PDA

Zobacz pełną wersję : hamulce tył-różnica w hamowaniu



olek383
25-01-2012, 12:38
Widzę,że ,,napędzam" tematów w tym dziele:). A więc podczas przeglądu wyszło,że na tylnej ośce mam różnice w sile hamowania. Z dwa miesiące temu miałem sprawdzane hamulce z tyłu (tzn ściągnięty 1 -den bęben i ogólne spojrzenie na całość). Wyszło,że okładziny w połowie jeszcze są. I właśnie na tym bębnie mam różnice- słabo hamuje. Co może być przyczyną??? są tam jakieś regulatory aby przybliżyć szczęki do bębna?? gdzie szukać przyczyny

seth
25-01-2012, 15:25
samoregulator podkręć i powinno byc dobrze. co do hamowania to na ręcznym słabiej czy na roboczym?? jak na ręcznym to możesz ta jedną linkę podciągnąć tez

olek383
25-01-2012, 20:54
samoregulator podkręć i powinno byc dobrze. co do hamowania to na ręcznym słabiej czy na roboczym?? jak na ręcznym to możesz ta jedną linkę podciągnąć tez
Na roboczym jest różnica, ręcznego nie używam bo w górach nie mieszkam ;). Spróbuje samoregulator podkręcić

seth
25-01-2012, 21:19
ręcznego nie używam bo w górach nie mieszkam
ja tez nei mieszkam a na każdym postoju (na parkingu) zaciągam. poprubuj z tym regulatorem chyba że cylinderek powoli puszcza. a pod pompujesz i potem przytrzymasz pedał to opada czy nie??

olek383
26-01-2012, 21:48
Spróbowałem i: w początkowej fazie (po pod pompowaniu) jest na samej górze.... po chwili spada do połowy i trzyma się tak. W między czasie przygasa lekko silnik na chwile.

seth
26-01-2012, 23:35
ale do samego końca nie opada?? jak nie to układ szczelny więc nie jest źle :D

dudu$
27-01-2012, 00:36
ja bym rozebrał jeden jak i drugi bęben na części pierwsze, wszystko pożądanie wymył, wyczyścił i odrdzewił i poskładał z powrotem do kupy. Przy okazji możesz wymienić szczęki na nowe bo nie są drogie - 30 -50zł oraz sprawdzić stan samych bębnów czy nie mają już rantu i czy w ogóle trzymają właściwy wymiar

olek383
27-01-2012, 09:45
Do podłogi nie opada,trzyma wpołowie:). Co do rady dudu$ to raczej jestem zwolennikiem,że jak coś jeździ i wszystko gra to nie ma co na siłę szukać i zmieniać - przychodzi czas do wmieniam:).

seth
27-01-2012, 11:11
pobaw się tym regulatorem powinno pomóc

dudu$
27-01-2012, 17:56
ja uważam że jeżeli części są dosyć tanie to wolę zainwestować te parę groszy zamiast rozbierać coś w kółko i sprawdzać co i dlaczego . W Twoim przypadku za nowe szczęki, zestaw montażowy tz. sprężynki itp, oraz cylinderki nie powinieneś zapłacić więcej niż 100-150zł. A próbowałeś odpowietrzyć układ hamulcowy ? sprawdź jeszcze korektor siły hamowania może zardzewiał i trzeba go porządnie wyczyścić.