PDA

Zobacz pełną wersję : Światła dzienne LED, a oszczędność paliwa



seba_999
24-01-2012, 23:22
Witajcie.

Mam dylemat - montować światła dzienne w swojej Bravie czy nie. Szukałem w internecie informacji o zaletach takiego rozwiązania - oszczędność żarówek, paliwa, itd. O ile argument pierwszy do mnie przemawia,to rozbieżności odnośnie drugiego argumentu są ogromne. Jedni piszą, że 0,2-0,3 litra na 100 km, a znalazłem też posty, że 0,7-1 litr na 100km. Oczekuję konkretnej odpowiedzi od ludzi, którzy mają u siebie zamontowane światła dzienne - o ile Wam spadło spalanie?

seth
24-01-2012, 23:41
zrób test może trochę ryzykowny ale wart uwagi. ja u siebie mam komputer pokazujący sapanie i tak zrobiłem. a mianowicie na trasie przejechałem w jedną stronę ponad 100km ze światłami po czym wracając je wyłączyłem (dobrzy kierowy mrugali i na cb krzyczeli że mam wyłączone lecz tłumaczyłem to spokojnie ) a że ledy właściwie prądu nie pobierają to to prawie to samo co na ledach, podkreślam PRAWIE ku mojemu zdziwieniu spalanie zostało ledwo wychwycone przez komputer. różnica zaledwie 0,2/ 100 km więc czy warto pchać się w ledy z homologacja które nie są takie tanie jak te wszystkie chińczyki dostępne?? oczywiście różnica w spalaniu nieduża a żarówki no cóz ja w puncie wymieniłem raz żarówki i to nie dal tego że się przepaliły a kupiłem mocniejsze więc nawet koszt tych 7 czy 20 zl raz na te 5 lat to tez nie dużo

karwoj25
24-01-2012, 23:45
Łączny pobór prądu przy włączonych światłach mijania to około 12A, moc to około 140W - jeśli moc maksymalna twojego auta wynosi 80KM, to przypuśćmy że podczas normalnej eksploatacji średnio silnik produkuje 50KM, czyli jakieś 37kW - w tym cały czas 0,14kW zużywają światła.
Zauważalnej różnicy w spalaniu raczej nie będzie - ale układ elektryczny (alternator, akumulator, instalacja) będzie miał lżej.

seba_999
24-01-2012, 23:45
No właśnie u mnie jest problem, bo nie mam komputera. Szukałem na Allegro ledów z homologacją i ceny zaczynają się od 36 zł. Z kumplem planujemy kupić takie za 50 zł (link (http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-8-led-flux-drl-e4-rl00-i2067349804.html). No i tak, zakładając oszczędność paliwa 0,3l/100km, w moim przypadku zakup zacząłby się zwracać po przejechaniu 5500 km w dzień (1.2 16V + LPG, spalanie około 7l/100).

Pytanie czy warto...

karwoj25
24-01-2012, 23:47
w moim przypadku zakup zacząłby się zwracać po przejechaniu 5500 km
bardzo optymistyczne podejście - nie licz na aż tyle...

haremziak
24-01-2012, 23:51
Witajcie.

Mam dylemat - montować światła dzienne w swojej Bravie czy nie. Szukałem w internecie informacji o zaletach takiego rozwiązania - oszczędność żarówek, paliwa, itd. O ile argument pierwszy do mnie przemawia,to rozbieżności odnośnie drugiego argumentu są ogromne. Jedni piszą, że 0,2-0,3 litra na 100 km, a znalazłem też posty, że 0,7-1 litr na 100km. Oczekuję konkretnej odpowiedzi od ludzi, którzy mają u siebie zamontowane światła dzienne - o ile Wam spadło spalanie?
Witam! Obsługuję drugie autko na ledach i jeśli chciałbyś liczyć na zauważalne oszczędności to raczej nie montuj tych świateł ponieważ ich nie zauważysz(to moje zdanie). Większym argumentem jest ich żywotność(o ile kupisz jakieś dobre), ledy na pewno są bardziej żywotne ale to nie reguła ponieważ czasami żarówka wytrzymuje miesiąc a czasami kilka lat. Ledowe oświetlenie jest czymś co wyróżnia Twoje auto, czy wprowadzi to jakieś oszczędności to kwestia dyskusji? Ksenony też są oświetleniem które ma mniejsze zużycie energii. co wybrać??? Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam.

byrrt
25-01-2012, 08:47
Też czytałem, że oszczędności paliwa żadnych.. To nawet trudne do wychwycenia te ~0,2l Ale pewne jest to że odciąży lampy (odbłyśniki nie dostają w d***pę), żarówki też dłużej polatają no i ogólnie elektryka na tym zyska.. Aha i to nie jest do końca tak, że LEDy nic nie pobierają bo taki dobry zestaw na przód z 8W pobiera.. Porównując z ok 150 z pełnymi światłami tył i przód to w sumie nie dużo, ale nie zgodzę się że "prawie nic" ;)

Niezaprzeczalnym faktem jest też to, że auto jest lepiej widoczne (z przodu bo do tyłu mam wątpliwości czasem czy przepisy nie powinny nakazywać palących się z tyłu świateł).

seth
25-01-2012, 10:33
prawie nic
jak sam napisałeś 150 pobierają zwykle światła (mijania + pozycja) więc te 8 na ledach to właśnie te moje prawie nic. :D


Niezaprzeczalnym faktem jest też to, że auto jest lepiej widoczne (z przodu bo do tyłu mam wątpliwości czasem czy przepisy nie powinny nakazywać palących się z tyłu świateł).
a o tym to juz kiedyś rozmawiałem i to chyba z tobą jak wspominałeś o montażu ledów.

ogólnie gra nie warta świeczki/ przynajmniej dla mnie, gdyz i ja myślałem o ledach dedykowanych do bravo (koszt 1600zł) ale plan został porzucony :D

byrrt
25-01-2012, 11:31
Ja się kiedyś pewnie zdecyduję - kupie okrągłe DRLy zamiast halogenów.. Ale to chyba bardziej dla bajeru, niż to że liczę na jakieś oszczędności..

seth
25-01-2012, 14:13
no dokładnie ledy to bardziej bajer niz oszczędność

karwoj25
25-01-2012, 14:20
ledy to bardziej bajer niz oszczędność
Myślę, że jednak nie. Tak jak pisalismy wcześniej, instalacja odpoczywa, odbłyśniki sie nie wypalają, kto wie czy dzięki temu akumulator nie podziała rok dłużej? Te wartości niemierzalne mogą zadecydowac o opłacalmości ledów ;)

seth
25-01-2012, 14:28
nie wiem co ma do tego aku ale one i tak 5 lat trzymają rzadko kiedy więcej a i tak jest ładowany i tak podczas jazdy więc to wpływu na aku nie ma. takie moje zdanie. co do odbłyśników i ogólnie instalacji to moja sie nie skarży że jej dzieżko i nie prosi o odpoczynek :D myślę skoro żarówka wytrzymuje 4 lata to i lampa wytrzyma dłużej. co więcej mając soczewki to w ogóle nie ma problemu bo ona się nie wypala. ja ogólnie jestem realista i uważam że w ogólnym rozrachunku ledy są mało opłacalne. gdyz jadąc powiedzmy w takiej szarówce przed deszczem czy burzą zatrzymuje nas policja i mowi że z tyłu nie jesteśmy widoczni bo się zaciemniło i powinniśmy jechać na mijania i co wtedy?? a jak wiemy pojęcie szarawo i słabo widoczni to dość szerokie pojęcie. oczywiście lampy się nie zużywają ale czy jak nie było ledów to tak często lampy zmienialiście??

karwoj25
25-01-2012, 14:34
Akurat lampy w BBM to temat rzeka :|
w tym roku postaram się założyć LEDy, sam się przekonam jaki to ma wpływ...

seth
25-01-2012, 14:37
no w nowym bravo na soczewkach tez rewelacji nie ma

byrrt
25-01-2012, 18:58
seth a ja jeszcze dodam, że na ledach mamy szanse doładowywać akumulator jeżdżąc na bardzo któtkich odcinkach z czym może być cienko na normalnych światłach.. Co do świateł tylnych to wiadomo - trzeba myśleć i wiedzieć kiedy włączać normalne światła.. Soczewki też aię wypalają, tylne lampy i instalacja także..

Czy warto kłucić się nie będe, ale zalety DRL'e mają ;)

seth
25-01-2012, 19:23
ja jak zobaczyłem 1600 zł za ledy do bravo to zrezygnowałem. co do wypalania lamp i instalacji to jak pisałem wcześniej, ile razy to wymienialiście :D no jakby to było firmowo zakładane tak od razu to inna sprawa ale tak żeby samemu kombinować to ja chyba za leniwy jestem lub za bardzo mi przysłoniła ta moja cena oczy :D

byrrt
25-01-2012, 19:39
Przecież nie musisz mieć oryginałów.. Można kupić firmowe dobre lampy i sobie dołożyć jak jest gdzie.. Lamp i instalacji nikt nie wymienia, ale wystarczy sobie uświadomić jak świecą się lampy w 90% 10cio letnich aut a jak świecą się (i świeciły) w tych nowych..

ciril
25-01-2012, 20:05
ja jestem zwolennikiem dziennych. i nie ze względu na zużycie paliwa.
często jeżdżę na krótkich dystansach z niedoładowanym akumulatorem. i skutkiem tego co zimę był kłopot - wyłączające się wspomaganie. tej jesieni zamontowałem dzienne w miejsce halogenów (z żarówkami led). i o ile na początku zimy kłopot ze wspomaganiem wystąpił raz to tak od tamtej pory mam święty spokój.
mrozy zapowiadają więc póki co wszystko się może zmienić :P

seth
25-01-2012, 21:24
Przecież nie musisz mieć oryginałów
to nie oryginaly tylko dedykowane na zderzak z maskownicami

Można kupić firmowe dobre lampy i sobie dołożyć jak jest gdzie.
no właśnie u mnie nie ma gdzie :D

jak świecą się (i świeciły) w tych nowych.
mam nadzieję ze spotkamy się na zlocie i zobaczysz jakie nowe bravo ma oświetlenie. porażka


z żarówkami led
nie chce być czepliwy ale to nie żarówki a diody led :D
ja ogólnie uważam że jak ktoś ma dobre ledy to ok ale widząc co sie dzieje na drogach to tych niby dobrych ledów nie widać w ogóle

danielciagala
25-01-2012, 21:29
Też mam zamontowane ledy i uważam że to świetna sprawa. Wogóle nie musze myśleć o światłach w dzień. Same się włączą same zgasną.
Poza tym na pewno oszczędzam aku. Lampy kupiłem za 85 zeta ( dopier 20 aukcja pozwoliła mi uzyskać taka cene :P) zamontowałem sam i od 8 miesięcy ciesze sie nowym nabytkiem. Nawet ładnie sie wpasowały w Essiego.

seth
25-01-2012, 21:31
Same się włączą same zgasną
w fiatach to standard :D

danielciagala
25-01-2012, 22:11
A faktycznie :P Taka gafa a przecież moja ma Punto :P

macioo71
26-01-2012, 22:05
według mnie racjonalną przesłanką do założenia DRL jest (jak kolega wcześniej pisał) pełniejsze doładowanie akumulatora na krótkich odcinkach (zwłszcza zimą). Poza tym zostaje jeszcze kwestia dość drogich palników ksenonowych i wypalających się luster reflektorów i żółknięcia poliwęglanowych kloszy.
Co do DRL-ów z homologacją z Alledrogo za 36pln (made in china), to imo wyglądają często jakby z meblowej listwy diodowej były zrobione i wygląda to jak "mega-bida-remizion-fasion", gorzej wyglądają tylko HIDy w Astrze I albo Golfie II.

seth
26-01-2012, 23:24
mecioo o ile zgodzę się z tym że zima doładowanie akumulatora jest pełniejsze o tyle z żółknięciem kloszy już nie bardzo. co do palników przepalają się rzadziej niż żarówki a koszt jednego ori do fiata marki philips to 100 zl więc myślę że nie duży. co do luster reflektorów to tez przesada co 10 lat można lampy wymienić lub założyć soczewki. ja osobiście nie jestem zwolennikiem led ale i przeciwnikiem nie jestem. po prostu uważam że dokładanie ich na zderzak lub gdzieś obok halogenów szpeci auto. wizja byrrta jest inna i mi sie nawet podoba bo będzie to zrobione właściwie jak ori bo zamiast halogenów. dobrym wyjściem sa też gotowe lampy przednie z ledami w środku tak a'la audi czy BMW to mi sie tez jakoś podoba. sporo jeździ ledow założonych niechlujnie i marnej jakości stąd moje nie bardzo przychylne zdanie o nich. choć mam nadzieję że dzięki ludziom takim jak Wy którzy montują to profesjonalnie zdanie zmienię :D

markkato
28-01-2012, 15:03
racja mnie najbardziej denerwuje jak widzę auto z nalepioną z przodu zwykłą taśmą led. (http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-Led-3x-1W-GU10-230V-KolorBialy-Cieply/69) Połowa nie świeci i auta wogóle nie widać. (http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Swietlowka-Led-T8-60cm-136xSMD-8W-230V/43)

seth
28-01-2012, 17:14
no żeby porządne ledy kupić to trzeba wydać a lepiej u chińczyka za 20 zl kupić i kozaczyć. i ja dlatego jestem anty ledowy. choć jak pisałem jesli ludzie zaczną używać normalnych ledów to i moje podejście się pewnie zmieni. mam nadzieję że chłopaki i dziewczyny z forum nie żałują kasy na takie rzeczy bo to przecież chodzi tez o bezpieczeństwo

macioo71
29-01-2012, 01:06
Nie, no ja też nie jestem przeciwnikiem LED. Jakbym musiał tylko po mieście na krótkich odcinkach jeździć, to bym pewnie też założył. Tylko wtedy pewnie bym wywalił halogeny i zabudował w ich miejsce LEDy. Nawet to OK wygląda, u chłopaków na forum SX4 widziałem kilka rozwiązań.
Fajnie rozwiązane są DRL w Fiacie 500 (moje słońce takim powozi:drive:), fajna jest ta automatyka, praktycznie nie trzeba o niczym pamiętać. Samo się zapala, samo gaśnie i ładniej imo wygląda niż LED.

lukq
29-01-2012, 10:23
Macie rację, też nad tym myśle DRL'ami. Lecz montując je w halogeny w bbm, będzie to dobrze wyglądać ale nie będzie spełniało miejsc w których tam owe światła powinny się znajdować.

danielciagala
29-01-2012, 12:07
2341
ale nie będzie spełniało miejsc w których tam owe światła powinny się znajdować.

Oto odległości..

lukq
29-01-2012, 13:28
wiem, jakie muszą być odległości, muszę zmierzyć, bo coś mi się wydaję jak wyżej pisałem że nie będzie spełniać w miejscu naszych halogenów.

danielciagala
29-01-2012, 14:17
w miejscu halo na pewno nie spełnia. Ale generalnie się o to nie czepiają chyba że jest upierdliwy gliniarz.

seba_999
28-02-2012, 23:58
Panowie, w sobotę mam zamiar montować moje DRL. Macie pomysł skąd wziąć w komorze silnika "plusa, ze stacyjki"? Tak, żeby nie trzeba było niczego rozpruwać...

byrrt
29-02-2012, 08:33
Ty masz ECU pod maską a tam na pewno znajdziesz taki sygnał.. Teraz tak z głowy nie powiem, ale na pewno znajdziesz sygnał który potrzebujesz..

danielciagala
29-02-2012, 17:53
Montuj albo do wzbudzenia alternatora albo do czujnika oleju. To tak najprościej.

seba_999
05-03-2012, 11:22
Witajcie.

Zgodnie z sugestiami, plus z ledów powędrował do wzbudzenia altka, a minus pod plus z postojówek. I wszystko jest tak jak być powinno, czyt zgodnie z przepisami. Tylko jednej rzeczy nie rozumiem. Po przekręceniu kluczyka na wzbudzeniu pojawia się 12V, czyli ledy powinny świecić. Ale nie świecą ;) Zapalają się dopiero po odpaleniu silnika :D Może mi to ktoś wytłumaczyć? Nie żeby mi to przeszkadzało, fajny efekt, który w sumie wyszedł przypadkiem :D
Druga kwestia, w niedziele rano, słonko dość ostro świeciło i ledy niestety z daleka nie były widoczne... Ale w ostrym słońcu to często nawet świateł mijania nie widać... W piątek będę jechał w małą trasę ~100km, ciekawe ile osób mi będzie "migać" światłami...

byrrt
05-03-2012, 11:25
Może światła które masz maja taki "bajer" że włączają się dopiero gdy jest aku ładowane.. Część tych z allegro to ma..

Możesz wrzucić fotki tych świateł? Montowałeś okrągłe zamiast halogenów czy "paski" ?

seba_999
05-03-2012, 11:27
Paski, nie mam zderzaka z miejscem na halogeny. Po południu przejdę się na parking i wrzucę fotki ;)
Zostały mi do ogarnięcia kable. I jeszcze 2 kostki muszę zmienić na połączenie lutowane. Bo to już było tak na szybko robione.

byrrt
05-03-2012, 11:34
Heh ja się ciągle waham nad okrągłymi w miejsce halogenów..

tzn. uściślając moje wahania spowodowane są brakiem kasy - gdybym miał w portfelu niezagospodarowaną gotówkę już leciałbym po DRL'y ;)

danielciagala
05-03-2012, 21:10
Dlatego włączają się po zapaleniu samochodu bo jak wszyscy wiemy alternator zaczyna ładować ( WZBUDZA SIĘ) jak silnik zaczyna pracować. I właśnie dlatego ledy zaczynają się świecić kiedy na pinie wzbudzenia pojawia się odpowiednie napięcie.

seba_999
05-03-2012, 21:30
No dobra, to dlaczego po przekręceniu stacyjki (nie odpaleniu silnika) pojawia tam się 12V? W teorii powinny świecić...

Memciu
05-03-2012, 21:38
Wysokość otworów halogenowych jest ok 28cm najniższy punkt więc ok. od boku nie wiem ale raczej jest ok.

Też myślę za halogeny wstawić LEDy bo gdzie indziej wstawić nie szpecąc auto ? :>

Ale bardzo zastanawiam się czy zrezygnować z halogenów wstawiając LEDy ... jak wy myślicie? Lepiej Ledy ?

ooo znalazłem ciekawe połączenie tych ledów :)
Jak dokładnie jest połączone aby mieć taki efekt?

http://www.youtube.com/watch?v=3LB1sHqqgZQ&feature=related

byrrt
05-03-2012, 22:04
Filmik już zamieszczałem kiedyś.. Ten model tych lamp jest niedostępny na allegro albo po prostu jest pod inną nazwą..


Jak dokładnie jest połączone aby mieć taki efekt?
O co pytasz o podłączenie tego do instalacji? To już załatwia magiczna puszeczka dodawana do zestawu - podpinasz tylko zasilanie i sygnał świateł ;)

Memciu
05-03-2012, 22:22
O co pytasz o podłączenie tego do instalacji? To już załatwia magiczna puszeczka dodawana do zestawu - podpinasz tylko zasilanie i sygnał świateł
A no właśnie o to co mi odp :) Jak dokładnie to jest zrobione :)



Filmik już zamieszczałem kiedyś.. Ten model tych lamp jest niedostępny na allegro albo po prostu jest pod inną nazwą..

A widać że są mocne, szkoda :/
Na takich właśnie mi zależy, mocnych i ta zimna biel ;)

byrrt
05-03-2012, 22:59
Muszę dorwać gostka z pracy bo ma w Peugeocie 307SW takie naprawdę ostro dające okrągłe ledy w miejscu halogenów.. Podpytać co on tam ma.. Tylko boje się że ma jakieś oryginały osram czy coś które pewnie z 250zeta kosztują..

artur 2310
06-03-2012, 09:40
Tu macie linki na alledrogo do tych lamp nawet homologowane muszą mieć na szkle RL00.Koszt jak widać nie powala z nóg.Sam myślę o takich tylko pozostaje kwestia ile diod mają mieć 4 czy więcej.No i oczywiście automat do przełączania żeby wszystko miało ręce i nogi LED ŚWIATLA JAZDY DZIENNEJ DZIENNE OKRĄGŁE 4 DIODY (2160276497) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-4-diody-i2160276497.html) Wpiszcie w wyszukiwarce na alledrogo światła dzienne okrągłe.Z rozmiarem raczej kłopotów nie będzie bo większość ma 7 cm średnicy i ramki do wykończenia.:smile:

byrrt
06-03-2012, 10:25
artur 2310 bez obrazy ale chyba każdy normalny szukał na allegro już dawno ;) Problem właśnie jest taki, że nikt nie wie jak te moduły za 80zł świecą.. Są podobne za prawie 200 i teraz pytanie czy jest warta dopłaty różnica.

artur 2310
06-03-2012, 13:56
Do jazdy dziennej raczej nie potrzeba 200W a w nocy i tak na tym nie ujedziesz.Z tego co widac na filmiku ładnie dają a najważniejsze że jest homologacja i przy spotkaniu z niebieskimi nie ma problemu.Ja już kombinowałem inaczej.Wyrzucić z halogenów żarówki H1 i włożyć takie cudo: Żarówka LED H1 13 SMD HALOGEN żarówki dzienne DRL (2177389672) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/zarowka-led-h1-13-smd-halogen-zarowki-dzienne-drl-i2177389672.html) Tylko że nie mają homologacji i nie wiem czy nie stracę dowodu rejestracyjnego jak mnie zatrzymają do kontroli.A obrażać nie mam się o co.Czasami czegoś człowiek nie doczyta albo inny wpisze cuda na wyszukiwarce i jakies tam niedomówienia wychodzą.:redface:

byrrt
06-03-2012, 14:10
Dla Ciebie ważna jest tylko homologacja ale dla mnie również bezpieczeństwo i zwyczajnie estetyka - nie chce kupować g***a po to tylko żeby mieć tylko żeby coś to dawało. Żarówki LEDowe czy jakiekolwiek inne - nawet gdyby miały homologację - nie mogą być zainstalowane w standardowej lampie bo ona nie była homologowana z takim źródłem światła. 100 000 razy było to podkreślane przy rozmowach o xenon'ach.. Z tą obrazą nie rozumiem o co Ci chodzi ;)

artur 2310
06-03-2012, 14:32
Jak na moje to te okrągłe chyba lepiej świecą jak te śmieszne linijki LED a'la VW.Co do homologacji to wg.mnie jeżeli produkt ją ma tzn.że był gdzieś tam badany pod względem jasności,bezpieczeństwa itd.Nic tylko montować i w drogę.Co do zużycia prądu to jest jak wiadomo śmiesznie małe w stosunku do zwykłych żarówek.Z tymi halogenami to chciałem tak zrobić dopóki nie znalazłem tych okrągłych dziennych.Teraz czekam na kasę z ZUS-u i coś tam kupię i może nawet się pochwalę na forum.:smile:

byrrt
06-03-2012, 15:00
Z tymi homologacjami ja sam nie wiem czy to tylko napis czy faktyczna homologacja.. Tak więc z jakością może być różnie - jak się patrzy co jeździ po drogach to głowa boli czasem..

artur 2310
06-03-2012, 15:48
Ktoś ją wydał na podstawie jakichś tam badań itd.Podobnie jest z kotłami C.O. mają papiery bo jeden był tam na badaniach a reszta jest spawana jak leci ale zgodność jest bo są papiery i tabliczka.Polska rzeczywistość.Gdzieś nawet wyczytałem komentarz jakiegoś zagranicznego polityka: Polska-tam nawet kryzys się nie udał.:smile:

byrrt
06-03-2012, 16:04
Polska-tam nawet kryzys się nie udał.
Tekst dobry, chociaż akurat to nie ma się do Polski wcale bo lampy są 100% made in china ;]

artur 2310
06-03-2012, 16:07
Chodziło mi o polską rzeczywistość,fajne zdanie mają o nas:smile:

danielciagala
06-03-2012, 18:19
Chyba coś kręcisz... U mnie się nie pojawia.

byrrt
07-03-2012, 08:18
Chyba coś kręcisz... U mnie się nie pojawia.
Ale o co chodzi? :roll:

piotrog
21-03-2012, 17:57
Ja już kombinowałem inaczej.Wyrzucić z halogenów żarówki H1 i włożyć takie cudo: Żarówka LED H1 13 SMD HALOGEN żarówki dzienne DRL (2177389672) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Tylko że nie mają homologacji i nie wiem czy nie stracę dowodu rejestracyjnego jak mnie zatrzymają do kontroli.

Tutaj mieliby poważne podstawy do zatrzymania dowodu i do wlepienia mandatu za jazdę z nieodpowiednim oświetleniem - DRL różnią się od halogenów nie żarówką, ale kątem rozpraszania światła. Możesz mieć DRLe na zwykłej żarówce, jeśli tylko klosz będzie odpowiednio ukształtowany. Zatem wymiana żarówki w halogenie spowoduje tylko to, że będzie ci halogen kijowato świecił. I tyle.

Jelcyn
21-03-2012, 18:34
Zacznijmy i skończmy na tym, że jak lampa ma homologację i jest przystosowana do obsługi żarówek H1 to nic innego nie może do niej trafić. Natomiast jak ktoś się upiera, że chce LED, polecam porządne przeszukanie ofert przygotowanych przez producentów oświetlenia. Żeby daleko nie szukać, to firma HELLA oraz Bosch mają ledowe lampy do jazdy dziennej w wielu kształtach i rozmiarach, dzięki czemu da radę dopasować je w miejsce przewidziane na halogeny.

byrrt
22-03-2012, 08:38
Kupię DRLe to założę i pokażę.. Nie orientowałem się czy np. HELLA robi takie lampy do BBMów, ale jeżeli robi to pewnie nie są tanie.

Jelcyn
22-03-2012, 11:43
Konkretnie pod model są, są również normalnie robione akcesoryjne, które samodzielnie sobie dopasujesz. Niestety, ceny są odpowiednie do jakości i renomy firmy.
A tu masz moim zdaniem najciekawszy projekt, nazywa się HELLA FLEX i składa się z ośmiu osobnych punktów świetlnych, które montujesz w dowolnej konfiguracji. przykład:
3086