PDA

Zobacz pełną wersję : bravo 1.9td 100km! kupiłem pierwsze info pomocy!!



farciarz1988
18-01-2012, 22:05
Witam kolegow! Sprzedalem swoje autko i jako nowe wybór padł na fiacika bravo 1.9 td 100km w wersji GT z 1997r ! Odrazu chcialem zapisac sie do jakiegos forum i wybór padł na fiatklubpolska.pl!! Mam kilka pytan dotyczacych tego modelu!!
1. jaka pojemnosc ma zbiornik paliwa w tym samochodzie??
2. Swieci mi sie czerwona kontrolka po lewej stronie taka jakby marchewka z takimi jakby kropelkami- czesto sama gaśnie! co to moze byc??
3. Z tego co widze autko chyba trosze wiecej pali- mialem jedną kreske, wlałem 21 litrów zrobilem 250km i znowu jest na jednej kresce- jazda mieszana troche w miejscu trosze na trasce!
4. Przy cofaniu do tyłu cos bardzo puka! Przeguby?? do przodu wszystko ok!
5. Wentylator działa tylko na 4 zakresie na mniejszych wogóle!
6. Biegi tez jakos nie bardzo wchodza tzn. bez rzadnych ekscesów ale jakos moim zdaniem nie bardzo? Czy w tej skrzyni wymienia sie olej?

Dodam iz silnik ekstra przyspiesza, nie kopci po zapaleniu bardzo! pali dobrze zarówno zimny jak i cieply. Ogolnie pozatym fajne autko! Pozdrawiam wszystkich i chetnie bede uczestniczyl w rozmowach na temat tego modelu! Dzieki za wszelkie info!
ps. jak cos sobie jeszcze przypomne to zapytam!

seth
18-01-2012, 22:17
1. jaka pojemnosc ma zbiornik paliwa w tym samochodzie??
2. Swieci mi sie czerwona kontrolka po lewej stronie taka jakby marchewka z takimi jakby kropelkami- czesto sama gaśnie! co to moze byc??
3. Z tego co widze autko chyba trosze wiecej pali- mialem jedną kreske, wlałem 21 litrów zrobilem 250km i znowu jest na jednej kresce- jazda mieszana troche w miejscu trosze na trasce!
w dziale download masz instrukcje obsługi tam znajdziesz odpowiedź na to ile litrow ma zbiornik oraz że ta kontrolka to tzw marchewa czyli wtryskiwacz. pewnie coś masz z wtryskiem i dlatego ci dużo pali. a wskazaniami licznika się za bardzo nie sugeruj bo to tylko poglądowe wskazanie. zatankuj do pełna przejedź 100 km i znowu do pelna i będziesz miał miarodajne źródło spalania



4. Przy cofaniu do tyłu cos bardzo puka! Przeguby?? do przodu wszystko ok!
na skręconych kołach czy na wprost, jak na skręconych to przegub



Wentylator działa tylko na 4 zakresie na mniejszych wogóle!
nie wyntylator, bo to masz przy chłodnicy, a silniczek nawiewu. opcja szukaj i byś wiedział ze opornik silniczku nawiewu padł. do wymiany masz taka płytkę lub sam opornik. niedawno przerabiany temat odnośnie punta I

Biegi tez jakoś nie bardzo wchodzą tzn. bez żadnych ekscesów ale jakoś moim zdaniem nie bardzo? Czy w tej skrzyni wymienia sie olej?
mamy ujemne temperatury a fiaty maja drobne zębatki w skrzyni więc zanim olej się rozgrzeje to może być czasem problem z biegani. tak po prostu musi być. a co do wymiany oleju to pewnie nic ona by nie dała

Proponowałbym przywitać się w odpowiednim dziale

farciarz1988
18-01-2012, 22:27
kolego przy prostych kolach tez bije bardzo!! z tym wtryskiem to tez nie wiadmo auto zero dymu przy gazowania i nie widac p rurze nic za bardzo zeby lał! Autko zanim kupiłem to stało prawie rok! Mozna szukac ale wiesz ze po zakupie troche stres jest jak cos sie dzieje takiego!

seth
18-01-2012, 22:29
ja bym podjechał an komputer i wyjdzie co jest nie tak. przegoń go na wysokich obrotach powinno pomóc i jak pisałem zatankuj do pełna i sprawdź to spalanie. co do stuku to sobacz czy plastikowy nadkole nie zaczepia za opone

Zielony
18-01-2012, 22:29
Witamy.Na początek polecam zassać instrukcję obsługi Instrukcja obsługi Fiat Bravo - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/202) żeby zapoznać się z autkiem.
Co do pojemności zbiornika paliwa to tak jest napisane w instrukcji:
2283

Olej w skrzyni wymienia się i to jak najbardziej.Na screenie powyżej jest podana ilość i jaki jest fabrycznie zalany.
Owa kontrolka informuje o błędzie w sterowniku silnika.Najlepiej podłączyć kompa i zobaczyć o co mu chodzi.

farciarz1988
18-01-2012, 22:41
no jak będą warunki to wyczyszczę komin:) no oby pomogło ! na komputer i tak muszę skoczyć bo poducha świeci! a koledzy maja jakieś opinie dotyczące tego silnika? np ile pali średnio i jak z wytrzymałością? Jakie ceny np regeneracji wtrysków albo turbiny?? ogólnie coś jeszcze!!

seth
18-01-2012, 22:46
ceny są różne czasem można znaleźć magika co robi dobrze i tanio a czasem drogiego partacza. Fiat ma silniki najlepsze i świadczy nawet o tym fakt że pierwsze silniki turbo zrobił fiat a potem Niemiec tak samo było z osobnym zasilaniem na każdy gar więc samo to że wiodą prym w tym daje do myślenia. ogólnie silniki nie do zajechania wręcz. co do spalanie polecam autocentrum.pl tam w zakładce"testy i opinie" będziesz miał w miarę rzetelnie wszystko podane

farciarz1988
18-01-2012, 22:56
mam kolego jeszcze pytanie za 100 punktów! nie było miarki oleju ( podobno ktos ukradl jak stało, zreszta tak jak sterowanie szyb!) bagnet wiadomo rzecz swita wiec kupilem u zlowiaza podobno na 100 procent od tego modelu! ale musze sie jakos upewni bo wiadomo o serce trzeba dbac ( czyli o silnik) wiec jakby mogł ktos podac jakiesy wymiary bagnetu zebym mogł sprawdzic czy napewno mam prawidlowy!

seth
18-01-2012, 22:59
ten twoj bagnet powinien mieć wytłoczone numery. wejdź przez explorera na nasz eper i poszukaj po nr VIN tej części i wtedy zobaczysz czy to to, lub poczekaj na odpowiedź kogoś kto ma taki sam motor w aucie

farciarz1988
18-01-2012, 23:05
mogłbys mi to prosciej wytlumaczyc jak mam wejsc bo na autach troche sie znam ( bardziej na ciezarowych bo takimi jezdze:)) ale na kompach nie bardzo! wiesz chyba na tym bagnecie nie ma nic! jest czerwona koncówka i talej drut obtoczony jakby okragla sprezynka i tyle!

seth
18-01-2012, 23:11
no to jak na rączce nie ma numeru żadnego to poczekaj na kogoś kto ma namiary na długość bata. lub pojedź do sklepu motoryzacyjnego poproś pana czy nie ma takiej części do twojego auta i jak ma to niech ci zmierzy ją i przy odrobinie jego dobrej woli masz namiary i wtedy ewentualnie sobie od razu kupisz jak cos będzie nie tak

farciarz1988
18-01-2012, 23:22
kolego problem w tym ze w zadnym sklepie motoryzacyjnym ani hurtowniach nie ma bagnetu do tego modelu( znam duza hurtownie bo w niej pracowałem) zostaje serwis na który dzwonilem ( w krakowie) opcja tylko na zamówienie - 90zł - wymiarów mi nie poda bo nie ma jak gdyż nie ma tego na sklepie! a ja juz kupilem tylko ze nie śpie w nocy bo ta niepewnosc! Moze ktos pomoze wreszcie i zmierzy jakos sensownie zebym mogl sprawdzic!

seth
18-01-2012, 23:23
podaj vin to cos poszukam na eper

farciarz1988
19-01-2012, 00:02
ok! jutro napisze vin bo nie mam dowodu przy sobie! puki co dziki super pomoc! pozdro

Virusek
19-01-2012, 00:11
Samochód który stał rok?! Na dzień dobry wszystkie oleje płyny itp do wymiany nawet nie ma co się zastanawiać, filtry powymieniać.

Stukanie przy cofaniu... zależy gdzie Ci stuka, sprawdź czy masz złącze elastyczne na wydechu, kiedyś w jakimś aucie miałem na sztywno gdzie właśnie przy cofaniu stukał tłumik o podłogę...

seth
19-01-2012, 15:48
Samochód który stał rok?! Na dzień dobry wszystkie oleje płyny itp do wymiany nawet nie ma co się zastanawiać, filtry powymieniać.
wymiana takich rzeczy i rozrządu to podstawa zaraz po kupnie więc to oczywista oczywistość :D

Piekart
20-01-2012, 00:44
Witam,
Podłącze się pod temat gdyż mam ten sam model autka. Bagnet sprawdze w dzień (jak niezapomne^^).

Pytanie mam dotyczące zbiornika paliwa. Tabela podaje 60 + 7 rezerwy, co może być nie tak jeżeli nie moge wlać do swojego nawet 50l ? (wchodzi ~48l jadąc na cpn na oparach)

qolejowy
20-01-2012, 01:16
Jedyne co przychodzi mi do głowy to może masz niedrożny, zaciśnięty przewód odpowietrzający. Na obrazku zaznaczony na czerwono.
2285

Piekart
20-01-2012, 03:06
Coś w tym jest. Jak odkręcam korek wlewu paliwa to zasysa powietrze. Domyślam się że korek posiada wbudowany zawór powietrza. Czy szukać tego gdzie indziej ?

byrrt
20-01-2012, 08:19
U mnie nie tyle zasysa ile syknie w moją stronę.. Tak czy inaczej to normalny objaw! Lałeś pod korek (dosłownie do przelania) czy po prostu do odbicia dystrybutora?
Zawsze też jest opcja że bak był wymieniany..

ka_czor
20-01-2012, 13:14
Zawsze też jest opcja że bak był wymieniany..
i tez bym skłaniał się do tej wersji. Inne bravo mają bak 50 l i akurat by się zgadzało że z oparami wchodzi 48l. Zawsze dobrze jest wlać pod korek, odczekać 2 min, pobujać autem i ponownie dolać. Oczywiście nie wiem czy takowe praktyki przejdą na stacji bo zaraz by powstała kolejka niecierpliwych klientów za Tobą. Ale jak dajesz z karnistra to możesz się pobawić ;)
Odnośnie karnistra - przywykłem że 2x20 l wlewam samodzielnie w góra 5 min. W Bravo zajmuje mi to 15 min. Paliwko stoi w lejki i powoli powoli ścieka na dół. Tam jest jakaś przepustnica w przewodzie wlewowym która otwiera max dopiero po włożeniu dystrybutora? Bo przez lejek to masakra :|

qolejowy
21-01-2012, 00:36
Domyślam się że korek posiada wbudowany zawór powietrza. Czy szukać tego gdzie indziej ? U mnie w korku jest zaworek, widać sprężynkę która dociska zaworek. W bagażniku pod wykładziną masz pokrywkę, a pod nią dostęp do węży i przewodów elektrycznych zbiornika. Powinien być tam jeden grubszy wąż mocowany nakrętką. Odkręć ten wąż i sprawdź czy jest drożny. Zbiornik od góry ma wklęśnięcie które dzieli go jakby na dwie części, ten wąż służy do odpowietrzania tej drugiej części zbiornika. Jeżeli jest gdzieś zagnieciony, to podczas tankowania ta druga część zbiornika napełni się tylko do miejsca w który zbiornik jest spłaszczony, później paliwo będzie wypełniało tylko pierwszą część zbiornika, a w drugiej powstanie bańka powietrza.

Inne bravo mają bak 50 l i akurat by się zgadzało że z oparami wchodzi 48l
Tak tylko że kolega ma TD 100 a w nich zbiornik ma (powinien mieć) 60 litrów
50 litrowy zbiornik mają chyba tylko Bravy z silnikami do 1.6
od 1.8 mają już 60 litrów

ka_czor
21-01-2012, 16:40
dlatego podejrzewam że być może ma bak od innego auta. Może akurat rozstaw śrub pasuje zarówno dla baku 60 l jak i 50 l. Ale najprościej pogadać z ostatnim właścicielem.

farciarz1988
10-02-2012, 22:07
Witam koledzy! Nie moglem prowadzic dyskuski dalej z powodu wyjazdu naglego w traske!! Tak jak koledzy doradzili dokonalem pewnych obserwacji! a mianowice autko zatankowalem do pelna pod korek i po przejechaniu 500km weszlo 41 litrow! a kontrolka od wtryskow (tzw marchewka) nie swieci jak trzymam noge na gazie nawet lekko a gdy tylko puszcze znów sie zapala! co to moze byc! Aha kolego w miom tez napewno nie ma baku 60l tylko maks 55!

pawel1987
23-03-2012, 22:52
Witam
Potrzebuje instrukcje silnika do tego autka prosze o pomoc

seth
23-03-2012, 23:10
zajrzyj do działo downloads, powinna tam być

Bomba
29-10-2013, 04:27
U mnie (ta sama wersja) też wchodzi 50L, a nalałem tak że paliwo palcem dosięgnąć mogłem, prawie się przelało :D Odczekałem chwilę aż osiadło i jeszcze dolałem i tak aż przestało osiadać.
Specjalnie na stacje w nocy pojechałem żeby nikt mi za plecami nie przebierał nogami :P
Niemniej jestem na 80% pewny że w moim egzemplarzu coś było kminione bo tak dziwnego wlewu paliwa to jeszcze nie widziałem, ale mogę się też mylić bo zbyt wiele bryk w życiu nie miałem.

Spalanie mi wychodzi dość dobre, na przejechane 207 km (80% trasa, 20% miasto, ale za to w dużych korkach) wyszło 5,28L/100km więc nie ma co narzekać :)

Ten wskaźnik paliwa co jest na desce rozdzielczej jest bardzo poglądowy chyba jak we wszystkich fiatach - jak go kupiłem to wskazówka była poniżej skali i to sporo (tak jak by pokazywał mniej niż zero:D), a dojechałem bez problemu do najbliższej stacji +/- 20km . Zrobiłem 2 dni temu na rezerwie 73 km i wydaje mi się że jeszcze spokojnie można trochę zrobić :D, ale już się boję żeby się coś nie popieprzyło jak się zapowietrzy. Jeśli to co piszą w instrukcji (7L rezerwy) było by prawdą to można spokojnie stówkę walić od zapalenia się kontrolki i dopiero powoli myśleć o tankowaniu, ale trzeba by jeszcze mieć pewność że nic tam nie było pokminione ze wskaźnikiem, albo całym zbiornikiem...

To tyle moich spostrzeżeń - może komuś pomogą, a teraz pytanie: czy to normalne że ten silnik bardzo szybko osiąga temperaturę normalnej pracy czyli niecałe 90 stopni? Nie znam się na ropniakach, wcześniej tylko z benzyną miałem doświadczenia, ale słyszałem wiele opinii od ludzi że diesele grzeją się wolniej, tym czasem mój bardzo szybko lapie temperature, ostatnio po nocy przestanej na dworze (temperatura rano ok 17-18 C) już po przejechaniu 3 km (wiejskie dojazdówki 50-60 km/h na 4 biegu) już miał niecałe 90 C, ale przy tym nie przegrzewa się. Nawet przy dynamicznej jeździe w mieście gdy daje mu w rurę na skrzyżowaniach, podjazdy, korki itp. rzadko kiedy przekracza 90C i to jeśli już to o grubość wskazówki, po czym wystarczy kilka minut spokojnej jazdy i wraca do w/w normy.
To jak to w końcu jest diesel grzeje się jednak szybciej od benzyniaka, czy ja mam jakiś magiczny egzemplarz :D?

Dodam jeszcze jedną ciekawą rzecz: osoba od której Bravo kupiłem mówiła mi że najlepiej trzymać na 2,5 tyś obrotów :D mówiła mi też że mu pali 7 na sto... Na początku nie patrzyłem w ogóle na obrotomierz z prostej przyczyny bo po prostu w poprzednim samochodzie takowego wskaźnika nie miałem :D byłem zawsze nauczony na słuch i wyczucie, ale ostatnio tak z ciekawości popatrzyłem że jadąc spokojnie przeważnie mam między 1,5, a 2 tyś obrotów. Wiadomo że przy nabieraniu prędkości skacze, ale przeważnie mam 1,5 tyś. Auto przy 1,5 tyś obrotów na 5 biegu ma niecałe 80km/h i po wciśnięciu gazu spokojnie, ale przyśpiesza. Jak się okazuje gó**no prawda co mi znajomi "znawcy" pieprzyli że diesel lubi wysokie obroty. Jeżdżę bardzo podobnie jak benzyniakiem - na wyczucie i zamiast 7 pali mi 5 z kawałkiem....
Może to spalanie też wynikać z tego że dość dużo jeżdżę po drogach takich 3 kategorii (po banioszkach, dużo zakrętów itp.) gdzie 80km/h to już jest szybko :D, ale nie zmienia to faktu że poprzedni właściciel mieszka na wsi i auto latało na trasie dom -> praca -> dom czyli prawie tylko na trasie i spalało 7 na sto :D