PDA

Zobacz pełną wersję : chacząca biegownia- jedynka



adrianek
26-01-2012, 11:24
Witam Panów i proszę o pomoc...
Od jakiegoś czasu posiadam fiata stilo 1.9 JTD o mocy 115 KM 3D

Pojawił się mały kłopot a właściwie był ale zaczął mnie irytować
ciężko wchodzi jedynka, dwójka prawie ok- pozostałe biegi już ok
jest problem z wepchnięciem jedynki
wybadałem to i wydaję mi się że jedna z linek na "przegubie kulowym" ma chyba za duży luz
wie ktoś może jak rozwiązać problem?
muszę wymienić całe linki? dwie?
bo mi się wydaję że jest problem tylko z jednym przegubem
kiedyś w golfie mkI cabrio "wymieniałem" tylko malutką część w środku- jarzma kuliste chyba się to nazywa

seth
26-01-2012, 11:41
muszę wymienić całe linki? dwie?
możesz wymienić jedną nie trzeba dwóch. zrób eksperyment posadź kogoś w samochodzie i niech go odpali ty stan przy silniku i jak ta osoba w środku wrzuci sprzęglo ty popchnij ręką cięgno na skrzyni. jeśli wrzuci sie bez zgrzytu to miałeś rację jeśli nawet przy wrzucaniu ręką zazgrzyta to nie koniecznie to jest wina linki. a jak ze wstecznym?? normalnie wchodzi??


kiedyś w golfie mkI cabrio "wymieniałem" tylko malutką część w środku- jarzma kuliste chyba się to nazywa
ktos to na forum przerabiał. do fiata jest nei do dostania. chyba że cos się zmieniło

adrianek
26-01-2012, 12:03
ręką na pewno wchodzi lekko- już sprawdziłem :) właśnie jedynka jedynka najgorsza ale wsteczny też trochę ciężko wchodzi.
czyli wymiana linki? podobno jest to bardzo skomplikowane i dużo pracy z tym będzie a na dodatek najpierw trzeba wymontować , potem zamówić odpowiednią i czekać na nową

dzięki za info

seth
26-01-2012, 12:04
no jakby to tez wsteczny był taki masakryczny to synchronizator ale tu linka myslę jest sprawcą

adrianek
26-01-2012, 12:15
a gdzie czytałem o czymś takim jak regulacja linki- że można było coś pokręcić i czasami w niektórych przypadkach pomagało.
jeśli chodzi o wsteczny to nie jest źle ale idealnie też nie. dodam że auto ma 200tyś ujechane
poprzedni właściciel mówił że to wysprzęglik który mi dał do auta

seth
26-01-2012, 12:16
linkę od sprzęgła da sie podkręcić ale ty nawet sprzęgło masz hydrauliczne. a te linki chyba a jestem tego pewien 99% nie da się regulować

adrianek
26-01-2012, 13:15
dzięki kolego za info
no nic innego nie pozostaje jak wymienić linkę bo chyba nie jestem w stanie tolerować tej jedynki zwłaszcza w mieście

seth
26-01-2012, 14:15
żeby to 5 była lub 4 to bys jakoś jeszcze przeżył ale na mieście brak 1 to lekki klops. z wymiana nie powinno byc problemu

adrianek
26-01-2012, 16:47
już wszystko wiem :)
wszystko zalałem WD40
potem sprawdziłem dokładnie luzy na tych przegubach kulowych- na obi jest znaczny i jak na moje oko za duży
ale miła niespodzianka bo okazało się że linki chodzą pięknie
można wymienić tylko same końcówki czyli te cięgna, przeguby kulowe bez większego kłopotu a na dodatek można je regulować
pobawiłam się trochę metodą prób i błędów i wiem co i jak już. nie usunąłem problemu bo już mi ręce odmarzły na dworze.
info może dla następnych:
1. wyczyścić dokładnie całość
2. sprawdzić luzy na tych przegubach
3. zdjąć przegub- banalnie prost- sprawdzić jak chodzą linki
4. próbować regulować :) ta na górze- lepszy dostęp to linka która odpowiada za "góra- dół"
5. przegub jest na gwint nakręcony na linkę i zabezpieczony nakrętko- kluch dycha- jakiś krótki bo trudno się tam manewruję.

teraz pytanie czy da się gdzieś takie przeguby kupić....?
ja dziś próbowałem regulować obydwie linki bo żeby wrzucić jedynkę trzeba dźwignię najpierw przesunąć w bok i pomyślałem że może chczy bocznie- trochę miałem racji

jak znajdę już idealne rozwiązanie czyli wymienię i wyreguluję to dam znać.
może komuś się przyda. mowa tu o 1.9 JTD 115KM z 2002r nie wiem jak jest w innych

pozdro

krzysztof2345
30-01-2012, 21:31
Też miałem podobny problem w stilo active 1.4 i czasem musiałem nawet trzy razy próbować żeby jedynkę wrzucić. Cud, że tego drążka do zmiany biegów nie urwałem. W końcu jak musiałem wezwać pomoc drogową (z powodu zanieczyszczonej przepustnicy paliła się czerwona kontrolka oleju) to powiedziałem żeby przy okazji sprawdzili te biegi. Początkowo na serwisie mi powiedzieli że sprzęgło jest do wymiany, ale później jak im zleciłem wymianę to stwierdzili, że sprzęgło jest dobre tylko zostało odpowietrzone i wszystko chodzi normalnie. Natomiast co do Twojej metody to ja się kompletnie na mechanice nie znam więc nie wiem czy to jest to samo.