Zobacz pełną wersję : Lampka poduszki?
Wymieniałem lampki oświetlenia deski rozdzielczej na diody led i zaświeciła mi się lampka od poduszki .Co może być przyczyną?
pewnie jakieś zwarcie na desce zrobiłeś lub wsadzając licznik nie dociągnąłeś kości. rozbierz jeszcze raz i sprawdź. rozumiem że kierownicy nie ściągałeś?? bo jeśli ja wymontowywałeś mogłeś uszkodzić taśmę.
Albo najzwyczajnie w świecie kolega robił to na włączonym zapłonie (lub go włączył gdy licznik nie był podłączony).. Stąd błąd poduszki (a właściwie błąd Lampki - przerwa). Trzeba podjechać na kompa i wykasować błąd bo poduszki stają się nieaktywne..
no albo tak. choć wydawało mi się że wyłączony zapłon to podstawa :D
słyszałem że dla świętego spokoju najlepiej odłączyć klemę z aku.
Ale skoro już jesteśmy przy temacie a mi też sie zanosi na wymianę przepalonych żarówek tablicy rozdzielczej to czy prawdą jest iż musze tez wyjąć konsolę środkową bo pod nia jest jedna śrubka trzymająca deskę rozdzielczą?
Chodzi Ci o zegary? Nie prawda.. Napisz co chcesz wyciągnąć.
mam zamiar się dobrać do oświetlenie zegarów. Powoli się przyglądałem i widziałem że jest kilka śrubek wokół zegarów i chyba dwie przy kierownicy (na max. obniżeniu).
Demontaż zegarów jest bardzo prosty... odkręcasz 4 śrubki kluczem imbusowym (2 znajdują się w daszku zegarów 2 pod zegarami, jak masz regulacje wys. kierownicy to max w dół i same Ci się ukarzą), delikatnie podważasz obudowę i ciągniesz do siebie, od strony zewnętrznej obudowa trzyma się na zatrzasku także tam trzeba z uczuciem. Po zdjęciu obudowy, ukazują się kolejne 4 śruby imbusowe które odkręcasz i zegar gania już nam luzem, okręcasz go w taki sposób aby mieć dostęp do złącz, odpinasz i zegarem tak manewrujesz aby zmieścił się miedzy deską a kierownicą.... dokładnie 10min roboty
Kolega Virusek zapomniał o 5tej śrubce, którą trzeba odkręcić aby ściągnąć osłonę zegarów.. Jest ona widoczna od doły po ściągnięciu klapki pod którą są bezpieczniki (pod lewym nawiewem frontowym, wkręcana w górę).. Faktycznie lepiej by było gdybyś majstrował na odłączonym aku..
Hmmm ja tam śrubki nie miałem, jak wspominałem z tej strony mam zatrzask
qolejowy
23-01-2012, 23:43
U mnie też jest śrubka, a ciężko się wyciąga dla tego że kratka nawiewu z oporem wsuwa się w kanał doprowadzający powietrze. Zamiast odłączać akumulator można odłączyć wtyczkę z centralki AirBag. Wtedy bez obaw możemy włączać zapłon i sprawdzić czy wszystko świeci jak trzeba.
Zamiast odłączać akumulator można odłączyć wtyczkę z centralki AirBag.
Tyle, że tu się trzeba dobierać do centralki ;) Poza tym można łatwo narobić sobie bigosu łamiąc dźwigienkę zatrzasku złącza airbag - wiem coś o tym ;)
qolejowy
24-01-2012, 18:13
łamiąc dźwigienkę zatrzasku złącza airbag - wiem coś o tym A już myślałem że jakiś straszny niezdara jestem. ;-)
Haha, to widać zrobili ją jednorazowego wetknięcia ;) Całą centralkę razem z wpiętym złączem ja owinąłem streczem (w razie odpukać następnej awarii nagrzewnicy) i tak przykręciłem tak więc trzyma.. ;)
qolejowy
25-01-2012, 00:21
Ja w sumie wypinałem kilka razy za którymś razem pękła taka niby oś tego zatrzasku. A centralkę mam przykrytą folią tak że też w razie awarii nagrzewnicy nic nie powinno jej się stać. Dzisiaj znowu walczyłem z próbą połączenia się z tą centralką i niestety ale poległem. Muszę jeszcze z innego lapka spróbować, albo blaszaka do garażu zatargam.
Dzisiaj znowu walczyłem z próbą połączenia się z tą centralką i niestety ale poległem. Muszę jeszcze z innego lapka spróbować, albo blaszaka do garażu zatargam.
mam podobny problem. Trzeba odkopać schematy elektryczne i poszukać problemu gdzieś na linii. Przynajmniej tak mi radzono.
qolejowy
26-01-2012, 00:07
Trzeba odkopać schematy elektryczne i poszukać problemu gdzieś na linii.8 i 9 pin z centralki idą do złącza diagnostycznego.
U mnie wygląda to tak
8 pin-czarno-fioletowy
9 pin-biało-czerwony
U Ciebie kolory mogą być inne ale piny z centralki na pewno są takie same.
za którymś razem pękła taka niby oś tego zatrzasku.
No więc właśnie u mnie to samo ;)
qolejowy mnie ciągle żyć nie daje - Tobie FES znajduje jakieś ECU na linii? (opcja scan) Bo jeżeli FES by nie obsługiwał Twojej centralki to ok, ale nr. znaleźć powinien.. Jeżeli nie to obstawiałbym ciągle martwą centralkę..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.