PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana silnika



damianusiek
09-01-2012, 22:30
Witam wszystkich . Mam brave 1.4 12v , silnik chodzi na 3 gary bo na 1 nie ma cisnienia , ogolne wycieki , niechce chodzic , ogolnie rzecz biorac niefajny jest . za jakis czas chce kupic jakis uzywany w rozsadnej cenie . Pytania : jak moge sprawdzic czy silnik jest cos wart , na co zwrocic uwage jakie punkty sa wazne , jaka wysokosc powinny miec krzywki na walku rozrzadu , i zeby nie zmieniac skrzyni biegow to musze szukac silnka koniecznie takiego samego jak mialem czyli 1.4 12v 80km czy podejdzie kazdy 1.4 12v ?

ciril
10-01-2012, 10:33
obecnego silnika nie opłaca się zremontować?

qolejowy
10-01-2012, 12:28
musze szukac silnka koniecznie takiego samego jak mialem czyli 1.4 12v 80km czy podejdzie kazdy 1.4 12v ? Zawsze najlepszy byłby taki sam, ale powinien też pasować inny 1.4. Tyle że tak jak pisze kolega ciril na dłuższą metę lepiej byłoby wyremontować Twój obecny silnik, będziesz wtedy wiedział co masz, a jeżeli zdecydujesz się wymienić na inny to już trochę jest jak loteria, no chyba że znajdziesz gdzieś taki który jest jeszcze w aucie i da się go odpalić i osłuchać.

lukq
11-01-2012, 18:17
Jeśli masz uszkodzone to co piszesz w pierwszym poście, to części z wymianą i planowaniem powinny zmieścić się spokojnie w 1000 zł. Silnik używany to jak koledzy napisali loteria, cena 1000-1200 zł, a może i więcej.
Wg. mojego zdania napraw stary i będziesz wiedział co masz.

damianusiek
11-01-2012, 23:46
Niby macie racje ale w te wakacje mialem okazje obejrzec spod silnika i nie ma co ratowac . luzy takie ze sie w pale nie miesci chodzi na 3 gary a cisnienie na pierwszym to 0 dopiero po dolaniu oleju nastukal 5 atmosfer , nie chce chodzic nie chce palic sily nie ma a wogole to wydaje mi sie ze nawet i walek rozrzadu sie bedzie chcial zegnac ze swiatem , wiec wydaje mi sie ze doslownie kilka czesci w tym silniku nadale sie do przelozenia a reszta na zlom bo nigdzie indziej . A fiaty brava w silniku mialy 2 typy silnikow i dlatego pytam , pierwszy mial 80km i gruby walek do skrzyni a drogi 75km i cienszy walek do skrzyni wiec tu rodzi sei pytanie czy kolo zamachowe mozna przelozyc i wogole czy kazdy 1.4 12v bedzie pasowac plug&play . I wlasnie jeszcze jedno pytanie o gore silnika jak ja sprawdzic i jak powinien wygladac ten walek .

ciril
12-01-2012, 08:00
to co się stało iż silnik znalazł się w takim stanie? powypadkowe?

damianusiek
12-01-2012, 22:53
Jadac polna droga uderzylem w kamien i miska ze smokiem sie rozlecialy , a silnik ma zrobione ponad 100 tys na gazie i jak miski nie bylo to obejrzalem kazda panewke i kazda ma zajefajny luz wiec jak chceic remont mu walnac to bez szlifu sie nie obejdziea w to sie bawic nie chce bo mam uraz do szlifowania po motorowerze ze po szlifie bylo gorzej jak przed bo w okolicy nie ma chyba zadnego dobrego czlowieka od szlifow , wiec lepiej w moim przekonaniu dorobic sie uzywki w dobrym stanie . to ktos mi w koncu odpowie na moje powyzsze pytania z pierwszego postu ? pozdro.

tygry
17-01-2012, 20:44
remontowac to co sie ma, kupujac inny silnik i tak musisz go rozebrac by go sprawdzic i powymieniac to co sie wymienia ale nadal niebedziesz mial pewnosci no chyba ze wsadzisz go tak prosto z dworu a potem na formu bedziesz pisal co jak i dlaczego i bedziesz sie bujal po warsztatach, a tak zrobisz kapitalke i bedziesz wiedzial co masz a i taniej cie to wyniesie,

damianusiek
17-01-2012, 22:37
Madrze powiedziane , chyba mnie przekonaliscie co do remontu . Mi glownie chodzi o zrobienie tego remontu tak dla siebie , waszym zdaniem mozna sie pchac w uzywane czesci w dobrym stanie czy lepiej kupic nowe ? Podobno czesto tak jest ze te nowe czasami wytrzymuja mniej niz stare uzywane .

qolejowy
18-01-2012, 01:25
Podobno czesto tak jest ze te nowe czasami wytrzymuja mniej niz stare uzywane . Nie wiem o jakich częściach silnika mówisz, jedynie co to można by zrobić to na używanych tłokach ale pod warunkiem że weźmiesz cały komplet. Nic innego z używek nie ma sensu wkładać. Remonty benzyniaków i tak przeważnie robią na tych samych tłokach, chyba że są naprawdę wytarte. Wał dajesz do szlifu i do tego od razu dopasują Ci panewki. A chcesz to robić sam zlecając tylko szlif cylindrów i wału. Najlepiej dać blok z wałem i oni Ci wszystko złożą do kupy.

tygry
18-01-2012, 19:09
moze chodzi o alternator, rozrusznik, pompy sam zreszta nie wiem :/

qolejowy
18-01-2012, 19:10
moze chodzi o alternator, rozrusznik, pompy sam zreszta nie wiem :/ Może tak, ale to już jest osprzęt silnika. ;)

boch
21-01-2012, 18:23
zrób wstępny kosztorys remontu silnika, a później sprawdź sobie oferty silników na allegro. w moim mieście jest firma która ściąga silniki z Niemiec, Francji i Anglii.

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sklep/20973048_swiat-silnikow)

ilość pozytywnych komentarzy mówi sama za siebie. a co do remontu kapitalnego silnika, opinie są podzielone. znam mechaników z długim stażem, którzy twierdzą, że remont dołu silnika to loteria taka sama jak kupno drugiego, używanego silnika. nie będę tego komentować, nie jestem specjalnie w temacie ;)

pioneer81
22-01-2012, 15:06
zrób wstępny kosztorys remontu silnika, a później sprawdź sobie oferty silników na allegro. w moim mieście jest firma która ściąga silniki z Niemiec, Francji i Anglii.

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sklep/20973048_swiat-silnikow)

ilość pozytywnych komentarzy mówi sama za siebie. a co do remontu kapitalnego silnika, opinie są podzielone. znam mechaników z długim stażem, którzy twierdzą, że remont dołu silnika to loteria taka sama jak kupno drugiego, używanego silnika. nie będę tego komentować, nie jestem specjalnie w temacie ;) tomek to ta firma z zbierska? ceny mają wysokie,idzie wyrwać taniej motor ja za 1.6 z osprzętem dałem 1000 zł a tam wołali 1600zł za goły silnik.

boch
22-01-2012, 17:36
tak, ze Zbierska. wiesz, na upartego można na allegro wyrwać silnik za 500 zł, ale ile on jest wart niewiadomo. w Zbiersku dostajesz solidną gwarancję i właściwie pewność (patrząc po komentarzach), że nie będziesz w najbliższym czasie dwa razy wymieniać silnika. silnik do 1.6 mają za 1000 zł. czy z osprzętem, nie wiem.

pioneer81
23-01-2012, 13:18
tak, ze Zbierska. wiesz, na upartego można na allegro wyrwać silnik za 500 zł, ale ile on jest wart niewiadomo. w Zbiersku dostajesz solidną gwarancję i właściwie pewność (patrząc po komentarzach), że nie będziesz w najbliższym czasie dwa razy wymieniać silnika. silnik do 1.6 mają za 1000 zł. czy z osprzętem, nie wiem. raczej goły,3 lata temu mi krzykli 1600zł

boch
23-01-2012, 13:21
ano to już kwestia wartości rynkowej samego auta. ani to nowe, ani zabytek ;)

Danuta
30-07-2012, 11:18
Witam wszystkich . Mam brave 1.4 12v , silnik chodzi na 3 gary bo na 1 nie ma cisnienia , ogolne wycieki , niechce chodzic , ogolnie rzecz biorac niefajny jest . za jakis czas chce kupic jakis uzywany w rozsadnej cenie . Pytania : jak moge sprawdzic czy silnik jest cos wart , na co zwrocic uwage jakie punkty sa wazne , jaka wysokosc powinny miec krzywki na walku rozrzadu , i zeby nie zmieniac skrzyni biegow to musze szukac silnka koniecznie takiego samego jak mialem czyli 1.4 12v 80km czy podejdzie kazdy 1.4 12v ?
Wiem, że cześć męska może zaraz pomstować co baba szuka w takim temacie, ale napiszę to o czym rozmawiałam ostatnio z mężem (też czeka mnie taka przykra wymiana). Kwestie do rozważenia są w tym przypadku przynajmniej 3. My podeszliśmy do tematu w sposób następujacy, po pierwsze czy sens jest naprawiać sam samochód (koszty w stosunku do wartości samego auta), wiem, że jest zawsze odpowiedź wiesz co masz nie wiadomo na co trafisz, a wiadomo jak w większości wygląda handel używanymi pojazdami, ale są sytuacje, że naprawa nie ma sensu (piszę o tym nad czym my się zastanawialiśmy), dalej remont.... większość odpowiedzi jest taka, że remontować, z tym, że tu też nie musi wyglądać tak różowo. Mam przykład bliskiego znajomego, który chciał reanimować w ten sposób swoje co prawda Daihatsu, ale chodzi o przykład. Zapłacił 1400 zł, wyjechał od mechanika i następnego dnia wrócił do niego na lawecie.... Najlepsze to, że facet stanął okoniem, wszyscy winni tylko nie on, a samochód dojechał od niego tylko do garażu i następnego dnia był trup, odpalił, na wolnych obrotach coś huknęło, poszedł dym i koniec, obecnie sprawa toczy się w sądzie, tak wiec na chwile obecna jest do przodu 1400 za naprawę plus koszty związane z Sądem (powołanie biegłego itd z tego co sie orientuję).... Tak więc w przypadku remontów też nie musi to wyglądać tak różowo. Co do używek, to stary gdzieś wydobył sklep z używkami do włochów. Z tego co znaleźliśmy w sieci to opinie maja dobre, osobiście mogę zagwarantować, że w przypadku szyb i blacharki nie ma z nimi najmniejszego problemu (to akurat kupowaliśmy po małym bum...) Nie mniej obecnie okazało się, że silnik jest na wykończeniu i też się zastanawiamy nad zakupem u nich. Wiem, że duzo w tym przypadku ma do powiedzenie "przysłowiowe" szczęście przy zakupie, ale pewne ryzyka można minimalizować....na Allegro nie wiadomo do końca od kogo kupujesz, tu masz faktyczna firmę, a silniki sa po jakimś sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze kojarzę (jakie są wymagane warunku), ale jest też możliwa jakaś gwarancja. Tak więc zobacz ewentualnie na stronie tego sklepu (http://www.italcar24.pl), może tam cos znajdziesz bardziej konkretnego

boch
30-07-2012, 12:23
ja myślę, że od 9 stycznia dużo się mogło wydarzyć u autora tego tematu ;)

ciril
30-07-2012, 16:08
eee. Jakby się zmieniło to by chyba autor się podzielił wiadomościami. Czy nie?

boch
30-07-2012, 16:44
nie każdy jest wylewny :D

byrrt
30-07-2012, 17:25
eee. Jakby się zmieniło to by chyba autor się podzielił wiadomościami. Czy nie?

Niestety nie zawsze tak bywa ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2