PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka błędów i brak obrotów !!



TheKingll
23-01-2012, 22:18
Witam

Kolejna awaria mojego Stilo. Tak jak pisałem w poprzednim poście po odłączeniu akumulatora radio nadal nie działa , ale coś dziwnego zaczeło się dziać po podłączeniu akumulatora a konkretnie silnik tracił obroty , gasł , był problem z jego odpaleniem ( o dojeździe do domu nie wspomnę ). Samochód przed weekend stał nie uruchamiany i dziś jak zaszła potrzeba aby podjechać do pracy zaczął wariować. A konkretnie działy się następujące rzeczy: obojętnie czy to podczas cofania czy jechania normalnie po naciśnięciu sprzęgła Stilo traciło obroty i gasł i wyskakiwał mi komunikat : Press Oil ... ( coś takiego ) Olej dolałem sam 2 tygodnie temu 0,5L SuperMobile 10W40 półsyntetyk. Akurat mój stilo bierze dużo oleju co 2-3 miesiące muszę mu dolać 0,5L. Następny błąd jaki mi wyskakiwał Air Bag Failure a także nie zobaczyłem dokładnie ale na komputerze pisało ... seciurity . Po kolejnym zgaśnięciu samochodu i jego odpaleniu zapaliła się żółta kontrolka wyglądająca jak samochód i wystająca kłódka. Z tego co słyszałem pasek od alternatora coś szwankuje podczas zapalania . Czy to wszystko co mi się dziś przytrafiło może być spowodowane tym paskiem ? Powiem jeszcze że na każdych światłach od pracy do domu samochód mi gasł. Gdy dojechałem na stację miałem paliwa na pół rezerwy , po zatankowaniu 6 litrów Pb95 wskazówka była lekko ponad pierwszą białą kreskę. Po odjechaniu ze stacji może 20 metrów samochód znowu zgasł po wciśnięciu sprzęgła , po odpaleniu samochodu wskazówka od paliwa była znowu na pół rezerwy. I za każdym odpaleniem samochodu wskazówka była w innej pozycji , lekko ponad rezerwę a to znowu rezerwa i tak ciągle. Aktualnie samochód stoi na podwórku. Nie wiem co będzie jutro.

Plsss pomóżcie o co mu chodzi

seth
23-01-2012, 23:03
co do gaśnięcia po wduszeniu sprzęgła to wina krokowca. co do wariacji to przy niskim ładowaniu, a takie możesz mieć jak masz słabo naciągnięty pasek, elektronika daje o sobie znać. popraw te dwie rzeczy i zobaczymy czy będzie dobrze, a powinno byc lepiej

byrrt
24-01-2012, 09:35
co do gaśnięcia po wduszeniu sprzęgła to wina krokowca.
Nie byłbym taki pewien.. Tam nie ma normalnego krokowca tylko siłownik.. Co do gaśnięcia pierwsze co poszukaj nieszczelności na dolocie.. Czyli ręką poruszaj wszystkimi gumowymi rurami w których idzie powietrze do kolektora.. Szczególnie obejrzyj ten między przepływką a przepustnicą (ten z odmą).. Sprawdź ładowanie (napięcie aku).. Może faktycznie elektronika głupieje od jakiś śmieci w instalacji..

qolejowy
24-01-2012, 19:27
Takie rzeczy często się dzieją przy niskim napięciu akumulatora. Już gdzieś właśnie był podobny temat. Naładuj akumulator i wtedy zobacz co się będzie działo. No i przydało by się dokładnie przyjrzeć temu paskowi, jeżeli rzeczywiście jest zbyt luźny to może być przyczyną Twoich kłopotów.

TheKingll
25-01-2012, 13:05
ale właśnie nie mam żadnych problemów z zapaleniem czy to mróz czy też nie , i przecież podczas jazdy akumulator w jakimś stopniu się ładuje , ale podłącze go dziś pod prostownik i zobaczę czy to pomoże

seth
25-01-2012, 14:11
i przecież podczas jazdy akumulator w jakimś stopniu się ładuje
w jakiś? może właśnie w wystarczającym do rozruchu lecz nie wystarczającym do podtrzymania skomplikowanej elektroniki. w tym może być cały problem. najlepiej byłoby podjechac do warsztatu i sprawdzić jaki ma ładowanie z wyłączonymi odbiornikami (światła, radio wszystko to co sie normalnie uzywa) orar po włączeniu tego co potrzebne mniej lub bardziej

staniol504
25-01-2012, 14:20
Dokładnie sprawdź akumulator i jego ładowanie. Prawdopodobnie Aku powoli traci swoje możliwości. Spróbuj podpiąć od jakiegoś kolegi aku i zobaczysz.

TheKingll
27-01-2012, 19:21
podłączyłem pod prostownik , nic to nie dało akumulator jest w jakim najlepszym stopniu , dziś byłem u mechanika i podłączył go pod komputer i żadnych błędów nie wykrył , wszystko w jak najlepszym stopniu. Podejrzewa że to przepustownica i po niedzieli jadę do niego aby ją przeczyścił i zobaczył ogólnie na silnik czy wszystko w porządku.

lukq
28-01-2012, 14:10
Problemy z kontrolkami to wina jak koledzy wcześniej pisali słabego ładowania akumulatora, bądź już sam akumulator jest za słaby, nie wiem jak to prawidłowo pisze "nie trzyma prądu"
Jeśli chodzi gaśnięcie, to problemy też masz z rozruchem, po rozruchy gaśnie od razu?
Czasami takie rzeczy z gaśnięciem zaczynają się od wariującego czujnika położenia wału, czujnik Halla. Warto go także sprawdzić miernikiem.