) (na wakacje jadę z 10-15tys km więc są potrzebne jakieś ala terenowe... do Rosji...)
3 cm to cale nic. ale to juz kwestia potrzeba. mam nadzieje że pomogłem i masz juz pełen obraz tego jak to będzie wyglądało. teraz sprawdź czy te wyższe nie będa ocierały przy skręcaniu
danielciagala
04-02-2012, 13:51
Polecam ci opony Nokian. To guma typowo na skandynawie więc powinieneś być zadowolony.
staniol504
04-02-2012, 14:58
O czym wy tu piszecie do stilona albo 195/65r15 albo 205/55r16 reszta będzie przekłamywać licznik i ocierać nadkola z tyłu. Chłopie chcesz podnieść samochód kup terenówkę. Pamiętaj też o zmianie środka ciężkości auta. Będzie się prowadzić jak na polu kartoflanym.
---------- Post dodany o 13:58 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:57 ----------
Jeszcze w aucie z mocą 80km. Jakie to będą opory toczenia
O czym wy tu piszecie do stilona albo 195/65r15 albo 205/55r16 reszta będzie przekłamywać licznik i ocierać nadkola z tyłu.
to chodzi o dobra jazdę po droga szutrowych jak dobrze zrozumiałem przygoda w rosji się szykuje więc licznik i przekłamania nei są ważne. a czy będzie ocierało to się dowie jak wsadzi oponki.
Chłopie chcesz podnieść samochód kup terenówkę.
i tu się nie zgodzę. normalną rzecza jest podnoszenie auta tak samo jak jego kładzenie i nie ma tu nic środek ciężkości bo on jest taki sam dla auta normalnego jak i dla auta 5 cm wyżej
Jeszcze w aucie z mocą 80km. Jakie to będą opory toczenia
nie ma to znaczenia gdyz szerokość opony jest taka sama zmieni sie jedynie wysokość profila o 10/20 % (1-3cm większa wysokośc) do szerokości więc będzie wyższa ale nie szersza
Przekłamania licznika nie mają znaczenia. I tak już teraz przekłamuje (10%...) chociaż są seryjne koła (sprawdzone 4xgps i punkty kontrolne na drogach w europie).
Co myślicie o tym by do osobówki takiej jak Stilo (1.5tony z ładunkiem) założyć opony terenowe? Nie będzie balonów, a powierzchnia styku do asflatu będzie wystarczająca?
Przy takim rozwiązaniu żegnam się z jazdą 200km/h w Niemczech...
I: czy mogę mieć inne opony niż seryjne? Czy Policja może mieć ale do tego?
danielciagala
04-02-2012, 19:20
Czy Policja może mieć ale do tego
Generalnie nie powinni się czepiać do innych opon. Byle nie slicki :P
przepisy mówią jasno. musisz mieć opony o jednakowej rzeźbie na osi oraz bieżnik musi być większy niz 1.6 mm lub nie mniejszy niż do wyznaczonego punktu zdarcia . więc nic ci nie zrobią bo sprawdzą ze sa takie same i tyle i jest wszystko jak trzeba
staniol504
05-02-2012, 11:52
to chodzi o dobra jazdę po droga szutrowych jak dobrze zrozumiałem przygoda w rosji się szykuje więc licznik i przekłamania nei są ważne. a czy będzie ocierało to się dowie jak wsadzi oponki.
Przygoda przygodą ale w rozmiarze 195/70r15 nie dostanie terenowej opony co najwyżej dostawczą typu LT o zwiększonej nośności a w 195/80r15 to już jest balon i na bank nie wejdzie bez modyfikacji zawieszenia.
i tu się nie zgodzę. normalną rzecza jest podnoszenie auta tak samo jak jego kładzenie i nie ma tu nic środek ciężkości bo on jest taki sam dla auta normalnego jak i dla auta 5 cm wyżej
ok zgadza się że można podnieść auto i je obniżyć ale profesjonalnie robi się to modyfikacją zawieszenia a nie za pomocą opon.
nie ma to znaczenia gdyz szerokość opony jest taka sama zmieni sie jedynie wysokość profila o 10/20 % (1-3cm większa wysokośc) do szerokości więc będzie wyższa ale nie szersza
Chłopie nie masz pojęcia o oporach toczenia :] jeżeli zwiększa się obwód koła to i opory toczenia się zwiększają( silnik potrzebuje więcej mocy aby obrócić koło. ) a przy mocy 80km wierz mi sprzęgło na pewno zmniejszy swoją żywotność jak i pozostałe elementy jak skrzynia biegów i przeguby też.
Johnny
Chcesz sobie pojeździć po "szutrach" w Rosji na pewno fajna przygoda ale proponuję kupić naprawdę terenówkę za klika tysięcy niż modyfikować auto które nie jest w ogóle nieprzystosowane do takiego typu dróg. A jak już na poważnie myślisz o uterenowieniu Stilona to polecam modyfikację zawieszenia do wersji Uproad dzięki czemu zyskasz kilka centymetrów i nie będziesz musiał kombinować z rozmiarem opon bo założysz sobie 195/65r15 xl o zwiększonej nośności ewentualnie 205/55r16xl. Opony typu xl mają w stosunkowo do normalnych opon w tych rozmiarach zwiększoną nośność a co za tym idzie również są bardzie odporne na przebicia.
ok zgadza się że można podnieść auto i je obniżyć ale profesjonalnie robi się to modyfikacją zawieszenia a nie za pomocą opon.
dlatego ja na samym początku pisałem że lepiej to na zawieszeniu zrobić. kolega chce na oponie to już jego wybór.
Chłopie nie masz pojęcia o oporach toczenia :]
chyba jednak wiem. skoro rzeźba bierznika jest odpowiednia a koło większe o tak niewiele to w czym problem . bravo 1.9 m-jet 90KM smiga na 17 " i daje radę więc i stilo na większy poradzi sobie. większe spalanie moż ei wystąpi ale jak ma być mu wygodniej to w czym problem niestety coś za cos
wniosek jest prosty jak sie kolo zmieści to można robić nikt nikomu nic za to nie zrobi. ale jak pisałem lepiej zainwestować w podniesienie na zawieszeniu
Zawieszenie: wystarczyła by sama zmiana sprężyn i amortyzatorów?
(Opony terenowe 195/70R15 można kupić bez problemów.)
czyli zawieszenie. spręzyna i amortyzator to tez zawieszenie chyba?? :D
opony byłyby pewnie tańsze i chyba o to chodzi tobie żeby było dośc tanio
---------- Post dodany o 11:19 ---------- Poprzedni post dodany był o 11:17 ----------
Tylko sprężynami to się różni czy czymś jeszcze?
amortyzator tez jest pewnie dłuższy dłuższy
pisalem na początku. zorientuj się o cene i pomyśl
Tak, tylko pytanie jakie numery amortyzatorów i sprężyn brać pod uwagę...
podjedźdo dobrego sklemu motoryzacyjnego niech wezma sprwdzą jakie masz teraz i dadzą dłuższe oni mają swoje przeliczniki i powinni dobrać ci cały komplet (amory i sprężyny) ewentualnie weź i zamów od stilo uproad
Można spróbować. Rok temu już tak szukałem ale mieli z tym problem...
Tylko kwestia czy od Uproad to będzie pasować? Czy może nie...
Robił ktoś taką zamianę?
Jak zmieniłem w lipcu amory/sprężyny to stał bardzo wysoko, było ok. Na autostradzie też. Więc tak sobie myślę czy same sprężyny by nie wystarczyły.
P.s. Jest ktoś chętny na sportowe amortyzatory i sprężyny (leżą i się marnują w szafie... z nimi było 7cm prześwitu, teraz 12cm)? Tanio oddam :)
sprężyny nei wystarczą gdyż amorek będzie za bardzo wysunięty i nie będzie miał wystarczającego pola do pracy a oprócz tego nie wiem czy sprężyna nie trzymałaby amora na całkowitym wysunięciu
A co z podniesieniem stosując tuleje na amortyzatory?
Jest to w pełni bezpieczne?
ja bym nie rzeźbił tylko robił jak powinno być
staniol504
05-02-2012, 16:06
chyba jednak wiem. skoro rzeźba bierznika jest odpowiednia a koło większe o tak niewiele to w czym problem . bravo 1.9 m-jet 90KM smiga na 17 " i daje radę więc i stilo na większy poradzi sobie. większe spalanie moż ei wystąpi ale jak ma być mu wygodniej to w czym problem niestety coś za cos
Kolego weź pod uwagę że każdy z tych rozmiarów 195/65r15 205/55r16 i 225/45r17 mają prawie dokładnie taki sam obwód koła różnią się między sobą max 2,6mm. W związku z czym nie ma różnicy w oporach toczenia jeżeli chodzi o obwód.
(Opony terenowe 195/70R15 można kupić bez problemów.)
Nie produkują opon w tym rozmiarze typowych do terenówki są tylko do dostawczych.
Tu masz link do sklepu z oponami terenowymi.
Opony terenowe nowe i bieżnikowane nalewki akcesoria terenowe taśmy liny kinetyki zblocze lift fedima simex optima PNEUMATIKY (http://www.opony-4x4.pl/) Jeden z czołowych sprzedawców w Polsce.
---------- Post dodany o 15:06 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:02 ----------
Tak jak Seth pisał niema miejsca na kombinowanie bo jest duże prawdopodobieństwo że się coś rozleci. Szukaj oryginalnego rozwiązania ewentualnie poszukaj na eperze może tam znajdziesz zawias do uproad`a i może będzie pasowało.
danielciagala
05-02-2012, 20:57
sprężyna nie trzymałaby amora na całkowitym wysunięciu
Amor nie pracował by na całej swojej powierzchni roboczej.
dokladnie o to mi chodziło. więc jak wymieniać to i sprężyny i amortyzatory
Wymiana amortyzatorów i sprężyn pociąga za sobą wymianę wahaczy, zwrotnic i drążka stabilizatora... tak wynika z eper'a...
Opony oznaczone jako terenowe można kupić 195/70R15 (np MICHELIN 4X4 SYNCHRONE), nie chodzi o bieżnik jak w ciągniku polowym tylko o wytrzymałość na przebicia w pierwszej kolejności a dopiero potem o rzeźbę.
staniol504
06-02-2012, 00:28
tego synchrona ciężko będzie ci zdobyć chyba produkcja zakończona została w 2007roku. na ten moment są tylko 2 szt. w hurtowniach internetowych więc kompletu raczej nie znajdziesz.
Odpowiadam na temat o oponach:
Opony 195/70 R15 są sprzedawane do Stilo: FIRESTONE TYRES / VAN / FIRESTONE VANHAWK FIRESTONE VAN HAWK - 195/70 R15 C 104R TL Ł65.70 Van Tyres - Trailer Tyres - Caravan Tyres - Motorhome Tyres - Minibus Tyres - 15" R15" - 195/70/15, 195/70 R 15 (http://www.camskill.co.uk/m27b0s515p51430/FIRESTONE_TYRES_VAN_FIRESTONE_VANHAWK_FIRESTONE_VA N_HAWK_-_195_70_R15_C_104R_TL_)
I drugi link: tu ktoś załozył taki rozmiar i było ok: http://www.tyres-pneus-online.co.uk/car-tyres-BRIDGESTONE/B,330/195,70,R15,97,T,XL.html
:)
szkoda że zdjęć tam nie ma jak to wygląda.
Johnny, nie wiem jakie opony w końcu kupiłeś, ale nie jest tak źle jak niektórzy koledzy straszą. ja złożyłem na zimę (z premedytacją) opony 205/70 R15 i nic się nie dzieje.akurat teraz nie ma śniegu a jeździ się OK; nic nie ociera, jazda jak po asfalcie a nie kartoflisku, bardziej miękko wybiera dziury - a gdy spadnie śnieg, to widzę same plusy.
na zimę zawsze im cieńsze tym lepsze
a gdy spadnie śnieg, to widzę same plusy.
To źle widzisz.. Poczytaj trochę o doborze opon na zimę ;) Na śniegu lepiej sprawdza się opona węższa bo wbija się w śnieg i przebija do warstwy z którą ma lepszy kontakt..
nie chcę się sprzeczać; powiem tylko że nie jeżdżę po drogach gdzie opona musiałaby się przebijać przez warstwy śniegu, a jeżeli nawet, to jest to wyjazd z garażu z szybkością dużo mniejszą od szybkości dźwięku...
nie chcę się sprzeczać
Kolego ja przecież też nie, ale zasada jest taka, że w zimę opona węższa jest lepszym rozwiązaniem zarówno na śniegu jak i błocie pośniegowym. Poczytaj co piszą o tym w necie. Kiedyś dobierało się zawsze węższe opony na zimę, dziś stosuje się takie jakie zalecił producent ale nadal wielu gumiarzy proponuje opony węższe ;)
Byrrt ma rację co do tego że na zimę stosuje się węższe opony. Każde fachowe pismo to potwierdzi.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.