PDA

Zobacz pełną wersję : Opony do 1.9 JTD



Johnny
04-02-2012, 02:38
Co myślicie o oponach terenowych: 195/70R15 lub 195/80R15? Czy masa Stilo 1,3tony + 2osoby i bagaże czyli dobre 1.5tony wystarczy? Czy te opony nie będą jak balony przy takim obciążeniu - słaba przyczepność? Ale chyba nie bo do małych "terenówek" jak np Daihatsu Feroza też ludzie kupują opony terenowe a on właśnie ma 1.3tony masy własnej czyli by było ok.

Chodzi mi o zwiększenie prześwitu auta i terenowy bieżnik.

Lub te same rozmiary (jeśli te 80 da się kupić...) ale do osobowych?

Można takie założyć bez obaw o ścieranie?
:)

seth
04-02-2012, 10:59
Chodzi mi o zwiększenie prześwitu auta i terenowy bieżnik.
jak chcesz podnieść auto to nie rób tego kosztem opon bo mogą ci sie nie zmieścić i przy skręcaniu trzeć o nadkole. pomyśl o zmianie zawieszenia. popatrz na alfe 156 i na alfe crosswagon. ten sam samochód a inne zawieszenie. pomyśl nad tym

Johnny
04-02-2012, 12:43
Wiem, jest Stilo Uproad.
Kupiłem 1.9JTD 80KM ze sportowym zawieszeniem (miał 7cm prześwit...), pół roku temu zmieniłem na seryjne sprężyny i amortyzatory (KYB). Na pierwszych kilkuset km było extra, ale oczywiste też było, że on usiądzie. I usiadł, teraz jest z 12 - 13cm prześwitu (cały czas za mało).

Pomyślałem o oponach - albo z miejsca kupić nowe 195/70R15 bo to się zmieści na bank, albo kupię uzywaną 195/80R15 i zobaczę jak skręca...

A odnośnie zawieszenia: zmieniał ktoś może seryjne na zawieszenie od uproad? Tylko sprężynami to się różni czy czymś jeszcze?

seth
04-02-2012, 12:50
amortyzator tez jest pewnie dłuższy dłuższy. zobacz sobie na kalkulatorze kół ile większe będziesz miał koło to będzie 1 góra 2cm więc gra nie warta świeczki.
ja swoje tez będę pewnie podnosił ale moje seryjnie jest nisko


http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html przelicz obecne opony z planowanymi i wyjdzie ci o ile będą wyższe

Johnny
04-02-2012, 13:22
Mam 195/65R15
z oponami 195/70R15 będzie 58mm różnicy na średnicy,
z oponami 195/80R15 będzie 19mm róznicy na średnicy.

Czyli mamy 1cm przy 70 lub 3cm przy 80... To jest wielka rożnica, juz ten centymetr, bo opony i tak muszę kupić :) (na wakacje jadę z 10-15tys km więc są potrzebne jakieś ala terenowe... do Rosji...)

seth
04-02-2012, 13:25
3 cm to cale nic. ale to juz kwestia potrzeba. mam nadzieje że pomogłem i masz juz pełen obraz tego jak to będzie wyglądało. teraz sprawdź czy te wyższe nie będa ocierały przy skręcaniu

danielciagala
04-02-2012, 13:51
Polecam ci opony Nokian. To guma typowo na skandynawie więc powinieneś być zadowolony.

staniol504
04-02-2012, 14:58
O czym wy tu piszecie do stilona albo 195/65r15 albo 205/55r16 reszta będzie przekłamywać licznik i ocierać nadkola z tyłu. Chłopie chcesz podnieść samochód kup terenówkę. Pamiętaj też o zmianie środka ciężkości auta. Będzie się prowadzić jak na polu kartoflanym.


---------- Post dodany o 13:58 ---------- Poprzedni post dodany był o 13:57 ----------

Jeszcze w aucie z mocą 80km. Jakie to będą opory toczenia

seth
04-02-2012, 15:07
O czym wy tu piszecie do stilona albo 195/65r15 albo 205/55r16 reszta będzie przekłamywać licznik i ocierać nadkola z tyłu.
to chodzi o dobra jazdę po droga szutrowych jak dobrze zrozumiałem przygoda w rosji się szykuje więc licznik i przekłamania nei są ważne. a czy będzie ocierało to się dowie jak wsadzi oponki.


Chłopie chcesz podnieść samochód kup terenówkę.
i tu się nie zgodzę. normalną rzecza jest podnoszenie auta tak samo jak jego kładzenie i nie ma tu nic środek ciężkości bo on jest taki sam dla auta normalnego jak i dla auta 5 cm wyżej

Jeszcze w aucie z mocą 80km. Jakie to będą opory toczenia
nie ma to znaczenia gdyz szerokość opony jest taka sama zmieni sie jedynie wysokość profila o 10/20 % (1-3cm większa wysokośc) do szerokości więc będzie wyższa ale nie szersza

Johnny
04-02-2012, 16:23
Przekłamania licznika nie mają znaczenia. I tak już teraz przekłamuje (10%...) chociaż są seryjne koła (sprawdzone 4xgps i punkty kontrolne na drogach w europie).

Co myślicie o tym by do osobówki takiej jak Stilo (1.5tony z ładunkiem) założyć opony terenowe? Nie będzie balonów, a powierzchnia styku do asflatu będzie wystarczająca?
Przy takim rozwiązaniu żegnam się z jazdą 200km/h w Niemczech...

I: czy mogę mieć inne opony niż seryjne? Czy Policja może mieć ale do tego?

danielciagala
04-02-2012, 19:20
Czy Policja może mieć ale do tego

Generalnie nie powinni się czepiać do innych opon. Byle nie slicki :P

seth
04-02-2012, 19:22
przepisy mówią jasno. musisz mieć opony o jednakowej rzeźbie na osi oraz bieżnik musi być większy niz 1.6 mm lub nie mniejszy niż do wyznaczonego punktu zdarcia . więc nic ci nie zrobią bo sprawdzą ze sa takie same i tyle i jest wszystko jak trzeba

staniol504
05-02-2012, 11:52
to chodzi o dobra jazdę po droga szutrowych jak dobrze zrozumiałem przygoda w rosji się szykuje więc licznik i przekłamania nei są ważne. a czy będzie ocierało to się dowie jak wsadzi oponki.

Przygoda przygodą ale w rozmiarze 195/70r15 nie dostanie terenowej opony co najwyżej dostawczą typu LT o zwiększonej nośności a w 195/80r15 to już jest balon i na bank nie wejdzie bez modyfikacji zawieszenia.


i tu się nie zgodzę. normalną rzecza jest podnoszenie auta tak samo jak jego kładzenie i nie ma tu nic środek ciężkości bo on jest taki sam dla auta normalnego jak i dla auta 5 cm wyżej

ok zgadza się że można podnieść auto i je obniżyć ale profesjonalnie robi się to modyfikacją zawieszenia a nie za pomocą opon.


nie ma to znaczenia gdyz szerokość opony jest taka sama zmieni sie jedynie wysokość profila o 10/20 % (1-3cm większa wysokośc) do szerokości więc będzie wyższa ale nie szersza

Chłopie nie masz pojęcia o oporach toczenia :] jeżeli zwiększa się obwód koła to i opory toczenia się zwiększają( silnik potrzebuje więcej mocy aby obrócić koło. ) a przy mocy 80km wierz mi sprzęgło na pewno zmniejszy swoją żywotność jak i pozostałe elementy jak skrzynia biegów i przeguby też.

Johnny
Chcesz sobie pojeździć po "szutrach" w Rosji na pewno fajna przygoda ale proponuję kupić naprawdę terenówkę za klika tysięcy niż modyfikować auto które nie jest w ogóle nieprzystosowane do takiego typu dróg. A jak już na poważnie myślisz o uterenowieniu Stilona to polecam modyfikację zawieszenia do wersji Uproad dzięki czemu zyskasz kilka centymetrów i nie będziesz musiał kombinować z rozmiarem opon bo założysz sobie 195/65r15 xl o zwiększonej nośności ewentualnie 205/55r16xl. Opony typu xl mają w stosunkowo do normalnych opon w tych rozmiarach zwiększoną nośność a co za tym idzie również są bardzie odporne na przebicia.

seth
05-02-2012, 12:13
ok zgadza się że można podnieść auto i je obniżyć ale profesjonalnie robi się to modyfikacją zawieszenia a nie za pomocą opon.

dlatego ja na samym początku pisałem że lepiej to na zawieszeniu zrobić. kolega chce na oponie to już jego wybór.

Chłopie nie masz pojęcia o oporach toczenia :]
chyba jednak wiem. skoro rzeźba bierznika jest odpowiednia a koło większe o tak niewiele to w czym problem . bravo 1.9 m-jet 90KM smiga na 17 " i daje radę więc i stilo na większy poradzi sobie. większe spalanie moż ei wystąpi ale jak ma być mu wygodniej to w czym problem niestety coś za cos

wniosek jest prosty jak sie kolo zmieści to można robić nikt nikomu nic za to nie zrobi. ale jak pisałem lepiej zainwestować w podniesienie na zawieszeniu

Johnny
05-02-2012, 12:16
Zawieszenie: wystarczyła by sama zmiana sprężyn i amortyzatorów?

(Opony terenowe 195/70R15 można kupić bez problemów.)

seth
05-02-2012, 12:19
czyli zawieszenie. spręzyna i amortyzator to tez zawieszenie chyba?? :D
opony byłyby pewnie tańsze i chyba o to chodzi tobie żeby było dośc tanio


---------- Post dodany o 11:19 ---------- Poprzedni post dodany był o 11:17 ----------


Tylko sprężynami to się różni czy czymś jeszcze?


amortyzator tez jest pewnie dłuższy dłuższy
pisalem na początku. zorientuj się o cene i pomyśl

Johnny
05-02-2012, 12:22
Tak, tylko pytanie jakie numery amortyzatorów i sprężyn brać pod uwagę...

seth
05-02-2012, 12:30
podjedźdo dobrego sklemu motoryzacyjnego niech wezma sprwdzą jakie masz teraz i dadzą dłuższe oni mają swoje przeliczniki i powinni dobrać ci cały komplet (amory i sprężyny) ewentualnie weź i zamów od stilo uproad

Johnny
05-02-2012, 12:56
Można spróbować. Rok temu już tak szukałem ale mieli z tym problem...
Tylko kwestia czy od Uproad to będzie pasować? Czy może nie...
Robił ktoś taką zamianę?

Jak zmieniłem w lipcu amory/sprężyny to stał bardzo wysoko, było ok. Na autostradzie też. Więc tak sobie myślę czy same sprężyny by nie wystarczyły.

P.s. Jest ktoś chętny na sportowe amortyzatory i sprężyny (leżą i się marnują w szafie... z nimi było 7cm prześwitu, teraz 12cm)? Tanio oddam :)

seth
05-02-2012, 13:11
sprężyny nei wystarczą gdyż amorek będzie za bardzo wysunięty i nie będzie miał wystarczającego pola do pracy a oprócz tego nie wiem czy sprężyna nie trzymałaby amora na całkowitym wysunięciu

Johnny
05-02-2012, 15:28
A co z podniesieniem stosując tuleje na amortyzatory?
Jest to w pełni bezpieczne?

seth
05-02-2012, 15:31
ja bym nie rzeźbił tylko robił jak powinno być

staniol504
05-02-2012, 16:06
chyba jednak wiem. skoro rzeźba bierznika jest odpowiednia a koło większe o tak niewiele to w czym problem . bravo 1.9 m-jet 90KM smiga na 17 " i daje radę więc i stilo na większy poradzi sobie. większe spalanie moż ei wystąpi ale jak ma być mu wygodniej to w czym problem niestety coś za cos

Kolego weź pod uwagę że każdy z tych rozmiarów 195/65r15 205/55r16 i 225/45r17 mają prawie dokładnie taki sam obwód koła różnią się między sobą max 2,6mm. W związku z czym nie ma różnicy w oporach toczenia jeżeli chodzi o obwód.



(Opony terenowe 195/70R15 można kupić bez problemów.)

Nie produkują opon w tym rozmiarze typowych do terenówki są tylko do dostawczych.

Tu masz link do sklepu z oponami terenowymi.
Opony terenowe nowe i bieżnikowane nalewki akcesoria terenowe taśmy liny kinetyki zblocze lift fedima simex optima PNEUMATIKY (http://www.opony-4x4.pl/) Jeden z czołowych sprzedawców w Polsce.


---------- Post dodany o 15:06 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:02 ----------

Tak jak Seth pisał niema miejsca na kombinowanie bo jest duże prawdopodobieństwo że się coś rozleci. Szukaj oryginalnego rozwiązania ewentualnie poszukaj na eperze może tam znajdziesz zawias do uproad`a i może będzie pasowało.

danielciagala
05-02-2012, 20:57
sprężyna nie trzymałaby amora na całkowitym wysunięciu

Amor nie pracował by na całej swojej powierzchni roboczej.

seth
05-02-2012, 23:04
dokladnie o to mi chodziło. więc jak wymieniać to i sprężyny i amortyzatory

Johnny
05-02-2012, 23:58
Wymiana amortyzatorów i sprężyn pociąga za sobą wymianę wahaczy, zwrotnic i drążka stabilizatora... tak wynika z eper'a...

Opony oznaczone jako terenowe można kupić 195/70R15 (np MICHELIN 4X4 SYNCHRONE), nie chodzi o bieżnik jak w ciągniku polowym tylko o wytrzymałość na przebicia w pierwszej kolejności a dopiero potem o rzeźbę.

staniol504
06-02-2012, 00:28
tego synchrona ciężko będzie ci zdobyć chyba produkcja zakończona została w 2007roku. na ten moment są tylko 2 szt. w hurtowniach internetowych więc kompletu raczej nie znajdziesz.

Johnny
13-02-2012, 23:34
Odpowiadam na temat o oponach:
Opony 195/70 R15 są sprzedawane do Stilo: FIRESTONE TYRES / VAN / FIRESTONE VANHAWK FIRESTONE VAN HAWK - 195/70 R15 C 104R TL Ł65.70 Van Tyres - Trailer Tyres - Caravan Tyres - Motorhome Tyres - Minibus Tyres - 15" R15" - 195/70/15, 195/70 R 15 (http://www.camskill.co.uk/m27b0s515p51430/FIRESTONE_TYRES_VAN_FIRESTONE_VANHAWK_FIRESTONE_VA N_HAWK_-_195_70_R15_C_104R_TL_)
I drugi link: tu ktoś załozył taki rozmiar i było ok: http://www.tyres-pneus-online.co.uk/car-tyres-BRIDGESTONE/B,330/195,70,R15,97,T,XL.html

:)

seth
13-02-2012, 23:36
szkoda że zdjęć tam nie ma jak to wygląda.

Stanjot
25-11-2012, 15:38
Johnny, nie wiem jakie opony w końcu kupiłeś, ale nie jest tak źle jak niektórzy koledzy straszą. ja złożyłem na zimę (z premedytacją) opony 205/70 R15 i nic się nie dzieje.akurat teraz nie ma śniegu a jeździ się OK; nic nie ociera, jazda jak po asfalcie a nie kartoflisku, bardziej miękko wybiera dziury - a gdy spadnie śnieg, to widzę same plusy.

qronax
25-11-2012, 17:58
na zimę zawsze im cieńsze tym lepsze

byrrt
25-11-2012, 22:07
a gdy spadnie śnieg, to widzę same plusy.
To źle widzisz.. Poczytaj trochę o doborze opon na zimę ;) Na śniegu lepiej sprawdza się opona węższa bo wbija się w śnieg i przebija do warstwy z którą ma lepszy kontakt..

Stanjot
28-11-2012, 13:50
nie chcę się sprzeczać; powiem tylko że nie jeżdżę po drogach gdzie opona musiałaby się przebijać przez warstwy śniegu, a jeżeli nawet, to jest to wyjazd z garażu z szybkością dużo mniejszą od szybkości dźwięku...

byrrt
28-11-2012, 14:00
nie chcę się sprzeczać
Kolego ja przecież też nie, ale zasada jest taka, że w zimę opona węższa jest lepszym rozwiązaniem zarówno na śniegu jak i błocie pośniegowym. Poczytaj co piszą o tym w necie. Kiedyś dobierało się zawsze węższe opony na zimę, dziś stosuje się takie jakie zalecił producent ale nadal wielu gumiarzy proponuje opony węższe ;)

seth
28-11-2012, 16:37
Byrrt ma rację co do tego że na zimę stosuje się węższe opony. Każde fachowe pismo to potwierdzi.