Zobacz pełną wersję : Jak dostać się do filtra powietrza- prośba o pomoc.
Witam,
czy ktoś może podać najszybszą drogę do dostania się do filtra powietrza w Stilo 1.9 jtd?
Z góry dziękuję.
Paweł
u mnie na blogu na forum masz jak się do niego dobrać. masz ten sam silnik więc wszystko będzie podobnie jak nie identycznie
od spody nic ci nie da bo mocowanie filtra jest pod podstawka akumulatora z tego co pamiętam.
od spody nic ci nie da...
Jak najbardziej od spodu auta!
Wchodzisz pod samochód, zdejmujesz osłonę silnika (jeżeli takową Masz) i pod koszem akumulatora (po lewej stronie, patrząc w kierunku przodu auta) Masz puszkę filtra powietrza.
Po odpięciu zabezpieczenia odchylasz pokrywę puszki i wymieniasz filtr powietrza.
Najlepiej/najwygodniej to robić mając samochód podniesiony na podnośniku warsztatowym lub z kanału.
Swoją drogą na tyle aut co miałem to pierwszy raz mam samochód z tak trudnym dostępem do filtra powietrza!!!
danielciagala
23-01-2012, 21:54
Swoją drogą na tyle aut co miałem to pierwszy raz mam samochód z tak trudnym dostępem do filtra powietrza!!!
To typowe dla jtd... Lancia , Alfa ma tak samo... już nie raz klnołem na włoską technologie przy robocie :P
To typowe dla jtd... Lancia , Alfa ma tak samo...
Hm, teraz wszystko jasne. Nigdy nie eksploatowałem prywatnie Lancii ani Alfy Romeo, a służbowe serwisował kto inny;>.
no skoro mówicie że od spodu się dojdzie to pewnie tak jest. ja niestety odcięty od kanału jestem więc nawet takiej opcji nie brałem pod uwagę. ogólnie nawet od góry tragedii nie ma. w ciepły dzień przyjemnie sie robi :D
Dziękuję, zatem czeka mnie kanał w najbliższy weekend oraz wymiana filtra
damianusiek
02-03-2012, 23:14
Witajcie , a ja z kolei mam problem taki ze nie moge rozkrecic wogole filtra powietrza wszystkie sroby sie kreca ale nie odkrecaja , moj wynalazek to 12 zaworowa brava . myslalem o zdejmowaniu blotnika ale kluczy nie mialem (moze i dobrze bo jeszcze bym mogl zrobic horzej przez te nerwy) . drogi problem to zjechany torx przy silniczku krokowym . Prosze o nauke , pokute i rozgrzeszenie ;-}
danielciagala
03-03-2012, 09:23
Spróbuj te okręcające się śruby podważyć śrubokrętem jednocześnie je próbować wykręcić niekiedy się udaje;-) A co do objechanego Torxa to Ave Maria :P Możesz coś spr. nabić jeszcze .
damianusiek
03-03-2012, 09:44
a nie wiecie ile taka cala obudowa moze kosztowac ? probowalem juz chyba wszystkiego , kapiele w wd-40 tez nic nie daly ani srudokret . Jak juz to chyba tylko wiertarka zostala i przecinak . Proba odkrecenia blotnika tez sie zakonczyly niepowodzeniem bo urwalem jedna srube i wtedy dalem sobie spokoj bo wszystkie sruby moga byc zapieczone .
danielciagala
03-03-2012, 10:52
Przy wierceniu takiej śruby jest wielkie prawdopodobieństwo że ci wiertarka objedzie i wjedzie w plastikowy kołnierz.
damianusiek
05-03-2012, 23:00
no to jakie propozycje , ostatnio nie mam czasu zeby siasc przy forum i przy bravolocie i dobrac sie do tego . obudowy nie widzi mi sie rozcinac , blotnika nie da rady raczej zdjac bez szlifierki i nawiercania od nowa dzior . :sciana:
Witam,
czy ktoś może podać najszybszą drogę do dostania się do filtra powietrza w Stilo 1.9 jtd?
Z góry dziękuję.
Paweł
Mam pytanie. Czy Twój problem dotyczył filtra powietrza od klimatyzacji w Stilo 1.9 JTD? Też mam problem żeby go wymienić, nie wiem gdzie jest i jak się dostać do niego. Pomocy!
Jadwiga!
Czy Twój problem dotyczył filtra powietrza od klimatyzacji w Stilo 1.9 JTD\filtr powietrza to jedna sprawa a filtr klimatyzacji to calkiem co innego. filtra klimy sam nie wymienisz więc jego umiejscowienie tez niewiele ci pomoże
Paweł - primo - Jadwiga do damskie imię ;)
secundo - filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) to dwa różne filtry i można oba wymienić.. Myślę że chodzi o filtr kabinowy.
secundo - filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) to dwa różne filtry i można oba wymienić
ale filtr klimatyzacji ( osuszacz) to juz inny filtr i to tego nie wymienisz. a filtr kabinowy jest wszędzi czy masz klime czy nie więc nawet nie pomyślałem że można go tak nazwać
Paweł - primo - Jadwiga do damskie imię
juz kiedys taka zmyła na forum była :D
a więc filtr powietrza masz pod akumulatorem. opis jego wyjęcia masz u mnie na blogu tu na forum, filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) masz w nogach pasażera zaraz za schowkiem. dostęp jest dziecinnie prosty więc sobie poradzisz
danielciagala
10-07-2012, 15:08
Czy Twój problem dotyczył filtra powietrza od klimatyzacji w Stilo 1.9 JTD?
Chodzi ci zapewne o filtr kabinowy ( przecipyłkowy) ?
W stilo powinien być za schowkiem o ile dobrze pamiętam.
W stilo powinien być za schowkiem o ile dobrze pamiętam.
filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) masz w nogach pasażera zaraz za schowkiem.
jest w tym samym miejscu co w bravo II. i o ile bajecznie prosto go wymienić o tyle filtr powietrza to jakaś porażka
danielciagala
11-07-2012, 15:53
o tyle filtr powietrza to jakaś porażka
Zgadzam się. Nawet w BMW 2.0 diesel idzie łatwiej
od spodu nie wyciągnie się filtra bo on jest od góry na zawiasie więc trzeba całą obudowę wyjąć a od dołu nie da rady. wiec od góry żmudnie dłubiąc. ja juz jestem po ostatniej wymianie mądrzejszy ale to i tak porazka
od spodu nie wyciągnie się filtra bo on jest od góry na zawiasie więc trzeba całą obudowę wyjąć a od dołu nie da rady.
Przepraszam Cię, ale jakieś totalne bzdury piszesz i sam tego chyba nie czytasz.
Przed chwilą sprawdzałem, żeby się upewnić i rzeczywiście obudowa filtra ma zawiasy od góry (jak piszesz), ale te zawiasy łączą dwie połówki obudowy filtra powietrza właśnie po to, żeby po odpięciu dwóch drucianych spinek (po bokach obudowy filtra) można było jedną część obudowy (nazwijmy ją "zewnętrzną") odchylić i wymienić filtr powietrza. Całą tą operację wykonuje się stojąc pod samochodem po zdjęciu środkowej części osłony silnika (jeżeli takowa występuje). A więc wymianę filtra powietrza we wszystkich modelach Fiata Stilo (z wyłączeniem modeli z silnikami 1.2 i 1.4) wykonuje się od spodu samochodu i nie ma potrzeby wymontowywania całej obudowy filtra powietrza z auta!
W Fiatach Stilo z silnikami 1.2 i 1.4 obudowa filtra powietrza jest umiejscowiona na silniku i dostęp do niej jest od góry silnika (po otworzeniu maski silnika).
Nie wiem po co Sobie komplikujesz życie rozmontowując kupę podzespołów do wymiany filtra (ale to Twój kłopot), ale już całkiem nie rozumiem dlaczego innych wprowadzasz w błąd.
Według technologii Fiata w Stilo filtr powietrza wymienia się od spodu auta przy wszystkich typach silników benzynowych i diesela z wyłączeniem silników benzynowych 1.2 i 1.4 (o czym wspomniałem wyżej).
Nie wiem po co Sobie komplikujesz życie rozmontowując kupę podzespołów do wymiany filtra (ale to Twój kłopot
tak się składa że w silniku 1.9 w fiacie bravo II nie odchylisz tego bo jest za ciasno. znaczy się odchylisz ale nie wyciągniesz filtra. idąc za tym ze stilo ma ten sam silnika a ty masz 1.6 a nie 1.9 o którym jest mowa możesz mieć inaczej. ja wole wyciągnąć całą puchę oczyścić z liści i wsadzić czyściutkie niż gnieśc się w kanale. pewnie zresztą tyle samo czasu zajmuje zdjęcie osłony, odpięcie zbiorniczka z olejem od turbiny i dostanie się głębiej co wyjęcie aku i jego podstawy oraz wyjęcie puchy.
od spodu nie wyciągnie się filtra bo on jest od góry na zawiasie więc trzeba całą obudowę wyjąć a od dołu nie da rady. wiec od góry żmudnie dłubiąc. ja juz jestem po ostatniej wymianie mądrzejszy ale to i tak porazka
da się ;) i zajmuje to cale 3minuty łącznie z odkręceniem oslony silnika :] włąsnie w 1,9.
ostatnio z lenistwa nawet nie jechaem na podnosnik tylko ogarnąłem temat z lewarkiem :D (zaznaczam jest przy gwincie jest jeszcze mniej miejsca) :D
tak się składa że w silniku 1.9 w fiacie bravo II nie odchylisz tego bo jest za ciasno. znaczy się odchylisz ale nie wyciągniesz filtra. idąc za tym ze stilo ma ten sam silnika a ty masz 1.6 a nie 1.9 o którym jest mowa możesz mieć inaczej. ja wole wyciągnąć całą puchę oczyścić z liści i wsadzić czyściutkie niż gnieśc się w kanale. pewnie zresztą tyle samo czasu zajmuje zdjęcie osłony, odpięcie zbiorniczka z olejem od turbiny i dostanie się głębiej co wyjęcie aku i jego podstawy oraz wyjęcie puchy.
Odkręcenie osłony - 3 minuty, odkręcenie węża - 2 minuty, wyjęcie i włożenie nowego filtra - minuta.
danielciagala
12-07-2012, 18:02
Musze się zgodzić z Grześko Seth.
ja jak patrzyłem to u mnie to wyglądało gorzej. może w stilo jest inna budowa spodu i stąd te różnice. ale jak od spodu się da to macie szczęście. u mnie jest ciasno jak nie wiem co i to przez zbiorniczek spryskiwaczy. jeszcze raz spróbuje ogarnąć to na spokojnie na kanale.
Jaki zbiorniczek spryskiwaczy?
Gdzie Rzym gdzie Krym a lubelskie buraki?
Jeśli ktoś nie ma delikatnie mówiąc zdolności w tym kierunku to wymiana filtru powietrza może przestraszyć ale po wjechaniu na kanał, jakieś najazdówki przednimi kołami albo choćby podniesienie przodu na lewarku na tyle żeby głowa weszła robi się bez problemu.
Nawet ustawienie się na chodniku przednimi kołami na krawężniku daje dobre dojście do filtru.
Jak przeszkadza wąż odmy do zbiornika to zdjąć opaskę i na bok gada, spinki, odchylić wyjąć, warto mokrą szmatką wytrzeć wewnątrz, u mnie sporo piachu było.
danielsli
14-11-2012, 21:12
Witam. Jestem tu nowy. Od roku mam stilo 1.9 jtd z 2003 roku. Czytałem ostatnio wasze posty, bo nie wiedziałem jak wymienić filtry. Więc filtr powietrza wymieniałem 5 minut i zgadzam się z Grześko. Odpinasz na dole dwie klamry odchylasz jedną połówkę obudowy filtra, wyciągasz stary filtr i wkładasz nowy. Proste jak gwóźdź. Przy okazji dodam, że wymieniałem olej w silniku i wszystkie filtry. Zajęło mi to 2 godziny. Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa i filtra kabinowego w stilo 1.9 jtd to całkiem prosta sprawa. Czytając niektóre posty, bałem się że zajmie mi to z pół dnia, a to była chwila.
To wymień filtr bez kanału :D mając do dyspozycji miejsce pod blokiem dużo tak nie zdziałasz a nie zawsze można wjechać do kogoś na kanał. Sposoby podawane przeze mnie sa zazwyczaj sposobami dla ludzi o ograniczonych możliwościach. Cieszę się że wielu z was ma możliwość zwiadu na kanał.
danielsli
16-11-2012, 18:46
Jeśli ktoś nie ma kanału to życzę powodzenia przy wymianie filtra powietrza. Ale sądzę, że najlepiej wtedy podnieść samochód na lewarku i spróbować się położyć pod samochodem. Oczywiście każdy robi jak uważa.
Jeśli ktoś nie ma kanału to życzę powodzenia przy wymianie filtra powietrza.
nie jest źle. po wyjęciu aku i jego podstawy jest duzo miejsca. u mnie an blogu jest o tym. czas 30 minut przy robieniu tego sprawnie i bez ociągania. bardzo prosta wymiana.
bardzo prosta wymiana.
taaa bardzo ;) Mam Ci powiedzieć jak się u mnie filtr wymienia? :P
nie, no mówię że u mnie od góry jest prosta, ale podejrzewam że jak tak piszesz to masz u siebie niezły kipisz z tym.
Nie no bo piszesz że "bardzo prosta wymiana" a prosta nie jest ;) A przynajmniej nie "bardzo" ;)
jest łatwo tylko trzeba sobie rozkręcić trochę. nie są to śruby jakoś specjalne ukryte z ciężkim dostępem. Jest łatwo ale trochę czasochłonnie. Latwiej niż przy wymianie żarówki w passacie :D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.