PDA

Zobacz pełną wersję : Lampka poduszki?



pimpek
23-01-2012, 13:57
Wymieniałem lampki oświetlenia deski rozdzielczej na diody led i zaświeciła mi się lampka od poduszki .Co może być przyczyną?

seth
23-01-2012, 14:03
pewnie jakieś zwarcie na desce zrobiłeś lub wsadzając licznik nie dociągnąłeś kości. rozbierz jeszcze raz i sprawdź. rozumiem że kierownicy nie ściągałeś?? bo jeśli ja wymontowywałeś mogłeś uszkodzić taśmę.

byrrt
23-01-2012, 14:40
Albo najzwyczajnie w świecie kolega robił to na włączonym zapłonie (lub go włączył gdy licznik nie był podłączony).. Stąd błąd poduszki (a właściwie błąd Lampki - przerwa). Trzeba podjechać na kompa i wykasować błąd bo poduszki stają się nieaktywne..

seth
23-01-2012, 14:44
no albo tak. choć wydawało mi się że wyłączony zapłon to podstawa :D

ka_czor
23-01-2012, 14:51
słyszałem że dla świętego spokoju najlepiej odłączyć klemę z aku.
Ale skoro już jesteśmy przy temacie a mi też sie zanosi na wymianę przepalonych żarówek tablicy rozdzielczej to czy prawdą jest iż musze tez wyjąć konsolę środkową bo pod nia jest jedna śrubka trzymająca deskę rozdzielczą?

byrrt
23-01-2012, 18:50
Chodzi Ci o zegary? Nie prawda.. Napisz co chcesz wyciągnąć.

ka_czor
23-01-2012, 19:41
mam zamiar się dobrać do oświetlenie zegarów. Powoli się przyglądałem i widziałem że jest kilka śrubek wokół zegarów i chyba dwie przy kierownicy (na max. obniżeniu).

Virusek
23-01-2012, 20:04
Demontaż zegarów jest bardzo prosty... odkręcasz 4 śrubki kluczem imbusowym (2 znajdują się w daszku zegarów 2 pod zegarami, jak masz regulacje wys. kierownicy to max w dół i same Ci się ukarzą), delikatnie podważasz obudowę i ciągniesz do siebie, od strony zewnętrznej obudowa trzyma się na zatrzasku także tam trzeba z uczuciem. Po zdjęciu obudowy, ukazują się kolejne 4 śruby imbusowe które odkręcasz i zegar gania już nam luzem, okręcasz go w taki sposób aby mieć dostęp do złącz, odpinasz i zegarem tak manewrujesz aby zmieścił się miedzy deską a kierownicą.... dokładnie 10min roboty

byrrt
23-01-2012, 20:42
Kolega Virusek zapomniał o 5tej śrubce, którą trzeba odkręcić aby ściągnąć osłonę zegarów.. Jest ona widoczna od doły po ściągnięciu klapki pod którą są bezpieczniki (pod lewym nawiewem frontowym, wkręcana w górę).. Faktycznie lepiej by było gdybyś majstrował na odłączonym aku..

Virusek
23-01-2012, 23:00
Hmmm ja tam śrubki nie miałem, jak wspominałem z tej strony mam zatrzask

qolejowy
23-01-2012, 23:43
U mnie też jest śrubka, a ciężko się wyciąga dla tego że kratka nawiewu z oporem wsuwa się w kanał doprowadzający powietrze. Zamiast odłączać akumulator można odłączyć wtyczkę z centralki AirBag. Wtedy bez obaw możemy włączać zapłon i sprawdzić czy wszystko świeci jak trzeba.

byrrt
24-01-2012, 08:27
Zamiast odłączać akumulator można odłączyć wtyczkę z centralki AirBag.
Tyle, że tu się trzeba dobierać do centralki ;) Poza tym można łatwo narobić sobie bigosu łamiąc dźwigienkę zatrzasku złącza airbag - wiem coś o tym ;)

qolejowy
24-01-2012, 18:13
łamiąc dźwigienkę zatrzasku złącza airbag - wiem coś o tym A już myślałem że jakiś straszny niezdara jestem. ;-)

byrrt
24-01-2012, 18:50
Haha, to widać zrobili ją jednorazowego wetknięcia ;) Całą centralkę razem z wpiętym złączem ja owinąłem streczem (w razie odpukać następnej awarii nagrzewnicy) i tak przykręciłem tak więc trzyma.. ;)

qolejowy
25-01-2012, 00:21
Ja w sumie wypinałem kilka razy za którymś razem pękła taka niby oś tego zatrzasku. A centralkę mam przykrytą folią tak że też w razie awarii nagrzewnicy nic nie powinno jej się stać. Dzisiaj znowu walczyłem z próbą połączenia się z tą centralką i niestety ale poległem. Muszę jeszcze z innego lapka spróbować, albo blaszaka do garażu zatargam.

ka_czor
25-01-2012, 08:28
Dzisiaj znowu walczyłem z próbą połączenia się z tą centralką i niestety ale poległem. Muszę jeszcze z innego lapka spróbować, albo blaszaka do garażu zatargam.

mam podobny problem. Trzeba odkopać schematy elektryczne i poszukać problemu gdzieś na linii. Przynajmniej tak mi radzono.

qolejowy
26-01-2012, 00:07
Trzeba odkopać schematy elektryczne i poszukać problemu gdzieś na linii.8 i 9 pin z centralki idą do złącza diagnostycznego.
U mnie wygląda to tak
8 pin-czarno-fioletowy
9 pin-biało-czerwony
U Ciebie kolory mogą być inne ale piny z centralki na pewno są takie same.

byrrt
26-01-2012, 07:11
za którymś razem pękła taka niby oś tego zatrzasku.
No więc właśnie u mnie to samo ;)
qolejowy mnie ciągle żyć nie daje - Tobie FES znajduje jakieś ECU na linii? (opcja scan) Bo jeżeli FES by nie obsługiwał Twojej centralki to ok, ale nr. znaleźć powinien.. Jeżeli nie to obstawiałbym ciągle martwą centralkę..