PDA

Zobacz pełną wersję : Gotujacy sie płyn chłodniczy,Siena 1.2



eddffs
01-02-2012, 17:14
Witam,
Mam problem teraz gdy mamy te -20 stopni mrozu mam olbrzymie problemy z autkiem, mam benzyne gaz,odpalam na banzynie, i albo autko chodzi normalnie i po przjeechaniu tam 2-3 km wlaczam gaz i jedzie albo zaraz po zapaleniu silnika niby strzalka temeratury idze w gore wlacze nagrzewanie to leci zimne powietrze caly czas i po przejechaniu tych 2-3 km nie ma mowy zeby auto jechalo na gazie ,wrecz gotuje mi plyn ,strzalka temperatury idzie na czerwone pole a gdy wlacze gaz to go strasznie szarpie i nie chce jechac ale wtedy na gazie spada mu temperatura, czego to moze byc wina? i strasznie dymi na biało, i zauwazylem jeszcze ze od 2 miesiecy gdy pale na benzynie to na sniegu sa czarne kropki ktore z rury wydechowej wypadaja co to moze byc?

seth
01-02-2012, 17:23
i zauwazylem jeszcze ze od 2 miesiecy gdy pale na benzynie to na sniegu sa czarne kropki ktore z rury wydechowej wypadaja co to moze byc?
sadza, efekt złej mieszanki. obstawiam lejący wtrysk lub walniętą sonde lambda
a czy płynu ze zbiorniczka ci nie ubywa??

michalexc
01-02-2012, 19:57
strasznie dymi na biało

po zapaleniu silnika niby strzalka temeratury idze w gore wlacze nagrzewanie to leci zimne powietrze caly objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Jeśli "gotuje" płyn to wentylator się nie włącza.Jeśli z wentylatorem i czujnikiem go załączającym wszystko jest OK to obstawiam uszczelkę.Tworzy się tzw.poduszka powietrzna ,która uniemożliwia załączenie wentylatora.No i przy takim zapowietrzonym układzie nie działa ogrzewanie.

dudu$
01-02-2012, 20:12
Może to być UPG ale nie koniecznie. W zimę każde auto kopci na biało szczególnie te z LPG. Możliwe że masz uszkodzone z dwie rzeczy w aucie. Zastanawiam się nad tymi czarnymi kropkami na śniegu. Tak jak pisze seth może to być spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem. Co do gotującego się płynu to pierwsze co bym sprawdził to temperaturę zamarzania płynu chłodzącego. Następnie sprawdziłbym czy w układzie jest jego odpowiednia ilość, jeżeli jest go za mało to płyn w układzie będzie się gotował, będzie słabe ogrzewanie oraz wentylator może się nie załączać. Sprawdź czy jak podłączysz bezpośrednio pod wentylator napięcie 12v wentylator ruszy jak tak to jest on ok. Następnie wypnij wtyczkę z czujnika załączania wentylatora (znajduje się on z prawej strony chłodnicy) i włóż w nią normalny bezpiecznik samochodowy w celu zamknięcia obwodu. Jeżeli wentylator ruszy to masz sprawny ten czujnik. Warto sprawdzić również termostat czy załącza duży obieg. Jak wszystkie te rzeczy będą sprawne to pozostaje pojechanie do mechanika i sprawdzenie kompresji silnika. jak będzie za mała tz. mniej niż 10 barów na którymś cylindrze to masz w tym miejscu przepaloną uszczelkę pod głowica.

michalexc
01-02-2012, 22:05
W zimę każde auto kopci na biało szczególnie te z LPGco innego biały dym ,który może być spowodowany spalaniem płynu chłodniczego a co innego para wodna po spaleniu LPG

seth
01-02-2012, 22:47
co innego biały dym ,który może być spowodowany spalaniem płynu chłodniczego a co innego para wodna po spaleniu LPG
zobacz filmik jednego z klubowiczów. za sobą zostawia wręcz zaslone dymna a ma wszystko sprawne. zima po prostu tak sie dzieje więc to nie jest wynik padniętej uszczelki. dlatego ja napisałem żeby sprawdzić czy plynu nie ubywa

dudu$
01-02-2012, 23:18
Nie zawsze auto bardzo kopci jak ma uszkodzoną UPG. W sienie jak mi wypaliło uszczelkę pomiędzy 1 a 2 cylindrem to autko wcale tak bardzo nie kopciło na biało a zjadało prawie cały zbiorniczek wyrównawczy wciągu 4km. Tak samo jak w mercedesie w202 mojego szwagra poszła uszczelka to auto też nie kopciło jakoś strasznie a można wręcz powiedzieć że kopciło normalnie jak każde sprawne auto.

eddffs
02-02-2012, 13:03
i pojawil sie juz definitywny problem, auto padlo całkiem. Nie odpala na banzynie

dudu$
02-02-2012, 18:22
mogłeś zatrzeć silnik albo UPG tobie poszła i masz za małe sprężanie w cylindrach aby odpalić auto. Teraz jedyną rzeczą jaką warto sprawdzić to właśnie kompresję na wszystkich cylindrach

eddffs
03-02-2012, 19:58
autko kreci ale nie pali tak jakby np paliwa nie mialo

dudu$
03-02-2012, 20:50
to zdejmij przewód paliwowy ( niebieski z tego co pamiętam )i sprawdź czy podczas kręcenia leci paliwo. A słychać pompę paliwa ? ile masz paliwa w baku? może po prostu maiłeś go za mało i ci zamarzło

eddffs
03-02-2012, 23:11
no braklo mi paliwa i auto zgaslo, dolalem 5 litrow i nie chce zapalic

michalexc
04-02-2012, 09:34
miałem kiedyś taki przypadek jak było zimno.Bak był praktycznie pusty.Dolałem też 5L ,kilka razy uruchomiłem zapłon żeby pompa zaciągnęła i odpalił.


może po prostu maiłeś go za mało i ci zamarzło możliwe ,spróbuj dolać jakiegoś specyfiku do paliwa na zamrzanie

dudu$
04-02-2012, 11:17
to dolej jeszcze raz 5 litrów i tak jak kolega powyżej napisał środek przeciwko zamarzania paliwa. A pompa Tobie chodzi ? podczas przekręcenia kluczyka słychać jej syczenie ? Spróbuj parę razy przekręcić kluczykiem żeby pompa załapała paliwa.

pietas
04-02-2012, 20:56
jeśli ci się gotuj płyn, a nawiew masz zimny to znaczy , że poprostu zamarzł! termostat się otwiera ale to nic nie daje .
Przez to że jeździłeś tak to masz walnietą upg.

Miałem to samo ostatnio w CC przy -20 tyle że odazu nim temp doszła do 100stopni wiedziałem już co jest grane i go zgasiłem.
Płyn na zimę się zmienia na zimowy a nie woda...

Jak nie wierzysz to odlej trochę płynu do naczynka i zostaw na noc pod samochodem a rano sobie zobacz cz napewno jest to jeszcze płyn.

piotr945
05-02-2012, 13:42
jesli gotuje mu sie plyn to niech wymieni czujnik temp .nie jest drogi bo to ksozt okolo 30 zl no i termostat sprawdz czy dziala wyciagnij podgrzej do odp tempi zobacz czy sie otwiera jesli nie to i ta rzecz nie jest droga ja tak mialem jednym z samochodow ...

dudu$
05-02-2012, 15:22
pietas może mieć trochę racji, również zastanawiałem się nad tym czy płyn nie zamarzł lub czy sama pompa wody się nie rozsypała. Najpierw trzeba uporać się z uruchomieniem silnika, dlatego też na początek niech wleje denaturat (ok 0,5l) do baku + 10 litrów świeżego paliwa i niech próbuje uruchomić auto. Polecam przekręcenie zapłonu z 10 razu aby pompka zassała paliwo z baku, mógłbyś jeszcze wymienić filtr paliwa tak na wszelki wypadek cena też nie jest jakaś wygórowana. Poza tym autor tematu nie napisał jeszcze odpowiedzi na moje pytanie czy słychać pompę paliwa. Jak nie słychać pompy to albo ją zatarłeś albo coś gdzieś nie styka i nie podaje napięcia na pompę. Jak auto odpali to trzeba po kolei sprawdzać temperaturę zamarzania płynu chłodniczego, wymienić termostat na nowy i odpowietrzyć porządnie układ chłodzenia . Jak tonie pomoże to szukałbym przyczyny w uszkodzonej pompie wody. piotr945 niestety w jednej sprawie się mylisz, czujnik temperatury do tego silnika nie jest taki tani, nie kosztuje on 30zł a 130zł i jest dostępny tylko jako Oryginał - wtyczka 3pinowa.

pietas
05-02-2012, 17:59
nic nie da sprawdzanie pompki na słuch.
Musi ona dawać określone ciśnienie do wtryskiwacza , jeśli się trochę zatarła to będzie ją słuchać, ale paliwa i tak nie poda.
Czujnik temp moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy:
temp na wskaźniku pokazuje, a w nagrzewnicy jest zimno, myślę że nawet jakby był zapowietrzony to cośby tam letnim powietrzem wiało.
Poza tym czujnik temp wkręcany jest w blok silnika więc tak naprawdę widzimy na wskazówce temp silnika a nie cieczy chłodzącej, której prawdopodobnie tam nie ma.
Skoro na gazie też nie idzie to raczej stawiam na zamarznięty płyn chłodniczy, bo reduktor nie ma jak się zagrzać przez co na gazie szarpie.(tak samo jakbyśmy chcieli od razu przy -15 jechać na gazie.)

Na rezerwie się nie jeździ.

Coś mi się wydaje , że kierowca zaniedbuje po prostu auto; nie zmienia płynów, nie leje benzyny itd.

nibyludzik
17-02-2012, 21:54
Witam Chciałem się podczepić pod ten temat.
Otóż jakiś czas temu wskaźnik temperatury podczas jazdy poleciał mi pod czerwone pole. Na szczęście szybko zareagowałem i zorientowałem się, że nie załączył się czujnik Termowentylatora i nie włączył wiatraka chłodnicy. Podpiąłem więc go bezpośrednio do 12V i silnik się wystudził. Następnego dnia kupiłem czujnik termowentylatora oraz nowy termostat (nie był konieczny, ale skoro i tak musiałem wypuścić płyn chłodniczy to uznałem że warto wymienić i to). Po ponownym napełnieniu układu termostat i czujnik działają poprawnie, wentylator załącza się , czyli niby wszystko ok. Ale niedługo okazało się że przestało działać ogrzewanie a czujnik temperatury znów powędrował pod czerwone pole, mimo że załączył się wentylator. Czy ktoś miał już może podobne zdarzenie?

dudu$
17-02-2012, 23:02
sprawdź czujnik temperatury czy nie wariuje . On odpowiada za wskazania na zegarach

qolejowy
18-02-2012, 01:49
Ale niedługo okazało się że przestało działać ogrzewanie a czujnik temperatury znów powędrował pod czerwone pole, mimo że załączył się wentylator.A z płynem nic się nie dzieje, nie gotuje się. Może układ Ci się zapowietrzył, a może tak jak kolega dudu$pisze czujnik w bloku silnika wariuje.

nibyludzik
18-02-2012, 19:10
Dzięki już się uporałem z tym problemem. Prawdopodobnie zapowietrzył się układ na powrocie z nagrzewnicy. Odkręcałem po kolei wszystkie odpowietrzniki jeszcze raz i na koniec przy otwartym odpowietrzniku od nagrzewnicy dmuchnąłem przez korek od zbiorniczka kilkukrotnie. Układ się odpowietrzył i na razie działa poprawnie.