Zobacz pełną wersję : fiat brava 1.6 16v nie odpala brak iskry
silwestr_1704
25-01-2012, 17:47
Witam.Mam taki problem kupiłem ostatnio fiata brava 1.6 16v wracałem nim do domu i złamałem kluczyk wypadł mi imo z kluczyka i auto juz nie zapaliło zaciągłem go do kolegi i na drugi dzień znalazlem imo na wycieraczce pod nogami wlozylem do kluczyka przekrecilem CODE zgasło a auto i tak nie zapalilo kilka razy tak probowalem i nic pozniej sprawdzilem swiece okazalo sie ze nie ma iskry no to moze modul ale tez nie kolega pozniej sprawdzil mi czy do modulu dochodzi prad i tez nie ma co to moze byc prosze o pomoc bo nie wiem co mam robic
Na zapasowym kluczyku próbowałeś ?
silwestr_1704
25-01-2012, 20:15
jutro sprobuje to jest ten sam co otwiera drzwi ?
Chwila... Kupując samochód powinieneś dostać dwa kluczki, jeden używany na co dzień a drugi służył jako zapasowy no chyba że ktoś zgubił i przy sprzedaży dał Ci tylko jeden... każdym z tych kluczyków powinieneś bez problemu otworzyć każde drzwi oraz odpalić samochód, założę się że problem tkwi tylko w IMO
silwestr_1704
25-01-2012, 20:31
dokladnie to mam 3 kluczyki jeden do tylnej klapy drugi do drzwi a trzeci do stacyjki i centralki master jest bordowy a te 2 niebieskie dwa ostatnie nie pasuja do stacyjki:placz:
---------- Post dodany o 20:31 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:22 ----------
slaby akumulator moze miec cos do tego ? albo czujnik polozenia walu? prawidlowo w tym modelu powinien byc akumulator 50ah a ja mam 40
Aku nie powinien wpływać na odpalanie a tym bardziej na brak iskry... Trochę namieszane masz z tymi kluczykami, możliwe że stacyjka była wymieniana, dzwoniłeś do poprzedniego właściciela z tym problemem, może jest jakiś na to patent
silwestr_1704
25-01-2012, 21:31
tak dzwonilem bo to moja rodzina ale oni tez nie mieli od samego poczatku jak auto kupili i nie mieli wczesniej takich problemow z tego co pamietam kuzynka caly czas na tym jezdzila
Odłącz jeszcze akumulator na 10min i podłącz ponownie po czym spróbuj odpalić, może IMO jakiś błąd złapał
silwestr_1704
25-01-2012, 22:55
ok jutro zrobie tak jak mowisz dzisiaj juz mi sie nie chce przy nim grzebac jak cos to napisze
---------- Post dodany o 22:55 ---------- Poprzedni post dodany był o 22:47 ----------
aha jeszcze jedno a mogl pasc czujnik polozenia walu? slyszalem ze to czesta przyczyna
z odłączeniem aku radziłem dziś komuś w podobnej sprawie. co do kluczyków to jesli w stacyjce jest immo i masz do niego klucz a tamte2 niebieskie sa oryginalne czyli też mają immo ale poprzednie. więc jak trzymasz je razem to mogły sie rozkodować wzajemnie więc myślę że to powinno sie sprawdzić na samym początku bo trzymanie ich razem nie jest dobrym pomysłem. kolejna sprawa to ten czujnik położenia wału, może i to on ale czy aż to taki zbieg okoliczności że akurat teraz?? chyba że ciągnąc auto zaliczyłeś jakiś dołek i niefortunnie czujnikiem zaczepiłeś lub w inny sposób sie uszkodził. jak bym podpiął pod kompa i zobaczył co pokaże
qolejowy
25-01-2012, 23:35
Jeżeli IMMO gaśnie powinno być z nim wszystko OK. A marchewka gaśnie, bo jeżeli nie to może bezpiecznik albo przekaźnik od układu zapłonowo-wtryskowego.
Czujnik położenia wału zostawiłbym na sam koniec. Czujnik przeważnie daje znać o sobie gdy silnik jest gorący. W 1.6 przekaźnik i bezpiecznik tego układu zapłonowego masz na ścianie grodziowej.
silwestr_1704
25-01-2012, 23:44
no tak tylko problem kto mi go scignie teraz do mechanika 30 km dalej mam miernik moze sam sprawdze ten czujnik bo wiem jakie sa wartosci mniej wiecej do niego tylko nie wie za bardzo gdzie go znalezc bo kanalu nie mam czy wystarczy podniesienie prawej strony auta sciagniecie kola i oslony zeby go zobaczyc ? bo wiem jak ten czujnik wyglada i gdzie sie znajduje
---------- Post dodany o 23:44 ---------- Poprzedni post dodany był o 23:36 ----------
marchewka tez gasnie po paru sekundach 2-3 nie powiem dokladnie
więc jak trzymasz je razem to mogły sie rozkodować wzajemnie więc myślę że to powinno sie sprawdzić na samym początku bo trzymanie ich razem nie jest dobrym pomysłem.
Pawle skąd taka teoria.. Tam są tylko transpondery czyli malutkie nadajniki zasilane falami radiowymi.. Wzajemnie nie mają prawa na siebie jakkolwiek działać! Nie można natomiast trzymać ich wsyzstkich w jednym pęku i odpalać auta.. Bo może złapać kod każdego z pęku a nie tego w stacyjce, mogą się wzajemnie zakłócać..
niefortunnie czujnikiem zaczepiłeś lub w inny sposób sie uszkodził.
Gdzie czym? Czujnikiem położenia wału? Toć tam dostać się do niego ciężko a co dopiero go uszkodzić ;)
marchewka tez gasnie po paru sekundach 2-3 nie powiem dokladnie
Jeżeli gaśnie marchewa to masz CPW sprawny - przy jego uszkodzeniu pali się i nie gaśnie nawet jak podstawisz nowy - do momentu odpalenia..
IMO też bym wykluczył skoro lampka od IMO gaśnie.. Coś może komp by pomógł.. Bezpiecznik też jest od systemu wtryskowego sprawny bo byś w ogóle marchewki nie zobaczył na zegarach..
---------- Post dodany o 07:45 ---------- Poprzedni post dodany był o 07:42 ----------
silwestr_1704 tak najlepiej w Twoim wypadku to podpiąć się pod kompa.. Może coś by się znalazło.. Bo tak to można gdybać.. Marchewka się nie zapala ponownie przy próbie odpalania?
Wzajemnie nie mają prawa na siebie jakkolwiek działać!
miałem raz w warsztacie wlasnie taki problem code gasło a nie chciał odpalić. okazało sie że do stacyjki byl inny kluczyk z innym immo i koleś trzymał je razem i się rozkodowały. tez bym na to nie wpadł ale tak było stąd mój pomysł.
silwestr_1704
26-01-2012, 10:01
zapala sie gdu juz akumulator slabnie ale jak jest naladowany to nie
ja bym z tym kluczykiem popatrzył dokładniej. może jakis fachowiec od kluczy niech zerknie i zobaczy czy nie jest rozkodowany
seth aż nie chce mi się wierzyć żeby takie kwiaty były w tych centralkach fiata.. Gaśnie to znaczy że imo znalazł i rozpoznał - jeżeli jest inaczej to jakim prawem takie auta jeżdżą po świecie? Zwyczajnie w to nie wierzę.. Te transpondery z oryginalnych kluczy są tylko Read Only więc jak mogły się rozkodować?
silwestr_1704
26-01-2012, 10:25
chyba tak jak mowicie trzeba bedzie zmowic prywatna wizyte doktorka od kompa tylko kto sie na to zgodzi w domu:smile:
nie wiem jak ale tak było. sami mieliśmy tydzień czasu zagwozdkę
chyba tak jak mowicie trzeba bedzie zmowic prywatna wizyte doktorka od kompa tylko kto sie na to zgodzi w domu
zgodzi sie ale zapłacisz więcej. lepiej umowić sie z jakims klucznikiem czy elektrykiem i zaciagnąć niech się martwi i szuka
No i co gorsze komp może nic nie dać.. Bo przecież może tak wyjść..
silwestr_1704
26-01-2012, 12:10
no to juz nie wiem sam chlopaki co mam robic zeby zaciagnac auto do dobrego mechanika to prawie 30 km
no sam tego nie zrobisz tak mi sie wydaje na odległość można gdybać więc i pomoc z naszej strony będzie nie duża tym bardziej że problem jest dość nietypowy. ciekawe jakby obejść immo i zobaczyć czy zapali. ciekawe czy duzo z tym zachodu
silwestr_1704 a próbowałeś przepchnąć go jakiś metr w przód, czy w tył?
Wiem, że to brzmi dziwnie/niedorzecznie, ale miałem kiedyś podobną sytuację i taki manewr pomagał... w każdym razie nie zaszkodzi spróbować.
silwestr_1704
26-01-2012, 15:53
ale z wrzuconym biegiem czy na luzie ?
silwestr_1704 normalnie, na luzie
silwestr_1704
26-01-2012, 17:29
tak to ja go co chwile przepycham jak sie wkurze to go ciagnikiem pociagne az zapala cholera jasna dobrze ze w sobote przyjedzie mechanik bo bym cos jeszcze porobil
ale co na pych zapala ci normalnie??
Możesz rozłączyć wszystkie kluczki z "pęku" i niech po leża osobno, może zaskoczą, jeśli nie to programowanie transpondera lub wywalenie IMO z samochodu ;)
qolejowy
26-01-2012, 23:29
Ja bym jednak szukał gdzieś przy przekaźniku od układu wtryskowego.
a moze to wyłącznik zapłonu w skrzynce pod maską 40A ma może strzelił. z działu download pobierz instrukcję i zobacz sobie gdzie on się znajduje dokładniej
albo od wtrysku ma to samo położenie co wylacznik zapłonu lecz jest on 30A zajrzyj do tej skrzynki i zobacz
qolejowy
26-01-2012, 23:57
od wtrysku ma to samo położenie co wylacznik zapłonu lecz jest on 30A zajrzyj do tej skrzynkiW tych silnikach bezpiecznik i przekaźnik są umieszczone na ścianie grodziowej
2331
silwestr_1704
27-01-2012, 00:40
na pych go nie probowalem a co do bezpiecznikow to sprawdzilem chyba wszystkie i tykjo jeden s[alony od postojowki ale jeszcze poszukam moze jakies znajde
---------- Post dodany o 00:40 ---------- Poprzedni post dodany był o 00:38 ----------
a w tej glownej to sa dobre tylko zamienione byly 30 na 40 a 40 na 30
Ja bym jednak szukał gdzieś przy przekaźniku od układu wtryskowego.
A ja nie bo przecież zapala się lampka od wtrysku.. Imo też gaśnie czyli zasilanie ECU ma..
silwestr_1704
28-01-2012, 17:57
chlopaki dzieki za wszystkie podpowiedzi dzisiaj przyjechal mechanik zgarnal 30 zl a co bylo ? kostka od polozenia walu wypadla autko smiga az milo BardzoMalyWoz sie chowa :) bede czesto na tym forum zeby komus pomoc i nie tylko teraz ide troche go oblac bo nie bylko czasu :)
no tak na sucho dlugo nie pochodzi.
to przyjemnej eksploatacji
I co przy wypiętym CPW nie zapalała się kontrolka wtrysku? Jakim prawem :/
co przy wypiętym CPW nie zapalała się kontrolka wtrysku? Jakim prawem :/
to takim pewnie prawem jak z tymi kluczykami z innym imo co się rozkodowują a nie wyskakuje code :D tak juz czasem jest :D
silwestr_1704
29-01-2012, 00:01
nie rozumiecie mnie po prostu kostka od kabla polozenia walu wypieła sie z wtyczki ot cala przyczyna:)
mario0810
03-02-2012, 23:32
WITAM :) mam problem tego typu iz Moja brava zaczeła ostatnio wariowac zaczeła gasnąć sama z siebie gdy ją zapalałem sama wchodziła na duze obroty. a teraz wogóle nie odpala nie dochodzi prąd do cewki jaka przyczyna auto stoi u mechanika i oni tez narazie nic nie wymyslili moze to byc czujnik położenia wału??? prosze o odpowiedz :)
może tak być to przyczyna lub padnięty komputer
niech mechanik podepnie go pod kompa
mario0810
04-02-2012, 01:11
musze mu przekazac tą cenną informacje ale też rozważam tylko te 2 opcje w tym momęcie czyli albo komputer padł albo czujnik bo nic innego do głowy mi nie przychodzi a jest nmozliwośc zeby go uszkodzili jakoś przy wymianie skrzyni i rozrusznika???
nie rozumiecie mnie po prostu kostka od kabla polozenia walu wypieła sie z wtyczki ot cala przyczyna
Jak ja wypiąłem wtyczkę to kontrolka od razu się zapaliła (przy pierwszej próbie uruchomienia silnika) i nie zgasła do momentu aż jej nie wpiąłem i odpaliłem..
mario0810 jedz na komputer wszystkiego się dowiesz..
mario0810
04-02-2012, 10:07
to jest najprostsze rozwiązanie tylko niewiem czy tya brava ma gniazdo pod kompa ale w sumie to jest 97 rok tak ze gdzies tam pewnie jest
to jest najprostsze rozwiązanie tylko niewiem czy tya brava ma gniazdo pod kompa ale w sumie to jest 97 rok tak ze gdzies tam pewnie jest
ma pod maska gniazdo diagnostyczne 3 pinowe
mario0810
04-02-2012, 10:18
a tak mniej wiecej w którym miejscu sie znajduje?
są 2 miejsca z tego co mi wiadomo oba na zdjęciu zaznaczyłem. szukaj wtyczki na 3 piny.
2378
mario0810
04-02-2012, 10:31
dzieki wielkie za pomoc :) jak tylko bede wiedział co sie w koncu stało odrazu napisze :)
Od strony pasażera masz gniazdo diagnostyczne.
Witam kolegów, czy możecie podpowiedzieć jaka może być przyczyna - bravo 1,6 sx + gaz odpaliło na około 5 sekund i zgasło i teraz nie mogę go odpalić, aku jest naładowany a rozrusznik kręci bardzo ciężko i wolno, tak jakby nie chciał.
pewnie cos ze szczotkami, tulejami lub smarem w rozruszniku. a akumulator nowy czy stary?? bo mozę aku nie trzyma już mocy??
Akumulator ma 2 lata i jakieś 3 miesiące po gwarancji, był sprawdzany u elektryka i jest ok, był ładowany przez całą noc na niskim prądzie i bez rezultatu (auto nadal ma takie objawy jak pisałem wcześniej)
to pozostaje przejrzenie rozrusznika
a czy mogę próbować odpalić na tzw. pych, nic się nie stanie?
na pych nie powinno się palić ze względów bezpieczeństwa,a dokładniej występuje możliwość zerwania paska. natomiast jak chcesz dojechać do mechanika to próbuj nie zaszkodzi jak zrobisz to raz. tylko nałogowo go tak nie pal
OK dzięki wielkie i pozdrawiam
jeśli ci nie zapali to znaczy ze możesz mieć nei tylko problem z rozrusznikiem.
napisz czy na pych zapalił i co z rozrusznikiem
ok mam jeszcze pytanko czy stukanie w rozrusznik może dać jakieś rezultaty jeśli szczotki są wytarte? może się trochę odwiesić (rozrusznik)
jeśli to szczotki to może byc tak że stuknięcie da jakiś efekt o ile nie sa już za krótkie
Jeździł do końca bez zarzutów, bez problemów z odpalaniem. Tylko musiałem przestawić go na podwórko za blokiem i na następny dzień zrobił mi zonka - idę spróbować go walnąć może pomoże a póżniej do mechanika
to czekam na efekty i ustalenia
Witam,Do moderatora SETH"A dzięki za podpowiedź z rozrusznikiem - był uszkodzony,. Oczywiście nie obyło się bez mechanika, autko odpala i teraz jest ok. Dzięki i pozdrawiam.
Witam,Do moderatora SETH"A dzięki za podpowiedź z rozrusznikiem - był uszkodzony,
cieszę sie że moglem pomóc. i fajnie że udało się auto uruchomić. życzę szerokiej drogi :D
Witam ja świeżynka i przyłacze się z pytaniem. auto kupione kilka dni temu pięknie bez problemu smigało i nagle w sobote rano nic kompletnie nie odpala. brak iskry na świecy. gość sprzedając auto wspominał o problemach czasami z zapaleniem i jako rade podał przepchniecie kawałek samochodu. próbowałem ale nie pomogło. kontrolka code gaśnie od wtrysków też ale w trakcie kręcenia zapala się ponownie. świece są suche jednak pompa się załącza. zapewne bez kompa się nie obejdzie ale może ktoś coś jeszcze podpowie:))) z góry dzięki
masz rację, przede wszystkim komp :) bez tego to loteria i niepotrzebne wydatki, no chyba że masz kogoś w pobliżu kto ma Marejkę z identycznym silnikiem. wtedy podmiana cewki może coś wyjaśni. w podobnym temacie na forum rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.
http://fiatklubpolska.pl/siena-palio-443/ukl-zaplonowy-brak-iskry-fiat-palio-weekend-1-2-b-g-rok-9-a-7291/
auto sprawdzone błąd czujnika położenia wału wystarczyło zdjąć kable i przeczyścić styki chociaż mechanior dla spokojności zalecił wymianę czujnika:)
Hehe typowe ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.