PDA

Zobacz pełną wersję : Nie można wyłączyć nawiewu.



mmarek87
18-01-2012, 01:11
Witam wszystkich, pierwszy mój post więc przejdę do rzeczy bo bardzo potrzebuję pomocy. Sprawa wygląda tak: ogólnie nawiew się nie wyłącza- pokrętło jest ustawione na zero i mogę wyłączyć auto wyjąć kluczyk a on dalej chodzi.

Jedyne co można zrobić na poczekaniu to odłączyć klemę. Stało się to nie wiadomo jak, wsiadłem do auta, odpaliłem (co prawda zawsze zostawiam nawiew włączony na '1' ale on gasi się automatycznie przecież po wyłączeniu zapłonu) i nawiew teraz chodzi na pełnych obrotach bez przerwy - powtarzam- nawet po wyłączeniu zapłonu. Co mam na to poradzić??

P.S. chodzi zdecydowanie o nawiew a nie o wiatrak chłodnicy.

byrrt
18-01-2012, 09:43
Jeżeli wieje ciągle na full to obstawiałbym uszkodzony rezystor w obudowie nagrzewnicy.. Odpowiedzialny za obroty.. Wg. schematów może być też wina przełącznika, ale jak wieje na max to trochę nie sądzę.. Tym bardziej na wył zapłonie.. Są też przekaźniki sterujące, ale jeżeli nie działa pokrętło to sam nie wiem.. Napisz w ogóle czy masz klime jeżeli tak to czy automat czy manualną.. To co pisze to się dotyczy klimy manualnej..

qolejowy
18-01-2012, 19:33
może być też wina przełącznika, ale jak wieje na max to trochę nie sądzę.. Tym bardziej na wył zapłonie.. No właśnie, jeżeli to byłaby wina przełącznika czy nawet rezystora to powinien stanąć po wyłączeniu zapłonu. Chyba że gdzieś w wiązce jakieś przewody się stopiły. Nie kojarzę żeby tam były jakiekolwiek przewody z prądem bez stacyjki.

Virusek
18-01-2012, 20:10
Jak pada rezystor to wentylator wieje non stop na full i to z nadwyżką - ostatnio miałem to w służbowym Seju - tyle że na 0 się wyłączył a pozycje 1 i 2 nie działały, jak dało się 3 to o o mało wentylatora wyrwać nie chciało.

Stawiam na jakieś zwarcie w instalacji i lepiej poszukać tego jak najszybciej bo w najgorszym wypadku może dojść do jakiegoś nieszczęścia, posprawdzać bezpieczniki przy okazji posprawdzać styki, itp

byrrt
19-01-2012, 00:03
qolejowy tak na szybko patrzyłem na schemat, to tam jest jakiś przekaźnik od tego wentylatora i ten przełącznik.. Jeżeli w rezystorze nastąpiło by zwarcie wentylator kręciłby się non stop.. Nie miałem zbytnio czasu, ale trzeba by faktycznie zerknąć w te parę miejsc..

mmarek87
19-01-2012, 17:06
Tak jest tam klima manualna czyli jeśli dobrze rozumiem najprawdopodobniej jest to wina owego rezystora a nie przełącznika???

byrrt
19-01-2012, 21:25
Do rezystora można się dostać dosłownie w 5 minut - wykręcasz wentylator - jest pod schowkiem od dołu.. Jedna śrubka, obracasz nim, wypinasz kostkę i wyciągasz.. Rezystor jest zdaje się pod nim (w środku nagrzewnicy).

mmarek87
02-02-2012, 22:03
Przepraszam, że tak póżno odpisuję. Dzięki wszystkim za porady.
Problem został rozwiązany - należało wymienić tę część, którą przedstawiam na zdjęciach..235423552356
Ogólnie dla tych, którzy będą tu szukać porad to należy pamiętać sprawę najdziwniejszą jak dla mnie w tej historii a mianowicie, że ów nawiew działał pomimo wyłączonego zapłonu co jest chyba dość dziwne :)

byrrt
03-02-2012, 00:02
należało wymienić tę część,
To jest rezystor? Bo u mnie inaczej wygląda, a pod coś innego ciężko by mi to by było podpasować ;)

mmarek87
03-02-2012, 09:57
To jest rezystor? Bo u mnie inaczej wygląda
...hmmm ja w temacie samochodowym dosyć kuleje ale dlatego dodaje zdjęcia ale skoro do rezystora należało dostać się przez schowek co zostało zrobione no to w moim przypadku wygląda właśnie tak ;]

miszko
03-02-2012, 09:59
Po zdjęciach to jak rezystor - a te łopatki to pewnie do chłodzenia ;)

bob96
03-02-2012, 10:14
Problem został rozwiązany - należało wymienić tę część, którą przedstawiam na zdjęciach..

Wymieniłeś na nowy czy używany ??
Pytam bo też mam problem z nawiewem. Załącza się czasem jak jest w pozycji ZERO, lub czasem wyłączy się w pozycji AUTO.

mmarek87
03-02-2012, 18:58
Wymieniłeś na nowy czy używany ?? Wymieniłem na używany... raczej mała szansa, że trafisz na zepsuty :) akurat w kupowanie części po kosztach na złomie wierze mocno ;)

bob96
03-02-2012, 19:07
Dzięki za odpowiedź , muszę poszukać taki rezystor na szrocie jak się ociepli ;-)

byrrt
03-02-2012, 20:16
Po zdjęciach to jak rezystor - a te łopatki to pewnie do chłodzenia
No logika na to wskazuje, jednak pytam bo u mnie jest bez tego radiatora ;)

bob96 u Ciebie może być to kwestia przełącznika - raczej na niego bym stawiał..

bob96
03-02-2012, 20:37
byrrt fakt że jak pokręcę pokrętłem od prędkości wentylatora to na jakiś czas jest oki.

byrrt
03-02-2012, 21:37
Były już takie przypadki na forum - tam zdaje się te blaszki źle stykają, a że masz klimę automatyczną sterowaniem wentylatora zajmuje się centralka od klimy i mając te "szalejące" wartości z nastawnika też dziwnie steruje tym wentylatorem.. Cuda też mogą się dziać jeżeli np. szwankuje wewnętrzny czujnik temperatury, ale jeżeli masz na sztywno ustawione na 1 a sobie zmienia to raczej nie to..

bob96
03-02-2012, 21:58
Najbardziej odczuwalne jest to na pozycji Auto . Nie jest to bardzo dokuczliwe ale szukam przyczyny tej dolegliwości .

lukq
04-02-2012, 11:27
Najbardziej odczuwalne jest to na pozycji Auto . Nie jest to bardzo dokuczliwe ale szukam przyczyny tej dolegliwości .
zacznij od wyczyszczenia czujnika temp wewnętrznej. Z reguły wiem, że zbiera się tam bardzo dużo syfu (kurzu). na początek przedmuchaj, jeśli nie pomoże rozbierz i wyczyść dokładnie.

bob96
04-02-2012, 14:32
Jak się dobrać do tego czujnika temperatury ?? na początek spróbuje przedmuchać sprężonym powietrzem , może pomoże .

lukq
04-02-2012, 15:03
Masz go po środku gdzie włacza się klimatyzację i obieg wewnętrzny, takie żebrowane na plastyku

bob96
04-02-2012, 15:09
Dzięki , idę do garażu i zobaczę co i jak :)