PDA

Zobacz pełną wersję : Spalanie oleju Cinquecento 1100 Sporting



DrMotte
24-01-2012, 18:20
Witam mam problem z spalaniem oleju w cc sporting samochod jezdzi pali normalnie nie zauwazylem zeby bardzo dymił ani na ciepłym ani na zimnym co może być przyczyna? gumki na zaworach?

danielciagala
24-01-2012, 19:07
Uszczelniacze. A może jakiś wyciek? suchy masz silnik?

DrMotte
24-01-2012, 20:31
w miare suchy poaztym na wycieki troche duzo by znikało

Borkoś
24-01-2012, 22:29
Olej raczej nie paruje.:smile:Jeżeli go brakuje to musi gdzieś być rozszczelnienie silnika albo jest w płynie chłodzącym, głowica do roboty, chmura rano po odpalaniu, uszczelniacze zaworów.

danielciagala
24-01-2012, 22:51
chmura rano po odpalaniu, uszczelniacze zaworów.
Albo pierścienie...

haremziak
24-01-2012, 23:59
Witam mam problem z spalaniem oleju w cc sporting samochod jezdzi pali normalnie nie zauwazylem zeby bardzo dymił ani na ciepłym ani na zimnym co może być przyczyna? gumki na zaworach?

Ubytki oleju mają kilka dróg:
uszczelniacze lub pierścienie - autko dymi
przedostawanie się do płynu chłodzącego - autko ma "śmietanę" w oleju
wycieki na zewnątrz - chodniki, trawniki cierpią
W przyrodzie i motoryzacji nic nie ginie, poszukaj a na pewno znajdziesz.

dudu$
25-01-2012, 00:13
sprawdź kompresję oraz wykonaj próbę olejową. Jeżeli wszystko wyjdzie ok to musisz mieć gdzieś wyciek.

DrMotte
26-01-2012, 01:28
auto nie zostawia sladow na np chodniku, olej nie dostaje sie do płynu chłodzącego ani odwrotnie auto nie ma nadmiernych wycieków delikatnie poci sie uszczelka kapy zaworów ja myśle że ma za mały przebieg żeby były pierścienie na moje moga mieć wine gumowe uszczelniacze zaworów ponieważ nieukrywajmy ze to juz jest wiekowe auto

dudu$
26-01-2012, 18:59
to zrób to co pisałem po wyżej. Jeżeli w próbie olejowej nie będzie zmian w wynikach to oznacza że możesz mieć coś z głowicą lub uszczelniaczami zaworowymi

DrMotte
27-01-2012, 00:06
co to jest proba olejowa?

dudu$
27-01-2012, 00:24
próba olejowa polega na tym że wlewasz odrobinę oleju do silnika poprzez otwory po świecy zapłonowej i mierzysz kompresję. Jeżeli wyniki pomiaru na którymś cylindrze się poprawią w porównani do wyników pomiaru kompresji bez wlewania oleju to oznaczać to będzie że masz pierścienie tłokowe do wymiany. Jeżeli ciśnienie nadal będzie niskie to będzie to oznaczać że masz albo pęknięta głowicę albo masz do wymiany uszczelniacze zaworowe. Z tego co wyczytałem w twoich postach to nie mierzyłeś sobie ciśnienia sprężania a powinieneś. Skoro piszesz że autko wżera duże ilości oleju a silnik nie ma żadnych większych wycieków to oznacza że olej musi być spalany przez silnik, a jak jest spalany przez silnik w nadmiarze to tylko i wyłącznie przez pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe lub prze uszkodzoną UPG innej opcji raczej nie ma. Auto ma mały przebieg to znaczy ile ? napisz jeszcze ile spala Tobie tego oleju ? 1l/100km? 1l/1000km czy 1l/10000km?

DrMotte
28-01-2012, 01:27
mysle ze pali do pół litra na 1000km a przebieg licznikowo 146tys

Borkoś
11-02-2012, 01:48
Sporo chociaż 150 to już jest sporo na taki silnik, jeśli nie większy jeszcze przebieg?

dudu$
11-02-2012, 10:12
to faktycznie dużo. Moja sienka z motorem 1.2 paliła tyle na 10kkm.

Borkoś
11-02-2012, 22:34
Skąd wiadomo jaki jest faktyczny przebieg tego silnika.możesz powiedzieć na 100%. Masz go od nowości? Silnik jest do roboty.